Hans Roeleveld

Gentsestraat 7 2587 HK Den Haag Nederland Kaart

Over restaurant Hans Roeleveld

Vis uit de zee

Bij Hans eet je vis. Heel veel soorten verse vis, schelpdieren en sashimi. In zijn winkel / restaurant in Scheveningen mag je niets minder dan kwaliteit verwachten. Leuk is het uitzicht in de keuken als je de Chefs Table hebt weten te bemachtigen.

Meer informatie over restaurant Hans Roeleveld

Dinsdag 17:00 - 21:00
Woensdag t/m Zaterdag 11:30 - 22:00

Ellen L. Z.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
Gezellig, simpel buurteethuis met verrukkelijke vis en steeds beter wordende, atttente bediening, lekkere wijn, maar gezien de krappe parkeertijd, liever iets vlottere bediening. Kwalitiet van het gebodene prima, alles vers bereid, mooi en smakelijk gepresenteerd en leuk, dat Hans er op zondagavond meestal zelf ook eet! Hopelijk is de start van VIGO in de Aert van der Goes niet te veel `hooi`op de vork, maar de locatie is erg geschikt, veel succes dus! Pieter, Ellen Zevenbergen,Petra Kuijpers
Marisa B.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Goed gegeten in een ongedwongen sfeer!
R. M.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2016
Gisteravond weer lekker gegeten bij Hans Roeleveld in de Gentsestraat. Wat heerlijk verse Ierse oesters, dan samen een portie vederlicht gefrituurde inktvisringen (in frituren in een zeer dun beslaglaagje zijn de koks hier meester) dan samen een perfect gekookte pan mosselen. Een fles Veltliner erbij en we hadden weer een puur, eenvoudig en daardoor heerlijk diner achter de kiezen. Arthur was weer, zoals altijd, snel en goed gehumeurd. Bediening kan een restaurant maken en breken. Hier draagt goedlachse Arthur een flinke steen bij aan het succes van dit buurtrestaurant annex viswinkel.
Henk R.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
voor herhaling vatbaar, afspraak reeds gemaakt :)
Miriam D.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2016
Wij eten hier regelmatig.Heerlijke verse vis en mosselen gegeten.Bediening heel vriendelijk.Gezellig huiskamer restaurant en een gezellig lounge terras erbij.
Wij komen snel weer eten en genieten van ook de heerlijke gebakken inktvis.
Pieter E.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2016
Een soort cafetaria bij een viswinkel. Bestel svp geen ingewikkelde visgerechten, gewoon een gebraden schol of een gegrilde tonijn. de garnituur is matig, de sauzen vermijden, want dan proef je de vis niet meer.
Miriam D.
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2016
altijd weer lekker bij Roeleveld.Heerlijke vis ,in alle soorten.Wij hebben de mosselen gegeten en die waren heerlijk.Wij komen snel terug!!
Sischaap .
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2016
Gisteren weer eens bij Roelevelt gegeten. De voor - en hoofdgerechten zijn goed. Enige opmerkingen: de mosselsoep was erg zout en slecht "gebakken" aardappeltjes. Een echt punt van kritiek is het ontbreken van ventilatie in het restaurant. Doordat het restaurant behoorlijk vol zat en de entreedeur ivm tocht niet kon openstaan was het zeer benauwd en warm. Ook het personeel had daar veel last van. Daarom een 5 voor "decor"
Boris V.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Vanavond een heerlijke Zalm moot gegeten echt een aanrader! Daarnaast voor een redelijke prijs een Pino gedronken. Leuke bediening en een gezellig Spaans sfeertje geeft je een vakantie gevoel
Blokkos .
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2016
