Halvemaan

31-206440348

Meer informatie over restaurant Halvemaan

• Amex , MasterCard , Pin , Visa
  • Af te huren , Terras

Jouw recensie over het restaurant Halvemaan

Francine P.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2017
Heerlijk gegeten. De 4 gangen waren allemaal lekker, vooral de asperges met koriander en cashew en het dessert met aardbeien waren gedenkwaardig! Wij gingen nog naar een voorstelling en waren helemaal op tij klaar dankzij de goede service. Het is voor ons een eindje uit de buurt, maar wij komen graag nog een keer terug!
Okersoep56 .
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2017
Fijn ontvangst er is voldoende ruimte tussen de tafels zodat je vrij uit kan praten
Zeer attente/vriendelijke gastvrouw die goed advies en uitleg gaf bij de diverse gerechten
En wijnen. Verrassende gerechten kortom een aanrader
Sebastiaan B.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2017
Halvemaan blijft geweldig! Oase net buiten de ring. Mooie wijnen en mooie smaken. Aanraden als je echt van eten houdt en een mooie avond wil.
leonard K.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2017
John is altijd fameus geweest voor eenvoudig klinkende gerechten die culinair uniek worden bereid. Hij is en blijft consistent tot mijn vreugde.
Johan H.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2017
Prachtig restaurant met vriendelijke en professionele bediening. Alleen al voor de locatie een goede reden om snel terug te gaan.
Mireille R.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2017
wederom verrassend goed gegeten na lange tijd , ja we wonen niet in Amsterdam,een vergeten plekje vlakbij Amsterdam met makkelijk parkeren en mooi uitzicht op het park .
het was een feestje met onze familie.
een afwisselend menu met een verrassend verfijnde amuse , enkele oldies zoals de foie gras 1992 en het dessert bread and butter pudding 1989.
maar ook de tarbot was heel speciaal met de combinatie rode biet, mierikswortelcrème en cidersaus.
we komen gauw terug.
x X.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2017
Verrassende gerechten. perfecte ambiance. op goede locatie. Menu plus een steak tartare, Wijn matchen goed bij gerechten.
ABP M.
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2017
heerlijk eten, goed gekookt maar toch een beetje vergane glorie. Wij waren (op een woensdagavond) de enige gasten, wat in dit geval (een zakelijk gesprek) gunstig uitpakte maar toch niet zo gezellig overkwam.
renee V.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2017
Halvemaan heeft een enorme reputatie opgebouwd en niet ten onrechte!
De Amuse was werkelijk uit de kunst en het voorgerecht ook wel, maar ik vond dat er wat weinig keus was. En voor een soepliefhebber: helaas helemaal niks.
hoofdgerecht: Heilbot met oa linzen vond ik geen topper, omdat de vis een beetje droog was en de bijgerechten niet echt lekker smaakten.
Toetjes voor iemand die geen suiker mag ook niet veel keus, helaas.
Portugese witte wijn vonden we wel weer erg goed.
Rattenman A.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
Ontspannen zweertjes.
heerlijk gegeten ,smaken perfecte ,mooi aangepast aan de gangen .
Komen zeker terug.
Martin V.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
Heerlijk gegeten. Goede smaak combinaties. Hartelijke bediening.

Menu regal. Steak tartare en haas. Voor de vegaterier een alternatief.
Charlotte B.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2016
Fantastische groene locatie aan het water, onder architectuur gebouwd met heerlijke vleugjes kunst tot aan het servet op tafel. Voor elke Amsterdammer bereikbaar per fiets.
Een persoonlijk en hartelijk welkom door de master-kok, top bediening in kleinschalige huiskamer-achtige ambiance. Heerlijke smaaksensaties met dito wijnen. Een grote verwennerij!
Michiel S.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2016
Halvemaan blijft een parel. Uitstekend eten en gastheerschap, goede wijn op een idyllische locatie. Uniek, origineel en altijd trouw gebleven aan eigen, hoge standaarden.
Philip V.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2016
Er zijn in de laatste jaren onnoemelijk veel restaurants in Amsterdam bijgekomen. Maar 'Halvemaan' en zijn naamgever blijven uniek: kwaliteit, sfeer, correctheid staan op grote hoogte. En culinair blijft het verbluffend: al decennia lang steeds weer nieuwe gerechten, smaken, combinaties. Gedurfd. Echt "uit eten gaan" en ondanks al die nieuwe restaurants is dat lang niet altijd het geval.
Emile V.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
De prijskwaliteit verhouding is volledig uit balans. Alles is gedateerd. Matige bediening. Erg teleurstellend. Zonde van onze tijd en ons geld.
Henk D.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2016
Zoals altijd heerlijk gegeten bij Halvemaan. De steak tartare met oester blijft top. Dat geldt ook voor de bread and butter pudding. Verder hadden we allemaal de vis van de dag, Tarbot, en die was overheerlijk. Laten we hopen dat we nog lang van de kookkunsten van John Halvemaan kunnen genieten!
Bobeldijk ..
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2016
Blijft een inspirerende omgeving. Veel respect hoe de heerlijke smaken op bord samen komen o.a. De folie gras brûlé, bloemkool met inktvis, de fazant en kaas. Qua ambiance klopt of valt alles samen.
lecuisinierchanteur .
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2016
Toen ik voor de eerste keer kennis maakte met de kookkunsten van John Halvemaan bestierde hij restaurant de Boerderij op het Leidseplein. Halvemaan is nog steeds een top kok die laat zien met een gerecht dat geheel rondom de ui is gemaakt ook vernieuwend is en zich met de beste koks kan meten, was ik deze avond op zoek naar oude smaak sensaties. Eendenlever gebruleerd met grove peper, steak tartare met oester en de bread and butter pudding, gerechten uit 1991, 1992 en 1989. Ik was dolgelukkig en culinair in de watten gelegd. Overheerlijke klassiekers.
wouter T.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2016
Troosteloos

Gisteravond hier samen gegeten. Geen andere gasten. Later verscheen er nog een tweetal Japanners. Dodelijk voor de sfeer...
Het eten was aardig maar reuze simpel. Als voorgerecht de eendenleverbrulee waarvan wij de "grote" portie bestelden(€25,-)Ik heb de ober twee keer gevraagd of hij ons niet begrepen had omdat wij graag de grote portie hadden. Dit was de grote portie. Kent u de rijksdaalder nog? Idd maar dan ietsje groter!
Als hoofdgerecht de kalfszweserik die werd geserveerd jus en met drie stukjes gecaramelliseerde witlof die ik 15 minuten eerder al onder de warmhoud lamp had zien staan. De verfijning is ver te zoeken.
Veel te duur.
Conclusie: dit kan niet lang zo doorgaan.
Wietse Z.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2016
Gastvrije persoonlijke ontvangst. Heerlijke tuin aan het water om te dineren. Prima wijnen. Heerlijke amuse. Keuze tussen menu of a la carte. Gerechten bevatten combinaties van smaken, soms zeer verrassend.
Prima attente bediening.
Kom zeker weer terug .