Hamachi

Lange Nieuwstraat 221 3111 AJ Schiedam Nederland Kaart

Over restaurant Hamachi

Voorspoedige vis

Hamachi is een Japanse vis die steeds van naam verwisselt als hij groeit, alsof hij steeds een nieuwe titel verdient. Hij wordt gegeten met hoop op voorspoed. Bij restaurant Hamachi eet je dan ook voorspoedig. Het is all-you can eat, maar het restaurant is geen vreetschuur. Eet je sushi en andere Japanse delicatessen in alle rust op in het stijlvolle restaurant.

Meer informatie over restaurant Hamachi

Dinsdag t/m Zaterdag 16:00 - 22:00

• Af te huren , Catering , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Ard L.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
We wilden er al heen sinds ze hoog stonden bij het AD. Het was zeker de moeite waard, we hebben heerlijk gegeten. Goede smaken, goed bereid.Enige opmerking is dat het behoorlijk donker is, iets meer licht was plezierig geweest .
Paul B.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2016
Met 4 personen weer heerlijk gegeten bij Hamachi ! De ontvangst was, zoals altijd, bijzonder vriendelijk.
Altijd weer lastig om uit de uitgebreide menukaart te kiezen, maar aan de andere kant, het kan eigenlijk niet verkeerd gaan, alles is heerlijk en met aandacht bereid. We gaan binnenkort verhuizen maar voor Hamachi komen we altijd weer terug naar het mooie Schiedam !
Willemina J.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
Rustig even sfeer, een vergadering vergeleken met de mee ste restaurants tegen wording.
Bediening was vriendelijke en behulpzaam.
Marijke V.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
Het was een uitstekend menu! Goed voor een volgende keer.
Jacqueline R.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2016
We waren uitgenodigd door familie om hier te eten want het zou een goed restaurant zijn. Het begon met een Vriendelijke ontvangst. We kregen voor het eten een warm nat doekje voor handen schoon te maken. luxe menu gekozen en was het geld waard. Alles was goed klaargemaakt en mooi opgediend. Hier krijg je echte sushi bij het vooraf en niet die all you can eat rommel. Alles was super lekker. We komen graag terug.
66s .
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2016
Wij zijn goed ontvangen Omdat het niet druk was in de zaak kregen wij vrij snel ons eten. Het eten was lekker en voldoende. Dit restaurant is aan te bevelen.
Paulien B.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Wij hebben hier voortreffelijk gegeten. We willen nooit meer naar een all you can eat-vreetschuur. Heerlijk ook de warme vochtige handdoekjes ook voor de maaltijd. Echt zoals het hoort. We komen graag terug, ookal komen we van ver!
PetravanMarion .
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Met 4 personen wezen eten, we namen een menu. Voor,tussen,hoofd en nagerecht.
Heerlijke gerechten met een diversiteit aan gerechtjes. Alle smaken goed in balans. Sfeer is erg fijn, geen haast lekker lang tafelen.
Top restaurant!
Anja V.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
We werden hartelijk ontvangen. De bediening was erg vriendelijk en dachten met ons mee.
Gaven ons een goed advies bij de menu keuze.
Het eten was voortreffelijk met verschillende smaken.
We hadden gekozen voor het watsu menu en konden dus veel verschillende gerechten proeven . Echt een aanrader. We komen zeker weer terug.
Ruijterjeroen .
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
We kregen een mooie menukaart met tal van hapjes. Verder waren er twee menu's waarvan je er eentje vooraf diende te reserveren. We hebben dus dat andere menu gekozen, een volgende keer proberen we wellicht wat hapjes of reserveren we dat andere menu.
Julia H.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Hamachi lijkt op het eerste gezicht een traditioneel Japans restaurant maar de gerechten op de kaart zijn helaas teleurstellend tenminste als je de eenvoud van de Japanse keuken waardeert.
Sushi was op zich goed maar de rijst was te plakkerig en te compact. Er is een sushicombi met vis die wordt bedekt met een honing tijm saus. Geen idee wat die op de kaart doet maar in Schiedam zullen ze het wel lekker vinden. De warme gerechtjes zoals plakjes eend (met een zeer zoete saus overgoten) en de softshell crab tempura (meer bierbeslag) missen het verfijnde van de Japanse keuken en de tonijntataki verdween in het sojamengsel en had zodanig geen smaak. Prima om een keer uit te proberen als je in de buurt bent maar geen reden om er nog eens voor om te rijden.
Irenevoskamp62 .
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2016
Mijn dochter en ik hebben echt genoten van Hamachi. Alles klopt. Vriendelijke ontvangst en bediening. Een overzichtelijke en verzorgde kaart. Warme natte handdoek vooraf. En toen kwam de sushi...wat een zaligheid. Vers, knapperig, kleine smaakexplosies geserveerd op kleurrijk servies. De witte wijn en het medium Japanse biertje smaakte er goed bij. En ook de cappuccino erna was prima. Het enige minpuntje was dat het erg rustig was op een woensdagavond. Jammer, Hamachi verdient het om iedere avond vol te zitten.
Michael K.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
Wat een verademing. Geen Chinese 'al you can eat' maar origineel Japans en super vers.
Al vaak bezocht en ze lijken alleen maar beter te worden....
Selmavandenberg .
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2016
We hadden een mixed plate sashimi en sushi met daarbij ieder een salade met Kingcrab. Fantastisch, verser dan vers kan niet! Het restaurant heeft een eenvoudige maar goede wijnkaart. De ontvangst en verdere bediening was correct en allerhartelijkst, ook niet onbelangrijk te vermelden is er werd tijd genomen om de gerechten uit te leggen. Wat voor mij een verademing was dat dit restaurant niet zo massaal is, je zit niet op een "schopstoel". Echt een aanrader!!
Angbad .
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2016
Hamachi Schiedam !
Na diverse keren hier geweest om te eten blijft het kwaliteit - versheid - service nog steeds top! Ik raad iedereen aan om hier sushi te eten op échte Japanse wijze bereid.
LinaGeeve .
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2016
Op aanraden het “Watsu Menu” genomen a € 37 p.p. exclusief drank en exclusief toetje maar wel inclusief koffie. Dit bevat al de lekkernijen die ik ook bij een “all you can eat” eet. Neem je noedels (udo) in plaats van rijst, dan betaal je 2 euro extra.
Het begint met een heerlijke lauwwarme sushi met krokant laagje. Ben helaas de naam vergeten, nigiri .. maar dat staat voor rijst. Ik denk dat het krokante maïs was
Daarnaast ook de andere sushi zoals California Maki ( Krab, avocado en komkommer) en Sashimi (rauwe zalm en tonijn) begeleid met rettich salade.
De Miso soep was helaas veels te zout maar dit is het enige dat ik deels heb laten staan.
En de Beef Teriyaki vind ik het lekkerst bij Sumo in den Haag, daar kan geen ander tegenop. Maar hier krijgt ie cijfer 7 a 8. Iets te dun vlees vind ik en daardoor iets te gaar.
Bijzonder was o.a. Japanse loempia met zoete pompoen en de zalm met aspergepunt gevuld krijgt cijfer 10. De St. Jakobsschelpen hadden iets minder doorbakken mogen zijn.
De zeebaars was verrukkelijk, ook cijfer 10.
Zelfs de rijst (gevuld met groenten e.d.) en de noedels vond ik heerlijk, neem ik anders nooit. Het was omdat er weinig van overbleef, maar anders had ik om een “doggy bag” gevraagd. Maar dat was nu niet de moeite.
Ik miste alleen de zeewier salade en een toetje! Ik vind zwarte sesam ijs altijd zo lekker. Voor de menu prijs had er best 1 bolletje bij gekund.

