Gys Rotterdam

- Ontbijt 10:00 - 13:00

7,2
Pierre V.
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2017
Gisteren met vrienden tussen de middag hier gegeten. Ik heb niet zo veel vergelijkingsmateriaal met 100% biologisch uit eten of het moet het buffet van Restaurant Spirit zijn, naast de biologische supermarkt Gimsel. Dit is ook niet verkeerd. Laagdrempelig op een levendige hoek aan de Nieuwe Binnenweg, kindvriendelijk, sympathieke informele bediening, eerlijke producten, origineel verwerkt. Ik had rustiek brood belegd met humus en gemarineerde zalm met rode biet met wederom vers sap van rode biet en appel. Je voelt als het ware de vitamines en mineralen door je lichaam stromen (of ik moet het mij verbeelden, dat kan ook). Tafelgenoten waren ook dik tevreden. We sloten af met een prima strakke espresso. Aanbevolen!
Henk H.
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2017
Als we een Michelin ster konden geven, dan deden wij het. Waar eet je een biologische kapsalon met zoveel smaaksensatie? Nergens. De kok kwam de goed gevulde borden brengen en legde alles op een vriendelijke wijze uit. Wil je verrassend biologisch eten met een ware smaaksensatie: Ga toch naar GYS!!!!
Paulis .
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2017
Donderdag voor het eerst bij Gys gegeten. Als starter hebben we de Proeverij gekozen en gedeeld. Een combinatie van de vegetarisch voor gerechten die op de kaart staan. Erg lekker de bietensoep en de baba ganoush. Als hoofdgerecht had mijn vriendin medaillons van aubergine met courgettepasta in tomatensaus. De aubergine was lekker krokant van buiten en zacht van binnen. Goede portie.
Zelf nam ik de kapsalon. Een originele twist op de welbekende variant. De kapsalon bestond uit tempeh en zoete aardappelpatat met sla en knoflooksaus. Ook weer een royale portie, alleen ontbrak de beloofde spinazie. En jammer dat men zo zuinig is met de kaas. De geraste jaas onderin het bord was erg karig. Ik zou graag zien dat de kaas gesmolten en royaal over de zoete aardappel werd verdeeld.
Als dessert namen we de brownie die op de kaart stond. Helaas werd deze brownie te koud geserverveerd. Verder was hij erg vlak van smaak en overheerste de bosbessensaus. Waarom stond de bosbessensaus niet vermeld op de kaart bij de brownie? Was onaangename verrassing.

De bediening is erg vriendelijk en vlot. Maar waarom kiest Gys voor een open keuken!? Op weg naar de wc kijk je in de keuken, vuile pannen staan op de grond . Het naakt eern rommelig indruk.
De trap naar beneden nar de wc is ronduit smerig, de trapleunig plakt. Ook de ruimte voir de wc is rommelig er liggen lege krattwn en dozen. Dit maakt al met al een smoezelige indruk.
Cisca H.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2017
Viel erg tegen. Brood vooraf kwam niet, na ongeveer drie kwartier maar afbesteld.Daarna beiden de Gado Gado. Droge hap rijst met een smaakje en een ei. Appeltaart na dan maar, lekker zelf gebakken hoopte ik, maar leek van de supermarkt te komen. Bediening, slechts 2 dames deden echt hun best, we kregen gratis koffie ivm het eerdere wachten.
Anna .
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2017
Gys een herkansing gegeven na de zeer nare ervaring met de serveerster in augustus vorig jaar (zie eerdere recensie). Gelukkig ditmaal tot volle tevredenheid. Zeer vrijendelijke, attente bediening en 'gewoon' lekkere appeltaart bij de koffie. Gelukkig, ik heb er weer vertrouwen in :)
Yvonne V.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2017
Pfffff wat een teleurstelling pancakes waren droog,keihard koud ei en een bakje droge??vlokken met fruit
Ik vraag mij oprecht af wat Gys in Rotterdam komt doen?
Helaas dat uw bezoek aan GYS Rotterdam tegenviel. Het is natuurlijk absoluut ons doel om elke gast tevreden de deur uit te zien gaan. Wij staan daarom dan ook altijd actief open voor feedback en doen hier zeker wat mee.<br />
<br />
Zo hebben wij bijvoorbeeld het gerecht met de haver en fruit vorige week aangepast zodat het fijner eet. Onze hoop is dat u ons restaurant in de toekomst nog een kans geeft en wij kunnen laten zien dat onze bovengenoemde instelling oprecht is.
Frans V.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2017
Ik ken GYS al uit Utrecht, prima formule ook in Rotterdam! Verantwoord en smakelijk eten! Heb met een oud-collega gedineerd en bijgepraat onder het genot van een heerlijke garlic burger met een goed glas rode wijn. Prettige ambiance en vriendelijke bediening. Een aanrader!
Frans van der Haar
Pieter D.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2017
Het eten was smaakloos, saai en flauw. De salade was erg taai! Service was matig en de ambiance iets te biologisch. Geen succes dit.
Helaas dat uw bezoek aan GYS Rotterdam geen fijne ervaring is geweest. Logischerwijs is dit wel ons streven en hier moeten we dus nog het één en ander in verbeteren. We staan open voor feedback, zeker ook als we er nog iets mee kunnen! We hopen dat als u GYS nog eens uitprobeert, bijvoorbeeld een gerecht van de nieuwe kaart vanaf midden januari, het een betere ervaring zal zijn!
Tillie T.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2016
Datum van je bezoek: 10 dec. 2016

