Hanze-Stadsbrouwerij

Houtmarkt 56 7201 KM Zutphen Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Hanze-Stadsbrouwerij

Paustovsky K.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Vaker hier geweest. Prima gelegenheid voor ongecompliceerd eten. Opgewekte bediening. Kleine aanvulling / aanpassing voor klein kind moest even bekeken worden of ingrediënten er waren maar dat werd goed opgepakt.
Gefrituurde champignons met bierbeslag zijn erg lekker (maar beetje saus erbij was ook wel lekker geweest). Vegetarische gevulde paprika's waren naar behoren. Boer'n schnitzel was prima. Stoofpotje in zo'n gezellig pannetje was mals. Wel beetje weinig brood (en er werd niet gevraagd of het genoeg was).
Trudy&Jan V.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2016
Na een hele dag fietsen gekozen voor het terras van stadsbrouwerij Cambinus. Het was even zoeken naar een goede plaats om te zitten omdat de vloer ongelijk lag en ik meteen duizelig word als mijn stoel wiebelt. Gevraagd naar een niet te zoet biertje van het huis, maar helaas wist de serveerster er geen op te noemen, daarom een Brand Up genomen. Blijkbaar vond er binnen even overleg want even later kwam een andere medewerker een proefglaasje van het pas gebrouwen pilsje brengen, dat heerlijk fris, bitter en meer naar mijn smaak was. Op mijn bordje een drietal goed bereide varkensmedaillons, donkerbruine (licht verbrande) fabrieksfrietjes, klonterige roomsaus met een anderhalve champignon en een tiental slablaadjes, een schijfje tomaat en wat ui. Smaakt het? Nou mijn friet is niet lekker, misschien opgewarmd? De serveerster zou overleggen met de keuken en kwam er niet op terug. Bij het afruimen kwam de andere medewerker ook vragen of het had gesmaakt en hoorde mijn kritiek aan op saus en friet. U wilde toch geen nieuwe friet, die mijn collega aanbood? Nou dat had ze helemaal niet gedaan, ja ze werkt hier nog maar een week. En de champignon roomsaus was afgekoeld, vandaar die klonten. Excuus....excuus, mag ik u een kopje koffie aanbieden? Prima... Wat is er nou zo moeilijk aan om friet te bakken en een goede saus te serveren? Goedkoop was hier echt duurkoop. Jammer, jammer.
Adrie V.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2016
Wij hebben hier vorige week gegeten op een zeer warme dag.
Fijn plekje in de schaduw op het terras. Vlotte, heel vriendelijke bediening.
Mijn man koos een spies ossehaas en ik koos de Irish stew. De spies zag er heerlijk uit en smaakte ook heel goed en mijn stew was heerlijk, ook lekker veel groente erin. Als toetje konden wij de chocolade cake niet weerstaan. Het terras is een stukje verhoogd, dus je moet wel oppassen wanneer je met je stoel bij de rand gaat zitten. Prijs/kwaliteit ruimschoots in orde.
Timmie18 .
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2015
stadsbrouwerij cambrinus, een top locatie op de houtmarkt in zutphen, wij waren er afgelopen vrijdag met het heerlijke weer, in de middag, een topdrukte in onze ogen en maar 2 dames in de bediening. ze waren erg druk maar hielpen iedereen op en top. wij hebben heerlijk geluncht en keken naar de nieuwe kaart.... de burgers,,,,, wij komen binnenkort zeer zeker terug voor 1 van deze fantastische burgers...... er wordt hieronder beschreven dat ze beter naar een frites zaak kunnen gaan.......... nou dat moet je dan maar doen want dan weet je niet waar je over praat..... ook de heerlijke huisbieren waren weer fantastisch. kortom.... een prima zaak, met fantastisch personeel, heerlijk eten en drinken.... maar het is in de ogen van sommige mensen nooit goed.... ga dan lekker naar een 5 sterren restaurant. wij komen terug hoor mensen. top gedaan in die drukte, 1 van de serveersters was begin van de dag zelfs alleen, nou als je het dan draaiende kan houden.... top... prima team.
Judy M.
