Hacienda

• Af te huren , Huisdieren welkom , Terras
Duur
Astrid V.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
wij zijn gisteren bij Hacienda geweest. met 4 personen. . wat een tegenvaller. het begon met de wijn. Ik wilde een Chardonnay, wordt overal per glas geschonken, hier niet, je moet dan een fles nemen.
het eten viel ook weer goed tegen. . we hadden het menu genomen. De gehaktballetjes waren smakeloos. . de spare ribs droog en ook zonder smaak. . en de chorizo worstjes dropen in het vet. . Al met al een flinke tegenvaller. en een stevige rekening..
voor lekkere tapas ga ik voortaan wel naar Frank Tapas bar de Dijk in Ridderkerk. . . echt 10 x beter dan dit
Bgrobbe .
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2016
Gezellig restaurant, leuke sfeer. Zeker als het in de zomer lekker weer is en je op het terras kunt eten met gezellige spaanse muziek. Het eten is lekker en niet voordelig. Je bent gemiddeld 50.00 pp kwijt incl, drankjes. 1 opmerking de sangria was niet zo lekker het was net ranja, jammer.
Chocolien .
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
HEERLIJK gegeten. Betaalbare, lekkere tapas. Kom hier zeker weer terug. Vooral de gefrituurde mosselen en de calamaris vind ik een echte aanrader
Bianca H.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2015
Beste tapas ever naar mijn ervaringen, gaan hier vaak terug! Vriendelijke bediening en de verbouwing heeft de zaak goed gedaan!
Heleen311 .
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2015
Vanavond met een grote groep wezen eten in Hacienda. Na leuke ervaringen eerder nu een mindere. Om kwart over zes aangekomen. We hadden het menu van 25,-.We kregen (hier en daar uitgedroogd) brood met lekkere tapenade, aioli, wat olijven en gerookte ham. Begon dus goed. Daarna 5 rondes (!) voor een drankje. Het eten liet namelijk op zich wachten. Een kok bleek ziek, waardoor de overgebleven kok het erg druk had. Okay...maar 2 uur en een kwartier(!) later kwam één schaaltje op tafel met gebakken mosselen. Dat was het. Een 20-tal minuten later kwamen er weer 3 schaaltjes met gerechten erop op tafel. Weer een kwartier later kwamen de aardappels en twee gerechtjes. Soms lekker, soms zwemmend in het vet (worstjes!) of niet goed gemengd met zout waardoor je ineens een zoute hap had in je mond.
Toen kwam de ober vragen of we koffie of thee wilden. Omdat we nog geen dessert hadden gehad vroegen we of dat bij het dessert zou passen. De ober wilde dat niet zeggen, want dat nagerecht was een verrassing. Gelukkig geen warme drank genomen, want het bleek een soort kinderijsje te zijn. Wat waren we verrast!!
Geen gratis drankje of iets dergelijks voor het lange wachten. Jammer, had wat goed gemaakt. De beste man of vrouw die in de keuken stond te buffelen om alle gerechten op tafel te krijgen zal vast zijn haar best hebben gedaan, maar nu werd het probleem volledig bij de klant gelegd.
Ellen V.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2015
Is echt wel weer een tijd geleden dat ik hier geweest ben (weet de precieze datum niet meer) maar vind het altijd heel erg gezellig. Hangt een leuk sfeertje. Lekkere opties voor tapas! Genoeg keuze. Gezellige bediening. Zeker een aanrader om eens tapas te gaan eten.
Freezy .
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2015
In een leuke sfeer, binnen en buiten is het genieten van de heerlijkste tapas. Niet het all you can eat festijn,maar goed eten voor een eerlijke prijs. Vooral de ossenhaaspuntjes in brandysaus zijn een aanrader.
Jan R.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2015