Ik heb een recensie geschreven en die is geplaatst op iens.nl (zie onderstaande tekst). Ik ben bij gys rotterdam geweest en deze staat onder gys utrecht.... kan dit nog aangepast worden?

Gys Rotterdam:
Hoi Gys! Proef je gerechten voordat ze de keuken verlaten. Wees wat kritischer op smaak en versheid. Ik bestelde gisteravond een stoofpotje. Droog, en niet smakelijk. Onaantrekkelijke presentatie. Dit kan beter. Gys heeft zeker potentie, de ideeën zijn goed. De uitvoering nog niet helemaal. De bediening is vriendelijk maar ook zéér gejaagd. Why? Misschien dat ik een keer terug kom voor lunch/ontbijt. Voorlopig nog niet in de avond. Het zou mooi zijn als dit zesje binnenkort een 8 is...
We hopen dat we u bij een volgend bezoek aan GYS Rotterdam een 8 kunnen bieden. Jammer dat we wat steken hebben laten vallen, maar daar valt aan te werken. Bedankt voor uw recensie en graag tot een volgende keer!
Natasja01 .
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
Lekker en gezond eten! Inrichting is basic maar leuk ingericht. Fijn dat ze ook thuisbezorgen. Een keer daar gegeten. Verder thuis laten bezorgen.
Fransiscus K.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2016
Weinig restaurants hebben zo veel bezieling! Het is veel meer dan biologisch en verantwoord eten voor een goede prijs. De liefdevolle aandacht voor het heerlijke, goede eten wordt ook gegeven aan ons en voel je in de fijne, ontspannen en lichte (ruim / gezellig / inspirerend) sfeer. Misschien nog een verantwoord havermoutkoekje bij de thee? Nog nét iets zachtere kokosmelk in de curry? Of nog wat meer informatie over het 'waarom' van Gys in alles wat ze doen? Het zijn verfijningen voor een plek die waanzinnig fijn is en waar ik regelmatig kom. Bijvoorbeeld voor een gezellige avond met 12 mentorleerlingen! En een kleine vergissing op de bon die ik later constateerde, leverde een prachtig Sinterklaas-gedicht en ruimhartige terugbetaling op. Bij Gys kun je niet alleen met liefde eten, je kunt er met liefde zijn...
josannehoppe D.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Vandaag, 28 oktober '16, geluncht met mijn man in Gys. Mooie frisse tent, prachtige planten en uitstekend gegeten. Bediening was vriendelijk en vlot en de makreel met brood, rucola en nog veel meer smaakt naar naar meer. Supervers en heerlijk van smaak. Een aanrader! De kwaliteit van het gebodene en de sfeer in de zaak maakt het een zeer aangename locatie op een prachtig punt in Rotterdam.
Hartelijk bedankt voor uw beoordeling! Erg fijn om te horen dat u het naar uw zin heeft gehad en lekker heeft gegeten. We zien u natuurlijk heel graag nog eens bij Gys Rotterdam!
Floor-5 .
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2016
Op een vrijdag lekker geluncht in dit restaurant, nadat we al aardig wat verhalen hierover gehoord hadden. De inrichting valt meteen op: speels, ruim en toch gezellig. Ik had als hoofdgerecht een prima salade met makreel (hoewel ik de beloofde appel hierin niet terug kon vinden - maar dat mocht de pret niet drukken) en mijn tafelgenote had een broodje met pompoen. Even wennen aan de smaak maar ze was er wel over te spreken! Lekkere kop koffie en thee erbij (wel jammer alleen; geen koekje!) en wij waren voldaan. Komen hier zeker nog wel eens terug!
Jammer dat de salade makreel niet helemaal was zoals beloofd, maar erg fijn dat u lekker heeft gegeten! Heel graag tot ziens.
MarloesvD .
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2016
Eigenlijk per toeval terecht gekomen bij Gys. Een nieuw en fris restaurant, van binnen groter dan je van buitenaf zou denken. Een beetje hip, trendy, en ecologisch verantwoord. Het is ruim en licht ingericht. Ze serveren naast vlees en vis ook een grote hoeveelheid vegetarische gerechten, en ook gluten- en/of lactosevrij. Op de kaart staat duidelijk aangegeven in welke categorie het gerecht valt. Voor mensen met allergieën lijkt dit me een zeer geschikt restaurant. Ik moet zeggen dat ik erg lekker heb gegeten, we waren met een grote groep dus ik heb van alles wat geproefd. Grappig detail: als je een proeverij bestelt krijgt iedereen in het gezelschap een andere mix. Als voorafje kregen we brood met smeerseltjes, lekker, maar wel wat weinig brood.
We vinden het inderdaad erg belangrijk om iedere gast, met of zonder dieetwensen of allergieën, gemakkelijk een lekkere maaltijd voor te kunnen schotelen. Leuk dat jullie langs zijn gekomen en we hopen tot een volgende keer!
Kees H.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Proeverij prima, ruime porties. Hoofdgerecht kapsalon goed. Bbq burger viel erg tegen, vlees te dun en dus helemaal doorbakken en het broodje aan de droge kant, salade erbij was lekker net als de bbq saus.

