Haar Gangetje

Zondag Gesloten

• Af te huren , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Wi-Fi
Joop050 .
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2015
Absolute aanrader! We waren opzoek naar een restaurant voor een snelle hap en via deze site kwamen we uit op restaurant Haar Gangetje. Eenmaal aangekomen deed het interieur ons iets twijfelen. Het interieur is netjes en stijlvol ingericht maar het kwam niet overeen met het beeld dat ik had van een restaurant. De vorige recensent heeft het erg treffend omschreven.
Maar wat was ik blij dat we zijn blijven zitten!! Het eten was heerlijk! De lekkerste frieten ooit, en de salade samen met de bonen vielen erg goed in de smaak. Het eten kan het beste worden omschreven als eerlijk eten voor een eerlijke prijs. Ik kom hier graag weer terug!
Ekna .
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2015
Gisteren gegeten bij Haar gangetje. Het eten was heerlijk en voor een zeer goede prijs (eigenlijk kan ik het zelfs goedkoop noemen). Ik bestelde de sate. Lekkere frietjes erbij en een salade. De zelfgemaakte cheesecake was de beste die ik in tijden heb gegeten. En ik ben cheescakefan. Het restaurant is net een soort huiskamer. Het decor is niet helemaal mijn smaak, maar er is zeker aandacht aan besteed. Aparte verschillende stoelen, oud meubilair, alsof ik bij een oudtante op bezoek was; maar dat is gewoon de stijl waar voor gekozen is. Het is zeker wel gezellig.
Als je een lekkere (en relatief goedkope) maaltijd wil zou ik zeker naar "Haar Gangetje" gaan.
K1m26 .
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2015
Heerlijk gegeten. Tomatensoep en erna een tosti me gehakt. Om je vingers bij op te eten. De bediening was top. Netjes, beleefd en niet opdringerig. Leuke tent om naar terg te komen. Bedankt voor een leuke en lekkere middag.
Benjamin V.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2014
Gezellig Leids eetcafé met gezellige bediening en lekkere en simpele maaltijden voor een goede prijs/kwaliteit verhouding.
Wij waren op een zaterdagmiddag, een aantal hadden een tosti genomen en ook een omelet. De tosti's waren echt heel erg lekker! Bijzondere combinaties, maar bijzonder geslaagd. De omelet smaakte ook prima.
Voor herhaling vatbaar, zeker ook een keer een avondmaaltijd gaan proberen daar.
JanWillem2313 .
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2014
Slechte ervaring gehad gisteravond. Het mandje brood smaakte oud en korrelig en werd uiteindelijk morrend vervangen door vers brood. De hoofdgerechten zijn inderdaad niet duur. Daar staat tegenover dat een flesje bier wel gewoon 4 euro kost. Een zelfde bedrag werd gerekend voor het brood vooraf. Vervolgens kregen we de tonijnsteak geserveerd. De tonijn was nog half rauw, de frites leken een b-merk uit de supermarkt en de boontjes (´seizoensgroenten', staat op de kaart) slap alsof ze uit een potje kwamen. Toen we ons beklag deden kregen we van de bediening te horen dat men ons liever niet zag terugkomen. Geweldige reactie! Je zet een prutsmaaltijd op tafel en vervolgens geef je de klant die er iets van zegt een grote mond. Ik kom hier nooit meer.
Keeslau .
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2014
Sinds kort heeft Leiden een nieuw restaurant. Het is de hele dag open en is dan vooral bekend om de vele zelf bedachte tosti’s. Het ligt aan de plaats waar de markt altijd is dus voorbijgangers genoeg. Het interieur is ongecompliceerd. De kaart is bescheiden voor de avond met vaak dagmenu’s van wat er dan speciaal is ingekocht. De prijzen zijn echt laag te noemen. De hoofdgerechten kosten tussen € 6,50 voor maaltijdsoep en € 12,50 voor biefstuk of tonijn.

Wij hebben het in de avond getest met 8 man. De start was met een klein beetje borrelhappen, kaastengels met oude kaas en bourgondische runderbitterballen. Dat was een goed begin.

Omdat ik graag een soep vooraf wilde werd er creatief bedacht dat de maaltijdsoep Bamisoep zonder bami een mooi begin zou kunnen zijn. Dat was ook zeker zo. Heerlijk kruidig. Ik zou alleen de groenten knapperiger lekkerder vinden. Als hoofdgerecht heb ik de scampi’s uit de wok gekozen met een goed kruidige saus. Ook dat was prima. Begeleid door frites en groenten kan je hier dus inderdaad uitstekend eten voor die lage prijs.

Het is een verademing om voor een beperkt bedrag gewoon te kunnen eten.
beste meesterproever Kees Lau,
Dank voor de mooie omschrijving, dit hadden wij zelf niet beter kunnen doen.
mvg team Haar Gangetje