Sfeer is ongedwongen en gezellig. Je merkt dat de mensen uit de buurt elkaar daar ontmoeten. Goede vlotte en vriendelijke bediening. Prijs/kwaliteit verhouding was goed. We zaten nog niet of we kregen van het huis een plakje stokbrood met mierikmayonaise en een stevig plakje gerookte zalm. Prima binnenkomer! We hadden als voorgerecht 4 plakjes heerlijke gerookte zalm met mierikwortel mayonaise en brood met olijfolie, aioli en een verrukkelijke tapenade van olijven en noten. Als hoofdgerecht: een gebakken tong en Dorade filet met stukjes warme zachte sinaasappel en halve gestoofde snoeptomaatjes. Heerlijke combinatie. Was echt geraffineerd,maar ook de "plain" zeetong smaakte prima. als garnituur gebakken krieltjes (matig lekker) en een salade van friséé sla, komkommer en venkel met een lekkere dressing. Keuze uit 3 soorten witte wijn per glas. De portugese wijn smaakte goed, lekker droog. afgesloten met heerlijke decaf koffie. Al met al € 70,- kwijt.
R. M.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2016
Wonder van eenvoud.
In 2012 blies Hans Roeleveld nieuw leven in een leegstaande viszaak, waar een knoeier het eens bloeiende bedrijf van Hans de Jong naar een faillissement had gebracht. Alleen eerste kwaliteit was het devies van Hans Roeleveld en dat maakt hij elke dag waar, tot groot genoegen van de "Belgische Parkers". Al twee jaar later opende hij met zijn twee zonen een visrestaurant naast de zaak en ook dat loopt als een trein. Zoals vaak zat het vanavond weer vol vrolijke gasten. Twee opgewekte hard werkende jonge mensen draafden af en aan met begerenswaardige visschotels. We waren van plan asperges met zalm te komen eten, maar zagen op de tafel van onze buren hoe "droog" de gefrituurde kibbelingen waren: nauwelijks een druppel olie in de lege kommetjes! Dat was onze kans. Mijn vrouw kan niet tegen vet en eet dus niets wat is gefrituurd, maar dit durfde ze wel aan. Wat hebben we samen genoten van de kibbelingen en inktvisringen in dubbele porties en wat knapperige frites als hoofdgerecht met vier overheerlijke Ierse oesters vooraf. Een culinair wonder van eenvoud. Drie royale glazen sauvignon completeerden ons simpele, maar overheerlijke zondagsmaal, waarvoor de rekening slechts € 48,80 bedroeg.
Groot compliment voor de koks die hier aantonen dat als je eerste klas vis in zeer verse olie op kundige wijze frituurt, zelfs mensen me een zwakke maag daar probleemloos van kunnen genieten.
Suzie Q.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
We hadden zin in vis, dus een tafeltje bij Hans Roeleveld gereserveerd. Leuke zaak, de houten vloeren en houten stoelen geven een relaxte sfeer. Een beetje strandtent-gevoel. Dat werd nog versterkt door de tweelingbroers die de bediening verzorgden.
Vooraf hadden we de huisgerookte zalm gedeeld, echt zalig. Als hoofdgerecht hadden we allebei de tonijn. Die was lekker, maar wel wat te gaar naar ons idee. Erbij een schaaltje met gebakken groenten en aardappels. Op tafel stonden zout, peper en een potje gedroogde zeekraal. Dat was lekker zeg, veel lekkerder dan zout.
Wijnen kunnen per glas worden besteld, voor de soort ambiance best een ruime wijnkaart. Drie soorten wit, een prosecco, een paar rosé's. Rode wijn was er ook, maar die heb ik niet echt bekeken.
Al met al een leuke avond gehad en lekker gegeten. Voor herhaling vatbaar!
Frans N.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2016
Bij toeval dit visrestaurant met ernaast gelegen viswinkel ontdekt. Als visliefhebbers moesten we dit wel proberen. Met een naam als Roeleveld ligt de lat natuurlijk wel hoog. En dat wordt meer dan waargemaakt! We aten hier op een vrijdagavond en het restaurant zat halfvol. Aardig interieur. Simpel, veel hout. Gemoedelijke sfeer, mede door de ongedwongen en vriendelijke bediening. Vooraf aten we beiden de huisgerookte zalm: Subtiele rooksmaak en boterzacht. Geserveerd met een beetje mierikswortel ernaast en wat stukjes brood. Een goed begin! Daarna had één broer een fors uitgevallen