Gys Rotterdam

Meer informatie over restaurant Gys Rotterdam

- Ontbijt 10:00 - 13:00

Fransiscus K.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2016
Weinig restaurants hebben zo veel bezieling! Het is veel meer dan biologisch en verantwoord eten voor een goede prijs. De liefdevolle aandacht voor het heerlijke, goede eten wordt ook gegeven aan ons en voel je in de fijne, ontspannen en lichte (ruim / gezellig / inspirerend) sfeer. Misschien nog een verantwoord havermoutkoekje bij de thee? Nog nét iets zachtere kokosmelk in de curry? Of nog wat meer informatie over het 'waarom' van Gys in alles wat ze doen? Het zijn verfijningen voor een plek die waanzinnig fijn is en waar ik regelmatig kom. Bijvoorbeeld voor een gezellige avond met 12 mentorleerlingen! En een kleine vergissing op de bon die ik later constateerde, leverde een prachtig Sinterklaas-gedicht en ruimhartige terugbetaling op. Bij Gys kun je niet alleen met liefde eten, je kunt er met liefde zijn...
Josannehoppe .
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Vandaag, 28 oktober '16, geluncht met mijn man in Gys. Mooie frisse tent, prachtige planten en uitstekend gegeten. Bediening was vriendelijk en vlot en de makreel met brood, rucola en nog veel meer smaakt naar naar meer. Supervers en heerlijk van smaak. Een aanrader! De kwaliteit van het gebodene en de sfeer in de zaak maakt het een zeer aangename locatie op een prachtig punt in Rotterdam.
Hartelijk bedankt voor uw beoordeling! Erg fijn om te horen dat u het naar uw zin heeft gehad en lekker heeft gegeten. We zien u natuurlijk heel graag nog eens bij Gys Rotterdam!
Floor-5 .
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2016
Op een vrijdag lekker geluncht in dit restaurant, nadat we al aardig wat verhalen hierover gehoord hadden. De inrichting valt meteen op: speels, ruim en toch gezellig. Ik had als hoofdgerecht een prima salade met makreel (hoewel ik de beloofde appel hierin niet terug kon vinden - maar dat mocht de pret niet drukken) en mijn tafelgenote had een broodje met pompoen. Even wennen aan de smaak maar ze was er wel over te spreken! Lekkere kop koffie en thee erbij (wel jammer alleen; geen koekje!) en wij waren voldaan. Komen hier zeker nog wel eens terug!
Jammer dat de salade makreel niet helemaal was zoals beloofd, maar erg fijn dat u lekker heeft gegeten! Heel graag tot ziens.
MarloesvD .
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2016
Eigenlijk per toeval terecht gekomen bij Gys. Een nieuw en fris restaurant, van binnen groter dan je van buitenaf zou denken. Een beetje hip, trendy, en ecologisch verantwoord. Het is ruim en licht ingericht. Ze serveren naast vlees en vis ook een grote hoeveelheid vegetarische gerechten, en ook gluten- en/of lactosevrij. Op de kaart staat duidelijk aangegeven in welke categorie het gerecht valt. Voor mensen met allergieën lijkt dit me een zeer geschikt restaurant. Ik moet zeggen dat ik erg lekker heb gegeten, we waren met een grote groep dus ik heb van alles wat geproefd. Grappig detail: als je een proeverij bestelt krijgt iedereen in het gezelschap een andere mix. Als voorafje kregen we brood met smeerseltjes, lekker, maar wel wat weinig brood.
We vinden het inderdaad erg belangrijk om iedere gast, met of zonder dieetwensen of allergieën, gemakkelijk een lekkere maaltijd voor te kunnen schotelen. Leuk dat jullie langs zijn gekomen en we hopen tot een volgende keer!
Kees H.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Proeverij prima, ruime porties. Hoofdgerecht kapsalon goed. Bbq burger viel erg tegen, vlees te dun en dus helemaal doorbakken en het broodje aan de droge kant, salade erbij was lekker net als de bbq saus.

