Hacienda

Dinsdag t/m Zondag vanaf 16:00
- Bar vanaf 22:30

• Mastercard , Pin , Visa
  • Af te huren , Huisdieren welkom

Jouw recensie over het restaurant Hacienda

Norbert V.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2017
Wij komen ongeveer 1 x keer per jaar hier eten en vandaag was het weer zover. Goed dat we even gebeld hadden want het was erg druk. In de basis was het eten prima in orde met uitzondering van 2 gerechtjes die mega zout waren en dat ging ten koste van de smaak. Bediening was vriendelijk en correct.
Astrid V.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
wij zijn gisteren bij Hacienda geweest. met 4 personen. . wat een tegenvaller. het begon met de wijn. Ik wilde een Chardonnay, wordt overal per glas geschonken, hier niet, je moet dan een fles nemen.
het eten viel ook weer goed tegen. . we hadden het menu genomen. De gehaktballetjes waren smakeloos. . de spare ribs droog en ook zonder smaak. . en de chorizo worstjes dropen in het vet. . Al met al een flinke tegenvaller. en een stevige rekening..
voor lekkere tapas ga ik voortaan wel naar Frank Tapas bar de Dijk in Ridderkerk. . . echt 10 x beter dan dit
Bep G.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2016
Gezellig restaurant, leuke sfeer. Zeker als het in de zomer lekker weer is en je op het terras kunt eten met gezellige spaanse muziek. Het eten is lekker en niet voordelig. Je bent gemiddeld 50.00 pp kwijt incl, drankjes. 1 opmerking de sangria was niet zo lekker het was net ranja, jammer.
Chocolien .
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
HEERLIJK gegeten. Betaalbare, lekkere tapas. Kom hier zeker weer terug. Vooral de gefrituurde mosselen en de calamaris vind ik een echte aanrader
Bianca H.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2015
Beste tapas ever naar mijn ervaringen, gaan hier vaak terug! Vriendelijke bediening en de verbouwing heeft de zaak goed gedaan!
heleen311 .
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2015
Vanavond met een grote groep wezen eten in Hacienda. Na leuke ervaringen eerder nu een mindere. Om kwart over zes aangekomen. We hadden het menu van 25,-.We kregen (hier en daar uitgedroogd) brood met lekkere tapenade, aioli, wat olijven en gerookte ham. Begon dus goed. Daarna 5 rondes (!) voor een drankje. Het eten liet namelijk op zich wachten. Een kok bleek ziek, waardoor de overgebleven kok het erg druk had. Okay...maar 2 uur en een kwartier(!) later kwam één schaaltje op tafel met gebakken mosselen. Dat was het. Een 20-tal minuten later kwamen er weer 3 schaaltjes met gerechten erop op tafel. Weer een kwartier later kwamen de aardappels en twee gerechtjes. Soms lekker, soms zwemmend in het vet (worstjes!) of niet goed gemengd met zout waardoor je ineens een zoute hap had in je mond.
Toen kwam de ober vragen of we koffie of thee wilden. Omdat we nog geen dessert hadden gehad vroegen we of dat bij het dessert zou passen. De ober wilde dat niet zeggen, want dat nagerecht was een verrassing. Gelukkig geen warme drank genomen, want het bleek een soort kinderijsje te zijn. Wat waren we verrast!!
Geen gratis drankje of iets dergelijks voor het lange wachten. Jammer, had wat goed gemaakt. De beste man of vrouw die in de keuken stond te buffelen om alle gerechten op tafel te krijgen zal vast zijn haar best hebben gedaan, maar nu werd het probleem volledig bij de klant gelegd.
Ellen V.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2015
