Hamachi

Lange Nieuwstraat 221 3111 AJ Schiedam Nederland Kaart

Over het restaurant Hamachi

Voorspoedige vis

Hamachi is een Japanse vis die steeds van naam verwisselt als hij groeit, alsof hij steeds een nieuwe titel verdient. Hij wordt gegeten met hoop op voorspoed. Bij restaurant Hamachi eet je dan ook voorspoedig. Het is all-you can eat, maar het restaurant is geen vreetschuur. Eet je sushi en andere Japanse delicatessen in alle rust op in het stijlvolle restaurant.

Meer informatie over restaurant Hamachi

Dinsdag t/m Zaterdag 16:00 - 22:00

• Af te huren , Catering , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Marco L.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2017
Keurige bediening en echt heerlijk gegeten!
Paul K.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2017
Eten bij Hamachi is een feest. Japans zoals je het in Japan kunt eten. Zeer verzorgd en smaakvol. Wij gaan zeker weer terug.
Saskia V.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2017
Het enige nadeel van dit restaurant is dat je bijna niet kunt kiezen uit de gerechten, er is zó veel wat lekker klinkt! Wij hebben zelf een selectie gemaakt uit de verschillende soorten sushi (dit kun je ook door de chef laten doen...). Prima van smaak, lekkere vis en vooral de maki met paling was érg lekker. Daarna een bijgerecht genomen. Dat is een verwarrende benaming voor een aantal juist wat grotere vis of vlees gerechten, die je eet met los bij te bestellen noedels of rijst. We hebben alledrie wat anders besteld, en zowel de zalm, varkenshaas en lamskoteletjes waren zeer goed op smaak en heerlijk mals. De hoeveelheid noedels was genoeg voor drie normale eters, de rijst die we er op aanraden van de bediening bij hadden besteld was niet echt nodig. De gebakken noedels waren trouwens heerlijk!
De bediening was zeer netjes, we werden hartelijk ontvangen en onze ober nam echt goed de tijd om uit te leggen wat alles was. Tent is niet te lawaaiig, al met al een echte aanrader!
WouterDesHeils .
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2017
Meerdere keren hier wezen eten en elke keer weer verbaasd over de kwaliteit en de verfijning van het gebodene. Zal hier zeker nog regelmatig terugkeren. Ook de bediening is vriendelijk en adequaat. Enige, kleine, minpuntje: de bolletjes ijs bij het dessert (smaken; groene thee en zwarte sesam) zijn altijd erg hard en vol met ijskristallen en ook wel erg klein. Als dit minpuntje ook wordt aangepakt is alles zo goed als perfect.
m-i .
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2016
Hamachi afficheert zich als een Japans restaurant maar maakt dat niet helemaal waar. Het is een mix van Japans en Chinees. Een deel van het personeel is inderdaad Japans. Eén Nederlandse serveerster spreekt ook Japans , de sfeer in aankleding oogt Japans en de gerechten hebben Japanse namen. Toch verraadt de keuken een Chinese invloed. De keuze van het serviesgoed en de opmaak van de schalen en schaaltjes mist de verfijning van een echt Japans restaurant en lijkt teveel op de manier waarop de Chinese rijsttafel wordt geserveerd.
Wij kozen het Watsu menu en daar hadden we geen spijt van. Prima gerechten. Mooi op smaak. De gefrituurde zeebaars , de ossenhaas, de heilbot en de rest. Het was allemaal voortreffelijk.
Wij hadden als wijn een Albariño Rías Baixas gekozen uit het noorden van Spanje. Een juweeltje voor een schappelijke prijs en deze paste prima bij het smaakpallet dat ons werd voorgeschoteld.
Niets dan lof voor de vriendelijke en attente bediening.
Toch twee puntjes die misschien verbeterd kunnen worden.
De miso soep hoort in de Japanse keuken niet als tweede gerecht, maar aan het eind van de maaltijd geserveerd te worden. Als “Hollanders” dat niet snappen kun je het ook uitleggen.
En als afsluiter werd als Japanse thee een ‘Matcha’ thee geserveerd. Die hoort thuis in een theeceremonie en is minder geschikt voor na een maaltijd. -veel te bitter-. Er is zoveel heerlijke geurige thee van het type Sencha of nog beter een Gyokuro te koop. Of desnoods een goede Jasmijn thee.
Toch kijken we terug op een heerlijke avond met lekker eten, goede wijn, een zeer vriendelijke bediening en weer volop ideeën voor onze komende reis naar Japan.
G.J.L. G.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2016
heerlijk ontspannen gegeten maar € 126,00 voor 2 personen vind ik best wel veel ,is wel incl. drank maar 2x menu
€ 77,90 excl. nagerecht en € 2,00 extra pp voor bami in plaats van witte rijst . Ook € 19,75 voor een fles huiswijn , die overigens erg lekker was vind ik prijzig , ook werd mijn glas zonder te keuren gelijk vol geschonken is niet zoals het hoort maar verder was de bediening heel correct .
Robert S.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
het restaurant ziet er erg mooie uit en het eten was erg goed van smaak en de bediening was erg aardig en wist goed de menu kaart uit te leggen.