Grand dessert gedeeld, ruim voldoende, mooie opmaak, leuke smaken, goede chocomousse.

beetje laat voor lentebock, maar lekker biertje. Gruner veltliner niet de beste in de straat en ijskoud.

Ik zag wat mensen klagen over bediening, maar die was prima vanavond en we hebben niet lang hoeven wachten.

Prijs kwaliteit zeer goed, alleen de burger moet beter.
Hartelijk bedankt voor uw recensie met de gerichte feedback! Hier kunnen we zeker wat mee. Hopelijk tot ziens bij GYS Rotterdam.
Marie-José C.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Gisteren met vier personen gedineerd bij Gys. Verrassende biologische drankjes op de kaart. De bio-limonade viel in de smaak. Fijn dat er duidelijk staat aangegeven bij elk gerecht of er gluten of andere allergenen in zitten. En ook fijn dat dit een biologisch restaurant is waar je gewoon vlees kunt bestellen. We bestelden een proeverij (vlees en vegetarisch) die heel goed smaakte. Friet apart erbij besteld, anders was het wat weinig voor een hoofdgerecht. Scherpe eenheidsprijzen, vriendelijke bediening en basic inrichting.
Goed om te horen! Hartelijk bedankt voor uw recensie en hopelijk tot een volgende keer.
Anna .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Ik heb nu een keer of vijf bij Gys gegeten, leuke horecagelegenheid, en altijd fijn als de kaart biologisch is. Ook een leuke plek om te werken, laptop mee en cappuccino erbij. Een beetje vreemd vond ik wel de ‘zoete kaart’, die in feite uit desserts bestaat. De eerste keer kreeg ik van de zeer vriendelijke serveerster gedegen uitleg, dat het niet echt om taart ging en wat ik kon verwachten. Prima, dan was ik voorbereid, en het zachte vierkante gebakje, ook nog veganistisch, was best lekker. Een volgende keer vertelde de (wederom vriendelijke) serveerster me dat zij het ook een wat vreemd uitgangspunt vond, om desserts en iets-lekkers-bij-de-koffie niet te scheiden, maar dat het haar nog niet was gelukt de leiding erin mee te krijgen dit te veranderen.

Vanochtend nam ik weer eens plaats bij Gys en besloot de Chocolademousse te kiezen, want de rest van de zoete kaart kende ik intussen al. Ik verwachtte wederom een soort kruising tussen een dessert en een gebakje, maar vroeg voor de zekerheid nog even of dit iets was om bij de koffie te eten. Het korte antwoord van de serveerster was veelzeggend: Ja. Enige tijd later (mijn cappuccino was intussen al lauw geworden), kwam ze naar mijn tafel met een groot bord met daarop een fraai opgemaakt dessert bestaande uit twee bolletjes chocolademousse, wat vers fruit, streepjes zoete saus, en dergelijke. Ik was werkelijk verbaasd en legde uit dat dit toch wel echt een dessert was, en niet direct geschikt om ’s ochtends bij de koffie te eten. Niet leuk om te doen maar ik vroeg om een andere keus van de zoete kaart. De serveerster was duidelijk gepikeerd (‘er staat toch chocolademousse op de kaart, dan krijg je dat ook’) maar ging met het dessert terug naar de keuken en kwam weer enige tijd later terug met de nieuwe keus. Ik probeerde uit te leggen waar het misverstand door was ontstaan (de onduidelijke zoete kaart van Gys, en mijn eerdere ervaringen ermee), maar het was klip en klaar dat de serveerster haar standpunt al had ingenomen. Dit onderstreepte ze nog even door te antwoorden: ‘dan moet je naar de bakker gaan’, waarop ze wegbeende.