Vaderdag, je wil even een klein hapje buiten de  deur eten. Moeder en dochter zoeken achter de PC een lokaliteit en jawel gevonden. Ik hoefde alleen maar in te stappen, het blijft een verrassing tot het laatste moment. Eenmaal geparkeerd ontwaarde ik, op de hoek, een op een café lijkend etablissement "Hacienda" een tapas restaurant in Zwijndrecht. Met rondom een klein terras. Bij binnenkomst krijg je het idee in het decor van een bruin café te stappen. En loop je recht tegen een pittoreske bar aan, die in het midden van de bescheiden ogende ruimte staat. Rondom zijn kleine separate zithoekjes gesitueerd. Alles in oud bruin opgetrokken en gelardeerd met kleurrijke tegeltjes en flarden van Spaans temperament. Vooral door de achtergrondmuziek waan je je in Mediterrane sferen. We werden netjes  ontvangen, onze tafel was nog niet vrij dus namen we plaats aan de bar en bestelden een droog wit wijntje. Na een kwartier konden we plaats nemen aan onze tafel bij het raam. Een eenvoudige doch uitgebreide menukaart wachtte ons op. Na enig overleg besloten we ieder een drietal tapas gerechten te bestellen en vooraf een knoflook brood uit de oven. Zonder in detail te gaan, we hebben genoten van de geserveerde tapas, het smaakte stuk voor stuk heel lekker. Weer eens wat anders dan de geijkte meergangen-menu's. Het jeugdig enthousiasme van de bediening sprak ons ook aan. Een leuke ervaring en een aanbeveling waard om dit ook eens te proberen. En je kunt het zo goedkoop zowel als duur maken als je wilt, veel plezier.
Aline R.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2015
Op deze zonnige dag lekker buiten op terras Tapas gegeten samen met mijn 3 pubers. Kipkluifjes, spare-ribs en nachos en natuurlijk die heerlijke ossenhaas puntjes, mmmh
Fijne vlotte bediening en zoals altijd weer perfect bereid door Niels,
zalig! Wij komen terug!
MirtheM .
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2015
Je ziet het er van buiten misschien niet aan af, maar van binnen is het erg gezellig. Niet te groot, niet te rumoerig, bar in het midden, gewoon sfeervol. Wij waren met 10 personen, waarvan 2 vegetarisch (waaronder ik). En hebben de kok gewoon de vrije hand gegeven. Mijn vega-gerechten waren werkelijk geweldig. Ontsteeg het niveau van 'iets met een champignon', wat vaak het resultaat is als je om vleesloos vraagt. Heerlijke aubergine met stroop, uienringen, salade, geitenkaas, etc. Inclusief verrukkelijk toetje en buitengewoon vriendelijke bediening die ons zelfs nog even uitlegde hoe we die lekker aubergine thuis kunnen maken :) Alles klopte!
Esther .
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2014
Gezellige bar! Het is hier eigenlijk altijd gezellig druk. Soms gaat dat iets ten koste van de wachttijd, maar de tapas zijn goed, voldoende groot en lekker. Eigenaar probeert echt de Spaanse keuken te benaderen en staat zeer open voor verbeterpunten. Kaart biedt zeer veel keuze en wisselt regelmatig.
Ui-ter-Aard .
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2014
Ben er meerdere keren wezen eten.
Sfeervolle en knusse inrichting .
Ik heb telkens goed gegeten en geen klagen gehad, ook met een volle bak geen lange wachttijden op de rondes met tapas of drankjes.
Ik vind dat ze de originele spaanse tapasbarren redelijk benaderen , zowel kwa sfeer als product.
Wel 1 hele dikke klacht : nieuwe kaart zonder Sardiñas !! Onvergeeflijk!!
Esther V.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2014
Per toeval ben ik hier met 2 collega's terecht gekomen. We werden getrokken door de gezellige uitstraling van La Hacienda. Helaas. Een tapasbar die -aardappelschijfjes, die uit de diepvries lijken, serveert als patatas con alioli....dat kan echt niet! Ook de spinazie leek uit de diepvries. Hoeveel moeite is het om verse aardappelen en spinazie te gebruiken?