Noordzeetong. Simpel in de boter gebakken. Meer moet dan niet zijn! De andere broer had, buiten het menu om, een gebakken stuk kabeljauwhaas. Nèt aan gaar en sappig. Een (te) klein bakje groente en aardappeltjes erbij. Erbij dronken we een passend glas Chardonnay. Het smaakte allemaal subliem! Puur en perfect klaargemaakt! De Irish coffee werd een Scottish coffee, maar die smaakte ook wel. Maar volgende keer toch met Jameson, graag! We rekenden na afloop € 120 voor alles af. Schoon interieur en sanitair. OV ruim voorhanden. Hier komen we graag nog eens terug!
Marcel J.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2016
Bij een visspecialist die een eigen restaurant start verwacht je goede kwaliteit vis en deze verwachting is waar gemaakt. Met name de gerookte zalm is voortreffelijk. Ook de andere gerechten zijn erg goed. Net zo als de menukaart is wijnkaart is beperkt maar wat aan de prijs. Een goede huiswijn is aan te bevelen.
De bediening is vlot en zorgt mede voor een gezellige avond. De inrichting is modern.
Ook qua prijs / kwaliteit verhouding is dit een erg goed restaurant die we van harte kunnen aanbevelen.
Ed S.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
Heerlijke proeverij van vis als voorgerecht en zeetong als hoofdgerecht. Hoge kwaliteit, schappelijke prijzen. Klein, gezellig zaakje.
Bezaan .
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2016
We hebben heerlijk gegeten in een gezellige ambiance.
Prijs/kwaliteit verhouding prima.
Voor mijn man en mij was het de 4de keer dat we daar aten en onze gasten vonden het ook erg geslaagd. Voor herhaling vatbaar!!
Alo147 .
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2015
Voor de vierde keer hier gegeten en wederom genoten van de heerlijke verse vis op het bord. Buiten de kaart om werd een verrukkelijke zwaardvis geserveerd, precies goed gebakken en niet verborgen onder een saus. Over de wijn zijn wij minder tevreden. Van de witte wijn werd ongevraagd de duurste geschonken (€ 4,85 per glas) en is maar 1 soort rode wijn (vreemd misschien, dat drinken wij bij vis....), per glas dezelfde prijs. Geserveerd in een te klein glas - halfvol bovendien. Jammer, niet nodig - wij raden aan meer keus in verschillende prijsklassen te bieden.
Ed T.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2015
Vorige week bij Hans Roeleveld visrestaurant gaan eten. Zeer gezellig ingericht met fijne sfeer. Vooraf kregen wij een amuse , stokbrood met eigen gerookte zalm! Voorgerecht hadden wij een proeverij van gerookte zalm, paling, garnalen en wat toast met tappenades. Alles zeer smakelijk.
Hoofdgerecht een fantastische pasta vongele en mijn partner kibbeling met frites.
Alles verrassend lekker en wij komen zeker terug.
Ron V.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2015
Vanmiddag laat gegeten bij Hans Roeleveld in Scheveningen; alhoewel wij laat waren en graag iets van de dinerkaart wilde hebben, was dat geen enkel probleem
Leuke zaak, gekoppeld aan de mooie viswinkel, dus altijd verse waar.
Vreselijke leuke bediening, perfecte spullen en een zaak waar je je thuis voelt.
Wij wonen in Frankrijk, maar als we in Den Haag zijn, is onze eerste rit naar Roeleveld.
Een verademing tussen al die schreeuwerige vis “restaurants” die zich rond de haven bevinden.
Kortom fantastisch bedrijf.
Bijdehantetante .
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2015
Na middagje in circus theater gezocht op Iens naar restaurant in de buurt. We kwamen bij 'bij Hans' en waren even bang in viskraam terecht te komen. Maar 'Bij Hans' is n sfeervol restaurant waar je voor mooie prijzen fantastisch kunt eten. Wij kozen voor de hele kreeft en deze was heerlijk! Samen met relaxte en aardige bediening hebben we n topavondje gehad!