Gys Rotterdam

- Ontbijt 10:00 - 13:00

Jouw recensie over het restaurant Gys Rotterdam

David G.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2017
Op een donderdagavond wat gaan eten bij Gys. Menu zag er veelbelovend en goed uit, mooie inrichting en op eerste indruk vriendelijk personeel. De sfeer was echter in korte tijd niet zoals verwacht. We moesten ongeveer 45 minuten wachten tot dat we zelf maar naar iemand van de bediening zijn gelopen om bij ons de bestelling te komen opnemen, na het brengen van de eerste drankjes was de bediening al weggestormd zonder dat wij nog tijd hadden om iets te vragen over het menu of uberhaupt konden bestellen. Na ongeveer een uur wachten kwamen opeens de hoofdgerechten aan tafel, voorgerecht was blijkbaar vergeten. We hebben besloten om het voorgerecht dan maar te laten zitten, het werd namelijk al laat. Nadat we klaar waren met het hoofdgerecht hebben we ongeveer 30 minuten naar een leeg bord zitten kijken en toen deze eindelijk werden afgehaald hadden we geen kans om nog drankjes te bestellen. Na een kwartier weer zelf naar de bar gelopen met de vraag om nog iets te kunnen bestellen. Bediening was onbereikbaar en afwezig, ze waren veelste druk bezig met aan de telefoon bestellingen op te nemen voor de bezorgservice. Toen er commentaar werd geleverd op de bediening (door meerdere tafels) kwam dat ook als excuus naar boven, te druk met bestellingen aannemen. Iets waar de gast in het restaurant blijkbaar maar genoegen mee moest nemen. Enfin er werd ons bij het bestellen van het toetje aangeboden dat de drankjes deze avond op rekening van het restaurant genomen zou worden. Dat vonden wij een mooi gebaar. Echter bij het afrekenen werd duidelijk dat daar alleen de 2 koffie van 2 euro per stuk mee bedoeld werd (de koffie die wij pas hadden besteld nadat ons de drankjes van het huis werden aangeboden) Toen we daar de bediening op aanspraken dat we dat erg onbeschoft vonden kregen wij het antwoord "Ja, ik kan natuurlijk niet alles gratis geven." Redelijk beduusd en geschrokken van deze reactie hebben we de rekening maar betaald en zijn we met een erg onprettig gevoel (zonder een excuus of een 'dankjewel en tot ziens') naar huis gegaan.

In tijden niet zo'n slechte ervaring meegemaakt in een horecagelegenheid die misschien haar strategie moet aanpassen naar een take-away. Want in service en hospitality presteert het buitengewoon onder de maat.
MAUDY070 .
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2017
Geluncht bij Gys. Gezond, biologisch en mooi geserveerd. De medewerkers zijn correct en vriendelijk. De entourage warm en modern.
Alfred L.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2017
Lekkere en GROTE porties, heerlijk knapperig brood, pittige soep en een mooie vega burger en mooie mosselen in een heerlijke saus. Een aanradertje!
Alfred L.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2017
Behoorlijk GROTE heerlijke porties. Lekker knapperig brood met smeersels. vega burger en pittige mosselen in een overheerlijke saus. Een aanradertje!
Pierre V.
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2017
Gisteren met vrienden tussen de middag hier gegeten. Ik heb niet zo veel vergelijkingsmateriaal met 100% biologisch uit eten of het moet het buffet van Restaurant Spirit zijn, naast de biologische supermarkt Gimsel. Dit is ook niet verkeerd. Laagdrempelig op een levendige hoek aan de Nieuwe Binnenweg, kindvriendelijk, sympathieke informele bediening, eerlijke producten, origineel verwerkt. Ik had rustiek brood belegd met humus en gemarineerde zalm met rode biet met wederom vers sap van rode biet en appel. Je voelt als het ware de vitamines en mineralen door je lichaam stromen (of ik moet het mij verbeelden, dat kan ook). Tafelgenoten waren ook dik tevreden. We sloten af met een prima strakke espresso. Aanbevolen!
Henk H.
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2017
Als we een Michelin ster konden geven, dan deden wij het. Waar eet je een biologische kapsalon met zoveel smaaksensatie? Nergens. De kok kwam de goed gevulde borden brengen en legde alles op een vriendelijke wijze uit. Wil je verrassend biologisch eten met een ware smaaksensatie: Ga toch naar GYS!!!!
Paulis .
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2017
Donderdag voor het eerst bij Gys gegeten. Als starter hebben we de Proeverij gekozen en gedeeld. Een combinatie van de vegetarisch voor gerechten die op de kaart staan. Erg lekker de bietensoep en de baba ganoush. Als hoofdgerecht had mijn vriendin medaillons van aubergine met courgettepasta in tomatensaus. De aubergine was lekker krokant van buiten en zacht van binnen. Goede portie.
Zelf nam ik de kapsalon. Een originele twist op de welbekende variant. De kapsalon bestond uit tempeh en zoete aardappelpatat met sla en knoflooksaus. Ook weer een royale portie, alleen ontbrak de beloofde spinazie. En jammer dat men zo zuinig is met de kaas. De geraste jaas onderin het bord was erg karig. Ik zou graag zien dat de kaas gesmolten en royaal over de zoete aardappel werd verdeeld.
Als dessert namen we de brownie die op de kaart stond. Helaas werd deze brownie te koud geserverveerd. Verder was hij erg vlak van smaak en overheerste de bosbessensaus. Waarom stond de bosbessensaus niet vermeld op de kaart bij de brownie? Was onaangename verrassing.

