Happerij 't Schouwtje

• Huisdieren welkom

Jouw recensie over het restaurant Happerij 't Schouwtje

pin .
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2017
Heerlijk gegeten! Goede kwaliteit voor een prima prijs. Alles wat we hadden was lekker, mals en mooi opgemaakt. Serveersters heel vriendelijk. Een gezellige plek in het centrum.
Nellie V.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2017
Werden snel en vriendelijk geholpen ,zonder te reserveren .
Eten was warm ,lekker en leuk geserveerd
Prijzen zijn normaal voor wat je krijgt
Lars Z.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2017
Heerlijk gegeten, Moet zeggen dat de maaltijden vrij goedkoop zijn voor wat je ervoor krijgt. En Qua smaak echt Top! zeker de moeite waard om terug te komen
Raymond B.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2016
Naar aanleiding van goede recensies her en der, zijn we hier wezen eten. Was een beetje een teleurstelling. De locatie had een beetje de sfeer van een gemiddelde chinees. Achter de bar was het een rommel. Het eten was matig, de service echter goed. Kortom was diner niet het geld waard.
Marieke S.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2016
Heel lang moeten wachten. Personeel niet klant vriendelijk. Had goede recensies gelezen maar viel erg tegen. Menu veel vast voor en haast tot geen groenten. Mistte dit wel. Vond het allemaal erg vet.
Patricia K.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Zwoele zomeravond toch een plekje kunnen behartigen op het terras.. Meiden waren erg vriendelijk, decor binnen zag het netjes uit.. Je zag de koks op een tvscherm koken.. Het duurde wel ontzettend lang met t eten.. Anderhalf uur laten kregen we ons voorgerecht.. Champignons gegratineerd uit de oven, zelf ben ik een fan van kastanje champignons maar deze waren bereid met gewone.. Naar mijn smaak zou het wat pittiger mogen.. Daarna duurde het 3 kwartier voordat het hoofdgerecht kwam.. Maar het was het wachten meer dan waard, geen doorsnee-vreetschuur-sparerib.. Lekker mals, veel vlees en apart gekruid.. (ik denk tuinkruiden en een krokant korstje van honing).. De varkenshaas-medaillons waren wat droog maar de mosterd saus maakte dat weer goed.. Garnituur was vers en ook niet standaard met n saaie dressing.. De frietjes waren ook apart gekruid en in n jasje.. Al met al, lang wachten maar nogmaals het was het meer dan waard! Degene die onbeperkt spare ribs kan eten moet hier zeker heen op vrijdag, maar de eerste krijg je eigenlijk al niet helemaal op..
Els V.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Wij zijn verschillende keren wezen lunchen en dineren. De zalm en biefstuk waren heerlijk en wij konden ook ons menu aanpassen met andere kruiden of sauzen. De garnalen cocktail met kroket als voorgerecht was geweldig. Super keuken en bediening.Complimenten!
L. H.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Vorig jaar geweldig gegeten in dit restaurant, dit weekend nogmaals geweest en het was weer heerlijk. Wat kunnen deze mensen goed koken en wat zijn de produkten heerlijk en vers. Echt een aanrader. Volgend jaar komen wij zeker weer terug.
Trudie V.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
We hadden geen reservering en het was echt heel druk. Maar voor 2 personen werd er een plekje gemaakt. Zeer vriendelijk personeel. We hebben het verrassingsmenu genomen. Het was echt allemaal even smakelijk. Bij het hoofd gerecht zat vis, dat was het enige minpuntje, het was erg lekker maar zoveel graat dat ik het niet fijn vond om te eten. Bij iedere hap was ik bang voor een graat in mijn keel. Dus dat was erg uitpluizen. We gaan hier zeker nog een keer terug om andere lekkernijen te proeven.
LoesK .
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2015
Afgelopen weekend twee keer uit eten geweest. De sfeer in het restaurant oogt niet erg professioneel. Kleuren, decoratie en verlichting kunnen beter. Op de grote tv in de zaak is te zien hoe men in de keuken aan het werk is. Leuk, maar sfeervol is anders. Het eten daarentegen is erg goed! Biefstukje, zalm, schnitzel of kipsaté, allen smaakte zeer goed. De ambachtelijke frietjes en salade maakte het gerecht compleet. Flinke porties voor een prima prijs. De desserts zijn ook zeker hun geld waard. Prachtige opgediend. Heerlijke witte chocolademousse met verse rode vruchten!
Caroline J.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2015
Vandaag een grote toeristenmarkt in Ouddorp, en we hebben hier onze lunch gehad. Het is druk, het duurt erg lang voordat we een tafeltje hebben. Eenmaal drinken besteld duurt dat ook behoorlijk lang voordat dat komt.
