Hai

Molengracht 2 7201 LX Zutphen Nederland Kaart

Over restaurant Hai

Sushi in ontspannen omgeving

Bij Hai Grill & Sushi kan je onbeperkt dineren voor een vast bedrag in een sfeervol ambiance. De lekkerste gerechtjes uit de Japanse cuisine kan je nu in Zutphen lekker samen delen! Ook voor een lekkere lunch kan je hier terecht. Kom, geniet en proef de Japanse hapjes zelf.

Meer informatie over restaurant Hai

• : Gratis parkeren in de buurt, Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

• Af te huren , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Voordelig
Tessa L.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2016
Afgelopen zaterdag heb ik hier gegeten met een vriendin. Bij binnenkomst zie je een hoog plafond met mooie grote lampen en ze hebben een prachtig interieur, wat modern aan doet. Je wordt vriendelijk behandeld, bij binnenkomst loop je naar de kassa en wordt je vriendelijk onthaald en brengen ze je naar de tafel toe. Van te voren wisten we niet dat we moesten werken met een IPad, maar op de IPad kan je alles makkelijk vinden. Bij de tafel legde ze uit hoe de Ipad werkte en wat we wouden drinken, ruime keuze uit dranken. We bestelde bij het begin koude gerechten, zoals sushi en salades. De sushi is soms iets te klein en de salades moeten iets meer aangekleed worden (de beefsalade is wel netjes aangekleed, en ook mijn favoriet!) De warme gerechten zijn goed gekruid en zijn goed warm als ze bij de tafel komen. Wij hadden een 2 persoons tafel, namelijk tafel 12. Je hebt prima beenruimte en het eten wordt echt snel gebracht, echt een pluspunt aan dit restaurant. Als je drinken wilt bestellen moet je of iemand aantikken of op de service knop van de tablet drukken, duurt soms even. Op de kaart heb je niet veel keuze in desserts (je zou bijvoorbeeld een lava cakeje kunnen toevoegen, valt bij iedereen wel in de smaak denk ik), de keuze is: chocolademouse, kokos panacotta, krokant bolletje met vanille crème van binnen, vers fruit (met kokossaus) en diversen ijssmaken. Ik had vers fruit met mango ijs, heerlijk ijs. De prijs-kwaliteit verhouding is goed. Kom zeker snel terug!!
Romy H.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2016
Ik heb genoten met mijn gezin, heerlijk gegeten! de bediening was erg gezellig, ze zijn sociaal, vriendelijk en oplettend. Zeker een aanrader!!
Marit V.
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2016
Op zondagavond met vier personen gegeten. Bij het reserveren gevraagd om een tafeltje langs de rand en dat kregen we ook, daar zit je namelijk wat rustiger. Vervolgens lekker gegeten, veel geproefd van de kaart. Erbij een fles sauvignon en een grote fles water. Prima. De bediening is wat onpersoonlijk, maar dat hoort bij het concept. Door het hoge plafond is de akoestiek niet optimaal en is het al snel rumoerig. Zeker als er ook nog eens een baby begint te huilen.
Jeroen G.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Prima eten, maar helaas heeft het bedrijf niet helemaal door dat horeca om gastvrijheid draait. Het gros van het personeel is alleen gefocussed op de bonnetjes op hun dienblad waardoor het erg lang kan duren om contact met de bediening te krijgen. Tip: laat ons de drankjes dan ook maar via de iPad bestellen, dan hoeven we helemaal geen contact meer te zoeken.
Daarnaast hadden wij op zaterdagavond om 20.00 uur gereserveerd, bij het maken van de reservering heeft niemand ons verteld dat we haast zouden moeten maken. Tijdens het diner en na drie rondes te hebben besteld verschijnen er om 21.30 uur binnen vijf minuten twee mensen aan tafel. Eerst een vriendelijk meisje en na vijf minuten een oudere strenge man die vertellen dat we NU moeten bestellen en anders niet meer. Wij vonden de benadering bijzonder ongastvrij en het heel vreemd dat je tijdens een onstpannen avond uit zo moet haasten. Dit terwijl er notabene op de site staat dat de keuken tot 22.00 uur open is.
Prima eten, maar voor het personeel zou ik niet meer terugkomen.
Marit V.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Op zaterdagavond met z'n tweeën hier gegeten. We waren er al eens eerder vlak na de opening. De zaak zat nagenoeg vol toen wij om 18:30 arriveerden. We hadden gereserveerd en mochten een tafel voor twee uitzoeken. Gelukkig was er nog een langs de rand. Anders zit je wel erg tussen iedereen in. We kregen uitleg over het bestellen met de iPad en de drankjes werden gelijk opgenomen. Je kan vervolgens geheel je eigen tempo bepalen. Als je bestelt komen de gerechten daarna vlot door. Niet alles tegelijk waardoor je eet op volgorde van wat er geserveerd wordt. De bediening geeft bij elk gerecht netjes aan wat het is. Drankjes bestellen gaat via de bediening en dat gaat vlot. De sushi is van een standaard kwaliteit. Gewoon goed. Uitmuntend zijn de Teppan en grill gerechten. Lekker vlees, goede garing en lekkere saus. Uitblinkers zijn de carpaccio (iets dikker gesneden) maar heerlijk mals vlees en de stokjes met varkenshaas. Toe nog wat ijs, van een goede kwaliteit, en echt vers fruit. Het is een mooie grote open ruimte. Ondanks dat het vol zat en er veel tafeltjes staan hebben we toch redelijk rustig kunnen eten. Voor een romantisch diner voor twee moet je niet naar dit soort restaurants gaan.
Opa Gerard K.
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2016
Wij (mijn vrouw en ik) zijn hier 20-6-2016 wezen eten. Wat een beleving. Deze keuken levert een top prestatie, van elk gerecht hebben wij volop genoten. Culinair hoogstandje (wij hebben al heel wat sushi restaurants geprobeerd) Mooie moderne inrichting, bestellen gaat via een ipad, makkelijk en eenvoudig. Ik ben 65 en heb hier geen moeite mee. je kunt ook gelijk zien dat je na je bestelling 15 minuten moet wachten tot je de volgende bestelling kan plaatsen. Prima geregeld vind ik. Waar voor je geld.
Hanneke S.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Jammer dat de mie nu zo anders is, hij was zo erg lekker maar vandaag en vorige keer was de mie veel bruiner en niet meer zo lekker eigenlijk te vet en te zwaar.Het lijkt net alsof jullie een andere kok hebben
Cynthia B.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2015
We hadden gereserveerd en konden een tafeltje voor 2 uitzoeken. Helaas midden in de ruimte. Overige leuke plekjes waren meestal voor 4 of meer.
Bestellen gaat via een tablet en de bestelling is snel geserveerd.
Keuze is enorm en het eten is goed.
Ambiance is iets minder sfeervol door de grote hoge ruimte.
Macadamia .
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2015
Voor de eerste keer in een Sushi restaurant gegeten. Groot restaurant maar zaten gezellig in een hoekje. Gerechten bestel je via een ipad en deze worden erg snel geserveerd (ondanks dat het druk was). Door tablet weinig contact met bediening maar dit vind ik wel passen bij het 'all you can eat' concept. Bij het klikken op service om een dessert te vragen komt er direct iemand aan. Ben geen kenner maar vond de gerechtjes prima smaken.
Diesert .
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2015
Door gebruik van iPad wat minder persoonlijke aandacht. Gerechtjes worden slechts in postbode stijl afgeleverd. Eten was okay, maar niet geweldig. Te sauzig... (Japanse keuken heeft dit niet). Decor is mooi!
JosselinedeGruijter .
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2015
Restaurant Hai Grill & Sushi

