Hans en Grietje

Westerburen 4 8891 GP Midsland (Terschelling) Nederland Kaart

Over het restaurant Hans en Grietje

Genieten van echte ouderwetse gezelligheid kan bij Pannenkoekenhuis Hans & Grietje in Midsland op Terschelling. Hier worden de heerlijke pannenkoeken en poffertjes nog echt op een ambachtelijke wijze in pannen gebakken. De kaart biedt een uitgebreide keuze in zoete, hartige, "dronken" en speciale pannenkoeken.

Of je nou zin hebt in een simpele pannenkoek met rozijnen of een speciale versie met gerookte zalm, heksenkaas en rucola, bij Hans & Grietje is het allemaal mogelijk. Naast pannenkoeken biedt de kaart ook heerlijke andere gerechten aan zoals salades, gamba's en een beefburger. Een bezoek aan Terschelling is niet compleet zonder een bezoek Hans & Grietje! Reserveer nu!

Meer informatie over restaurant Hans en Grietje

Jouw recensie over het restaurant Hans en Grietje

Floris Q.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2018
Zeer vriendelijke bediening, leuke speelhoek voor kinderen, prima pannenkoeken, ik miste alleen nog een optie met wat lichtere roergebakken groenten of een andere lichtere vegetarische optie. De indeling beoordeel ik iets lager omdat het restaurant propvol is met tafels, het zou comfortabeler zijn als het iets minder volgebouwd was. We zijn er al 3x geweest en komen zeker terug.
Leon A.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2018
Fijne bediening , en heerlijk gegeten daar !!! En als afsluiting kregen de kleintjes nog een klein cadeautje , zeer attent !!! Voor herhaling vatbaar !!
Leon A.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2018
Echt een leuk klein gezellig restaurant , hele fijne bediening en gewoon echt prima eten !! Zeer kindvriendelijk en zeker een aanrader !!!
E V.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2017
hier alleen koffie gedronken. mijn man een koffie zwart en ik een cappuccino. koffie was goed, cappuccino was lauw. inrichting was wel leuk. we zaten buiten tov het kerkhof. goede sfeer maar verder trok het ons weinig aan. bij t willen afrekenen was er geen personeel te bekenen. even gewacht en daar kwam ze :)
Els V.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2017
Wat een leuk gezellig restaurantje in Midsland. Prima eten, een super leuke bediening en een prima sfeer. Ik had een pannenkoek met geitenkaas, m'n man had Gamba's die echt heerlijk waren en de kinderen hadden poffertjes en een pannenkoek.
RowRow84 .
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2016
Voor ons een bekende stek om te genieten van een pannenkoek en/of poffertjes.
De locatie zit direct aan de weg in het centrum van Midsland. Wij zaten binnen. Hoewel het restaurant zich richt op kinderen, was er weinig gelegenheid voor de kinderen om zich te vermaken. Wel leuk was de eetbare placemat!
De verse poffertjes en kinderpannenkoek smaakten wel weer heerlijk. Leuk dat onze dochter aan het eind nog een klein presentje mocht uitzoeken.
GerritHekman .
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2016
Heerlijk gegeten met ons gezin. De kinderen pannenkoek en poffertjes met een leuke verrassing en m'n man en ik een heerlijke Salade van huisgegrilde kip met mozzarella en super lekkere pesto en Ossenhaaspuntjes. Heel fijn dat je naast pannenkoeken ook deze gerechten kunt eten. Wij komen zeker weer. Zonder meer het leukste restaurantje van Midsland!
Walter V.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
Vandaag hier geluncht. Ik bestelde de ambachtelijke kroketten met brood. Leken me gewone groothandel kroketten. Weinig ambachtelijks. Flauw van smaak en weinig spannends. Jammer.
Wim V.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2015
Een pannenkoeken restaurant voor de hele familie. Niet alleen zoete, maar ook hartige pannenkoeken, en een ruime variatie. Goed gebakken, ruimhartig belegd.
Sonja V.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2015