Dit was voorlopig meteen de laatste keer dat ik bij Gys kwam. Jammer, het is echt een prima zaak, maar ik wil het risico niet lopen op een nieuwe vervelende ervaring met het personeel. Tip voor Gys: zorg, zoals gangbaar is bij soortgelijke horecagelegenheden en om misverstanden te voorkomen, voor een duidelijke scheiding tussen ‘desserts’ en ‘gebak/zoetigheid bij de koffie’. En screen je personeel beter op klantvriendelijkheid en betrokkenheid bij de zaak.
Wat vervelend om te horen en excuses! Dat is natuurlijk echt niet de bedoeling... Over de 'zoete kaart': we hebben vandaag bijvoorbeeld een appeltaart buiten de kaart om! Verder proberen we steeds iets anders voor bij de koffie te serveren. We zijn er zeker mee bezig. Bedankt voor uw feedback en hopelijk toch tot een volgende keer!
Jaco H.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
Vrijdagavond hadden we trek in niet veel en makkelijk eten. Wij struimden de Nieuwe Binnenweg af op zoek naar 'iets' wat aan onze honger behoefte voldeed. Op de hoek van de`s-Gravendijkwal aangekomen zagen we Gys zitten, daar liepen we al een paar maanden (sinds de opening) voorbij ... Tijd voor een kennismaking! Het oogt binnen meer als een kantine dan restaurant, sommige zullen die kwalificeren als 'hip' en 'trendy'. Het uiterlijk van de houten stoelen in simpel te noemen, na 1,5 uur erop te zitten blijken ze ook totaal niet comfortabel. Zeker de hoge krukken en tafels aan de raam kant zitten gewoon niet lekker. Een blik op de kaart geeft een overzicht op leuke gerechten met kleine afgeronde prijzen tot maximaal 10 euro. Ik nam de salade met venkel en paddenstoelen en mijn vriendin de kip. Bij navraag of dit een maaltijdsalade was, was het antwoord van de jonge bediende: 'ja dat wel, maar het blijft een salade. Ehmm ja daar heb ik wat aan. Voor 9 euro mag ik toch aannemen dat het een volwaardige maaltijd is. Afijn patat erbij besteld om niet met een honger gevoel weg te hoeven gaan. De gerechten gingen ondanks de drukte in de zaak (praktisch vol) en de geringe bemanning in de keuken (2 en afwashulp) snel. De kip was mals en mooi opgemaakt. De salade was veel, heel veel... vooral veel venkel en weinig paddenstoelen. Door de hoeveelheid een vlakke smaak geen makkelijke salade. De kip was lekkerder en mals, maar weinig voor een grote eter.
De ambiance op de stoelen na is gezellig, soms wat te druk door alle bezoekers en tafels die dicht op elkaar staan. Een echt nadeel was die avond de overdreven etenslucht in de zaak. Het leek erop dat de afzuiging niet goed werkte. Ondanks dat alle buiten deuren open stonden, stonk al onze kleding naar vet en etenslucht. Doe iets aan de bediening, die is onervaren en bij bestelling van een tweede glas wijn, is het handig dit direct naar tafel te brengen. Nu gaat via de elektronische bestelmodule de bestelling naar de bar, daar maakt de bardame eerst alle drankjes klaar voor het hele restaurant en daarna brengt diezelfde dame (?) die bladen weg met een volgorde van eerst de warme dranken en dan de overige. Dan heb je de neiging om je glas zelf van de bar te pakken. Wel zo lekker een vol glas wijn bij je hoofdgerecht :) Verbeterpunten alom; maar de kwaliteit staat wel ruimschoots in verhouding tot de prijs. Over een tijd gaan we Gys gewoon weer eens proberen.
Leuk dat jullie Gys Rotterdam eens hebben uitgeprobeerd! We nemen uw feedback over de salade en de afzuiging zeker mee. Verder kan het wellicht dat u kennis heeft gemaakt met de proefdraaister van die avond! Wat zeker is, is dat we inderdaad op een aantal punten nog verbetering zien. Daar gaan we aan werken. We hopen dan ook dat u de volgende keer een betere service zult ervaren!
Bas V.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Met 3 vrienden deze nieuwe zaak uitgeprobeerd. Wat betreft het eten, de proeverij van verschillende gerechten is een aanrader om met meer mensen te eten. Van alles wat en prima qua smaak. Hierna de spicy burger genomen, welke echter niet spicy was, de pepers hadden echt wat scherper gemogen. Burgervlees was wel prima in orde. Service was oké, decor heb ik nog wel wat verbeterpunten gevonden: ik zat erg krap, bijna tegen de mensen aan die achter me zaten. Daarnaast zijn de houten stoeltjes alles behalve comfortabel, we kregen er allen nogal een harde .... van. Dus lang zitten was niet zo prettig, maar het decor ziet er verder wel stijlvol uit. Wel een leuke toevoeging voor de nieuwe binnenweg!
