Hanninkshof

Usselerhofweg 5 7548 Enschede Nederland Kaart

Over het restaurant Hanninkshof

Sfeervol genieten in Enschede

Zin om te dineren in een sfeervolle ambiance, met goed eten en vriendelijk pesoneel? Bij Hanninkshof vind je het allemaal! Voor of na de maaltijd kom je gezellig samen bij de open haard. Gerechten uit de internationale en regionale keuken worden afgewisseld met oog- en tongstrelende amuses en indien gewenst, vergezeld van een passend wijnarrangement. Culinair hoogstaand genieten!

Meer informatie over restaurant Hanninkshof

Dinsdag t/m Zondag 12:00 - 21:30

Jouw recensie over het restaurant Hanninkshof

t.otter .
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2017
Heerlijk gegeten. We vonden het wachten tussen de gangen door wel erg lang duren. uiteindelijk hebben we voor 3 gangen ruim 3 uur getafeld. Dat was voor mij moeder van 85 net iets te lang
Donald B.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2017
Perfecte combinatie van fantastisch eten en ongedwongen gastvrijheid. Eten ziet er prachtig uit en smaakt erg goed. Meestal bij dit niveau eten een formele bediening, hier echter heel prettig ongedwongen. Favoriet in Twente!
Bart P.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2017
Avond je uit, Wild diner. Ontvangst bij een vuurkorf met gluhwein top geregeld mooi ontspannen ontvangst. Avond was goed verzorgd, kwaliteit en hoeveelheden goed afgestemd op de avond. Bij passende wijntjes inclusief de wijnmaker erbij. Op naar de volgende avond, 19 november, heb er al zin in! :)
Sjakkie01 .
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2017
Zit al 3 kwartier op het terras te wachten op een ijsthee.
Mensen die na mij kwamen hebben al eten en drinken, maat de meeste anderen wachten ook al zo lang op koffie of lopen weg.
Chaos en onvermogen. Nu wordt weer een rondje bestellingen opgenomen bij verschillende tafels. Heb maar opnieuw besteld. Schandalig gewoon
Willie J.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2017
time waits for no one:

Restaurant Hanninkshof te Usselo, de bediening olv Sabine, de brigade olv Jojan & Gert: dit geldt voor ons, als jullie zeer dankbare gasten, dat geldt voor jullie. Foutjes maakt iedereen, maar om ze op de juiste wijze te verwerken in je bedrijf, in je leven én jullie gasten te respecteren dát maakt dat jullie een toprestaurant zijn en ook zo herinnerd en genoemd worden!
Eduard O.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2017
Ik heb hier op uitnodiging samen met mijn vrouw en een ander echtpaar gegeten. Het is een gezellig en gunstig gelegen restaurant in een lommerrijk gebied aan de zuidkant van Enschede. Gastvrij onthaald. Uitstekende bediening. Voldoende personeel, ook in de keuken.
Heel lekkere tarbot gegeten met daarna een heerlijk rabarber-ijs dessert. Tenslotte een prima koffie met gourmandises.
Het (vegetarische?) voorgerecht was qua smaak wel goed, maar bevatte te veel gelatine.
Heel leuke gevarieerde wijnkaart, met veel keuzemogelijkheden.
Marieke M.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2016
Wederom geweldig gegeten bij de Hanninkshof. In het kader van de restaurantweek gereserveerd en zeer positief verrast. Met allergieën werd prima rekening gehouden en in overleg was er zelf keuze uit meerdere alternatieven. Het wijnarrangement paste uitstekend bij de gerechten. Bediening erg vlot, goede uitleg over de gerechten en wijnen, je kunt zien dat deze mensen passie hebben voor lekker eten.
Wim En Mirjam H.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
Gezellig en mooi restaurant. Waar je voortreffelijk kunt eten. Mooie streekproducten zeer goed bereid en fantastische opmaak van de borden. Ster waardig!!!!!
Paulien V.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2016
Op mijn zoektocht naar een lekker lunch adresje voor tijdens het uitje met mijn moeder kwam ik terecht bij Hanninkshof. Een veelbelovende site en dito kaart. Helaas een teleurstellende ervaring.
Telefonisch gereserveerd toen werd er wat lastig gedaan, alsof er naar een plekje gezocht moest worden..even overleggen, heeft u een ogenblik..
toen we aankwamen was er echter maar 1 tafel bezet. Toen we gingen zitten werd er niet direct gevraad of we iets wilden drinken en we kregen ook geen kaar Vrijwel tegelijkertijd kwamen er mensen binnen die met een groep kwamen lunchen. De jonge ober raakte zichtbaar in de stress want er was nog geen tafel voor het gezelschap klaargezet..die moest hij nog even klaar maken en aan elkaar zetten..de verbazing op het gezicht van de groep sprak boekdelen..ze werden verzocht even aan de bar te wachten.