Is echt wel weer een tijd geleden dat ik hier geweest ben (weet de precieze datum niet meer) maar vind het altijd heel erg gezellig. Hangt een leuk sfeertje. Lekkere opties voor tapas! Genoeg keuze. Gezellige bediening. Zeker een aanrader om eens tapas te gaan eten.
Freezy .
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2015
In een leuke sfeer, binnen en buiten is het genieten van de heerlijkste tapas. Niet het all you can eat festijn,maar goed eten voor een eerlijke prijs. Vooral de ossenhaaspuntjes in brandysaus zijn een aanrader.
Jan R.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2015
Vaderdag, je wil even een klein hapje buiten de  deur eten. Moeder en dochter zoeken achter de PC een lokaliteit en jawel gevonden. Ik hoefde alleen maar in te stappen, het blijft een verrassing tot het laatste moment. Eenmaal geparkeerd ontwaarde ik, op de hoek, een op een café lijkend etablissement "Hacienda" een tapas restaurant in Zwijndrecht. Met rondom een klein terras. Bij binnenkomst krijg je het idee in het decor van een bruin café te stappen. En loop je recht tegen een pittoreske bar aan, die in het midden van de bescheiden ogende ruimte staat. Rondom zijn kleine separate zithoekjes gesitueerd. Alles in oud bruin opgetrokken en gelardeerd met kleurrijke tegeltjes en flarden van Spaans temperament. Vooral door de achtergrondmuziek waan je je in Mediterrane sferen. We werden netjes  ontvangen, onze tafel was nog niet vrij dus namen we plaats aan de bar en bestelden een droog wit wijntje. Na een kwartier konden we plaats nemen aan onze tafel bij het raam. Een eenvoudige doch uitgebreide menukaart wachtte ons op. Na enig overleg besloten we ieder een drietal tapas gerechten te bestellen en vooraf een knoflook brood uit de oven. Zonder in detail te gaan, we hebben genoten van de geserveerde tapas, het smaakte stuk voor stuk heel lekker. Weer eens wat anders dan de geijkte meergangen-menu's. Het jeugdig enthousiasme van de bediening sprak ons ook aan. Een leuke ervaring en een aanbeveling waard om dit ook eens te proberen. En je kunt het zo goedkoop zowel als duur maken als je wilt, veel plezier.
MirtheM .
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2015
Je ziet het er van buiten misschien niet aan af, maar van binnen is het erg gezellig. Niet te groot, niet te rumoerig, bar in het midden, gewoon sfeervol. Wij waren met 10 personen, waarvan 2 vegetarisch (waaronder ik). En hebben de kok gewoon de vrije hand gegeven. Mijn vega-gerechten waren werkelijk geweldig. Ontsteeg het niveau van 'iets met een champignon', wat vaak het resultaat is als je om vleesloos vraagt. Heerlijke aubergine met stroop, uienringen, salade, geitenkaas, etc. Inclusief verrukkelijk toetje en buitengewoon vriendelijke bediening die ons zelfs nog even uitlegde hoe we die lekker aubergine thuis kunnen maken :) Alles klopte!
Esther V.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2014
Gezellige bar! Het is hier eigenlijk altijd gezellig druk. Soms gaat dat iets ten koste van de wachttijd, maar de tapas zijn goed, voldoende groot en lekker. Eigenaar probeert echt de Spaanse keuken te benaderen en staat zeer open voor verbeterpunten. Kaart biedt zeer veel keuze en wisselt regelmatig.
Esther V.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2014
Per toeval ben ik hier met 2 collega's terecht gekomen. We werden getrokken door de gezellige uitstraling van La Hacienda. Helaas. Een tapasbar die -aardappelschijfjes, die uit de diepvries lijken, serveert als patatas con alioli....dat kan echt niet! Ook de spinazie leek uit de diepvries. Hoeveel moeite is het om verse aardappelen en spinazie te gebruiken?

