Haesje Claes

• : Parkeerplaats

• Af te huren , Airconditioning
DMO66 .
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Het eten is op zich wel lekker. Alleen vond ik de bediening tegen vallen. Het is een toeristische plek dus had wel meer verwacht van de sfeer etc. Voor de rest was het een leuke avond!
Cindy18 .
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015
Ik ben hier met mijn 2 vriendinnen geweest. Ik herkende het restaurant, want ik was daar 7 jaar geleden ook geweest. Mijn vriendinnen zijn Hollandse eters, dus leek mij geschikt voor hun.
Na een dagje Amsterdam in en ook nog in de regen kwamen we daar aan. We werden snel geholpen en gebracht naar een tafeltje. 1 van mijn vriendinnen nam een 3 gangen menu. Ik en mijn andere vriendin namen alleen hoofdgerecht en toetje. Ik genoot al lekker vooraf met goed dik brood met roomboter. Mijn vriendin kreeg al snel haar voorgerecht (tomatensoep). Ze genoot ervan. En al vlak na haar voorgerecht kregen we onze hoofdgerecht. Ik had mosselen en mijn vriendinnen boerenkoolstamppot en kip in portsaus. Ik genoot heel erg van de mosselen en mijn vriendinnen genoten ook. Ik vond alleen de patat erbij iets te zout.
We namen nog alle 3 een toetje. Mijn vriendinnen een dame blanche en appeltaart met thee. Ik nam noga-ijs met stroopwafels en caramelsaus. Dat was lekker en gelukkig niet al te zoet.
We werden zo goed geholpen toen mijn vriendin haar mobiel moest opladen, dat ze zelfs fooi gaf bij de rekening. En dat doet ze normaal nooit!
Dus kortom een heerlijke dag!
Leen S.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2015
Haesje Claes is een groot restaurant. Door de compartimentering in verschillende oude pandjes in de mooie binnenstad van Amsterdam, is de sfeer toch redelijk intiem. De menukaart is overwegend "Hollands". Niet heel hoogdravend, maar de prijs/ kwaliteit is dik in orde. De door mijn partner bestelde kabeljauw was geen super verse vis, maar alleszins smaakvol. De door mij bestelde kalfslever was ouderwets lekker: met gebakken ui, appel en spekjes. De vooraf bestelde garnalenkroketten waren prima, hoewel: 2 stuks is wel erg weinig voor de prijs.
De bediening is dik in orde. Vriendelijk, informeel en attent.
Jos B.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2015
Dit was een leuk restaurant.We hadden een 3 gangen menu besteld en een hertenbiefstuk.Hartstikke fijn voor elkaar .Het heeft allemaal goed gesmaakt.Het minpuntje wat ik ervaren heb dat ik niet de drie gangen heb gehad maar 2.Na het hoofdgerecht kregen we de ijskaart.Terwijl er ook keuze was in de mogelijkheid van de 3 gangen menu.Dat was erg jammer.Maar dat heeft het genot zeker niet onder gedaan.Zeker de moeite waard om terug te komen.
Menno V.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2015
Het voorgerecht een salade met geitenkaasje was heerlijk. Het hoofdgerecht Hutspot was heel goed maar de hoeveelheid wel heel erg weinig voor een bedrag van 16.50., jammer, anders had ik het eten een 9 gegeven. Dat is wel eens anders geweest. Omdat we bij het raam zaten konden we geen kaars op tafel krijgen., omdat daar een lampje hing., jammer. Maar goed het blijft een leuk restaurant, de bediening is ook wel ok en het decor blijft super gezellig.
Mariarvandenbosch .
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2015
We hadden heerlijke oesters, zo vers en vol van smaak: Pareltjes. Een prachtige steak, mooi rosé gebakken en een seafood platter. De bediening was weer fantastisch. Attent, vriendelijk en ze houden hun tafels goed in de gaten. Je hoeft maar te kijken en ze komen vragen wat ze voor je kunnen doen. Wij blijven terugkomen bij Haesje Claes!
Andrehaan .
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2015
Altijd druk!!
Ben hier vaker geweest, met verschillende zakenpartners en het is altijd gezellig en vol.
Service is elke keer weer perfect!
Eten is niet super, maar voor gasten uit het buitenland een prima aanrader om de Nederlandse keuken te proberen.

Komen zeker weer terug
Mariarvandenbosch .
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2015
Een warm welkom ondanks, dat wij geen reservering hebben en de zaak vol zit. Half uurtje wachten is het meer dan waard. De Haesje Claes seefood platter is vers en streelt de smaakpapillen, dan vragen we medium en krijgen ons vlees echt medium. Haesje heeft een Zeeuwse cognac, we genieten van profiterol met ijs en chocoladesaus, maar het beste van alle gerechten is de bediening! Vrolijk, warm en onze restjes worden met liefde ingepakt. Kortom: Haesje Claes is fantastisch en zit bij ons onder speeddial!
