Halvemaan

Philip V.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2016
Emile V.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
De prijskwaliteit verhouding is volledig uit balans. Alles is gedateerd. Matige bediening. Erg teleurstellend. Zonde van onze tijd en ons geld.
Henk D.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2016
Zoals altijd heerlijk gegeten bij Halvemaan. De steak tartare met oester blijft top. Dat geldt ook voor de bread and butter pudding. Verder hadden we allemaal de vis van de dag, Tarbot, en die was overheerlijk. Laten we hopen dat we nog lang van de kookkunsten van John Halvemaan kunnen genieten!
Bobeldijk ..
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2016
Blijft een inspirerende omgeving. Veel respect hoe de heerlijke smaken op bord samen komen o.a. De folie gras brûlé, bloemkool met inktvis, de fazant en kaas. Qua ambiance klopt of valt alles samen.
Lecuisinierchanteur .
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2016
Toen ik voor de eerste keer kennis maakte met de kookkunsten van John Halvemaan bestierde hij restaurant de Boerderij op het Leidseplein. Halvemaan is nog steeds een top kok die laat zien met een gerecht dat geheel rondom de ui is gemaakt ook vernieuwend is en zich met de beste koks kan meten, was ik deze avond op zoek naar oude smaak sensaties. Eendenlever gebruleerd met grove peper, steak tartare met oester en de bread and butter pudding, gerechten uit 1991, 1992 en 1989. Ik was dolgelukkig en culinair in de watten gelegd. Overheerlijke klassiekers.
WouterTimeless T.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2016
Troosteloos

Gisteravond hier samen gegeten. Geen andere gasten. Later verscheen er nog een tweetal Japanners. Dodelijk voor de sfeer...
Het eten was aardig maar reuze simpel. Als voorgerecht de eendenleverbrulee waarvan wij de "grote" portie bestelden(€25,-)Ik heb de ober twee keer gevraagd of hij ons niet begrepen had omdat wij graag de grote portie hadden. Dit was de grote portie. Kent u de rijksdaalder nog? Idd maar dan ietsje groter!
Als hoofdgerecht de kalfszweserik die werd geserveerd jus en met drie stukjes gecaramelliseerde witlof die ik 15 minuten eerder al onder de warmhoud lamp had zien staan. De verfijning is ver te zoeken.
Veel te duur.
Conclusie: dit kan niet lang zo doorgaan.
Wietse Z.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2016
Gastvrije persoonlijke ontvangst. Heerlijke tuin aan het water om te dineren. Prima wijnen. Heerlijke amuse. Keuze tussen menu of a la carte. Gerechten bevatten combinaties van smaken, soms zeer verrassend.
Prima attente bediening.
Kom zeker weer terug .
Maura R.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2016
Subliem eten. Zeer goede ontvangst en prachtige plek. Komen zeker weer.......succes.
Ellenpront62 P.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
Heerlijk in de tuin op het terras kunnen eten. De service was, zoals altijd, attent en persoonlijk. Het eten was erg lekker met zeer verrassende combinatie van ingredienten. Een zuringsorbet bij een aardbeien dessert. En de oester bij de steak tartare, blijft een topper.
Hans W.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2016
Dinsdag jongstleden was zo'n perfecte zomer avond die doet verlangen naar buiten eten in een perfect decor. Zo'n plek is het restaurant van John Halvemaan.
Bij een geleidelijk ondergaande zon hebben wij genoten van al het goeds dat zijn restaurant te bieden heeft. Een sober maar fraai gedekte tafel met uitzicht op het spiegelende water van het Gijsbrecht van Aemstelpark in Buitenveldert. Je waant je in een park ergens buiten Parijs.

De kaart biedt de mogelijkheid bij een aantal gerechten te kiezen uit een grote of een kleine portie. Ideaal voor de kleine eters die komen voor de smaak. Dat is een aanpak die we veel te weinig zien bij restaurants. Wij kozen voor een tweetal kleine porties. Een steak tartaar en een bereiding van tarbot. We dronken daarbij een prachtige crémant de Loire. Vooral de tarbot was van een grote verfijning. Je zou willen weten hoe precies die smeltende mousseline bij de vis in elkaar zit. Na afloop samen genoten van het kaas dessert. Die wordt geserveerd met een verklarende tekst bij elke kaassoort. Wat een vondst. Verwonderlijk dat we dat nog nooit eerder gezien hebben.
De gastheer weet precies de gewenste aandacht en de goede toon te vinden. Gelukkig geen unicum in de wereld van het restaurantwezen in Amsterdam maar toch....
Afgesloten met een voortreffelijk verzorgde koffie waarbij een perfecte chocolade bonbon gekozen kon worden.
Hoewel Halvemaan zeer goed wordt gewaardeerd verbaast het je dat men, op zo'n zomer avond, niet voor de tafeltjes aan dit terras in de rij staat. Komt dat door het wat oudere en arrivé publiek dat hier komt eten? Een restaurant zonder mode en reuring spreekt de jongeren te weinig aan? Als dat zo is doen ze zich zelf te kort.