Het is herfstvakantie en onze zoon mag kiezen waar we gaan uiteten. Onze tiener wil graag naar Restaurant Hai Grill & Sushi in Zutphen. Op naar Zutphen! We komen binnen en zijn verrast door het prachtige en hippe interieur. Blikvanger van de zaak is de enorme glazen kolom vanaf de vloer tot aan het plafond waar je verschillende wijnen kunt bewonderen. We nemen plaats aan tafel en gelijk krijgen we een tablet onder onze neus geschoven. Geen uitleg over de gerechten of over de wijnen. Nee, we krijgen uitleg over de bestelfuncties van het tablet en daar moeten we het maar mee doen. Uit pure hufterigheid bestel ik cola, want gelet op de houding van de bediening past alles bij de gerechten dus dan denk ik ook cola!

Bij Hai kan men volgens het All You Can Eat Arrangement 2,5 uur onbeperkt genieten van heerlijke Japanse Grill en Sushi gerechten voor € 25,50 per persoon in het weekend en voor kinderen betaal je € 14,50. Per ronde mag men 4 gerechten bestellen. Pas als je de gerechten op hebt mag je door naar de volgende ronde. Het arrangement bestaat uit 4 rondes. We gaan beginnen. Ik moet toegeven de gerechten zijn echt heerlijk! Aanraders zijn o.a. de Crunch Ebi Maki een krokante sushi met garnaal in tempura beslag, varkenshaaspiesjes, lamskoteletjes en Udon Mie. Een echte afrader is de Hai Daily Special oftewel Chef's Choice. Als ik dit lees dan schept dit bij mij de verwachting dat ik de signature dish van de chef bestel. Helaas krijg ik vijf kleine sushi's. Wat een teleurstelling! Zelfs de sushi van de Albert Heijn ziet er nog beter uit.