Wij bestelden beide de"Ceaser salade met scharrelkip van de Green Egg BBQ, little gem sla en ceaser dressing"en een wijntje en een bakje huisgemaakte friet.

De salade liet best even op zich wachten. ..iets te lang naar mijn idee.
Opzich een mooi groot bord salade, maar geen of weinig romaine sla/ little gem (wel veel andere sla zoals rucola), geen croutons, geen duidelijke ceasar dressing met ansjovis en knoflook, geen ei..en het meest teleurstellende..de kip was niet mals en kwam zeker niet van de BGE. Aangezien we er eentje thuis hebben, proefde ik direct dat deze gewoon uit de pan kwam en niet eens over het groene ei gevlogen was :(.
Het brood dat erbij moest zitten zat er niet bij. De frieten waren wel heerlijk en lekker met schil en een lekkere saus. Maar dat is geen rocket science..

Tevergeefs probeerden we de meerdere malen de aandacht te trekken van de obers (er was er inmimddels 1 bij gekomen) maar ze hadden enkel oog voor de andere tafel met de groep.
Toen de ober eindelijk aan onze tafel kwam vroeg ik hem naar het brood, peper en zout, en de kip.

HIj liep weg en kwam na een tijdje terug, met peper zout, het brood met sausjes en de mededeling dat ik inderdaad gelijk had. De BGE was nog niet heet genoeg..en dus moest de kip in de pan!!! WAT?? wat een onzin uitleg..
ik vertelde dat dit 1 van de redenen was dat we dit restaurant hadden gekozen..ik kreeg een aarzelend sorry..en een blik van stel je niet zo aan..

We kregen een koffie van het huis aangeboden..ik vroeg of ik daar zoetjes bij kon krijgen..tuurlijk was het antwoord.,maar ja..die zaten er 4 minuten later dus niet bij..

Kortom, de site met het verhaal over de eigenaar en de gastvrouw klinkt veelbelovend..de gerechten ook. Maar wat ons betreft niet geslaagd en teleurstellend. Jammer
Hans K.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2016
De Paas proeverij was geweldig.
Zeer gevarieerd een staaltje van deskundigheid.
Vriendelijke en professionele bediening.
Een gastvrij restaurant van Hoge kwaliteit.
Een aanrader!
MarFokkema .
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2016
Alles was goed. Vriendelijk ontvangst, mooi restaurant. We kwamen er via de Intratuin-bonnen. Als eerste werd er gevraagd of we iets niet lusten of ergens allergies voor waren. Daarna een heerlijke amuse gekregen. Een 'zakje' brood met lekkere sausjes en gecaramelliseerde boter. Het voorgerecht en het hoofdgerecht smaakte heel verrasssend. Voor ons veel nieuwe smaken! Afsluiter was ook genieten, dus we komen zeker weer een keer terug!
Marieke M.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2016
14-2 -2016 genoten van de Love Parade, 10 kleine gerechtjes. Zelden zo lekker gegeten, alles heerlijk op smaak, combinaties verrassend maar zeer geslaagd. Het BOB-wijnarrangement was super, halve glazen wijn zodat je wel de heerlijke combinatie kon proeven zonder te veel te drinken. Ook erg netjes dat er maar 1 normaal wijnarrangement in rekening werd gebracht terwijl de glazen toch regelmatig meer dan half vol waren. Bediening erg prettig, heel servicegericht zonder stijf te zijn. Kortom wij komen zeker terug!
ArnoldusGJ .
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2015
Met familie (16 personen ) heerlijk 3 gangen menu gegeten. Hartelijke ontvangst, bij open haard, met amuses en een heerlijk drankje. Dit was tevens het moment om de menukeuze te maken. We hadden de beschikking over een aparte ruimte welke erg sfeervol was ingericht. Het was een bijzonder prettige avond met heerlijk eten (en drinken) en een fantastische bediening.
Extra veel lof over het wild arrangement, met aanbevolen wijn.

Een heel grote Pluim voor de kok, hij heeft geweldig gepresteerd voor ons gemêleerde gezelschap.