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2015
Deze recensie gaat over onze bruiloft die wij op 4-4-2014 bij Cambrinus hebben gevierd. Helaas kon ik deze datum niet meer selecteren, vandaar 4-4-2015. Wij hebben overdag een informele borrel gehouden in het cafe/restaurantgedeelte. 's Avonds hebben wij genoten van een heerlijk buffet in de gezellige, niet te grote, gewelvenkelder. Het buffet en de hapjes voor de borrel zijn helemaal in overleg met ons bepaald. De service op de dag zelf was uitermate vriendelijk, er was een van de dames/bediening aangewezen als aanspreekpunt voor ons en niets was de bediening te veel. Onze wensen m.b.t. de sfeer die wij graag wilden scheppen zijn prima ondersteund. Het bier van de brouwerij is hemels! De hapjes waren allemaal huisgemaakt en waar mogelijk met biologische ingrediënten uit eigen streek. Met name de zelfgemaakte bitterballen worden door veel bruiloftsgasten nog steeds geroemd. Het buffet was hartstikke lekker en keurig verzorgd. De middeleeuwse gewelven kelder gezellig aangekleed en voorzien van kleine bar en persoonlijke bediening. De gastvrijheid van alle medewerkers én eigenaren is een blijvend positief aandenken op deze voor ons zo speciale dag. Een aanrader als je een gezellige, informele bruiloft wil met een bourgondisch tintje!
13Corrie .
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2014
Het is een sfeervolle locatie en de bediening is goed en doen hun best. De kaart is wat mij betreft niet Belgisch omdat er geen in bier bereide gerechten zijn en dergelijke.
Het eten is slecht, helaas. Een niet vooraf gereserveerde vegetarische maaltijd was wat lastig. Uiteindelijk werd het een vega burger met friet en wat rauwkost. jammer, want voor zo'n gerecht kan ik beter naar de snackbar gaan. Het vispotje van mijn tafelgenoot was meer vissoep. Er zaten enkele hele kleine stukjes vis in. Nadat dit gemeld werd bij de bediening werd het direct opgelost met een schaaltje vis. jammer dat de rest toen al koud was. Ook de boerensnitzel was matig. Al met al onder de maat .
Gourmette .
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2014
Stadsbrouwerij Cambrinus is gevestigd in een oud pand en is nog steeds in bedrijf als brouwerij.De inrichting is bruin en gezellig,beneden is een kelder met gewelven waar ook gegeten kan worden.
Wij waren met een gezelschap van 10 personen en konden aan een grote tafel zitten dus geen geschuif met tafels en stoelen.Natuurlijk drink je de lokaal gebrouwen bieren en in mijn geval de Witte Wolf een lekker fris witbier.De andere biersoorten hebben we niet geproefd maar naar de mening van vaste klanten zijn ze prima.
De kaart is niet echt uitgebreid maar groot genoeg om te kiezen uit voor/hoofdgerechten,platemenu en de dag-weekaanbieding.Ik word altijd blij als er een vegetarisch gerecht opstaat dat meer fantasie vertoont dan de eeuwige geitenkaas- pastagerechten.Op het menu stond 2 vegaloempia,s met basmatirijst en gewokte groenten.Erg lekker en ook goed vullend.
De rest van het gezelschap was tevreden over de biefstukken,precies geserveerd zoals gevraagd was,de burgers,en de zalmschotels voldeden ook
.Meer dan voldoende frietjes erbij,jammer dat over het algemeen groente nogal zuinig wordt uitgeserveerd,ook hier.
Kraanwater werd op verzoek geleverd en de bediening was vlot en behulpzaam.
In ons gezelschap hebben wij een menselijke rekenmachine,deze persoon rekent altijd per persoon uit wat hij/zij moet betalen.Toen de serveerste dit zag kwam ze met een rekenmachientje aan een werd de lamp wat hoger gedraaid voor een beter zicht.
De prijs/kwaliteit verhouding is prima,leuke hulpvaardige bediening .
Cambrius is een bezoek echt waard
Ernst V.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2014
Verzeild geraakt in Zutphen op een mooie zomeravond. Waar te eten? Alle restaurants in het centrum hebben hun terras uitnodigend klaargezet. We streken neer bij Cambrinus, de stadsbrouwerij.

Erg lekker bier, kennelijk eigen brouw. Vriendelijke bediening, die helaas moest melden dat de fish ’n chips niet meer konden worden geserveerd. Als alternatief kwamen een kipfilet brie en een boer’n schnitzel. Beide van prima eetcafé kwaliteit, geen pretenties. Ruime porties garnituur erbij en dat alles in een mooie omgeving van dit prachtige Hanze stadje.
Riaju .
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2014
Na een lekkere zonnige dag s'avonds gegeten bij de Stadsbrouwerij. Er staan binnen ketels.Dat maakt het erg apart en sfeervol. We hebben een biefstuk en een hanzeburger gegeten. Beide lekker. We komen zeker nog een keertje !
Jgelderblom .
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2014
Na een dag uit zijn we gaan eten in de Stadsbrouwerij. Het interieur en de sfeer bij binnenkomst maakten een gezellige indruk en ook de bediening was goed en vriendelijk. We bestelden biefstuk met vlaamse frietjes. Uitdrukkelijk vroegen we de biefstuk medium gebakken.. Wat we geserveerd kregen waren droge doorbakken biefstukjes. Toen we dit lieten merken aan de bediening ging mijn schotel (mijn vrouw besloot de hare toch maar te eten) terug naar de keuken en werd vervangen door een ander; ook nu was de biefstuk weer droog en doorbakken. Ook ik heb hem toen maar opgegeten. Omdat de bediening zag, dat we niet echt genoten hadden kregen we als (karige) compensatie nog twee koffie van de zaak. Met een ontevreden gevoel zijn we daarna vertrokken.
