Hafiza

Arend Noorduijnstraat 26 6512 BL Nijmegen Nederland Kaart

Over het restaurant Hafiza

Afghaanse specialiteiten

In restaurant Hafiza maak je met je hele familie, vriendengroep of collega’s op een ongedwongen manier kennis met de Afghaanse keuken. Het menu is overzichtelijk, maar heeft genoeg ruimte voor uiteenlopende specialiteiten. Behalve uit verschillende grillgerechten kun je ook kiezen uit traditionele rijst- en bijgerechten. Na het diner geniet je aan de bar of in de loungehoek van een lekker drankje, terwijl je nageniet van een voortreffelijke maaltijd.

Halve fles mineraalwater

Meer informatie over restaurant Hafiza

Maximaal 5 minuten te lopen naar Centraal Station Nijmegen
  • : In de straat en op CS

LET OP met vierdaagse (18-21 juli) zijn wij vanaf 14:00 uur geopend. Ook op dinsdag!

Maandag 17:00 - 22:00
Dinsdag gesloten.
Woensdag - Zondag 22:00

9,4
Mar-Jan M.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2017
Marcel W.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2017
Het was weer een genoegen hier te komen: heel vriendelijk personeel, mooi en zeer goed onderhouden restaurant, verschrikkelijk lekker eten.
Kees G.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2017
Weer eens met vrienden uit eten gegaan, ditmaal om de verjaardag van een van ons te vieren, naar Afghaans restaurant Hafiza. Net zoals bij eerdere bezoeken kregen wij heerlijke, zacht gekruide rijstgerechten met verschillende bijpassende gekruide groenten voorgezet. De linzensoep vooraf is een aanrader! Een deel van ons gezelschap nam het verrassingsmenu, dat net zo lekker en verrassend smakelijk bleek als de andere menuvarianten. Het eten lijkt nogal licht verteerbaar, zodat je ook na drie gangen weliswaar goed gegeten hebt, maar toch geen 'steen op je maag' voelt, De bediening is attent en zeer vriendelijk. De inrichting is ruimtelijk gelaten, zodat ik er ook met een rolstoel goed terecht kon. De prijsstelling is redelijk gunstig; wij betaalden voor een driegangenmenu, wijn en koffie, gemiddeld 38 euro p.p.. Hafiza behoort (na 5 keer uitproberen) voor ons nu tot de top-3 van de Nijmeegse restaurants.
Karin V.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2017
Vriendelijke ontvangst. Verrassende gerechten met veel smaak. Kaart niet uitgebreid, maar wel afwisselend. Mooi gepresenteerd.
Lydia V.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2017
Een zeer gezellige en sfeervolle avond gehad bij Hafiza! Super lekker eten, dat allemaal zeer goed wordt bereid! Later op de avond de kokin en haar dochters nog even gesproken. Lieve mensen die de gasten op een respectvolle en goede manier bedienen.
Wij gaan hier zeker meerdere malen terug komen. Het is een aanrader, zeker als je eens wat andere smaken wilt proberen en houdt van buitenlands eten!
Marcel W.
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2017
Afghaans eten - dat was een openbaring. Vriendelijke, persoonlijke, behulpzame en vlekkeloze bediening. Van binnen een prachtig restaurant met heerlijke stoelen, buiten een zeer aangenaam terras (en het was een zeer aangename dag, dus we aten buiten). De kaart lijkt beperkt maar de grote keus aan bijgerechten (die toch echt iets meer om het lijf hebben dan de liflafjes die elders voor bijgerecht versleten worden) logenstraft dat vermoeden. Verrassingsmenu's stellen vaak teleur maar wij drie werden alleen maar aangenaam verrast. En dat schaaltje op schaaltje, 'bij'gerecht op 'bij'gerecht. Geen wilde of extreme smaken, geen grote lappen vlees - verfijnd, plezierig, soms richting pittig, altijd perfect gegaard en perfect op temperatuur. Op drie minuten lopen van het station van Nijmegen gelegen: wie tegen etenstijd door Nijmegen komt en hier niet gaat eten, doet zichzelf echt tekort. En dan hebben we het nog niet eens over de uitstekende verhouding prijs-kwaliteit.
Xavia N.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2017
Voor het eerst Afghaans gegeten tijdens een weekendje weg in Nijmegen. En we komen hier graag terug! De kaart is niet uitgebreid, maar wat er op staat is heerlijk. Dit restaurant is zeker een aanrader. De inrichting is wat gewoontjes, maar netjes. Personeel is erg vriendelijk.
Ria W.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2017
Voor het eerst Afghaans gegeten.
Wat een heerlijke smaken en onverwachte combinaties van ingrediënten.