Bedankt voor de recensie. We hebben veel van onze gerechten net wat meer pit gegeven. Ook de spicy burger is nu echt spicy! Bedankt dus voor de feedback en we hopen dat u 'm nog een keer komt proberen!
Peter Paul V.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2016
Als avontuurlijke eter testen mijn partner en ik graag nieuwe plekken. Gys is een relatief nieuw biologisch restaurant waar we onze tanden in wilden gaan zetten. We gingen lunchen en namen plaats aan een hoge tafel naast een bemost iets in een vitrine. De aubergineburger viel ons direct op en dus werd die besteld, evenals het broodje makreel (met sambal, appel, bosui en rucola). Dubbele koffies, die niet op de kaart staan, werden gewoon gecreëerd en geserveerd. De burger had wel wat meer gekruid mogen zijn, hij was behoorlijk vlak van smaak maar wel okee. Ook het broodje makreel had daar last van helaas...
Service was prima, de rekening €31,-.
Nog wel een opmerking: er staan te veel tafels opgesteld bij Gys, publiek en personeel moeten slalommend door de kleine ruimtes tussen tafels en stoelen slalommen.
Leuk dat u Gys Rotterdam eens heeft uitgeprobeerd! We nemen de feedback over de gerechten zeker mee, hartelijk bedankt hiervoor. Hopelijk tot ziens!
AM8 .
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2016
Na lang wachten kwam het hoofdgerecht, terwijl we nog geen voorgerecht hadden gekregen. Hoofdgerecht terug gestuurd. Uiteindelijk kwam het voorgerecht, waar de helft van de ingredienten niet op zat. Weer bordjes terug. Hoofdgerecht syrisch stoofpotje zat aleen maar courgette en rauwe pompoen in. Wat tevens niet op de kaart stond. Biologische kapsalon was vooral sla. Bijna 3uur gezeten en nog een patatje gehaald onderweg naar huis. Jammer.
Wat vervelend om te horen dat u geen fijne avond heeft gehad bij Gys Rotterdam. Logischerwijs is dit wel ons streven en hier moeten we dus nog het één en ander in verbeteren! Bedankt voor uw feedback, we gaan hier zeker wat mee doen. We hopen daarom van harte dat u Gys Rotterdam nog eens een kans wil geven en dit een betere ervaring wordt!
Sabinedewinter .
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2016
Ik ben zo ontzettend blij met deze nieuwe zaak. Eindelijk is er een restaurant waar je echt lekker en goedkoop kan eten als vegetariër. Om te zeggen dat het eten lekker was is een understatement. Ik had de bietenhumus als voorgerecht en de vegetarische kapsalon als hoofdgerecht. Die laatste is echt een aanrader. En 1,50 voor een kop thee of koffie, dat kan je in deze tijd alleen nog maar bij de ouderensoos of de sportkantine krijgen. Maar bij gys kan dat dus ook. Voor 20 Euro een voorgerecht, hoofdgerecht en twee drankjes genuttigd. Dan kun je niet anders dan een goede fooi geven. De bediening is vriendelijk en ook in keuken word je begroet bij binnenkomst. Het interieur doet denken aan een grote picknick al had ik misschien wel een kussentje voor de houten banken gewild. Maar dat heeft ook wel zijn charme. Kortom, een echte aanrader!
Super goed om te horen, bedankt!
SelineH .
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2016
Wauw! Wat een leuke zaak! Aardige bediening, de ober die onze bestelling kwam opnemen was zeer vriendelijk. Nog niet helemaal op dr hoogte van wt er precies op de menukaart staat. Maar het was zijn eerste dag en dat van ons ook tenslotte dus no problem! Eten was vers, snel en echt heerlijk ! Ik heb met verbazing naar de prijs zitten staren. €10,- voor een bord vol met heerlijke producten. Vitello sardino, bietenhummus, vegetarische kapsalon en de schotel met lamsvlees HEERLIJK! Zelfgemaakte ice tea is trouwens ook een aanrader. Ik weet niet wie deze keuken runt maar reken er maar op dat we terugkomen! Echt heel lekker!
Hartelijk bedankt voor dit leuke bericht, heel leuk om te horen!
Roos V.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2016
Sfeer: Wat een prachtige locatie! Ruim en urbanchique. De nieuwerwetse vintage look is zeer stijlvol doorgevoerd in het decor, zonder dat het 'hip zijn' er te dik boven op ligt (à la het bekende 'Oh wat zijn we hip met onze cactussen onder stolp en hertengeweitjes aan de muur').