Natafelen .
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2013
Heerlijk gegeten, keus genoeg, leuke tent, kortom alles goed.
De vlaamse bier-mosterdsoep met prei en spekjes is werkelijk ongelooooooflijk lekker.
Janneke28 .
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2013
Altijd gezellig en leuk personeel! Ik zeg; ga zo door! Voor een scherpe prijs krijg je ruim voldoende en het smaakt heerlijk! De bierfrieten is echt een aanrader ;)
Timmie18 .
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2013
een gezellig biercafe, grandcafe. de kaart is erg uitgebreid en het vlees is uitzonderlijk goed. leuk dat kleine kinderen altijd even mogen grabbelen of mogen tekenen. Personeel is erg vriendelijk. wij komen regelmatig en het blijft goed. ga zo door..
Martijn V.
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2013
Ziet er erg leuk uit na de verbouwing. Warme en gezellige sfeer binnen, beter dan eerst.
De kaart is erg typisch voor een Nederlands restaurant, desalniettemin zijn de borden leuk opgemaakt en is het een goed vullende maaltijd.
Service is prima, de bediening weet waar ze over praten en kan enthousiast vertellen over de verschillende bieren.
Hondenaam .
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2013
Vaak even daar koffie, binnen en met mooi weer buiten. Prima en personeel erg aardig. Prima. Verschillende keren gegeten en echt genoeg en prima. Het bier is volgens de kenners uitstekend en ik vind de wijn prima. De nieuwe inrichting is nu een stuk gezelliger.
Ik meld deze locatie aan voor gezelligheid en lekker eten en bij mooi weer heerlijk buiten zitten.
Joostboek .
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2013
Benieuwd naar de nieuwe inrichting eerste paasdag gegeten bij de brouwerij. Het bestelde biertje was oke, maar de menukaart viel erg tegen. Weinig keuze in hoofdgerechten en als je gaat eten bij de brouwer verwacht je gerechten met bier. Zelfs geen bierpatat standaard. Heb de biefstuk besteld en die was gewoon hetzelfde als ergens anders. Het meest bijzondere vind ik nog dat er ook een sate met kroepoek op de kaart staan. Het was allemaal niet prijzig, maar het is erg jammer dat dat de reden moet zijn om weer terug te komen.
Deernekoekje .
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2012
Wij hebben hier met 2 man gegeten op een lekkere zonnige dag afgelopen zomer. En het was niet best. Mijn vriend had de mixed grill waarvan de biefstuk compleet door bakken was. Mijn varkenshaas was ook behoorlijk droog. De bediening was ook niet echt scherp, er zaten 5 tafeltjes op het terras en het personeel stond stil in de deur opening terwijl wij al zeker 15min een leeg glas hadden. ook het idee dat wij uberhaubt kwamen om te eten duurde 20 minuten of meer. Binnen ziet er wel leuk uit.

al met al komen we hier niet snel terug.
Stefan01 .
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2012
Afgelopen zaterdag gegeten bij de Stadsbrouwerij en natuurlijk ook gedronken. Eten was lekker, 3-gangen menu; als voor gefrituurde champignons, als hoofd de mix grill, en na verwenkoffie, want ik was helemaal vol. Voor de eigenaar even, mixed grill is toch wel erg veel (4 stukken vlees) nu benik een grote vleeseter, maar het was meer dan voldoende...
Mijn collega vond er iets te weinig visgerechten op de kaart staan, maar vond de vlaamse vispot wel heelerg lekker.
Als conclusie: we zijn hier geweest om voor onze PV een avondje te plannen en we gaan in september naar de Stadsbrouwerij om hier ons feestje te vieren. Gaan we ook de rondleiding met bierproeverij doen.
Lorette H.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2012
Hier samen met een vriend gegeten voor zijn verjaardag. Het gerecht dat hij bestelde was op, waarop hij dan maar de biefstuk bestelde. Helaas was deze taai, helemaal voor de prijs van €19,50. Toen wij dat aan de serveerster meldden, werd er niet gereageerd. Het Vlaamse vispotje was wel aardig, maar een te kleine portie voor de prijs. Bijgerechten aardappelen en salade waren zeer matig. Het koekje bij de espresso na was oud. Ik wilde hier bij het afrekenen graag wat van zeggen, maar kreeg daar niet de kans voor. Hier komen wij nooit meer terug. Jammer!