Hajé de Lepelaar

Rijksweg A6 8218 Lelystad Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Hajé de Lepelaar

• Af te huren , Airconditioning , Catering , Huisdieren welkom , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
5,8
5,8
Claudia S.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2016
We zijn hier al eens eerder gestopt voordat het werd verbouwd. Nu weer eens langs gegaan. Het is mooi gelegen en leuk in gericht. Maar de service kan vele malen beter. Een glimlach kost niks. Een menukaart op tafel zodat je vooraf kan kijken wat je wilt eten en drinken is ook geen overbodige luxe. Nu moesten we er om vragen.Mijn aangebrande croissant ging zonder morren terug naar de keuken voor een nieuw exemplaar maar ik had hem zelf niet geserveerd in hun plaats. Hopelijk volgende keer als we hier aan doen een betere recensie. Voor nu jammer.
Kloostermop2 .
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2016
gekozen voor haje, waren op doorreis en dus graag snel weer weg
restaurant weinig bezet, ruim personeel aanwezig.
bediening niet erg attent en nogal kortaf.
uitgespuugde kauwgom in het bakje met kaars op tafel, niet erg schoon allemaal.

Thee en kruiden thee prima.
daarna gekozen voor kipsaté en maaltijdsalade : crispy chicken salad ( krokante kip dus)
dat duurde even, dus verwachtingen mochten er zijn.

sate goed, bakje frites erbij, warm maar slap helaas.
crispy chicken salad een teleurstelling.
gepaneerde en daarna gebakken of gefrituurde kipfilet was koud in stukken gesneden.
vervolgens uitgestrooid over een zak kant en klaar salade met 3 à 4 doormidden gesneden cherrytomaatjes en wat tortillachips snippers.
Niks crispy maar taai en vettig en ronduit onsmakelijk.
Over deze berg was een ruime hoeveelheid roze peperige slasaus gespoten/gelepeld.
Deze smaak overheerste alles, een kleffe bende.
Niet aan te ontkomen, en dus niet opgegeten.
Naar de kassa om af te rekenen ( naar huis graag voor een boterham) en daar gemeld wat ik ervan vond.
Dat had ik direct moeten doen, dan had ik een andere salade gekregen zei men, maar : die had ik dan gelijk wel willen hebben!
en we wilden niet nog langer wachten....
Kregen wel een thee mee voor onderweg, dat wel.