De bediening was in het begin van de avond nog wel redelijk, maar hoe verder de avond vorderde hoe minder attent deze werd.

Dit was eens, maar nooit meer! Jammer, met deze tent zou zoveel meer gedaan kunnen worden.
Peter K.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2014
Wat een feestje!!

Door (prettige) familiare omstandigheden per toeval terecht gekomen bij Tapasbar Hacienda.
Bij binnenkomst is er een kleine receptie aan de gang die bij de (telefonische) reservering niet was gemeld. Echter, hier hebben we door de oplettende bediening geen enkel last van gehad ... deze receptie eindigt overigens snel. Knap hoe de aandacht over het gehele etablissement wordt verdeelt.. vakmanschap!

Omdat we met vijf familieleden zijn valt in eerste instantie de keus op en menu van 2 x € 25.- per 2 personen, echter worden we door de bediening erop gewezen dat gezien onze wensen het wellicht interessanter is om losse tapas te bestellen met als argument dat het dan net zoveel kost ... achteraf een heel goed advies !

Vooraf een tomatenbrood uit de over besteld met knoflookmayonaise en olijven tapenade, wat een heerlijke combinatie, nogmaals besteld..!!
Hierna de verschillende tapas van de hoofdkaart, wat een beleving.. iedere tapas per portie geheel in balans en met smaak geserveerd... pittig waar het pittig moet zijn, warm waar je het verwacht en romig waar je ogen dit wensen .... een smaak sensatie dus!!

Dan de wijnen, jammer van de wat waterig witte Marques del Turia , Valencia Spanje (huiswijn) ... de omschrijving van veel fruit klopt niet... wel droog maar ook waterig. Overschakelt op de rode Marques del Turia, wat een aangename verassing , héérlijk vol fruitig, stijlvol, soepel, smaakvol... doen bij deze tapas!!
Tussendoor de gefrituurde tomaat met pijnboompitten en (zee?) zout, net té zout, maar wel spannend....
iedere gang was een heerlijke smaak sensatie en verlangde naar een volgende bestelling.. zalig...
Kortom, een ontspannen heerlijke familiare avond die door een oplettende en leuk gevatte bediening onze avond tot een doordeweekse top avond heeft gemaakt , Sjapó !!

Hester .
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2014
Leuke tabas- bar met gezellige sfeer. Ik heb hier samen met mijn vriend op een vrijdag avond gegeten en het was erg lekker. Alles was van goede kwaliteit en smaak. Vooral de lamskoteletjes waren heerlijk! Het personeel was erg aardig.
WuitG .
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2013
Tapas gegeten bij Hachienda.
Sfeer is meer die van een eetcafé, dan een bistro/restaurant, ook qua decor.
Tapas vond ik redelijk, maar niet bijzonder. O.a. pittige (?) worstjes, knoflookchampignons, mosselen en gamba's gekregen met goed gefrituurde aardappels. Ik vond de kwaliteit en diversiteit tegenvallen (we kregen overal dubbele porties van), aangezien we ons met 7 personen hadden laten verrassen door de chef en dus meer smaken/tapas hadden willen proeven. Naar mate de avond vorderde werd de sfeer wat meer die van een buurtcafé (hardere muziek), maar dat stoorde ons niet.
Wel gewoon aardige bediening!
Voor mij al met al toch geen tweede keer.
Jelmer E.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2013
Ook de tweede keer erg lekker gegeten bij haciënda. Het is echt leuk om hier met vrienden bij te kletsen en onder het genot van een drankje lekker wat tapas te eten. Gezellige informele sfeer en dito bediening. De ossenhaaspuntjes blijven mijn favoriet. Erg goed!
Lucien-Arend .
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2013
Hier regelmatig wezen eten. Voor wie niet al te goed tegen de drukte kan, is het raadzaam buiten het weekend hier te gaan eten. Men moet ook weten dat het in Zwijndrecht en omstreken de "Tapasbar" genoemd wordt, dus kan men ook mensen treffen die gezellig een biertje komen drinken ja. Het eten is van goede kwaliteit, en met goede zorg bereid. Ik ben tevreden over dit restaurant.
Jelmer E.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2013
Heel erg lekker gegeten bij Hacienda. Ik herken me helemaal niet in de negatieve recenties hier op iens. Het is een tapasbar zoals een tapasbar hoort te zijn met lekkere hapjes zoals de ossenhaaspuntjes in spaanse brandysaus. Als je aangeeft dat het in de loop van de avond veranderd in een ordinaire kroeg zoals iemand in zijn recensie hier dan snap je het idee van tapasbar niet echt geloof ik. De bediening was ook buitengewoon vriendelijk en er hing een leuke gemoedelijke sfeer.
Jan-Willem V.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2013
We zijn hier in de loop van de middag beland voor een soort afscheidsborrel, maar deze bleek verplaatst. Om van de nood een deugd te maken, zijn we neergestreken.
Leuke tapas kaart met enkele verrassende hapjes, zoals kippenlever met appel in port saus.
Nadat de huiswijn vlotjes door de vriendelijke bediening was omgeruild voor een redelijke Rioja volgde al even snel een scala aan lekkere, vers bereidde of gesneden schoteltjes.
Lekker en in ons enthousiasme toch wat teveel besteld.
Geen hoogstaand restaurant, maar precies wat je van een tapas op een zaterdagmiddag kunt verwachten: doorlopende keuken, gezellige bediening en zonder stress kletsen met zo nu en dan een hapje om te delen.