Hannekes Boom ...sinds 1662

7,2
6,6
Bas. .
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2016
Hoewel op een mooie locatie gelegen en de ontspannen uitstraling toch níet een plek om terug te komen. We hadden geluk dat we bij het bestellen van een broodje en een drankje een korte rij aantroffen aan de bar. Ja, je moet hier zelf aan de bar bestellen - da's wel jammer (en zie je helaas steeds vaker). Het broodje was verre van vers. Jammer, want de prijzen zijn hoog genoeg om lekker brood in te kunnen kopen. Van een tweede drankje is het nooit gekomen omdat er een zeer lange rij stond bij de bar. En het zat nog niet eens vol...
Jan W.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Erg gezellige plek om te eten. De vrolijke kleuren van de tafels en de mooie locatie bij het water (icm het mooie weer) gaven mij een heerlijk vakantiegevoel. De burger was zeer snel klaar en van goede kwaliteit. Het broodje was goed belegd, de patat mocht iets langer gebakken worden. Als je iets wil dan kun je het beter zelf halen, het personeel ruimt gelukkig wel snel de tafel af.
Stan O.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
Hannekes Boom is inmiddels een begrip. Een oase van rust in het drukke hart van Amsterdam. Werkelijk prachtig wijds uitzicht over het water en Amsterdam, en een heerlijk uitwaai- en strandgevoel. Ook de inrichting, zowel binnen als buiten, voelt aan als een strandtent en is lekker bont en gek. Hippie-achtig enigszins. Veel kleuren, veel gebruikt hout, zand en gras, een schommel, en overal prachtige plekjes aan t water zowel in volle zon als schaduw.
Alleen de wc's zouden netter en beter kunnen.

Hannekes Boom is helaas wel altijd erg druk en soms zelfs vol, en gaat op sommige dagen daarmee aan haar eigen succes ten onder. Jammer.
Ook de bediening kan het vaak niet aan, en het is dan ook (net als bij veel strandtenten) sneller, soms zelfs nodig, om zelf aan de bar te gaan bestellen en halen en betalen.
Het personeel gedraagt zich over de hele linie als strandtentpersoneel, dus verwacht niet in de watten te worden gelegd, maar neem veel eigen initiatief.

Er is een kleine maar enigszins originele lunchkaart, waarbij men kan kiezen of er wit of bruin brood gewenst is. Heerlijk brood, en de belegcombinaties zijn heerlijk en origineel.
Ik neem de Pastrami met Jalapeno en daarna zelfs nog de oude kaas met radijs etc.
De broodjes zijn dus echt lekker en origineel en de prijzen zijn nog net redelijk.
Ook is er nog een soep van de dag en wat warme broodjes c.q. panini's.
Weinig keus dus maar iedere keus is goed! Lekker!

Echt een plek om vaker heerlijk uit te waaien, zowel overdag in de zon aan het water, als s avonds met oog op bruisend Amsterdam. Een heerlijke plek, vooral op rustiger dagen!
Michele V.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2016
Afgelopen maandag met zijn 9ne bij dit terras aangemeerd tijdens een dagje varen. Mooie locatie in hartje Amsterdam aan het water. Jammer dat deze locatie zo populair is dat er enkel nog plek was aan de harde picknickbanken. Wij kwamen om 17:30 aan en gingen gelijk naar binnen om drinken en eten te bestellen (het is hier zelfbediening). Bleek echter dat de lunchkaart al verlopen was en diner pas om 18;00 van start gaat. Dit vonden wij raar waarom gaan lunch en diner niet in elkaar over of is er een tussenkaart? Om 17;50 nog eens geprobeerd omdat wij echt trek hadden in een burger maar wij kregen te horen dat we echt pas om 18:00 mochten bestellen en dan maar weer terug moesten komen. Nadat we 9 burgers besteld hadden kwamen de burgers gelukkig erg snel! helaas waren de burgers lauw en de patatjes halfwarm. Voor €13,50 vonden we de burgers ook erg simpel. Vlees smaakte wel lekker (ondanks de temperatuur). Bij afruimen liet een serveerder een mes vallen bij iemand op schoot wat natuurlijk kan gebeuren maar het enige wat hij zei is: "oh" zelfs toen wij het mes zelf voor hem opruimde geen sorry of dankje?
Geen aanrader dus..
Lucia D.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2016
Het was lekker druk bij Hannekes Boom gisteravond. Het is dan ook een van de mooiste plekken aan het water en daarbij opgeteld de ongedwongen sfeer en de supervriendelijke bediening bieden een supergoede basis voor lekker borrelen en eten. Wij hadden een tafel gereserveerd; dat was geen overbodige luxe. We kozen voor de diamanthaas met gebakken rosevalaardappeltjes, witlof en bearnaisesaus. Yummie, wat was het lekker! Wij werden aan tafel bediend door een zichtbaar vrolijke man. Al die vriendelijkheid en ja hoor, alles kan mentaliteit maakt het eten bij dit terrascafé-restaurant extra aantrekkelijk.
Susanne D.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Super leuke plek aan het water. Vooral in de zomer erg geschikt om te lunchen en een biertje te doen, met uitzicht op Amsterdam. Wel even zoeken, maar het is het waard.
Benedicte V.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
Erg leuke plek om te zitten, beetje laidback sfeer, vooral met lekker weer. Het is er wel een beetje smoezelig (plakkerige tafels en stoelen, vieze wc's etc.).
Het personeel is echt om te huilen. Ze staan met z'n tienen achter de bar met elkaar te rommelen, liefst nog met de rug naar je toe. Het lijkt wel een crêche voor studentjes, ze lijken niet door te hebben dat bedienen ook echt een baan is (overigens een typische Amsterdam kwaal).
Daarnaast vind ik het jammer dat je zowel drinken als eten aan de bar moet bestellen en meteen afrekenen. Aangezien de helft van het personeel niks lijkt te doen zouden ze dus makkelijk aan de tafels kunnen bedienen. Bovendien draai je als restaurant meer omzet omdat mensen vaker drankjes bestellen als ze niet van hun plek hoeven, dan wanneer ze zelf moeten halen.
Steven V.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2016
Hamburger was echt heerlijk, het uitzicht en de ambiance nog beter en het personeel super gezellig. Top zaak dus!