De bediening was in het begin van de avond nog wel redelijk, maar hoe verder de avond vorderde hoe minder attent deze werd.

Dit was eens, maar nooit meer! Jammer, met deze tent zou zoveel meer gedaan kunnen worden.
Familie H.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2013
Tapas gegeten bij Hachienda.
Sfeer is meer die van een eetcafé, dan een bistro/restaurant, ook qua decor.
Tapas vond ik redelijk, maar niet bijzonder. O.a. pittige (?) worstjes, knoflookchampignons, mosselen en gamba's gekregen met goed gefrituurde aardappels. Ik vond de kwaliteit en diversiteit tegenvallen (we kregen overal dubbele porties van), aangezien we ons met 7 personen hadden laten verrassen door de chef en dus meer smaken/tapas hadden willen proeven. Naar mate de avond vorderde werd de sfeer wat meer die van een buurtcafé (hardere muziek), maar dat stoorde ons niet.
Wel gewoon aardige bediening!
Voor mij al met al toch geen tweede keer.
Jelmer E.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2013
Ook de tweede keer erg lekker gegeten bij haciënda. Het is echt leuk om hier met vrienden bij te kletsen en onder het genot van een drankje lekker wat tapas te eten. Gezellige informele sfeer en dito bediening. De ossenhaaspuntjes blijven mijn favoriet. Erg goed!
Lucien-Arend .
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2013
Hier regelmatig wezen eten. Voor wie niet al te goed tegen de drukte kan, is het raadzaam buiten het weekend hier te gaan eten. Men moet ook weten dat het in Zwijndrecht en omstreken de "Tapasbar" genoemd wordt, dus kan men ook mensen treffen die gezellig een biertje komen drinken ja. Het eten is van goede kwaliteit, en met goede zorg bereid. Ik ben tevreden over dit restaurant.
Jelmer E.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2013
Heel erg lekker gegeten bij Hacienda. Ik herken me helemaal niet in de negatieve recenties hier op iens. Het is een tapasbar zoals een tapasbar hoort te zijn met lekkere hapjes zoals de ossenhaaspuntjes in spaanse brandysaus. Als je aangeeft dat het in de loop van de avond veranderd in een ordinaire kroeg zoals iemand in zijn recensie hier dan snap je het idee van tapasbar niet echt geloof ik. De bediening was ook buitengewoon vriendelijk en er hing een leuke gemoedelijke sfeer.
Jan-Willem V.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2013
We zijn hier in de loop van de middag beland voor een soort afscheidsborrel, maar deze bleek verplaatst. Om van de nood een deugd te maken, zijn we neergestreken.
Leuke tapas kaart met enkele verrassende hapjes, zoals kippenlever met appel in port saus.
Nadat de huiswijn vlotjes door de vriendelijke bediening was omgeruild voor een redelijke Rioja volgde al even snel een scala aan lekkere, vers bereidde of gesneden schoteltjes.
Lekker en in ons enthousiasme toch wat teveel besteld.
Geen hoogstaand restaurant, maar precies wat je van een tapas op een zaterdagmiddag kunt verwachten: doorlopende keuken, gezellige bediening en zonder stress kletsen met zo nu en dan een hapje om te delen.
Jan Willem K.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2012
Reeds een aantal maal met vrienden gegeten. Gewoon lekkere spaanse hapjes tegen een leuke prijs. Voor echt speciaal eten moet je hier niet zijn. Maar de gebakken mosselen met knoflooksaus zijn niet te versmaden. Leuke bediening, alleen jammer dat na 22:00 Hacienda meer veranderd in een bar/kroeg.
Jaap V.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2012
Een vlotte zaak met idem bediening. De keuken doet het aardig al valt het na mijn verblijf en frequent restaurantbezoek in Spanje altijd tegen. Te flauw, te makkelijk, niet geheel vers. Maar bijv. de spinaziekaaskroketten zijn erg goed.
Het decor wordt in de loop van de avond gevormd door een soort oh, oh, Zwijndrecht-publiek waar het personeel langzaam in opgaat. En dat heeft Hacienda niet nodig.
Robinia G.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2012
De eerste en laatse keer bij haciënda. We hadden gereserveerd om 7 uur, en hadden om half 10 slechts 3 tapas gekregen. Net als vele andere gasten zijn we elders gaan eten. Dit kon gewoon echt niet. De tapas die we kregen waren overigens wel erg lekker.