Happerij 't Schouwtje

Duur
Lang
Raymond013 .
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2016
Naar aanleiding van goede recensies her en der, zijn we hier wezen eten. Was een beetje een teleurstelling. De locatie had een beetje de sfeer van een gemiddelde chinees. Achter de bar was het een rommel. Het eten was matig, de service echter goed. Kortom was diner niet het geld waard.
Marieke S.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2016
Heel lang moeten wachten. Personeel niet klant vriendelijk. Had goede recensies gelezen maar viel erg tegen. Menu veel vast voor en haast tot geen groenten. Mistte dit wel. Vond het allemaal erg vet.
Patricia .
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Zwoele zomeravond toch een plekje kunnen behartigen op het terras.. Meiden waren erg vriendelijk, decor binnen zag het netjes uit.. Je zag de koks op een tvscherm koken.. Het duurde wel ontzettend lang met t eten.. Anderhalf uur laten kregen we ons voorgerecht.. Champignons gegratineerd uit de oven, zelf ben ik een fan van kastanje champignons maar deze waren bereid met gewone.. Naar mijn smaak zou het wat pittiger mogen.. Daarna duurde het 3 kwartier voordat het hoofdgerecht kwam.. Maar het was het wachten meer dan waard, geen doorsnee-vreetschuur-sparerib.. Lekker mals, veel vlees en apart gekruid.. (ik denk tuinkruiden en een krokant korstje van honing).. De varkenshaas-medaillons waren wat droog maar de mosterd saus maakte dat weer goed.. Garnituur was vers en ook niet standaard met n saaie dressing.. De frietjes waren ook apart gekruid en in n jasje.. Al met al, lang wachten maar nogmaals het was het meer dan waard! Degene die onbeperkt spare ribs kan eten moet hier zeker heen op vrijdag, maar de eerste krijg je eigenlijk al niet helemaal op..
Els V.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Wij zijn verschillende keren wezen lunchen en dineren. De zalm en biefstuk waren heerlijk en wij konden ook ons menu aanpassen met andere kruiden of sauzen. De garnalen cocktail met kroket als voorgerecht was geweldig. Super keuken en bediening.Complimenten!
L. H.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Vorig jaar geweldig gegeten in dit restaurant, dit weekend nogmaals geweest en het was weer heerlijk. Wat kunnen deze mensen goed koken en wat zijn de produkten heerlijk en vers. Echt een aanrader. Volgend jaar komen wij zeker weer terug.
Trudie V.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
We hadden geen reservering en het was echt heel druk. Maar voor 2 personen werd er een plekje gemaakt. Zeer vriendelijk personeel. We hebben het verrassingsmenu genomen. Het was echt allemaal even smakelijk. Bij het hoofd gerecht zat vis, dat was het enige minpuntje, het was erg lekker maar zoveel graat dat ik het niet fijn vond om te eten. Bij iedere hap was ik bang voor een graat in mijn keel. Dus dat was erg uitpluizen. We gaan hier zeker nog een keer terug om andere lekkernijen te proeven.
LoesK .
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2015
Afgelopen weekend twee keer uit eten geweest. De sfeer in het restaurant oogt niet erg professioneel. Kleuren, decoratie en verlichting kunnen beter. Op de grote tv in de zaak is te zien hoe men in de keuken aan het werk is. Leuk, maar sfeervol is anders. Het eten daarentegen is erg goed! Biefstukje, zalm, schnitzel of kipsaté, allen smaakte zeer goed. De ambachtelijke frietjes en salade maakte het gerecht compleet. Flinke porties voor een prima prijs. De desserts zijn ook zeker hun geld waard. Prachtige opgediend. Heerlijke witte chocolademousse met verse rode vruchten!
Jeroen Caroline S.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2015
Vandaag een grote toeristenmarkt in Ouddorp, en we hebben hier onze lunch gehad. Het is druk, het duurt erg lang voordat we een tafeltje hebben. Eenmaal drinken besteld duurt dat ook behoorlijk lang voordat dat komt.
Dan komt het eten. Saté met salade en friet. De verse friet, met meegebakken schil is een pluspunt... de salade echter oogt niet heel vers en ziet er niet smakelijk uit... en blijkt ook niet smakelijk te zijn. De mosterdsoep is lekker, maar de tosti is ontzettend droog en is smakeloos... de mayo is vergeten, maar die moet ik maar bij mijn vriend van z'n bord saté met friet halen. Nog drinken bij bestellen is moeilijk en ook niet gelukt want de bediening is weinig attent.
Jammer, want ondanks de drukte hadden sommige dingen zeker beter gekund...
Anjoca .
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2015
het eten was heerlijk! We waren allebei zeer tevreden over onze keuzes. Gesmuld van vis en vlees, aardappelschijfjes in de schil gefrituurd, ruime groentekeus en heerlijke salade. En het dessert was helemaal top, met heel veel verse vruchten, geen benepen porties en voor een nette prijs. Ik was jarig en voelde me echt verwend. Bediening vriendelijk en vlot. Weliswaar kletsten ze veel en konden we alles meeluisteren, dat was iets minder. En tja, de koffie was helaas een beetje slapjes, zeker vergeleken met de kwaliteit van de rest.
Eten1744 .
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2015
Een restaurant waar ik graag kom. Goed verhouding tussen prijs en kwaliteit. Vriendelijk personeel en lekker eten. Deze keer gewoon een uitsmijter besteld. Was erg goed.
Dennis K.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2015
Op weg naar onze vakantie bestemming hebben wij een stop in Ouddorp gemaakt. Bij dit restaurant hebben wij gelunched. Mijn broodje zalm was heerlijk. Goede presentatie, sla en andere ingrediënten op het broodje waren vers. Zo kan een broodje dus zijn. Aangename verrassing.
Wim S.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2015
Met vrienden die in Ouddorp op een camping verblijven hebben we hier gegeten. Het was in één woord geweldig. De ontvangst, de bediening, de sfeer, het eten en de wijn waren allemaal prima voor elkaar. Dit restaurant is zonder meer een uitstekende aanrader.
Frits O.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2015
't Schouwtje is een mooi restaurant in het centrum van Ouddorp. Het is aardig groot, maar de sfeer is gezellig.
Het heeft een uitgebreide lunchkaart, waarop voor iedereen wel iets te vinden is.
Wij aten biefstuk en zalm. Het was goed klaar gemaakt en smaakte prima.
De huiswijn is van goede kwaliteit.
De bediening was een beetje nonchalant. Moesten langer dan nodig was op nieuwe wijn wachten.
L. H.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2014
Wat een beleving, dit restaurant. Hele overzichtelijke kaart met zeer toegankelijke gerechten. Wij konden moeilijk kiezen tussen al dit lekkers maar de bediening hielp ons keurig om een keuze te maken. Eerst kregen wij een zelfgemaakt wild-kroketje van het huis, heerlijk.
Spare-ribs waren zeer goed bereid. De jus/saus bij mijn biefstuk was een culinair hoogstandje. Geweldig gegeten voor een zeer redelijke prijs. Wij komen zeker terug.
Michael H.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2014
Wij hebben heerlijk gegeten.. we hadden een drie gangen menu en het eten zag er verrukkelijk uit!
De bediening was ook super, je werd snel geholpen en de voorbereiding van het eten duurde ook niet lang.. dat kwam misschien ook omdat het rustig was. Maar het was in iedere geval super.