We willen afrekenen en ook dat moet je aangeven via het tablet. We krijgen bij de laatste handeling de volgende melding: "Wir möchten uns für ihren Besuch bedanken und freuen uns auf ein Wiedersehen." Helemaal niets tegen de Duitse taal, maar ik denk niet geheel passend in Zutphen. Misschien is het leuker als de bediening dat zelf persoonlijk komt zeggen! We wachten op de rekening. Het duurt en duurt en mijn man en ik kijken elkaar vragend aan. Dus vragen we het aan de bediening. Wat blijkt! We krijgen geen rekening aan tafel, maar moeten doorlopen naar de kassa en we moeten vooral ons nummertje van de tafel niet vergeten.

Het interieur is prachtig en de gerechten lekker. Alleen de bediening laat te wensen over. Zeker als het gaat om de uitleg over de gerechten en de wijnen. Daarnaast denk ik dat dit restaurant de laagste omzet heeft qua wijn in heel Zutphen. De prachtige vitrine waar men de wijnen kan bewonderen is voor de show. Je mag er wel naar kijken, maar bestellen....? Ik denk dat voor de uitbater hier nog veel winst is te behalen. Als je zo'n mooie zaak hebt dan zou ik dat zeker doen. Dan pas zet je echt terecht een oranje punt op de i zoals in de naam van Hai.
Andreavdb .
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2015
Dit restaurant geeft direct bij binnenkomst een waanzinnige indruk. Het is een enorm en hoog gebouw, maar toch erg stijlvol, beetje industrieel, ingericht. Het voelt wel gezellig aan.
Wij waren hier op een rustige woensdagavond. We kregen uitleg over de tablet, maar dit concept is bekend van vergelijkbare sushirestaurants. Voor ons viel de menukaart direct op, veel meer variatie dan een vergelijkbare sushirestaurant; meer gewaagde concepten (sushi met biefstuk bijv). Ook meer afwisseling om uit te kiezen, door de mogelijkheid van wokken, grillen, sushi, tempura etc. Bediening was vriendelijk en vrij snel. Direct aan tafel kun je ook een recensie invullen op de tablet, goed bedacht. Het eten was van goede kwaliteit, lekker gegeten en een hele ontdekking voor ons als doorgewinterde sushi eters. Erg smakelijke avond gehad!
Louis L.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2015
Mooi modern restaurant, maakt een zeer ruime indruk mede door de hoogte.
Het eten is er fantastisch . Goed klaargemaakt, gegrild, gewokt enz. met lekkere saus.
Garnalen met nog sap erin, vlees precies goed rose
Aanrader is de verassing van kikkerbilletjes.
Bediening zeer aangenaam en behulpzaam. Voor ons een regelrechte aanrader.
David B.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2015
Het oude, statige postkantoor in Zutphen is vrij recentelijk als 'all you can eat' sushi-grill-restaurant geopend. Gedurfd, want de oppervlakte is groot en er is veel concurrentie in de binnenstad.
Een grote ruimte met veel stevige houten tafels en comfortabele stoelen.
(Ik had een hoger cijfer voor de inrichting gegeven waren het niet dat de akoestiek meer 'demping' nodig heeft.)
Het systeem is eenvoudig: iedere tafel heeft een nummer, 1 kaart (da's een misser - ten minste 2 per tafel zou zinniger zijn) en een klein tablet met het aantal bestelrondes en verdere instructies.
Hoewel er 'Hoofdmenü' op staat, zit het programma goed in elkaar; eenmaal begrepen, werkt het bestelsysteem prima.
Voor de vaste prijs van €23,50 (lagere tarieven voor andere tijdstippen; dit was immers zaterdagavond) kunnen we per persoon 10x 4 gerechten kiezen, binnen 2,5 uur.
Ik ben benieuwd of iemand werkelijk dat aantal ooit bereikt! We hadden 3 rondes. Plus dessert.
Dranken en bepaalde grillgerechten staan buiten dit arrangement.
Er is een ruim assortiment, ook voor vegetariërs.
De viseters in onze groep waren van mening dat hun sushi '2e rangs vis' was.
Gerechten zoals de gefrituurde ('tempura') garnalen, de misosoep en zeewiersalade waren uitstekend.
De tempura-groentengerecht was teleurstellend: slechts grote plakken courgette en zoete aardappel. Waar waren de andere groenten zoals paprika, champignon, ui, broccoli...? Weliswaar smakelijk, maar met véél beslag. Een échte tempurabeslag met rijstebloem is licht en compact.
De bediening is doorgaans vriendelijk en attent. De gerechten komen en gaan met een aardig tempo. Alleen één gerecht - courgette - kwam met behoorlijke vertraging (besteld bij de 2e ronde, gebracht aan het einde van de 3e ronde). Toch heb ik wel respect voor de logistiek van dit restaurant!
Riena V.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2015
Met 7 personen gisteren gegeten bij Hai. Ik had er al veel goede berichten over gehoord, dus ging er vol verwachting naar toe. De sushi, maar ook de warme gerechtjes smaakten heerlijk. De bediening was vriendelijk en snel. De ruimte vond ik wel wat groot, maar stoorde mij niet. Een restaurant om zeker terug te komen!
EdRotterdam .
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2015
Gisteren middag voor een lunch naar dit restaurant gegaan. Het is een groot restaurant met een prachtige entourage. Eten was lekker alleen de rijst van de sushi iets te hard wat jammer was. Service goed, zeker voor een all you can eat sushi waar ik toch al wat slechte ervaringen heb gehad met de bediening. Hier echter niet, aardig personeel waar je met een glimlach geholpen wordt!
Diana H.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2015
Het zal aan mij liggen: eten bestellen met een ipad??? De sushi werd in het voorbij lopen neer gezet op je tafel. Geen uitleg over de gerechten. Korte uitleg over de Ipad maar ik dacht soms dat ik op tijd zat te eten omdat er steeds een klok in beeld tikt. Sfeer ok maar wel een grote ruimte. Sushi was ok maar niet bijzonder. Geef mij maar bedienend personeel die hun vak verstaan!
Marijn M.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2015
Met een clubje van 6 dames lekker sushi gegeten. 1 tablet op 6 personen is wat onhandig; misschien was 1 extra prettiger geweest ... Gerechten zijn smaakvol, vers en met mooi tempo worden gerechten gebracht. je kunt zelf je tempo bepalen door niet te snel achter elkaar te bestellen. Prijs all you can eat op maandagavond is lager dan andere avonden. Er loopt veel personeel, niet allemaal even bekwaam. Enig uitleg bij gerechten was leuk geweest. Het vragen van de rekening via de tablet vond ik niet heel erg persoonlijk. Parkeren is gratis.
Mario P.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2014
Interieur: het oude postkantoor van Zutphen omgebouwd tot sushirestaurant, mooi gedaan, fijne kleurstelling, mag meer sfeer zijn, openkeuken inrichting, ruimte lawaaierig / gehorig als veel tafels bezet zijn.