Vlouwn .
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2015
Gisteren ben ik hier voor het eerst geweest.
Een mooi ingericht restaurant. Heel druk, zonder reservering kon je het schudden.
Gezellige sfeer. Leuk toeristisch (en dat is bijzonder in Amsterdam)! Wij waren een chaotisch gezelschap (te laat, en met meer dan gereserveerd) maar de bediening bleef supervriendelijk en loste alles op. Ik eet buiten de deur vaak Lamsrack en die was in Haesje Claes héél goed, zowel de smaak als de hoeveelheid. De kaart is erg uitgebreid, zowel qua vis als vlees is er veel keuze. De bierkaart is ook in orde, er is lokaal speciaalbier en enkele belgische biertjes. En de dessertkaart is ook opvallend divers. Ik had flensjes. De kaart is heel Hollands, maar dit is zeker meer dan een stamppotrestaurant. Ik ga hier vaker komen.
Ellie D.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2015
Heel leuk restaurant, het was er erg druk en toch hoefden we niet lang te wachten op ons eten .
We waren met 7 personen en iedereen heeft heel lekker gegeten ,en voor redelijke prijzen
Echt een aanrader ,vriendelijk personeel ,en we komen zeker nog eens terug
Joost S.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2015
Hollands eten in een gezellig restaurant. Zeer vriendelijke bediening, makkelijk en vrolijk. Leuke inrichting, goede sfeer.
Kwaliteit van het eten is echter matig. Niets verrassends, niets wat echt heel lekker was. Het kan allemaal.
Evelien S.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2015
Ik ben hier geweest met een Spaanse vriendin. De ambiance is leuk, zeker voor toeristen. De bediening is vriendelijk en attent. Iets wat ik niet direct verwacht van een restaurant waar veel toeristen komen en waarbij het dus vaak blijft bij eenmalig contact. Het eten is niet bijzonder. Het is leuk dat je hier specifieke Hollandse gerechten kunt bestellen. Maar het eten lijkt rechtstreeks uit een pakje te komen of uit de gaarkeuken.
Wim M.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2015
3 maanden na mijn vorig bezoek (en recensie) nu met z'n 2-en geweest. En wederom was het er erg druk, maar gezellig druk. En vol met toeristen. Normaal zou ik het niet zo interessant vinden om heel snel een tweede recensie te schrijven, maar wat mij op viel is de wederom foutloze bediening. Dit loopt werkelijk als een trein. Wat een verademing is het toch om zo bediend te worden. En als het eten dan ook nog eens goed is, maakt het bezoek aan Haesje Claes wederom een hele prettige ervaring. We hadden trouwens zuurkoolstamppot (iets te zout) en boerenkoolstamppot (iets te weinig aardappel en te fijn van structuur). Beide gerechten waren echt heerlijk en smaakte nog beter met het echt Texel Skuumkopje! Een echter tik-um-aanrader.
Snoese .
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2014
Super vriendelijke bediening en lekker eten. Mijn herstenbiefstuk was mals en sappig. De tomatensoep vooraf was heerlijk. Het ziet er ook erg leuk uit, alsof je een paar honderd jaar terug bent gegaan in de tijd.
Alwin D.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2014
Gegeten met bedrijfsleider. Vooraf keuze menukaart, logisch omdat we met een grote groep waren. Goede sfeer, goed klimaat en vriendelijke bediening
Minoux P.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2014
Na een dagje shoppen op zoek gegaan naar een restaurantje om iets kleins te eten, ongedwongen en gezellig. Na veel bistro's, sushitentjes en Italianen voorbij te zijn gelopen bij Haesje Claes binnen gestapt. Super vriendelijke en vlotte bediening. We kozen voor een Hollands Stamppotje, compleet met worst, spek en een heerlijk balletje gehakt. Ik had het zelf niet lekkerder kunnen maken! Inderdaad lekker Hollandse no-nonsens inrichting. Een meer dan prima plek om aan het eind van zo'n gezellige dag heerlijk te eten, met een uitstekende prijs-kwaliteit verhouding. Zeker voor herhaling vatbaar om de rest van de kaart te ontdekken ;-)
Wim M.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2014
Dit restaurant bevind zich in het centrum van Amsterdam. Mijn verwachting was dat het dus erg toeristisch zou zijn. Niets bleek minder waar. We waren met 12 man/vrouw. Vaak zorgt dat voor een wat rommelige bediening, maar we konden de bediening op niet een fout betrappen. Bij binnenkomst moet je even in een te krappe gang wachten, waarna je vriendelijk naar je tafel wordt gebracht. De wat druk uitgedoste menukaart is op en top Hollands. Van garnalen-cocktail, portie Amsterdamse kaas, via ossenhaas, biefstuk, tongetje, tot dame blanche, appeltaart aan toe. Erg veel keuze. Tijdelijk hebben ze ook wild. Ik bestelde gerookte makreel, zuurkool en bloedworst vooraf. Een hele bijzondere en zeer smaakvolle opening. Als hoofdgerecht had ik de hazenrugfiletjes, waarbij de jus gelukkig apart wordt geserveerd, evenals de rode kool en spruitjes. En niet te vergeten de frietjes met een bakje mayo.