We gaan zeker weer naar Hanninkshof in Usselo.
Lisanne A.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
Afgelopen zaterdag het "Paint, Wine & Dine" arrangement genoten met een gemêleerd gezelschap van tien familieleden. Het was werkelijk perfect geregeld. Ontvangen met een glaasje, na een korte uitleg aan de slag met de schilderijen, intussen een hapje en een drankje, gemoedelijke sfeer, en veel lachen. Het resultaat was steeds boven verwachting. Daarna, aan tafel in het restaurant, genoten van bijzondere amuses en een heerlijk drie gangen menu met keuze uit zalm, lam (voorgerecht), en dorade of ossenhaas (hoofdgerecht). We zijn verwende restaurantbezoekers, maar alle gerechten waren perfect op smaak, vers, en verrassend. Dorade bijvoorbeeld is mooi gecombineerd met een heerlijke risotto die op smaak gebracht is met lavas. Ieder bord is een plaatje. Bediening is attent en gemoedelijk. Zijn er dan geen minpunten? Als ik iets zou moeten noemen; het dessert, een vers gebakken wafel met vanilleijs en een soort bavarois, was mij iets te zoet.
Conclusie: het restaurant is absoluut een aanrader, maar ook het Paint, Wine en Dine arrangement is een heel prettige manier om een feestje te vieren.
Kitty M.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2015
Super sfeervol restaurant, enorm goed eten veel verschillende smaken, goed combinaties en de bediening zeer vriendelijk behulpzaam word goed verteld wat je gaat eten en drinken.
Henk H.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2015
In een super gezellige sfeer gisteravond met mn vrouw en dochter gedineerd bij Sabine en Jojan van restaurant Hanninkshof. Gereserveerd in de veronderstelling dat nog steeds het het kreeftmenu geserveerd werd , bleek dit bij binnenkomst niet het geval maar om ons te plezieren werd er speciaal nog kreeft gehaald smiddags om aan het verzoek te voldoen. Mensen dit noem ik nou SERVICE met hoofdletters. Gastheerschap.!! De gerechten die er mee waren gemaakt oogstrelend en papillen prikkelend. Fijne wijnspijs waarbij de pinot gris met de lavas in het gerecht me nu nog op het smaakpalet prikkeld. Graag tot Ziens
Irvin B.
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2015
Bijna een jaar zwaaien Jojan en Sabine de scepter in de Hanninkshof. En het stijgt nu al ver uit boven het maaiveld. Het decor van de fraaie Chesterfields in de ruime lounge waar je uitstekend wordt ontvangen zet al meteen de sfeer waarin de avond zich zal voltrekken. Een sfeer van verwend worden van a to z.
We nemen het vier gangen kreeftmenu en vier gerechten van de kaart. En de wijnkennis van Sabine kennende gaan we ook voor het bijpassende wijnarrangement.
Van de kaart komen voorbij de gegrilde tonijn met gekonfijte rode ui en geposte quinoa. Twee mooie stukjes tonijn perfect gegrild en in een schilderijtje gepresenteerd, zo wil je elk diner wel starten. Vervolgens als tussengerecht de club sandwich. De gebakken knoflook met de tomaatjes, spek en gamba's doen het perfect tussen twee knapperig getoaste schijfjes brood. Een heerlijk knipoog naar de club sandwich. Als hoofdgerecht de asperges Flamande; niets meer aan doen... heerlijk in elk ingrediënt! En ik kan het dan niet laten om de kaaswagen voor te laten rijden. Keuze uit vele heerlijke kazen waaronder ook prachtige Nederlandse kazen in vele varianten. Met prima garnituur en prima uitleg.
Het kreeftmenu startte met kreeft op een heerlijke met vanille bereide cous cous. Ook dit was een schilderijtje dat het diner op prachtige wijze opende. Als tussengerecht kreeften risotto die heerlijk romig was en waarin de kaas en kreeft erg goed bij elkaar kwamen; de neiging ontstond om het bordje leeg te likken....
Hoofdgerecht een halve canner kreeft met pont neuf en heerlijk in het seizoen wat asperges. Als dessert een luchtige cheese cake die dit menu prachtig afsloot.

De bijpassende wijnen moet iedereen maar zelf gaan proeven; ze vervolmaakten deze culinaire avond!
Harry S.
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2015
Zaterdagavond gegeten en genoten van het 4 gangen kreeft menu. Heerlijke pure smaken en borden als schilderijtjes. Het was de derde keer dat we in dit restaurant geweest zijn en we worden iedere keer weer verrast. Een prachtig stel mensen met passie voor koken, met een perfect gevoel voor service en aandacht voor de klant.
Super
Anne-Fleur W.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2015
Met de familie hebben we genoten van een driegangendiner. En het was zeker genieten! Heerlijke pure smaken. Vooral de lam van het hoofdgerecht was voortreffelijk: klaargemaakt op 3 manieren. Eén daarvan was het 48 uur in yoghurt laten liggen. De smaak en textuur was geweldig: zo mals en zo lekker zachte kruidige smaak.
De bediening was vriendelijk en kundig. Een nadeel was wel dat het opdienen van de gangen erg lang duurde. We hadden om 19:30 gereserveerd en om 22:30 kwam pas het hoofdgerecht. Gezien eerdere reacties is dit niet de standaard en zal het wel een uitzondering zijn geweest.
Decor was ook goed: hippe inrichting maar toch gezellig. Wel was de tafel waar we met z'n zessen aanzaten wat groot, we konden elkaar moeilijk verstaan.
Maar het belangrijkste was het eten: geweldig!
Jacqueline V.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2015
Vooraf bij de open haard van een drankje en verschillende amuses genoten. Heerlijk gesmuld van een vier gangen menu. Erg vriendelijk personeel. Een aanrader!