Hans en Grietje

Maandag t/m Zondag vanaf 10:00

• Af te huren , Huisdieren welkom , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Hamoba .
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Leuke locatie, makkelijke kaart, vriendelijke bediening.
Gezellig voor een korte stop of lunch. Wat op en afstapjes waar je erg in moet hebben.
Albert57 .
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
De slechtste lunch sinds tijden. Een oude, kruimelige bal gehakt, nog rood in de kern. De kok begreep de klacht niet en deed er niets mee. Echt slecht.
Nanouk B.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Bediening is uiterst vriendelijk (ondanks de drukte mety het festival Deventer op Stelten) en de mosselen waren heerlijk. De prijzen zijn vriendelijk t.o.v wat je krijgt.
Toinek51 .
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2016
Eerst wat gedronken op terras., met wat bitterballen.
Daarna gegeten,mijn vrouw asperges in botersaus met beenham en gekookte aardappels,was lekker maar de botersaus was goed verstopt, een beetje karig.
Ik had de sate van varkenshaas met satésaus,kroepoek, atjar, en frites,was heerlijk.
Complimenten ook voor de bediening, snel en vriendelijk, helemaal zoals het hoort.
Schorseneren .
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Wij hadden op internet een restauranttocht geboekt welke hier eindigde voor het nagerecht. Ik zou dit restaurant zeker niet aanraden. De naam "Hans en Grietje" schept enige verwachtingen, maar in het restaurant is niks van enig thema te zien. Ik vond het weinig sfeervol aangekleed. Misschien is het overige eten hier wel lekker, maar qua desserts blinken ze niet bepaald uit. Vooral de mensen in onze groep die "Schwarzwalder in een potje" bestelden waren erg teleurgesteld. Op het menu staat dat dit een dessert is voor mensen die van een chocolade verrassing houden, maar er zit amper chocola in (misschien was dat wel de verrassing?). Je krijgt een wekpotje gevuld met slagroom, met in het midden een paar kruimels chocoladecake en een paar kersen erbovenop. Volgens mij vind niemand het prettig om een hele pot slagroom weg te lepelen, laat staan er voor te betalen! Personeel was wel vriendelijk.
43Jolanda .
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
Wij hebben hier op een zaterdag geluncht. Het was erg druk dus dat is al een goed teken. Het eten was lekker en op de kaart is er voldoende keuze. De sfeer is gezellig. We hebben niet lang hoeven wachten op het eten.
Arjen B.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2015
25 september, een bezoek aan Deventer. (Namens Nel Korstanje)

Een reünie met een bijzonder tintje:
we zijn een groep die in 1961(!) eindexamen heeft gedaan aan de Goudse Rijks HBS. Sinds 25 jaar komen we twee maal per jaar bijeen. Daarnaast is dit een bijzonder jaar: onze HBS bestaat 150 jaar. Reden voor een extra feestelijke dag en daarvoor is Deventer gekozen.

Een toevallige, maar zeer gelukkige keus was de start om 11.00 uur bij Hans en Grietje. We kregen een ‘eigen’ plek waar we tijdens de koffie de gelegenheid kregen verhalen en historische teksten uit te wisselen en te laten klinken. Verhalen en historische teksten in een sfeervol historisch pand aan de Brink. Wat wil je nog meer. Het vergde soms wel enig geduld van de medewerkers van Hans en Grietje die ons bedienden.
Onze zware tassen en andere reisbenodigdheden mochten we de hele dag in het restaurant achterlaten. Er werd goed op gepast. Prima service, dank daarvoor.

Na ons middagprogramma in Deventer, kwamen we bij Hans en Grietje terug om de dag te besluiten. Een diner. Weer op onze ‘eigen’ plek. En lekker dat het was!
Fijn dat het geluidsniveau van de muziek verlaagd werd, want voor mensen met gehoorondersteuning is luidsprekermuziek een ramp. En die mensen waren er natuurlijk bij.
Ook nu kregen we weer volop de ruimte voor onze reünie.