Dan komt het eten. Saté met salade en friet. De verse friet, met meegebakken schil is een pluspunt... de salade echter oogt niet heel vers en ziet er niet smakelijk uit... en blijkt ook niet smakelijk te zijn. De mosterdsoep is lekker, maar de tosti is ontzettend droog en is smakeloos... de mayo is vergeten, maar die moet ik maar bij mijn vriend van z'n bord saté met friet halen. Nog drinken bij bestellen is moeilijk en ook niet gelukt want de bediening is weinig attent.
Jammer, want ondanks de drukte hadden sommige dingen zeker beter gekund...
eten1744 .
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2015
Een restaurant waar ik graag kom. Goed verhouding tussen prijs en kwaliteit. Vriendelijk personeel en lekker eten. Deze keer gewoon een uitsmijter besteld. Was erg goed.
Dennis K.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2015
Op weg naar onze vakantie bestemming hebben wij een stop in Ouddorp gemaakt. Bij dit restaurant hebben wij gelunched. Mijn broodje zalm was heerlijk. Goede presentatie, sla en andere ingrediënten op het broodje waren vers. Zo kan een broodje dus zijn. Aangename verrassing.
Wim S.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2015
Met vrienden die in Ouddorp op een camping verblijven hebben we hier gegeten. Het was in één woord geweldig. De ontvangst, de bediening, de sfeer, het eten en de wijn waren allemaal prima voor elkaar. Dit restaurant is zonder meer een uitstekende aanrader.
Frits O.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2015
't Schouwtje is een mooi restaurant in het centrum van Ouddorp. Het is aardig groot, maar de sfeer is gezellig.
Het heeft een uitgebreide lunchkaart, waarop voor iedereen wel iets te vinden is.
Wij aten biefstuk en zalm. Het was goed klaar gemaakt en smaakte prima.
De huiswijn is van goede kwaliteit.
De bediening was een beetje nonchalant. Moesten langer dan nodig was op nieuwe wijn wachten.
L. H.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2014
Wat een beleving, dit restaurant. Hele overzichtelijke kaart met zeer toegankelijke gerechten. Wij konden moeilijk kiezen tussen al dit lekkers maar de bediening hielp ons keurig om een keuze te maken. Eerst kregen wij een zelfgemaakt wild-kroketje van het huis, heerlijk.
Spare-ribs waren zeer goed bereid. De jus/saus bij mijn biefstuk was een culinair hoogstandje. Geweldig gegeten voor een zeer redelijke prijs. Wij komen zeker terug.
Runar .
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2014
Zeer tevreden over Happerij 't Schouwtje.
Zijn hier al vele keren geweest en het is nog nooit tegen gevallen.
Sandwiches met garnalen en sandwich carpaccio zijn een echte aanrader.
Personeel is uiterst vriendelijk.
Onze zoon is nog te klein om van de kaart te eten maar een mini bakje friet met mayonaise is geen probleem.
Jan D.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2014
Na een dagje strand hier gegeten omdat ons favoriete restaurant vol was. Geen spijt, want de Proeverij van mosselen is geweldig! Gebakken, gekookte en roergebakken mosselen op een prachtige etagere geserveerd, met veel groenten bereid, smaakten heerlijk. Meerdere broodsoorten, een salade, mooie frieten en vier sausjes maken er een prachtig ensemble van!
Nog nooit zo lekker mosselen gegeten! Aanrader, zeker weten!
De ene serveerster was zeer attent en vriendelijk, een andere was met het verkeerde been uit bed gestapt, want zo bot hebben we het zelden meegemaakt.
Het terras is op straat, rond de oude kerk van Ouddorp, en dat geeft een leuke sfeer.
LJJ B.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2014
Hier komen we graag, omdat het echt een restaurant is zoals je het wil: Waar je zelf niet niet tegenop kan koken en dan ook nog eens voor een redelijke prijs. Ze doen duidelijk hun best. Van de super-de-luxe soepstengel die je bij je mosterdsoep krijgt, tot het vlees wat perfect gegaard is. De bediening is beleefd, de zaak is schoon, de gang van zaken in de open keuken is te zien via een groot scherm in de zaak en de inrichting is modern en fris, maar toch gezellig en niet te overdreven jolig 'kijk ons toch eens hip zijn'. Je kunt hier ook nog een beetje normaal met elkaar praten tijdens het eten, perfect als je een keer gasten van ver over hebt en je wil daar een dagje mee doorbrengen zonder zelf in de keuken te staan. Eens lekker uitwaaien op het strand en dan hier gaan eten is een goede combinatie. Ook in de winter open en dan is het wat rustiger. In de zomer kun je buiten zitten, onder de bomen van de (zeer autoluwe) kerkring.