Ik kom hier niet meer eten en dat terwijl de locatie prachtig is,
schitterende beplanting en een mooi uitzicht over het water.
jammer!
besteed net zo veel tijd en aandacht aan je eten en klanten dan komt het wellicht nog goed.
Fijnproever 8.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2016
2e pinksterdag hier onderweg even gegeten. Een bakje koffie en een cappuccino. Jeetje dat begint al slecht. Waterige koffie en zeer slecht bakje cappuccino. Automatenkoffie wat een gemiddeld tankstation nog beter voor elkaar heeft.
Beide een broodje Vitello Tonato. Ik op een Italiaanse zachte bol en mijn vriendin op donker landbrood. Deze viel echter tegen. Droog, en het lijkt wel het brood van een minimaal een dag oud.
Jammer want de bol was lekker vers afgebakken en warm.
Het eten is gewoon niet bijzonder, en het moet allemaal snel en haastig.
Weten we voor de volgende keer, dat we gewoon door kunnen rijden.
Martijn P.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2016
Bij binnenkomst werd ik niet opgemerkt, terwijl ik 1 meter van de bediening stond te wachten of ik plaats mocht nemen. Nadat ze onderling waren uitgepraat stonden ze mij te woord en brachten mij naar een tafel. Vanaf dat moment werden de noodzakelijke vragen gesteld, maar waren ze verder weinig gastvrije Ik had een kipsaté met aardappeltjes. Standaard recept, maar veel te hoog geprijsd. Aardappels waren kapot gestoomd/gekookt. Decor is verder wel aardig, al zijn de stoelen te groot voor de tafels. Twee naast elkaar schuiven moeilijk onder de tafel.
Nickolson .
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2015
We hebben met 3 personen in de avond gegeten.
De bediening was beslist niet vriendelijk te noemen,aardappels ongelooflijk vet,de biefstuk niet alleen van binnen rood,op verzoek, maar ook van buiten.
De groente was een vormloos hoopje rommeltjes op het bord.
Gaat U schamen en dat voor 60 euro!
Ed R.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2015
Even een tussenstop op weg naar Friesland dachten we. Hoe lang duurt een koffie met gebak? Ruim drie kwartier bij dit restaurant. 20 minuten verplicht wachten voordat we onze bestelling konden doen. Even vragen bij de keuken kon niet. Kwartier wachten op de automaten koffie en gebak dat al klaar stond in de koeling. Gebak was lekker, koffie smaakte zoals ik dat op mijn werk gewend ben ;-( . 5 minuten drinken en eten en vervolgens tien minuten wachten tot we konden afrekenen.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2015
Op de terugweg naar huis zijn we aangestoken bij de Lepelaar. In het verleden wel eens met gemengde gevoelens. Nu was het echt perfect. We kregen een luchmenu. Het brood was vers gebakken en het beleg (kaas-Salade en kroket) was prima. Melk en jus als drinken. Het was allemaal heel goed.
De bediening, die normaal uit stagiaires en studenten bestaat was nu veel beter.
Niets dan lof.
Anne L.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2015
Op de kaart staat de omschrijving van het broodje als: jong belegen kaas met rucola, pommodori tomaat, gekookt ei en pijnboompitten.
Als het broodjes komt is het belegd met fijngesneden ijsbergsla, jonge Leidse kaas, 2 schijfjes gewone tomaat. Nu lust ik wel Leidse kaas, maar dat is toch wel wat anders dan de omschrijving. Mijn opmerking dat rucola toch echt iets anders is dan gesneden ijsbergsla, kreeg als antwoord: er zijn meer soorten sla. Hallo zet dan op de kaart:sla. Dan kan de kok zijn resten opmaken, want daar leek dit op. Ook het broodje tonijnsalade van mijn partner was in elkaar geflanst. Verder was de bediening wat traag. Dit moet beter kunnen
Karin S.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2015
De lepelaar is een wegrestaurant aan de A6. Almere richting Lelystad. Voor een wegrestaurant verrassend. Leuk ingericht. Met verschillende serres (niet altijd open) en buitenterras. Dan zit je wel tussen de rokers. Zeer vriendelijke en snelle bediening en vrij veel keuze op de kaart (placemat). Veel biologisch. De weedburger was helaas uitverkocht. Broodje tonijnsalade redelijk. Wijn en koffie prima.
Dirk-Jan K.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2015
Het eten was prima maar de service slecht. Het duurde erg lang voordat de bestelling werd opgenomen. We hebben meer dan een half uur gewacht op het toetje.
Verder waren de wc's smerig en het beetje toiletpapier nat van de wastafel.
Kees H.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2015
Even een tussenstop op weg naar Workum. Totaal viel een beetje tegen. Bediening wist niet het verschil tussen medium en dry sherry, terwijl dat toch meestal op de fles staat. Indische nassi en Quiche smaakten redelijk, maar geen uitschieter. De ingang doet veel verwachten, maar het restaurant stelt weinig voor. Moesten aan een niet schoon gemaakte tafel plaats nemen en een beetje knorrig werd de droge sherry gebracht toen we iets over de onjuiste sherry hadden gezegd. Bestelling opnemen duurde lang en na dat we het eten hadden gekregen bleef elk contact uit. De man die het lege servieswerk op kwam halen stak qua vriendelijkheid hier duidelijk boven uit. Voor de service en decor moet je hier niet zijn. Hooguit even een hap onderweg, maar of wij er nog een keer komen ....................?
Nathanael H.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2015
Fijne plek om een tusse stop te maken als je 1,5 uur een reis moet maken. De binnenkomst geeft al aan of je in een zomerse binnentuin komt. Leukste plek is om bij de serre te zitten aan het water. De appelstrudel is aan te raden. En de tosti simpel maar enorm lekker.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2014
we hebben pompoensoep gegeten. Het was heel lekker.
Was erg druk op Zondagavond en de bediening liet lang op zich wachten.
Na een half uur wachten hebben we de soep afgerekend en zijn vertrokken.
Een pluim voor de soep.
Frank V.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2014
Bij binnenkomst werd ons meteen gevraagd wat we wilden drinken. Vervolgens kregen we de kaart en bestelden we een uitsmijter en een broodje eiersalade. De thee en de koffie kwamen snel en toen begon het lange wachten. Na ongeveer 30 minuten kwam de serveerster nog even langs met de vraag wat we besteld hadden en ging weg met de opmerking dat het nu snel zou komen. Ongeveer 30 minuten later was voor ons de maat vol en zijn we vertrokken. Bij de bediening melden we dat we geen prijs meer stelden op de gerechten. Dat werd geaccepteerd en verwerkt. Wat schetste onze verbazing dat bij het afrekenen de gerechten alsnog op de rekening stonden. Na een opmerking werd dat gecorrigeerd. Waren we nu de enigen die moesten wachten? Neen, want naast ons zat een familie met twee kinderen waar we uit de opmerkingen konden opmaken dat ook zij lang moesten wachten. Als de keuken de toestroom niet aankan is het minste wat het personeel kan doen de gasten dat te melden en hen de keuze te laten of ze een lange wachttijd accepteren.
Kortom hier komen we niet meert terug.
Joost B.
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2014
Tja. Ga je uit van de verwachting die je bij een wegrestaurant geneigd bent te koesteren, dan is dit restaurant niet eens zo slecht en misschien zelfs goed. Het terras is zelfs ronduit spectaculair qua ligging in een prachtige tuin. En de groenten zijn vers. En ik kan niet zeggen dat ik vies gegeten heb.

