Gys

6,8
7,2
Petra C.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2017
Vanavond prima gegeten bij Gys. Sympathiek glaasje water met sinaasappel, munt en gembersmaak bij binnenkomst. Curry met linzen gegeten, was mild van smaak. Friet erbij was iets te kort gebakken. Aubergine op toast met mozarella was goed. Side salade is opvallend rijk gevuld met rode kool en bloemkool. Als nagerecht chocotrio met lekkere fruitsaus en goede, gezouten, chocolademousse. Al met al 7.5 maar door de berekening van iens blijft het een 7.
Dewi I.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2017
Zondag 23 april gingen ik en een vriendin na een dagje Utrecht eten bij Gys. Ik was er wel eens eerder geweest met een vegan hotspottour door Utrecht en na het menu online te hebben gecheckt, was mijn vriendin er ook wel voor om daarheen te gaan.

Het was redelijk druk, maar daar werd goed mee omgegaan, we kregen een plaatsje toegewezen aan de bar om te wachten en namen allebei alvast de homemade limonade.

Na een tijdje kregen we een vast tafeltje aangewezen en later zijn we voor het toetje en een kopje thee op ons verzoek nog doorgeschoven, omdat we de hele avond op krukken hadden gezeten en er plek was aan een tafeltje met stoelen. Ook daar werd heel flexibel mee omgegeaan.

Voor het hoofdgerecht had mijn vriendin de curry met kip en ik de vegan Marokkaanse stoofpot met seitan. Mijn vriendin vond de curry naar verluid heel lekker en mijn stoofpot ook, waar ze wat van had geproefd. Ik ben zelf dol op seitan en vond de stoof erg lekker! Ik vond het alleen wel jammer dat de bulgur die erbij geserveerd werd, koud was. De homemade kefirchampagne was lekker en origineel, ik had hem alleen misschien iets frisser en 'prikkiger' verwacht.

Als toetje hadden we allebei een kop thee en de vegan limoentaart. Daar was niks mis mee, maar we vonden de taart allebei meer iets weghebben van een vegan cheesecake (op basis van firm tofu neem ik aan) door de bessencompote die erop zat. Hij was fris en zuur, maar hij voldeed niet geheel aan de verwachtingen daardoor.

Heel tof dat ze zoveel mogelijk (of misschien wel uitsluitend?) met biologische producten werken en er zoveel keus is, voor zowel niet vegetariers of veganisten als vegetariers en veganisten, en de kaart is origineel, met een paar standaardopties als een burger bijv.