Als ik dan toch ergens kritisch over moet zijn, zijn het de nogal gewoontjes smakende koffie en desserts, zoals bij veel restaurants. Een soy latte van vers gemalen bonen zit er bijvoorbeeld niet in, want soja melk hebben ze niet. Verder is het top!
Ronald V.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2012
Ambiance
Gelukkig was hier nog plek. Zoals gezegd, een mooi oud pand in de dorpskern van Ouddorp. Gelegen aan de ring rondom de kerk. Een mooie lokatie. Bij binnenkomst werden wij hartelijk ontvangen door het personeel. We kregen een plekje bij het raam en vlakbij de open haard (gas). De inrichting was strak, vrij modern, met aan een zijde van het restaurant oranje accenten. Dit gaf een bepaalde rust in de sfeer van het restaurant. In het midden was het bargedeelte gevestigd, waar vanuit de drankjes geserveerd konden worden. Verder waren er ongeveer 40 couverts, waarbij niet meegerekend het voor- en achter terras.
Het bleek een laagdrempelig restaurant te zijn. Oudere stellen, jongere stellen en ouders met kinderen waren de bezoekers.

Het eten
Daar ik deze avond zou rijden , heb ik de gehele avond aan het water gezeten. Mijn vrouw nam de huiswijn. Een wijn die net als tweede rode huiswijn in het restaurant geintroduceerd was en volgens mijn vrouw een goede keuze was.

We kozen deze avond voor een 3-gangenmenu. Voor het voor- en hoofdgerecht hadden we de keuze tussen vis-, vlees- of wildgerechten. Mijn vrouw koos voor de vleesgerechten. Ik koos voor het wild.

We begonnen met een amuse van het huis. Een bordje met daarop een driehoekje van quiche van bladerdeeg, ei, tomaat en ui. Daarnaast een glaasje met truffelmayonaise en een door de chef zelfgemaakte croquette gevuld met hertenvlees. Vooral dit laatste gerechtje was een lekkere combinatie van smaken. De croquette was hartig, de mayo had een zoete bite.

Vervolgens kregen we ons voorgerecht. Ik kreeg een bord met daarop zelfgemaakte Ravioli, gevuld met kastanjes,hert en gedroogde tomaat. Dit alles overgoten met een sausje van ui, kruiden en nog een ingredient die ik vergeten ben. De combinatie van het wild, met zijn typische smaak, de zoete kastanjes en het frisje van de tomaat, zorgde voor een goede balans.
Als bijgerecht kregen we een mandje zelf gebakken bruin en wit brood, met daarbij olijfolie met een pepertje en kruidenboter.

Als hoofdgerecht kreeg ik een stamppotje van aardappel met rucola. Daar over heen gelegd, stukjes wildzwijn met een sausje van mosterd/uien. Daarnaast nog een klein stoofpeertje.

Daarnaast nog een bordje met door de chef zelfgemaakte gefrituurde gnocchi`s, met een bakje salade met sla, tomaat, ui, witlof en een italiaans kaasje.

En daarbij kregen we nog allebei een bordje met een gestoomd zoet worteltje, een klein witlofje waar een zuurtje door heen zat, plakjes prosciutto crudo, welke een zout smaakaccentje hadden en een taartje waaraan weinig smaak zat. Kortom doordachte gerechtjes, met een afwisseling aan smaken. Jammer van dat ene smakeloze hapje. Dit hebben we ook doorgegeven aan het bedienend personeel.

Als nagerecht kregen we een bordje met daarop een huisgemaakte bokkepoot van vanilleparfait met kokos, een laagje van filotdeeg, met daarop in een streepje een pindakaasmousse, met daarover heen plakjes pure chocolade en een tiramisuparfait met vrucht.

Als laatste voordat het concert begon een lekkere capuccino met een kommetje slagroom en een gevuld chocolaatje.

Het drinken
Ik heb zelf geen wijn op dus geeft in dit geval geen beoordeling.

De bediening
Het bedienend personeel was zeer vriendelijk en attent. Er ontging ze werkelijk niets. Ik had aangegeven dat we naar een concert gingen en rond 19.30 uur klaar moesten zijn. dit werd netjes in de gaten gehouden. Het personeel bestond uit 4 dames in de bediening, waarbij de eigenaresse af en toe assisteerde. In de keuken stonden ze met zijn vieren, zover wij konden zien.
Bij elk gerecht wat opgediend werd, kwam een goede uitleg wat er geserveerd werd. Als ik een vraag stelde en ze wisten niet gelijk een antwoord te geven, gingen ze direct naar de keuken, om alsnog met een antwoord terug te komen.

Extra informatie
In het restaurant hangt een scherm waar je zo in de keuken mee kan kijken wat en hoe alles bereid wordt. We betaalden pp voor het verrassingsmenu 33.50 euro. Naar mijn idee een uitstekende prijs/kwaliteitsverhouding. Zowel mijn vrouw als ik hadden in dit restaurant niet verwacht dat er bij alle gerechten op zo een goede manier door de chef met smaken omgegaan werd. Ook de opmaak van de borden was mooi. Kortom complimenten aan het restaurant en aan het personeel. Daarnaast vind ik het belangrijk dat ook eens minder bekende zaken de kans krijgen om zich te bewijzen. Hier nu een mooi voorbeeld.

Opmerking: de stoelen met houten zitting zorgen niet voor het comfort wanneer je enkele uren hier wilt tafelen.