We kwamen aan om 14:00 en zijn pas weg gegaan toen de bar dicht was. Niet helemaal de bedoeling maar wel gezellig!
Dick Dimitri K.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2016
bij binnen komst eerst nog getwijfeld om te blijven eten. maar de gastvrijheid van de student die ons hielp was top en de keus gemaakt om niet allen wat te gaan drinken. toen het menu. op een papiertje van niets. weinig keus maar wel afwisselend. steak Tataar nou daar moet wel omloop inzitten . wederom getwijfeld maar toch genomen en de kabeljauw als hoofd. was echt van grote klasse. interieur hippie style en smoetzig. maar de kok is goud waard. (gastheer) was gezellig in de omgang
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2016
Hannekes Boom is misschien niet het meest ideale restaurant om op een vrijdagavond te gaan eten. Bij binnenkomst is het bestelde tafeltje keurig gereserveerd, maar lijkt het ook of het happy hour aan de gang is. Het is overvol en het geluid is overweldigend. Gelukkig is er de mogelijkheid om buiten te gaan zitten onder een afdakje (het spettert immers) en met terrasverwarming en daar is het decor inderdaad ideaal: uitzicht op het IJ, op de passerende boten en dat alles in ongedwongen sfeer.
Ondanks de enorme drukte snelle en vriendelijke bediening. Drankjes moet je aan de bar halen (tenminste als je buiten zit), maar het eten wordt keurig geserveerd.
De locatie leent zich minder voor een driegangenmenu, al kan dat uiteraard wel. De kleine kaart biedt voldoende variatie, ook vegetarisch. Tafelgenote en ik kiezen beiden de gepofte koolraap met gnocchi, paddestoelen en een crème van salie, walnoot en mascarpone.
Een royale portie gebaseerd op twee schijven koolraap. Nooit geweten dat die groente zó lekker kon zijn. Prima saus met flink wat kaas bedekt de gnocchi. Allemaal niet heel verfijnd, maar goed eten voor een bescheiden prijs.
Gwendalin V.
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2016
Wat een leuke plek! De vrolijkheid komt je tegemoet. Vooral op een zonnige dag is het de perfecte plek om te zitten. Als je buiten zit moet je wel zelf het drinken halen.
Ik heb er gezeten op een vroege voorjaarsdag. De bediening is heel vriendelijk. Na de borrel buiten wilden we een hapje eten en ze deden meteen hun best om een plekje vrij te maken. Het eten is simpel en lekker. Drankenkeuze is top.
Een goede plek voor een borrel met aansluitend een lekkere hap.
Jeroen V.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2015
Hanneke's Boom is natuurlijk vooral een te gekke plek in de zomer. We gingen half december als bedrijfs uitje een hapje eten hier. De kaart is beperkt maar de gerechten zijn redelijk goed bereid en smakelijk, goed eetcafe niveau.
Bediening verder netjes. Helaas leent de ruimte zich iets minder als restaurant, het geluid weerkaatst dusdanig dat je de mensen aan je tafel nauwelijks kan verstaan.
Johannaproeft .
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2015
Gisteren hier gegeten en gedronken tijdens SAIL. Wat een heerlijke plek om in de zomer aan het water te zitten met een buitengevoel. Het is zelfbediening, maar het aanwezige personeel is heel snel en erg vriendelijk (en dat ondanks de enorme drukte). Er wordt goed opgeruimd etc. Het eten vond ik eerlijk gezegd niet geweldig, erg basic in uitvoering. Ik had de rib-eye. Deze was wat taai en dat gold ook voor de aardappeltjes. Verder was er niet veel te beleven op het plankje. Een beetje alsof ik wat producten van de AH had opgebakken. Toen men vroeg of het had gesmaakt kon ik niet nee zeggen, maar ook niets "voor". Gezelschap had een Bulgursalade, en was wel tevreden. Ondanks de enorme drukte verscheen het eten erg snel. Het werd ook gewoon geserveerd op de kade met noemen van je naam en je coordinaten. :-). Dus vooral gaan voor de vrije sfeer!
VeraLanting .
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2015
Voor het eten hoef je niet naar Hannekes Boom te gaan. De kaart is klein en bied een prima keuze toch gaat het hier vooral om de locatie. Heerlijke tentje waar je je direct op vakantie voelt.
Met je voetjes in het water of gewoon aan een van de vele picknicktafels, een zomerdag breng je hier heerlijk door, biertje en borrelhapje erbij en klaar ben je!
Judith D.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2015
Snel een broodje, lekker iets met koriander..
Het broodje komt, niemand zegt dat de koriander op is, en bij de derde hap denk ik, toch gek dat ik de koriander niet proef. Bij navraag werd gezegd zonder enig excuus dat de koriander dus op was. Of ik dan een ander broodje wil? Nou nee, ik heb al wat happen genomen, maar zeg het voortaan? Nog steeds geen excuus. Bij het betalen verwachten we een kleine korting, of een kopje thee? Niets van dat al, zwaar geïrriteerd personeel: "U had toch een ander broodje kunnen kiezen?"