Bediening: De bediening is vrij jong en komt ietwat dromerig -en daardoor minder professioneel- over, echter zeker niet onaardig!

Eten: Helaas valt hier nog het een en ander aan te verbeteren.
Ontbijt> ontbijt Gys met vegan banana pancakes en een smoothie wortel-ananas.
Beoordeling: Ondanks dat het bord mooi en zorgvuldig is opgemaakt, zijn de pancakes met banaanstukjes erbovenop zijn vrij stug en droog. Ook de wortel-ananas 'smoothie' (van te voren geperst sap met de vezels eruit gefilterd, bewaard in een fles in de koelkast) was teleurstellend en miste pit in de smaak.
Lunch>broodje vitello sardino
Beoordeling: verreweg het meest droge broodje dat ik ooit heb gegeten. De 5 drupjes mayonaise hebben de droge boterham met vlees niet gered. De ingrediënten op zich waren prima qua kwaliteit, maar het geheel mist wederom karakter in de smaak: alles is vrij standaard.

Ik raad Gys aan om even een theetje te doen of te werken in een fijne omgeving, maar voor een uitgebreide maaltijd kom ik hier niet terug.
Jammer dat je eerste ervaring bij Gys Rotterdam niet top was... We hopen dat de zomerkaart, als je nog een keertje langskomt, je beter bevalt. Je mag trouwens ook altijd meteen feedback geven, dan kunnen we er misschien nog iets mee! Ieder geval bedankt voor je opmerkingen, we gaan er zeker mee aan de slag. Hopelijk tot ziens bij Gys!

Reactie van proever:

Uiteraard heb ik dit ook meteen aangegeven. Mij werd toen gemeld dat als ik nog een toetje wilde nemen, deze het zeker goed zou maken qua smaak. Helaas was dit niet het geval; de brownie was te droog en heftig naar mijn mening. Echter weet ik dat de meningen over de perfecte brownie zeer uiteen lopen, dus dat terzijde. Echter, dank voor de reactie en wie weet kom ik nog eens langs uit nieuwsgierigheid naar de zomerkaart.

anf 2e reactie van restaurant:

Daar hebben we dan een steek laten vallen, excuses hiervoor. Liever hadden we het beter opgelost, ruimte voor verbetering dus!
Marwa .
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2016
Wat een aanwinst voor de buurt! Prachtige, lichte zaak met leuke details (plantenwanden). Het eten was heerlijk. Keuze genoeg voor iedereen. De proeverij is een aanrader, maar de burger was ook heel lekker. Gezellige en spontane bediening.
Fijn, bedankt!
Herminator .
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Jammer. We keken uit naar dit nieuwe eetzaakje in de buurt voor goed en vegetarisch eten. We hebben met vijf personen bij Gys gegeten, zowel vegetarisch als vlees, hoofdgerecht en proeverij, besteld. Unaniem werd de maaltijd qua samenstelling, smaak en uitvoering, niet gewaardeerd. Een veganistische zelfkastijding.
Dat is vervelend om te horen! Voor de volgende keer: we staan altijd open voor feedback. We hopen in het vervolg de feedback zelfs meteen te ontvangen, zodat we het op kunnen lossen! Ook hopen we van harte jullie nogmaals te mogen ontvangen bij Gys Rotterdam.