Thomas V.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2016
Halvemaan is al jaren een oase van rust, kwaliteit en liefde in Amsterdam. Waar anderen de hype najagen, maken Chef John & Halvemaan en zijn vrouw Esther van restaurant Halvemaan een plek waar je naast fantastisch eten, ook een prachtige ambiance kent, omringd door kunst, natuur en een heldere architectuur. En dat alles zonder ook maar een vorm van snobisme of elitair gedrag, maar eerder down-to-earth en een zeer welkom gevoel.

Het is altijd heerlijk om hier weer terug te komen en te genieten!
Ginger28 .
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
Het ligt op een prachtige locatie. De ruimte zelf is weinig sfeervol. We hebben een menu genomen met een bob wijnarrangement, maar kregen toch te volle glazen met de volledige rekening. Verder werd er niets over de wijnen en gangen verteld. Het eten was redelijk met als uitschieter de duif en het ijs bij het dessert maar alles met elkaar te duur en te weinig sfeervol.
Fiole .
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2016
In een prachtige omgeving aan de vijver een aperitief gedronken. Daarna het menu genomen inclusief de aanbevolen wijnen. Alles was van uitstekende kwaliteit. De gerechten waren uitgebalanceerd qua smaak en qua hoeveelheid. Samen met de uitstekende bediening en de mooie rustige omgeving werd het een prachtige avond.
Kadi .
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2016
Restaurant is in een prachtig gebouw in een park met een terras dat uitkijkt over een vijver. Er staan veel bijzondere gerechten op de kaart. Heerlijk gegeten!
Moni Q.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
Wat een verademing! Dit is een hele avond genieten! Hele fijne ambiance door de ligging, sfeer en rust van het restaurant en de gastvrijheid en service van de vrouwe des huizes. Niet te aanwezig, niet te afwezig, gewoon precies goed. En dan nog het eten! Een goddelijke foie gras met voortreffelijke bijpassende wijn, zeer bijzondere steak Tartare met oester en perfect eitje, mooie tarbot voor mij, prachtig lam voor mij tafelgenoot en als afsluiter de memorabele Bread and Butter. Ik hou hiervan! Dit is nog een chefkok die echt kan koken! En ook briljant dat je a La Carte kan kiezen tussen kleine en normale porties. Met mooi weer kan je ook op het heerlijke terras met prachtig uitzicht op het water dineren! Wij komen zeker terug!
Marina W.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
Het eten is altijd verrassend, verrukkelijk en heel verfijnd. Visueel ook zeer aantrekkelijk. Er zijn geweldige klassiekers, zoals de ganzelever met een klein craquelé zoetje. De bediening en de ontvangst is zeer professioneel en toch ook persoonlijk en vriendelijk. Het decor is rustig en aangenaam. Borrel op het terras met uitzicht over het water. Geen hijgerig hip gedoe. Gewoon Perfect.
Otto B.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Gek dat je Halvemaan soms even vergeet omdat het zo verscholen ligt in een prachtig park in Buitenveldert. Volstrekt onterecht, want het restaurant van John Halvemaan is gewoon een pareltje met constante topkwaliteit.
Zonder meer geweldig is dat (bijna) elk gerecht - of het nu voor- of hoofdgerecht is - als normaal en als klein portie te bestellen is. Ideaal voor als je superlekker maar niet teveel wilt eten (of nog ruimte wilt voor een toetje). Topper is de klassieke Halvemaan steak tartare. Met een gehakte oester en een vierkant spiegeleitje. Waar je jaloers van zult worden omdat je de dooier zelf nooit zo mooi kunt krijgen. Ook geweldig is de eendenlever met peper, suiker en balsamico. En de kabeljauw is gewoon geweldig. De duif hebben we niet genomen, maar die schijnt ook geweldig te zijn.
Bij mooi weer kun je er heerlijk buiten eten. Nu is er ook nog een tentoonstelling op het groene terras met prachtige beelden van bloemen van de Amsterdamse beeldhouwster Herma de Wit.
Voor mij allemaal reden om weer snel terug te gaan naar John Halvemaan en zijn team. Een klassieker met een tikkeltje eigenwijzigheid van een chef die al decennia aan de top staat.
Louise M.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2016
heerlijke gerechten met originele combinaties die goed samen blijken te gaan. goede wijn voor een redelijke prijs en persoonlijke maar niet opdringerige bediening
Doré S.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2016
Het was vanaf het moment dat we de auto uitstapten een heerlijke belevenis:
De stilte, de prettige ontvangst.
De lichtval in het restaurant, de inrichting., het menu, geïnspireerd door de Franse keuken en de bijpassende wijnen werkten mee om je al snel in een paradijsje te wanen.