De Japanse thee is een iets te milde groene thee, dan heb ik liever de Chinese geurige Jasmijn thee. Kwestie van smaak.
Valt er iets te verbeteren? Ja een ruimere keuze aan huiswijnen. Ik had een Italiaanse, prima hoor. Prijs ook prima, € 3,75 per glas. Maar meer keuze per glas graag. En graag vooraf vermelden dat bij een keuze het ook extra geld kost, bijv. bij noedels in plaats van rijst.

Op de site staat, dat je sommige menu’s zoals Shabu Shabu en Sukiyaki beter vooraf kan opgeven. Maar die zag ik niet op de menu kaart staan. Dus opletten dat wat je op de site vermeld op verschillende plaatsen, wel in overeenstemming is met elkaar.

Bediening is vriendelijk. Wij zaten gezellig voor het raam, prima plek. Met parkeren hadden we geluk. Het is tot 20.00 uur betaald parkeren doordeweeks.
Sylvan S.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2016
Heerlijk gegeten, goede prijs/kwaliteit verhouding. Zeer vriendelijke en correcte bediening. Kom graag nog een keer terug.
Ewoud B.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2016
Zoals gewoonlijk heerlijk gegeten bij Hamachi. Supervriendelijke bediening. Echt de moeite waard als je echt Japans, dus echte sushi, maar ook vooral de heerlijke vlees (en vis) gerechten wil eten. Misschien wel een leerpuntje (tip); als je veel verschillende gerechten geef dan aan in hoeveel ronden, anders komt alles wat klaar is direct op je tafel.
Cjsl172 .
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
Dit was mijn eerste bezoek aan Hamachi maar zeker niet het laatste. Het gekozen menu was een verzameling van een groot aantal gerechten die stuk voor stuk de moeite waard waren. De bediening was prettig en er werd bij de verschillende gerechten een duidelijke uitleg gegeven over de ingredienten. Al met al een aanrader.
Inge G.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2016
Wij hebben onlangs heerlijk gegeten bij Hamachi.
Zeer vriendelijke bediening die alle vragen van mijn vriendin beantwoordde...
Vooraf sushi en sushimi, daarna een verrukkelijk voorgerecht van grote garnalen in tempura, loempia's gevuld met pompoen, aspergekopjes in zalm etc.
Het sausje waarin de Jacobsschelpen werden geserveerd waren verrukkelijk...
alles perfect gekruid, heerlijk vers en bijzonder smakelijk.

Niet dat het echt nodig is, maar ik miste dat een nagerecht inbegrepen was in het menu... al was het maar een klein bolletje ijs geweest...