Volgend bezoek? Ja, dan geen toevallige, maar een bewuste keuze voor Hans en Grietje. Een sprookje!
Sandra D.
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2015
Tijdens een heerlijk weekendje Deventer hier terecht gekomen voor een hapje eten 's avonds.
Gekozen voor de uien en mosterd soep vooraf, beide zeer smakelijk. Als hoofdgerecht gekozen voor de dag special lamshaasjes met port saus. Ook dit was lekker, maar de hoeveelheid was wat weinig. Samen de wafel met warme kersen en ijs gedeeld als toetje. Al met al heerlijk gegeten zonder gevoel prop vol te zitten. Rustig restaurant zodat je lekker bij kunt kletsen zonder al teveel lawaai om je heen.
Bert L.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2014
Tussen het winkelen door zijn we hier neergestreken. De keuze viel op een panini en aan de andere kant van de tafel garnalenkroketten. De panini was zoals je dat van zo'n gerecht mag verwachten. Garnalenkroketten hebben nog wel eens de neiging bij de eerste aanraking uit elkaar te vallen, maar deze exemplaren waren zowel wat smaak als stevigheid betreft geheel in orde. Je proeft het zilt van de zee als het ware. De bediening was prettig en attent, van tafeltje schoonmaken tot en met het afrekenen.
Al met al geen verkeerde plek om even bij te komen van alles wat de binnenstad te bieden heeft.
Bianca E.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2014
Lekker simpel bruin café waar je ook kunt eten. Ik zie op Iens een boel opmerkingen over het personeel uit 2013, maar wij zijn in ieder geval netjes, hartelijk en vlot bediend. De lunchkaart is vrij standaard. Lunch met een clubsandwich en mijn tafelgenoot frietjes met 2 kroketten. Zowel de frietjes als het brood van mijn clubsandwich hadden iets langer mogen bakken, maar verder was het allemaal erg smakelijk. De high tea op de tafel naast ons zag er erg goed uit en we vonden het jammer dat je die niet spontaan mag bestellen, maar dat kan op heel veel plaatsen niet. Voor een eetcafé best in orde en er is niks mis met de lunch.
Meesterproever2016 .
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2013
Vorige week voor de lunch een broodje gegeten bij Hans en Grietje. Het als "Grand Café" omschreven restaurant ziet er leuk uit echter doet zijn naam geen eer aan. De dame die ons bediende had meer oog voor haar telefoon dan voor de klanten. Toen wij na ruim een kwartier wachten haar aandacht kregen, vroegen wij of ze wellicht tijd had om ons de rekening te brengen? Haar reactie was agressief, bot en onbeschoft. Waar wij ons mee bemoeiden? Toch bijzonder dat je eerst moet bedelen om te mogen betalen en dan vervolgens in plaats van de rekening een grote mond kan verwachten. Hoewel onze broodjes van matige kwaliteit waren en voor verbetering vatbaar, is het respectloze gedag van de bediening wat ons betreft reden om hier niet meer terug te keren. Eén grote teleurstelling, jammer van een voor het op het oog gezellig uitziende zaak.
Hans-Peter W.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2013
De bediening is vlot en vriendelijk, het eten is geen haute cuisine maar heel lekker, de sparribs perfect, de kalfsmedalions een mooi portie.

Een aandachtspunt is de heren WC die rook onfris.
E. D.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2013
Gisteren voor de lunch hier "gezellig" iets gaan eten. Dat dachten we tenminste.. Helaas kan je het woord gezellig in deze zin meer dan weghalen. Bij binnenkomst werd ons niet eens goedendag gezegd, vreemd aangezien de serveerster langs ons heenliep.. Maar goed, ik bestelde een broodje carpaccio van de kaart. Één tip: nooit doen!!! Het broodje was niet te eten en ik heb het dan ook laten staan. Kleur was te licht, vlees was ijskoud en smaak was ver te zoeken. Aangezien de serveersters niet begrijpen dat wanneer een gast is uitgegeten je de borden weer af moet ruimen. Zijn wij opgestaan en hebben de rekening gevraagd. Een simpele vraag of het gesmaakt had kon er niet vanaf. Waardoor ik zelf aangaf dat ik het broodje carpaccio niet lekker en goed van smaak vond. De serveerster (jong meisje) vond mijn mening echter totaal niet op zijn plaats en ging de discussie met mij aan. Opzich vreemd aangezien de klant koning is zou je denken. Enfin aangegeven dat de kleur van de carpaccio niet echt juist was waarop de reactie kwam, zo ziet een carpaccio er altijd uit hoor.. Oftewel je moet niet zeiken. Weliswaar respectloos hoe ze hier met de mening van een klant omgaan. Ik kom hier nooit meer en zal het zeker niet aanbevelen bij andere mensen.
ATN .
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2013
Personeel was verwaand, enkel goedemiddag kon er niet vanaf. Eenmaal aan tafel, werden we geholpen en hebben daarna ons eten ontvangen. Mijn gerecht een frite met spicy kip was aangenaam maar het broodje carpaccio van mijn vriendin was schandalig, nog nooit zulke smaakloze/waterige carpaccio onder ogen gezien. Eenmaal doorgegeven aan de bediening, was mevrouw onbeleefd en toonde geen enkel begrip. Hierbij laat ik iedereen om een deur eerder of daarna te nemen.
Gertlepel .
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2012
Hier kan je nog lekker ouderwets eten! Veel voor weinig. De bediening is gezellig en snel. Lekker voor een eenvoudige hap eten. Niet voor een avond uit!