Grand dessert gedeeld, ruim voldoende, mooie opmaak, leuke smaken, goede chocomousse.

beetje laat voor lentebock, maar lekker biertje. Gruner veltliner niet de beste in de straat en ijskoud.

Ik zag wat mensen klagen over bediening, maar die was prima vanavond en we hebben niet lang hoeven wachten.

Prijs kwaliteit zeer goed, alleen de burger moet beter.
Hartelijk bedankt voor uw recensie met de gerichte feedback! Hier kunnen we zeker wat mee. Hopelijk tot ziens bij GYS Rotterdam.
Marie-José C.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Gisteren met vier personen gedineerd bij Gys. Verrassende biologische drankjes op de kaart. De bio-limonade viel in de smaak. Fijn dat er duidelijk staat aangegeven bij elk gerecht of er gluten of andere allergenen in zitten. En ook fijn dat dit een biologisch restaurant is waar je gewoon vlees kunt bestellen. We bestelden een proeverij (vlees en vegetarisch) die heel goed smaakte. Friet apart erbij besteld, anders was het wat weinig voor een hoofdgerecht. Scherpe eenheidsprijzen, vriendelijke bediening en basic inrichting.
Goed om te horen! Hartelijk bedankt voor uw recensie en hopelijk tot een volgende keer.
Anna .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Ik heb nu een keer of vijf bij Gys gegeten, leuke horecagelegenheid, en altijd fijn als de kaart biologisch is. Ook een leuke plek om te werken, laptop mee en cappuccino erbij. Een beetje vreemd vond ik wel de ‘zoete kaart’, die in feite uit desserts bestaat. De eerste keer kreeg ik van de zeer vriendelijke serveerster gedegen uitleg, dat het niet echt om taart ging en wat ik kon verwachten. Prima, dan was ik voorbereid, en het zachte vierkante gebakje, ook nog veganistisch, was best lekker. Een volgende keer vertelde de (wederom vriendelijke) serveerster me dat zij het ook een wat vreemd uitgangspunt vond, om desserts en iets-lekkers-bij-de-koffie niet te scheiden, maar dat het haar nog niet was gelukt de leiding erin mee te krijgen dit te veranderen.