op het eind hadden wij nog een Irish koffie.. deze word gemaakt/bereid op je eigen tafel met alle verse ingrediënten.. ( slagroom.. warme koffie .. etc) dus nog een privé show erbij ook nog ;)

Kortom je kan hier heerlijk eten ! en de prijs is ook nog aan genaamd
Runar .
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2014
Zeer tevreden over Happerij 't Schouwtje.
Zijn hier al vele keren geweest en het is nog nooit tegen gevallen.
Sandwiches met garnalen en sandwich carpaccio zijn een echte aanrader.
Personeel is uiterst vriendelijk.
Onze zoon is nog te klein om van de kaart te eten maar een mini bakje friet met mayonaise is geen probleem.
Noortje R.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2014
Gisteren na een dagje strand wat wezwn eten bij T schouwtje. Het bord met daarop een mossel proeverij sprak ons erg aan. Het eten kwam vrij vlug op tafel. Ik vond het wel jammer dat er totaal niet werd uitgelegd wat de bereidingen waren. En het eten werd erg snel koud doordat de mosselen niet in pannetjes zaten. Desondanks was het wel lekker. Nog een tip voor de bediening.. Als je ziet dat er een vork op de grond valt is het wel zo fris om dan een nieuwe te geven..
Jan D.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2014
Na een dagje strand hier gegeten omdat ons favoriete restaurant vol was. Geen spijt, want de Proeverij van mosselen is geweldig! Gebakken, gekookte en roergebakken mosselen op een prachtige etagere geserveerd, met veel groenten bereid, smaakten heerlijk. Meerdere broodsoorten, een salade, mooie frieten en vier sausjes maken er een prachtig ensemble van!
Nog nooit zo lekker mosselen gegeten! Aanrader, zeker weten!
De ene serveerster was zeer attent en vriendelijk, een andere was met het verkeerde been uit bed gestapt, want zo bot hebben we het zelden meegemaakt.
Het terras is op straat, rond de oude kerk van Ouddorp, en dat geeft een leuke sfeer.
LJJ B.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2014
Hier komen we graag, omdat het echt een restaurant is zoals je het wil: Waar je zelf niet niet tegenop kan koken en dan ook nog eens voor een redelijke prijs. Ze doen duidelijk hun best. Van de super-de-luxe soepstengel die je bij je mosterdsoep krijgt, tot het vlees wat perfect gegaard is. De bediening is beleefd, de zaak is schoon, de gang van zaken in de open keuken is te zien via een groot scherm in de zaak en de inrichting is modern en fris, maar toch gezellig en niet te overdreven jolig 'kijk ons toch eens hip zijn'. Je kunt hier ook nog een beetje normaal met elkaar praten tijdens het eten, perfect als je een keer gasten van ver over hebt en je wil daar een dagje mee doorbrengen zonder zelf in de keuken te staan. Eens lekker uitwaaien op het strand en dan hier gaan eten is een goede combinatie. Ook in de winter open en dan is het wat rustiger. In de zomer kun je buiten zitten, onder de bomen van de (zeer autoluwe) kerkring.

Als ik dan toch ergens kritisch over moet zijn, zijn het de nogal gewoontjes smakende koffie en desserts, zoals bij veel restaurants. Een soy latte van vers gemalen bonen zit er bijvoorbeeld niet in, want soja melk hebben ze niet. Verder is het top!
Cees Q.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2014
Mooi buitenterras op plein/straat midden in het oude centrum, grenzend aan de tuin van de kerk van Ouddorp, zeer sfeervol met een oplettende, jonge en snelle bediening.
Mede door het einde van de markt een drukte van belang en dus genoeg te zien.
Simpele lunch gebruikt, maar hier niets dan lof over, de uitsmijter Italia bracht ons in zonniger oorden, prima! Tosti Ham Kaas met Ananas was ook goed, beide gerechten met heerlijk vers brood.
Vernoemenswaardig is nog de speciale bierkaart, heerlijk, dit kom je niet vaak tegen.

Komen zeker nog eens terug.