De bediening is erg vriendelijk en vlot. Maar waarom kiest Gys voor een open keuken!? Op weg naar de wc kijk je in de keuken, vuile pannen staan op de grond . Het naakt eern rommelig indruk.
De trap naar beneden nar de wc is ronduit smerig, de trapleunig plakt. Ook de ruimte voir de wc is rommelig er liggen lege krattwn en dozen. Dit maakt al met al een smoezelige indruk.
Cisca H.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2017
Viel erg tegen. Brood vooraf kwam niet, na ongeveer drie kwartier maar afbesteld.Daarna beiden de Gado Gado. Droge hap rijst met een smaakje en een ei. Appeltaart na dan maar, lekker zelf gebakken hoopte ik, maar leek van de supermarkt te komen. Bediening, slechts 2 dames deden echt hun best, we kregen gratis koffie ivm het eerdere wachten.
Anna .
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2017
Gys een herkansing gegeven na de zeer nare ervaring met de serveerster in augustus vorig jaar (zie eerdere recensie). Gelukkig ditmaal tot volle tevredenheid. Zeer vrijendelijke, attente bediening en 'gewoon' lekkere appeltaart bij de koffie. Gelukkig, ik heb er weer vertrouwen in :)
Yvonne V.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2017
Pfffff wat een teleurstelling pancakes waren droog,keihard koud ei en een bakje droge??vlokken met fruit
Ik vraag mij oprecht af wat Gys in Rotterdam komt doen?
Helaas dat uw bezoek aan GYS Rotterdam tegenviel. Het is natuurlijk absoluut ons doel om elke gast tevreden de deur uit te zien gaan. Wij staan daarom dan ook altijd actief open voor feedback en doen hier zeker wat mee.<br />
<br />
Zo hebben wij bijvoorbeeld het gerecht met de haver en fruit vorige week aangepast zodat het fijner eet. Onze hoop is dat u ons restaurant in de toekomst nog een kans geeft en wij kunnen laten zien dat onze bovengenoemde instelling oprecht is.
Frans V.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2017
Ik ken GYS al uit Utrecht, prima formule ook in Rotterdam! Verantwoord en smakelijk eten! Heb met een oud-collega gedineerd en bijgepraat onder het genot van een heerlijke garlic burger met een goed glas rode wijn. Prettige ambiance en vriendelijke bediening. Een aanrader!
Frans van der Haar
Pieter D.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2017
Het eten was smaakloos, saai en flauw. De salade was erg taai! Service was matig en de ambiance iets te biologisch. Geen succes dit.
Helaas dat uw bezoek aan GYS Rotterdam geen fijne ervaring is geweest. Logischerwijs is dit wel ons streven en hier moeten we dus nog het één en ander in verbeteren. We staan open voor feedback, zeker ook als we er nog iets mee kunnen! We hopen dat als u GYS nog eens uitprobeert, bijvoorbeeld een gerecht van de nieuwe kaart vanaf midden januari, het een betere ervaring zal zijn!
Tillie T.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2016
Datum van je bezoek: 10 dec. 2016

Ik heb een recensie geschreven en die is geplaatst op iens.nl (zie onderstaande tekst). Ik ben bij gys rotterdam geweest en deze staat onder gys utrecht.... kan dit nog aangepast worden?