Kennelijk is een nieuwe broodje een beter commercieel standpunt dan een kopje thee geven (of van de prijs aftrekken)?
Geen excuses en geen tegemoetkoming....ik vind het arrogant. Een mooie plek maar waardeloze bediening en dito keuken.
FerryWood .
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2015
Lekker gegeten op vrijdag avond. goed geholpen door vriendelijk personeel. De locatie is met mooi weer echt geweldig. lekker aan het water. Jammer dat het zo ver is van mijn huis anders zat ik er zeker wat vaker.
Kimmik .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2015
De locatie is super, heerlijk aan het water. Gelijk een vakantiegevoel. Je moet zelf je drankjes en eten aan de bar bestellen. Je eten wordt wel naar je toe gebracht als het klaar is. Mijn vriend had buikspek met zoete aardappel en zelf had ik de roodbaars met Spaanse aardappelen. Het smaakte ons beide goed. Binnen is het erg klein dus ik zou het vooral aanraden bij mooi weer.
Klikje .
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2015
Het plekje is fantastisch! Met mooi weer zit je hier heel erg lekker. Het eten is verder niet heel bijzonder, maar wel ok. Je moet het even aan de bar bestellen en dan komen ze het brengen. Vooral een plek om lekker te borrelen en dan toch nog even te blijven eten... We hadden de nacho's met kaas besteld (gewoon heel erg lekker en veel, maar mag ook wel voor €7,50) en toen samen een lekkere burger gedeeld, wat meer dan genoeg was voor ons tweeën.
Pipo123 .
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2015
We hadden een burger met friet, burger was ok, erg goede friet. Wat deze tent top maakt is de sfeer en het uitzicht. Ze hebben witbier op de tap dat is ook top. Je moet je bestelling aan de bar doen en dan komen ze het brengen. Aanrader voor een laagdrempelige avond met een drankje en een betaalbaar hapje.
Lau-Juul .
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2015
Hanneke's boom is een prachtig plekje in Amsterdam waar je heerlijk aan het water kan zitten. Vooral als het lekker weer is kan je hier genieten van een van de vele biertjes die ze op de tap hebben. Het eten is ook goed. Iets beter dan je zou verwachten bij het gemiddelde eetcafe, maar natuurlijk wel met klassiekers als een burger en nacho's op de kaart. De burger is lekker, maar niet heel bijzonder. Wel de moeite waard als je vooral komt voor de gezelligheid en het mooie uitzicht over het water.