Het interieur, en het publiek, is hip en fris en er is optimaal gebruikgemaakt van de ruimte, maar iets meer tafels met gewone stoelen zou fijn zijn.
Y. T.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2017
Nee, dit is het niet. Het concept is aardig, maar de uitvoering laat veel te wensen over. Het eten was niet smakelijk: het was droog en visueel alles behalve aantrekkelijk. De bediening niet oplettend: overal stonden lege glazen, we moesten zelf haar aandacht trekken om eten te bestellen, etc. WC was een nat zooitje. Hier gaan we niet meer naar terug.
Michelle C.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Met de lunch komen opwarmen en een proeverij voor twee personen genomen. Positief verrast van de hoeveelheid bijzondere smaken. Attente bediening.
Helen D.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2017
Leuk concept, interessante menu kaart, prima eten. Wel denk ik dat het beter werkt voor lunch dan voor diner.
We hadden gereserveerd op de Amsterdamsestraatweg om met een groep te eten, toen we daar aankwamen bleek het gehele restaurant afgehuurd, terwijl we wel hadden gereserveerd. Toen hebben ze ons verplaatst naar de Voorstraat, prima oplossing, wel slechte communicatie.
Met een groepje zaten we daar midden in de zaak. We hadden bijna allemaal hetzelfde besteld. Het eten duurde wel eventjes, maar niet vervelend lang. Bediening was matig (om aandacht moest je vragen). Eten was prima. Stoeltjes zaten niet heel lekker om een hele avond op door te brengen. Ik denk dat dit leuk is voor een snelle lunch, maar voor in de avond zou ik het niet aanraden.
Vilandra D.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2016
Eten was matig, niks bijzonders.
We hebben ruim een uur moeten wachten op het hoofdgerecht. Ambiance heeft iets weg van een voetbalkantine.
Tillie T.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
Hoi Gys! Proef je gerechten voordat ze de keuken verlaten. Wees wat kritischer op smaak en versheid. Ik bestelde gisteravond een stoofpotje. Droog, en niet smakelijk. Onaantrekkelijke presentatie. Dit kan beter. Gys heeft zeker potentie, de ideeën zijn goed. De uitvoering nog niet helemaal. De bediening is vriendelijk maar ook zéér gejaagd. Why? Misschien dat ik een keer terug kom voor lunch/ontbijt. Voorlopig nog niet in de avond. Het zou mooi zijn als dit zesje binnenkort een 8 is...
hera62 .
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
Als je (zoals ik) cafetaria-stijl eten eigenlijk wel heel lekker vindt maar tegelijk ook het liefst met zorg klaargemaakt eten hebt van biologische producten, ga dan naar Gys. Prettige sfeer, erg vriendelijk personeel en zeer smakelijk eten. Het bleek zelfs mogelijk om een burger te bestellen met frites in plaats van een broodje, en dat voor dezelfde prijs! Daarbij hebben ze een mooi assortiment biertjes op de kaart van de (biologische) plaatselijke brouwerij 'De Leckere'. Dit was mijn eerste bezoek aan Gys, maar ik kom zeker weer terug als ik weer eens laat uit het werk kom of 's avonds een vergadering in de stad heb.
Mrgreen .
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Slechte bediening. Totaal geen interesse. Met moeite wat te drinken kunnen bestellen en na meer dan een half uur wachten maar gekozen om weg te gaan. De kinderen hadden nogal honger, dus bijna een uur binnen dan maar snel een pizza aan de overkant gehaald.
Cor M.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Vegetarische proeverij als tussendoor gedaan. Heerlijk. Prima wijn erbij. Echt een aanrader met zeer smaakvolle vegetarische gerechtjes.
Carmenvhelvoort .
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2016
Gys heeft een leuk concept en een vernieuwende kaart, die op zich al de moeite waard is uit te testen! Ik had de laatste keer de gado gado en vond het heerlijk! Mijn tafelgenoten genoten van de glutenvrije kapsalon (ze zijn allebei allergisch) en waren hier erg enthousiast over. De service was prima, niet al te snel maar we hadden geen haast. Als je van gezond eten houdt en geen enorm grote eter bent ben je bij Gys aa het juiste adres!
Bibelo .
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Zeer enthousiast geholpen met verrassende gerechten (oa vegetarische) die ook nog eens heel betaalbaar zijn! Hoog hipstergehalte, mais oui!
Michael V.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2016
Met 5 personen gegeten in dit sfeervolle restaurant. Eten was goed; aantal van ons waren erg enthousiast over de vegetarische kapsalon. Gys heeft lekkere biertjes en de bediening was vriendelijk.
lili150 .
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2016
Al vaker heb ik bij Gys gegeten en heb dit zeer gied ervaren, daarom ben ik verbaasd over het bezoek van vandaag. Vanmorgen met een vriendin ontbeten bij Gys. Vanwege de wisseling van het menu was er zéér weinig keuze. Allebei bestelden wij de pancackes helaas waren deze verbrand. Bediening was niet erg vriendelijk helaas. Hopelijk volgende week beter.
Michelle C.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2016
Na een slechte ervaring bij Gys toch besloten het nogmaals te proberen. Bediening is erg vriendelijk en neemt goed de tijd om te kaart nader toe te lichten en doet suggesties wat betreft drank.
De prijs/kwaliteit verhouding is echt super, niets op aan te merken. Toch is de kaart ietwat beperkt, op het eerste gezicht weinig mogelijkheden voor gluten allergie.
Goed uitgewerkt concept, ik kom hier zeker terug.
Erik S.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2016
Vanavond heb ik voor de tweede keer bij restaurant Gys gegeten, samen met twee vrienden. De vorige keer had ik een lentestoofpotje van lamsvlees, erg lekker (8), maar wel een kleine portie. Daarom had ik er toen nog een broodje gegrilde aubergine (8) bij genomen. De vrienden bestelden allebei een portie aardpeersoep en de lentestoof. Ik had ditmaal een grote (?) schaal met verschillende vleesgerechtjes, waaronder een bakje aardpeersoep (8), wat lentestoof (8), wat salde (8), wat droge worst (8), wat humus en bietenpuree (7) en wat brood. We hebben met zijn drieën er twee porties friet (7) bijbesteld. Als drinken bij het eten 2 koppen thee en veel gratis kraanwater. De sfeer in het restaurant is relaxed, veel jonge mensen, ook de vrouwelijke bediening waas jong en vriendelijk. Ik denk dat ik hier nog wel vaker ga eten, maar de porties mogen wel wat groter.
Giel C.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2016
Voor het eerst hier gegeten. Diverse keus en originele gerechten. Vegetarische proeverij genomen. was heerlijk en voldoende. Ben aardig grote eter. Goede, spontane bediening, eten werd vlot bediend terwijl bijna alle tafeltjes vol waren. Enig negatief puntje vond ik dat het er niet zo gezellig uit ziet. Beetje donker en ouderwets. Om positief af te sluiten, want het is zeker een aanrader: de prijs voor het kwalitatief goede eten is erg laag.
E. D.
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2016
Onlangs hier gegeten met twee vrienden. We hadden een hamburger (prima), een paella (zeer kleine portie, en helaas smakeloos, zelfs niet met peper en zout op smaak te brengen), en een quinoa met kaas. Moesten allereerst vrij lang wachten op ons eten en drinken. Verder helaas miscommunicatie met personeel waardoor er tóch kaas in de quinoa te vinden was (die overigens ook érg sterk van smaak was). Jammer dat dit niet professioneler werd opgelost door het personeel. Broodplankje van tevoren was overigens dik in orde, met lekkere smeersels!
Gys is een prima tentje om een borreltje te doen, maar ik ga er niet snel nog eens eten.
numibueno .
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2016
Ik kom regelmatig bij Gys. Het is een erg fijne plek met heerlijk eten en veel keuze voor vegetariërs/veganisten! Vooral de soepen zijn erg lekker.
Jannes-Dewulf .
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2016
Afgelopen week heb ik hier met een paar vrienden gegeten. Ikzelf had de runderburger met geitenkaas en rode uienchutney al was de geitenkaas hier wel ver te zoeken. Het geheel was wel smaakvol maar ik had er iets anders van verwacht. Een vriendin van mij had de vegetarische paella met paprika, venkel, tuinbonen, doperwten en artisjokharten. Deze waren echter nergens te vinden en in plaats hiervan was het een vegetarische paella met mais en wortel. Verder is het een heel leuk restaurant met aardige bediening, alleen jammer dat het eten zo tegenviel