Eten & drinken: all you can eat (AYCE) concept, veel keus dat wel, maar ik word er niet blij van. Menukaart onderverdeeld in hoofdgroepen waaruit gerechten gekozen kunnen worden. Bestellen met een tablet --> heel goed (eindelijk geen stomme invulkaart met balpen!), wel onwennig in eerste instantie maar het werkte (Duitse software :)). Verschillende gerechtjes gekozen van koud naar warm toe. Door de drukte worden niet alle gerechten tegelijkertijd geserveerd, dus vaak de bediening aan tafel (storende factor). Sushirollen smakelijk, maar klein van formaat. Rijst soms wel op temperatuur en soms wat koud. Of de vis e.d. echt sushi kwaliteit is, dat betwijfel ik. Crispy kip was compleet platgeslagen tot dun schnitzeltje, smaak weg behalve de frituursmaak. Beef salad en Teriyaki sate waren heerlijk, zo ook de gebakken zalm (ook hier karig plat stukje).

Bediening: zowel Aziatische als Nederlandse (jonge) bediening. Geen verwelkoming bij binnenkomst, gereserveerde tafel voor twee was niet klaar. Daardoor stonden we maar wat onwennig te wachten bij de bar (geen drankje aangeboden). Om drankjes te bestellen moesten we telkens om bediening vragen, uit zichzelf kwamen ze niet, het jonge personeel werd vooral ingezet om de gerechtjes uit te serveren. Anderen deden weer de drankjes. Gehele indruk kwam mij chaotisch over. Ook geen vriendelijke/gastvrije benadering (contact maken met de gast).

Overall: het AYCE concept onderschrijf ik niet! Porties waren karig/minimaal het dat de bediening vaak aan je tafeltje staat, is storend (neem na de service dan ook de lege schaaltjes/glazen e.d. mee en laat het niet staan). Het eten op zich is niet slecht en er is veel keus voor iedereen. Aan het gastmanschap / gastvrouwschap moet echt gewerkt worden (mede sfeerbepalend), alhoewel ik ook wel begrijp dat mensen naar dit soort restaurants gaan (AYCE concept) om er "tonnetje rond" naar buiten te lopen.
Rob T.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2014
Voor de eerste keer gegeten bij dit restaurant. Was op een maandagavond dus lekker rustig. Gerechten waren heerlijk. Bediening goed en voor de rest klopte alles. Bedienen gaat via een Tablet dus dat is even wennen.