Gys Rotterdam:
Hoi Gys! Proef je gerechten voordat ze de keuken verlaten. Wees wat kritischer op smaak en versheid. Ik bestelde gisteravond een stoofpotje. Droog, en niet smakelijk. Onaantrekkelijke presentatie. Dit kan beter. Gys heeft zeker potentie, de ideeën zijn goed. De uitvoering nog niet helemaal. De bediening is vriendelijk maar ook zéér gejaagd. Why? Misschien dat ik een keer terug kom voor lunch/ontbijt. Voorlopig nog niet in de avond. Het zou mooi zijn als dit zesje binnenkort een 8 is...
We hopen dat we u bij een volgend bezoek aan GYS Rotterdam een 8 kunnen bieden. Jammer dat we wat steken hebben laten vallen, maar daar valt aan te werken. Bedankt voor uw recensie en graag tot een volgende keer!
Natasja01 .
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
Lekker en gezond eten! Inrichting is basic maar leuk ingericht. Fijn dat ze ook thuisbezorgen. Een keer daar gegeten. Verder thuis laten bezorgen.
Fransiscus K.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2016
Weinig restaurants hebben zo veel bezieling! Het is veel meer dan biologisch en verantwoord eten voor een goede prijs. De liefdevolle aandacht voor het heerlijke, goede eten wordt ook gegeven aan ons en voel je in de fijne, ontspannen en lichte (ruim / gezellig / inspirerend) sfeer. Misschien nog een verantwoord havermoutkoekje bij de thee? Nog nét iets zachtere kokosmelk in de curry? Of nog wat meer informatie over het 'waarom' van Gys in alles wat ze doen? Het zijn verfijningen voor een plek die waanzinnig fijn is en waar ik regelmatig kom. Bijvoorbeeld voor een gezellige avond met 12 mentorleerlingen! En een kleine vergissing op de bon die ik later constateerde, leverde een prachtig Sinterklaas-gedicht en ruimhartige terugbetaling op. Bij Gys kun je niet alleen met liefde eten, je kunt er met liefde zijn...
josannehoppe D.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Vandaag, 28 oktober '16, geluncht met mijn man in Gys. Mooie frisse tent, prachtige planten en uitstekend gegeten. Bediening was vriendelijk en vlot en de makreel met brood, rucola en nog veel meer smaakt naar naar meer. Supervers en heerlijk van smaak. Een aanrader! De kwaliteit van het gebodene en de sfeer in de zaak maakt het een zeer aangename locatie op een prachtig punt in Rotterdam.
Hartelijk bedankt voor uw beoordeling! Erg fijn om te horen dat u het naar uw zin heeft gehad en lekker heeft gegeten. We zien u natuurlijk heel graag nog eens bij Gys Rotterdam!
Floor-5 .
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2016
Op een vrijdag lekker geluncht in dit restaurant, nadat we al aardig wat verhalen hierover gehoord hadden. De inrichting valt meteen op: speels, ruim en toch gezellig. Ik had als hoofdgerecht een prima salade met makreel (hoewel ik de beloofde appel hierin niet terug kon vinden - maar dat mocht de pret niet drukken) en mijn tafelgenote had een broodje met pompoen. Even wennen aan de smaak maar ze was er wel over te spreken! Lekkere kop koffie en thee erbij (wel jammer alleen; geen koekje!) en wij waren voldaan. Komen hier zeker nog wel eens terug!
Jammer dat de salade makreel niet helemaal was zoals beloofd, maar erg fijn dat u lekker heeft gegeten! Heel graag tot ziens.
MarloesvD .
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2016
Eigenlijk per toeval terecht gekomen bij Gys. Een nieuw en fris restaurant, van binnen groter dan je van buitenaf zou denken. Een beetje hip, trendy, en ecologisch verantwoord. Het is ruim en licht ingericht. Ze serveren naast vlees en vis ook een grote hoeveelheid vegetarische gerechten, en ook gluten- en/of lactosevrij. Op de kaart staat duidelijk aangegeven in welke categorie het gerecht valt. Voor mensen met allergieën lijkt dit me een zeer geschikt restaurant. Ik moet zeggen dat ik erg lekker heb gegeten, we waren met een grote groep dus ik heb van alles wat geproefd. Grappig detail: als je een proeverij bestelt krijgt iedereen in het gezelschap een andere mix. Als voorafje kregen we brood met smeerseltjes, lekker, maar wel wat weinig brood.
We vinden het inderdaad erg belangrijk om iedere gast, met of zonder dieetwensen of allergieën, gemakkelijk een lekkere maaltijd voor te kunnen schotelen. Leuk dat jullie langs zijn gekomen en we hopen tot een volgende keer!
Kees H.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Proeverij prima, ruime porties. Hoofdgerecht kapsalon goed. Bbq burger viel erg tegen, vlees te dun en dus helemaal doorbakken en het broodje aan de droge kant, salade erbij was lekker net als de bbq saus.

Grand dessert gedeeld, ruim voldoende, mooie opmaak, leuke smaken, goede chocomousse.

beetje laat voor lentebock, maar lekker biertje. Gruner veltliner niet de beste in de straat en ijskoud.

Ik zag wat mensen klagen over bediening, maar die was prima vanavond en we hebben niet lang hoeven wachten.

Prijs kwaliteit zeer goed, alleen de burger moet beter.
Hartelijk bedankt voor uw recensie met de gerichte feedback! Hier kunnen we zeker wat mee. Hopelijk tot ziens bij GYS Rotterdam.
Marie-José C.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Gisteren met vier personen gedineerd bij Gys. Verrassende biologische drankjes op de kaart. De bio-limonade viel in de smaak. Fijn dat er duidelijk staat aangegeven bij elk gerecht of er gluten of andere allergenen in zitten. En ook fijn dat dit een biologisch restaurant is waar je gewoon vlees kunt bestellen. We bestelden een proeverij (vlees en vegetarisch) die heel goed smaakte. Friet apart erbij besteld, anders was het wat weinig voor een hoofdgerecht. Scherpe eenheidsprijzen, vriendelijke bediening en basic inrichting.
Goed om te horen! Hartelijk bedankt voor uw recensie en hopelijk tot een volgende keer.