Op het terras in de zon pannenkoeken gegeten. Leuke bediening en de pannenkoeken zijn van prima kwaliteit. Gewoon een leuk adresje.
Klaasvanderheide .
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2015
Heel gezellig en kindvriendelijk restaurantje in Midsland. We hadden pannenkoeken die echt goed waren (juiste dikte!) De Ossenhaaspuntjes en de Gamba's waren ver boven verwachting! Een betaalbaar en kwalitatief goed restaurant met veel aandacht voor de gast!
Hin K.
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2015
Gezellig kindvriendelijk pannekoekhuisrestaurant.
Personeel aardig. Tip, ik had graag als toeschouwer gezien dat de meneer die per ongeluk de van muur vallende spiegel/bord in het zonnetje werkt gezet door het personeel.
Pannenkoek en saté waren goed.
Marco V.
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2015
Leuk pandje waar pannenkoekenhuis Hans en Grietje is gevestigd in het centrum van Midsland tegenover de kerk. Ondanks onze late binnenkomst (na sluitingstijd) konden we er toch terecht.
Opgediende voor- en hoofdgerechten waren eerlijk maar niet opvallend van smaak en presentatie. Hierdoor zijn de gevraagde prijzen best wel stevig te noemen echter de entourage en de service vergoedde veel.
Geserveerde pannenkoeken zijn simpel. Lekker gegeten maar geen hoogvlieger.
De_Mol .
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2015
Echt lekker pannenkoek gegeten, je kijkt helaas wel uit op een kerkhof maar het is een heerlijk lekker rustig pleintje. Aanrader om even langs te gaan!
Pillepalle .
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2014
Prima pannenkoekenrestaurant met een uitgebreide kaart. Het personeel is bijzonder vriendelijk. De atmosfeer is gezellig.
Maarten K.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2014
Hans en Grietje is niet alleen een pannenkoekenhuis, het biedt veel meer. We hebben er deze zomer 2 keer met onze 3 Amsterdamse pubers heerlijk gegeten. Naast de pannenkoeken zijn de ossenhaaspuntjes, verse (zelfgemaakte) hamburger en de shoarma erg lekker. De friet is niet bijzonder, maar gewoon ok. Als uitsmijter zijn er nog de desserts, de appeltaart en chocoladetaart zijn echt een aanrader. Die laatste is bijna wel een maaltijd op zich. Lunch is ook erg lekker. De bediening blijft vriendelijk, ook als er veel mensen (en kinderen) zitten. Bij een pannenkoekenhuis heb ik meestal geen hoge verwachtingen, Hans en Grietje is dan een aangename verrassing!
Jeroen V.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2014
Hans & Grietje is een prima pannenkoekenrestaurant, niet meer en niet minder. De pannenkoeken waren smaakvol en stonden snel op tafel, de keus in de kaart is ook ruim voldoende.
Het is wel erg standaard ingericht en niet erg groot dus voelt al snel wat benauwend en je zit ook wat dicht op elkaar.
WillemFaber .
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2014
De verrassing van Terschelling wat ons betreft. Pannekoeken & veel meer zeggen ze zelf, nou dat klopt hoor! Ik had Ossenhaaspuntjes met madeirasaus voor slechts 15 euro. Onze kinderen vermaakte zich prima bij het grote krijtbord en kregen een eetbare kleurplaat. Het eten stond lekker vlot op tafel en de ingredienten van de pannenkoek waren lekker mee gebakken.
tirza Z.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2013
Erg leuk tentje in het centrum van Midsland. Er staan pannenkoeken op het menu maar daarnaast ook lekkere andere gerechten. Ik bestelde een maaltijdsalade met kip en verse pesto. Deze was erg lekker, royaal en vers. De bediening was erg vriendelijk en attent. Kortom een super leuk tentje met vriendelijke prijzen en zeer vriendelijke bediening. Doen dus!
Stein J.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2013
Heerlijk gegeten met mijn man.. gamba's met frites en een heerlijke salade voor maar 12,50 euro.. Als nagerecht hadden we een Havenly Hazel (Latte Macchiato met hazelnoot siroop) Ze doen zich zelf tekort met de term Pannenkoekenhuis.