Vanochtend nam ik weer eens plaats bij Gys en besloot de Chocolademousse te kiezen, want de rest van de zoete kaart kende ik intussen al. Ik verwachtte wederom een soort kruising tussen een dessert en een gebakje, maar vroeg voor de zekerheid nog even of dit iets was om bij de koffie te eten. Het korte antwoord van de serveerster was veelzeggend: Ja. Enige tijd later (mijn cappuccino was intussen al lauw geworden), kwam ze naar mijn tafel met een groot bord met daarop een fraai opgemaakt dessert bestaande uit twee bolletjes chocolademousse, wat vers fruit, streepjes zoete saus, en dergelijke. Ik was werkelijk verbaasd en legde uit dat dit toch wel echt een dessert was, en niet direct geschikt om ’s ochtends bij de koffie te eten. Niet leuk om te doen maar ik vroeg om een andere keus van de zoete kaart. De serveerster was duidelijk gepikeerd (‘er staat toch chocolademousse op de kaart, dan krijg je dat ook’) maar ging met het dessert terug naar de keuken en kwam weer enige tijd later terug met de nieuwe keus. Ik probeerde uit te leggen waar het misverstand door was ontstaan (de onduidelijke zoete kaart van Gys, en mijn eerdere ervaringen ermee), maar het was klip en klaar dat de serveerster haar standpunt al had ingenomen. Dit onderstreepte ze nog even door te antwoorden: ‘dan moet je naar de bakker gaan’, waarop ze wegbeende.