Een nieuwe culinaire ervaring.
Super vriendelijke bediening, denken mee: "het verrassings menu bestaat ook uit bijna alle gerechten "
In verband met de ramadan maand erg rustig wat te verwachten is als je hoort dat er veel mensen komen eten die de ramadan volgen. Wij gaan vaker bij Hafiza eten!
Coby D.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2017
Een absolute aanrader voor wie wil kennismaken met de voortreffelijke gerechten van de Afghaanse keuken. Vriendelijke bediening op het terras, of voor wie wil binnen zitten. Uitleg van gerechten en dat alles voor een heel redelijke prijs.
Coby D.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2017
Wat een heerlijke gerechten! Sinaasappelrijst, aubergine, kofta. Als je je ogen dicht doet waan je je op vakantie in een ver land, zo op dat terrasje op een warme zomeravond. ik heb genoten! Absoluut een aanrader voor wie wil weten hoe heerlijk de Afghaanse keuken smaakt.
Bart V.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2017
Mooi concept met keuze uit drie verschillende soorten rijstgerechten met naar keuze drie bijgerechten. Hier door ontstaat al snel een soort shared dining/rijsttafel setting. Superlekkere en bijzondere smaken! Ruim voldoende porties en zeer betaalbaar ! De bijgerechten koelden snel af dus zou een richaud hier uitkomst kunnen bieden.
Hier komen wij zeker nog eens terug!
Dimfy C.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2017
Heerlijk eten, veel keus, verschillende gerechtjes, weer eens wat anders. Vriendelijk personeel en leuk muziekje. Aanrader!
tonnie H.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2017
We warren er voor de eerste keer. Zeker voor herhaling vatbaar!
Jeroen K.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2017
We waren met een grotere groep en waren zeer tevreden over de smakelijke gerechten. Helaas was de bediening wat onoplettend en weinig enthousiast, en duurde het vrij lang voordat we onze gerechten ontvingen. Bediening vond het niet nodig uit te leggen wat op tafel gezet werd, totdat we er expliciet om vroegen. Kassabonnetjes moesten met de hand worden opgeteld, waardoor het maken van de rekening 25 minuten duurde. Ondanks de goede kwaliteit van het eten, zal ik er om deze redenen niet meer terug komen.
Kees G.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2017
Zeer smakelijk gekruide gerechten, flinke porties maar licht verteerbaar, in een prettige omgeving opgediend door zeer vriendelijke, hoffelijke en behulpzame bediening, voor een bescheiden prijs: wij betaalden met 7 personen nog geen 200 euro, inclusief dranken. Echt een aanrader!
Laura C.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2017
Heerlijk gegeten, lokatie is wat gewoontjes maar heel smaakvol toch wat leuks van gemaakt. Bediening supetvriendelijk
Heel rustig en ontspannen gegeten, belangrijkste is echter dat het eten indrukwekkend was, subtiel en goed gebalanceerd gekruid, met liefde en zorg bereid!
Pascal S.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2017
Dit was voor ons de eerste kennismaking met de Afghaanse keuken, wat is het lekker! Het eten wordt in een prettig tempo geserveerd door vriendelijke bediening. Het enige puntje van kritiek van ons is dat de beschrijving bij de vleesgerechten net wat te algemeen is om goed te kunnen kiezen. Echt een aanrader!
A. B.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2017
Heerlijk gegeten, vriendelijke bediening die alle tijd nam om onze vragen over het eten en over Afghanistan te beantwoorden. Een bezoek is voor herhaling vatbaar.
John H.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2017
Onze eerste kennismaking met de Afghaanse keuken en zeker voor herhaling vatbaar! Een bescheiden kaart, maar voldoende keus, ook voor vegetariërs (geen vis). De verschillende gerechtjes boden een grote variatie aan smaakbeleving. De sfeer was aangenaam en de bediening uiterst vriendelijk. Wij gaan zeker een keer terug!
makz K.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2017
De ontvangst was hartelijk en vriendelijk. Een modern authentiek Afghaans restaurant. Het eten werd vlot, maar niet te snel, opgediend en was heerlijk! De bediening is erg lief en verteld graag over de gerechten en ingrediënten. We hebben een hele gezellige avond gehad en komen zeker nog een keer terug!