Men serveert 2 soorten rood uit de fles en gaven daar goed advies bij. De Argentijn was op temperatuur en paste prima bij het wild. Een bijzondere vermelding voor het interieur. Donkerbruine houten koloniaal aandoende wandbekleding, lampen met kapjes die zo uit de Zeedijk zijn meegenomen en oude goed zittende fauteuils maken dit oer Hollands uitziende restaurant meer dan een bezoek waard en dus niet alleen voor de toerist. Zelfs de prijzen zijn er oer Hollands
Gerben O.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2014
Dit is een leuk restaurant aan de de Spuistraat in Amsterdam. Het bestaat eigenlijk uit een aantal met elkaar verbonden panden waar je zowel boven al beneden kunt zitten. De inrichting is afgestemd op toeristen en daar is niets mis mee. Bij binnenkomst kan het druk zijn en moet je even wachten voordat iemand je komt halen. De gehele inrichting doet oud Hollands aan met tegels en veel balken. Doordat het midden in het centrum ligt kan het wat smal en krap aanvoelen. De tafeltjes zijn niet al te ruim op gezet waardoor het best lawaaierig kan zijn. Het eten is eigenlijk verrassend goed met een goede prijs/kwaliteitsverhouding. Ik had zelf tomatensoep als voorgerecht deze was goed van smaak en dik gebonden. Het bij geserveerde brood is lekker van smaak. Mijn tafelgenoten hadden diverse voorgerechten die allemaal goed waren van smaak. De carpaccio wil ik nog even noemen als lekker van smaak. De bij geserveerde kaasvlokken hadden van mij iets ouder mogen zijn. Oude kaas was hier meer op zijn plaats geweest. Als hoofdgerecht hadden wij allemaal een ossenhaas. Deze waren goed gebakken. Ik hou van medium naar rauw toe en de anderen hadden allen medium gevraagd. Dit werd allemaal goed geserveerd. Ik werd verrast door de aardappelpuree die lekker was. Beetje gekruid zodat de flauwheid die er nog wel eens in puree zit nu nergens te bekennen was.
Het nagerecht was goed en smakelijk, appeltaart met kaneel, vanilleijs en slagroom. Ik vond de appeltaart erg smakelijk en het ijs ook. Hierbij had ik een glas muscat wijn besteld echter is die nooit gekomen. De bediening dacht dat dessertwijn na het dessert moest worden geschonken! Jammer. De wijnkaart overigens verdient een pluim. Mooie wijnen voor een betaalbare prijs per fles. Ik had er een rode Oostenrijkse Blauwer Zweigelt bijgenomen van de Familie Schreiner. Erg smakelijke wijn, enigszins droog die goed bij de lichte pepersaus pastte.
De bediening is op zich redelijk goed. Het blijft toch toeristisch Amsterdam dus veel studenten als bediening. Het nadeel van studenten is dat zij over het algemeen niet goed op de hoogte zijn van kenmerken van het eten of de wijn. Persoonlijk vind ik dat wel een gemis.

Al met al is het eten goed en kan ik dit best aanraden. De prijs/kwaliteitverhouding is prima in orde.
Freddy S.
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2014
We kwamen hier toevallig langs, nadat we bij een sushitent in de buurt waren weggegaan. Vriendelijke wat joviale (amsterdams?) bediening. Wat een oud pand zeg! Wel heel leuk dat daar een restaurant van is gemaakt. In het halletje stonk het, maar binnen was alles in orde. Echte nederlandse gerechten, de garnaalkroketten waren goed. Grote porties. Leuk om een toerist mee naar toe te nemen die echt nederlands wil eten. Prijzen zijn correct. Je hoeft hier niet lang te wachten op je eten.
Norbert C.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2014
Met een groep Russen was ik dan beland in dit restaurant, waarbij de keuze hierop was gevallen vanwege het Oer-Hollandse karakter. Een prima eetgelegenheid voor toeristen. Een oud monumentaal Amsterdams pand dat nog de inrichting heeft van eeuwen geleden, laag plafond in sommige gedeelten en aparte ruimtes voor groepen die toch open verbonden zijn met de hoofd ruimte. Ik vond de entourage aangenaam gezellig en met de bril op van een toerist een uitstekende keuze. De gerechten zijn ook zeer Hollands van zure haring (als onderdeel van een voorgerecht) tot hutspot, steak of kabeljauw. Geen hoogstaande cuisine, maar voor buitenlanders een mooie kennismaking met de Holandse keuken. De bediening speelde perfect in en sloot uitstekend aan op hun gasten, in dit geval de Russen. Het was een prima avond!