Dit was voorlopig meteen de laatste keer dat ik bij Gys kwam. Jammer, het is echt een prima zaak, maar ik wil het risico niet lopen op een nieuwe vervelende ervaring met het personeel. Tip voor Gys: zorg, zoals gangbaar is bij soortgelijke horecagelegenheden en om misverstanden te voorkomen, voor een duidelijke scheiding tussen ‘desserts’ en ‘gebak/zoetigheid bij de koffie’. En screen je personeel beter op klantvriendelijkheid en betrokkenheid bij de zaak.
Wat vervelend om te horen en excuses! Dat is natuurlijk echt niet de bedoeling... Over de 'zoete kaart': we hebben vandaag bijvoorbeeld een appeltaart buiten de kaart om! Verder proberen we steeds iets anders voor bij de koffie te serveren. We zijn er zeker mee bezig. Bedankt voor uw feedback en hopelijk toch tot een volgende keer!
Jaco H.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
Vrijdagavond hadden we trek in niet veel en makkelijk eten. Wij struimden de Nieuwe Binnenweg af op zoek naar 'iets' wat aan onze honger behoefte voldeed. Op de hoek van de`s-Gravendijkwal aangekomen zagen we Gys zitten, daar liepen we al een paar maanden (sinds de opening) voorbij ... Tijd voor een kennismaking! Het oogt binnen meer als een kantine dan restaurant, sommige zullen die kwalificeren als 'hip' en 'trendy'. Het uiterlijk van de houten stoelen in simpel te noemen, na 1,5 uur erop te zitten blijken ze ook totaal niet comfortabel. Zeker de hoge krukken en tafels aan de raam kant zitten gewoon niet lekker. Een blik op de kaart geeft een overzicht op leuke gerechten met kleine afgeronde prijzen tot maximaal 10 euro. Ik nam de salade met venkel en paddenstoelen en mijn vriendin de kip. Bij navraag of dit een maaltijdsalade was, was het antwoord van de jonge bediende: 'ja dat wel, maar het blijft een salade. Ehmm ja daar heb ik wat aan. Voor 9 euro mag ik toch aannemen dat het een volwaardige maaltijd is. Afijn patat erbij besteld om niet met een honger gevoel weg te hoeven gaan. De gerechten gingen ondanks de drukte in de zaak (praktisch vol) en de geringe bemanning in de keuken (2 en afwashulp) snel. De kip was mals en mooi opgemaakt. De salade was veel, heel veel... vooral veel venkel en weinig paddenstoelen. Door de hoeveelheid een vlakke smaak geen makkelijke salade. De kip was lekkerder en mals, maar weinig voor een grote eter.
De ambiance op de stoelen na is gezellig, soms wat te druk door alle bezoekers en tafels die dicht op elkaar staan. Een echt nadeel was die avond de overdreven etenslucht in de zaak. Het leek erop dat de afzuiging niet goed werkte. Ondanks dat alle buiten deuren open stonden, stonk al onze kleding naar vet en etenslucht. Doe iets aan de bediening, die is onervaren en bij bestelling van een tweede glas wijn, is het handig dit direct naar tafel te brengen. Nu gaat via de elektronische bestelmodule de bestelling naar de bar, daar maakt de bardame eerst alle drankjes klaar voor het hele restaurant en daarna brengt diezelfde dame (?) die bladen weg met een volgorde van eerst de warme dranken en dan de overige. Dan heb je de neiging om je glas zelf van de bar te pakken. Wel zo lekker een vol glas wijn bij je hoofdgerecht :) Verbeterpunten alom; maar de kwaliteit staat wel ruimschoots in verhouding tot de prijs. Over een tijd gaan we Gys gewoon weer eens proberen.
Leuk dat jullie Gys Rotterdam eens hebben uitgeprobeerd! We nemen uw feedback over de salade en de afzuiging zeker mee. Verder kan het wellicht dat u kennis heeft gemaakt met de proefdraaister van die avond! Wat zeker is, is dat we inderdaad op een aantal punten nog verbetering zien. Daar gaan we aan werken. We hopen dan ook dat u de volgende keer een betere service zult ervaren!
Bas V.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Met 3 vrienden deze nieuwe zaak uitgeprobeerd. Wat betreft het eten, de proeverij van verschillende gerechten is een aanrader om met meer mensen te eten. Van alles wat en prima qua smaak. Hierna de spicy burger genomen, welke echter niet spicy was, de pepers hadden echt wat scherper gemogen. Burgervlees was wel prima in orde. Service was oké, decor heb ik nog wel wat verbeterpunten gevonden: ik zat erg krap, bijna tegen de mensen aan die achter me zaten. Daarnaast zijn de houten stoeltjes alles behalve comfortabel, we kregen er allen nogal een harde .... van. Dus lang zitten was niet zo prettig, maar het decor ziet er verder wel stijlvol uit. Wel een leuke toevoeging voor de nieuwe binnenweg!
Bedankt voor de recensie. We hebben veel van onze gerechten net wat meer pit gegeven. Ook de spicy burger is nu echt spicy! Bedankt dus voor de feedback en we hopen dat u 'm nog een keer komt proberen!
Peter Paul V.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2016
Als avontuurlijke eter testen mijn partner en ik graag nieuwe plekken. Gys is een relatief nieuw biologisch restaurant waar we onze tanden in wilden gaan zetten. We gingen lunchen en namen plaats aan een hoge tafel naast een bemost iets in een vitrine. De aubergineburger viel ons direct op en dus werd die besteld, evenals het broodje makreel (met sambal, appel, bosui en rucola). Dubbele koffies, die niet op de kaart staan, werden gewoon gecreëerd en geserveerd. De burger had wel wat meer gekruid mogen zijn, hij was behoorlijk vlak van smaak maar wel okee. Ook het broodje makreel had daar last van helaas...
Service was prima, de rekening €31,-.
Nog wel een opmerking: er staan te veel tafels opgesteld bij Gys, publiek en personeel moeten slalommend door de kleine ruimtes tussen tafels en stoelen slalommen.
Leuk dat u Gys Rotterdam eens heeft uitgeprobeerd! We nemen de feedback over de gerechten zeker mee, hartelijk bedankt hiervoor. Hopelijk tot ziens!