Mario B.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2016
Hier na lange tijd weer eens wezen eten. De ontvangst was erg vriendelijk. We namen een tafeltje bij het raam en zaten heerlijk op hoede stoelen. We namen als voorgerecht softshellkrab en deze was heerlijk. Als hoofdgerecht namen we de mix schotel van sushi en sashimi en deze was ook super. Het was weer een leuke en heerlijke avond. De kwaliteit was nog steeds goed na een aantal jaar hier niet te zijn geweest.
Ard L.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
We wilden er al heen sinds ze hoog stonden bij het AD. Het was zeker de moeite waard, we hebben heerlijk gegeten. Goede smaken, goed bereid.Enige opmerking is dat het behoorlijk donker is, iets meer licht was plezierig geweest .
Paul B.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2016
Met 4 personen weer heerlijk gegeten bij Hamachi ! De ontvangst was, zoals altijd, bijzonder vriendelijk.
Altijd weer lastig om uit de uitgebreide menukaart te kiezen, maar aan de andere kant, het kan eigenlijk niet verkeerd gaan, alles is heerlijk en met aandacht bereid. We gaan binnenkort verhuizen maar voor Hamachi komen we altijd weer terug naar het mooie Schiedam !
Willemina J.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
Rustig even sfeer, een vergadering vergeleken met de mee ste restaurants tegen wording.
Bediening was vriendelijke en behulpzaam.
Marijke V.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
Het was een uitstekend menu! Goed voor een volgende keer.
Jacqueline R.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2016
We waren uitgenodigd door familie om hier te eten want het zou een goed restaurant zijn. Het begon met een Vriendelijke ontvangst. We kregen voor het eten een warm nat doekje voor handen schoon te maken. luxe menu gekozen en was het geld waard. Alles was goed klaargemaakt en mooi opgediend. Hier krijg je echte sushi bij het vooraf en niet die all you can eat rommel. Alles was super lekker. We komen graag terug.
66s .
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2016
Wij zijn goed ontvangen Omdat het niet druk was in de zaak kregen wij vrij snel ons eten. Het eten was lekker en voldoende. Dit restaurant is aan te bevelen.
Paulien B.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Wij hebben hier voortreffelijk gegeten. We willen nooit meer naar een all you can eat-vreetschuur. Heerlijk ook de warme vochtige handdoekjes ook voor de maaltijd. Echt zoals het hoort. We komen graag terug, ookal komen we van ver!
PetravanMarion .
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Met 4 personen wezen eten, we namen een menu. Voor,tussen,hoofd en nagerecht.
Heerlijke gerechten met een diversiteit aan gerechtjes. Alle smaken goed in balans. Sfeer is erg fijn, geen haast lekker lang tafelen.
Top restaurant!
Anja V.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
We werden hartelijk ontvangen. De bediening was erg vriendelijk en dachten met ons mee.
Gaven ons een goed advies bij de menu keuze.
Het eten was voortreffelijk met verschillende smaken.
We hadden gekozen voor het watsu menu en konden dus veel verschillende gerechten proeven . Echt een aanrader. We komen zeker weer terug.
ruijterjeroen .
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
We kregen een mooie menukaart met tal van hapjes. Verder waren er twee menu's waarvan je er eentje vooraf diende te reserveren. We hebben dus dat andere menu gekozen, een volgende keer proberen we wellicht wat hapjes of reserveren we dat andere menu.
Julia H.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Hamachi lijkt op het eerste gezicht een traditioneel Japans restaurant maar de gerechten op de kaart zijn helaas teleurstellend tenminste als je de eenvoud van de Japanse keuken waardeert.
Sushi was op zich goed maar de rijst was te plakkerig en te compact. Er is een sushicombi met vis die wordt bedekt met een honing tijm saus. Geen idee wat die op de kaart doet maar in Schiedam zullen ze het wel lekker vinden. De warme gerechtjes zoals plakjes eend (met een zeer zoete saus overgoten) en de softshell crab tempura (meer bierbeslag) missen het verfijnde van de Japanse keuken en de tonijntataki verdween in het sojamengsel en had zodanig geen smaak. Prima om een keer uit te proberen als je in de buurt bent maar geen reden om er nog eens voor om te rijden.
irenevoskamp62 .
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2016
Mijn dochter en ik hebben echt genoten van Hamachi. Alles klopt. Vriendelijke ontvangst en bediening. Een overzichtelijke en verzorgde kaart. Warme natte handdoek vooraf. En toen kwam de sushi...wat een zaligheid. Vers, knapperig, kleine smaakexplosies geserveerd op kleurrijk servies. De witte wijn en het medium Japanse biertje smaakte er goed bij. En ook de cappuccino erna was prima. Het enige minpuntje was dat het erg rustig was op een woensdagavond. Jammer, Hamachi verdient het om iedere avond vol te zitten.