Maar echt lekker was het ook niet. Ik had de varkensbout, die oké was, maar ik kan me eigenlijk nu al niet meer herinneren hoe hij smaakte. Mijn geliefde had de hamburger. Dat vlees smaakte oud, was droog, had duidelijk net iets te lang op het vuur gelegen.

We vervolgden onze reis met een volle maag, dat wel. Maar culinaire herinneringen zullen we aan deze maaltijd niet koesteren.
Barbara1979 .
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2014
Pluspunten : Mooie landelijke inrichting , ziet er netjes verzorgd uit allemaal . (De inrichting is tevens te koop) . Moderne/gezonde/bewuste voeding op de menukaart zoals quinoa , gojibessen en "Lovechock"-reepjes voor bij de thee . Leuk ook dat er een winkel in bewuste/gezonde voeding aan vast zit waar je vanalles aan drankjes , reepjes enz. kan meenemen voor onderweg .

Minpunten : geen kennis over de gerechten op de menukaart bij de bediening . De maaltijden zijn vrij basic klaargemaakt , beetje als een simpele maaltijd thuis , maar de prijzen zijn aan de hoge kant . Niet helemaal in verhouding tot het culinaire gehalte van de maaltijden .
Y. G.
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2014
Dit is een snelwegrestaurant. Veel meer moet je er niet van verwachten. De kwaliteit van het eten was prima. De kaart is erg veranderlijk zodat er elke keer dat ik er kom (ongeveer eens per drie maanden) wel weer wat nieuws op staat. Ook hebben ze faciliteiten om babies/kinderen neer te leggen/voeden (magnetron, box, flessenwarmer). De sfeer is voor zo'n snelwegrestaurant nog best ok. De prijs is wat aan de hoge kant.
Nibor D.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2014
Op het eerste oog een leuke kaart maar eenmaal op je bord niets bijzonders. Broodje was vers maar karig belegd. Duurde ook erg lang. Prijs/Kwaliteit is redelijk. Vriendelijke bediening.
Gerard V.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2013
Onderweg naar huis langs dit wegrestaurant gekomen. Heerlijke uitsmijter Haje en Lunch Haje genuttigd. Op alles in het restaurant zit een prijskaartje zodat je bv. de stoelen en tafels kunt kopen. Wij hebben het theezakjes standaard gekocht was zo'n grappig ding, Zeker aanrader is een wegrestaurant maar van binnen een erg gezellige zaak die je bijna doet vergeten dat je nog door moet rijden.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2013
op doorreis gegeten bij Haje. allebei een salade. Kwaliteit was goed.
de bediening was matig. ze hebben daar veel stagiaires.
de soep was lekker. Mosterdsoep en tomaten soep.
in verhouding was de prijs te hoog.
2 soep en 2 salades voor 37.50 Euro
wegens de verbouwing was het restaurant erg rommelig.