Gys (Amsterdamsestraatweg)

Amsterdamsestraatweg 113 3513 AC Utrecht Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Gys (Amsterdamsestraatweg)

6,7
7,2
Kan beter
Niels R.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2017
De vega proeverij met uiensoep, 1 groenteballetje, wat bietencarpacio met geitenkaas, en humus met half sneetje brood was wel erg karig en weinig interessant.
Rens V.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2017
Concept en sfeer van deze plek zijn aardig, maar helaas valt het eten ontzettend tegen. Daarnaast laat ook de service te wensen over. Wij hebben in eerste instantie anderhalf uur moeten wachten op ons voorgerecht (een, zoals de serveerster het noemde, waterig soepje). Vervolgens nog een uur op het hoofdgerecht. De lamsburger was ronduit smerig, maar na tweeënhalf uur wachten moest ik hem wel opeten. Slecht gebakken, er liep water uit, geen smaak. Andere gerechten waren gelukkig minder erg, maar ook niet voor herhaling vatbaar. Al met al geen ervaring die voor herhaling vatbaar is.
geodeet .
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2017
We zijn hier al vaker geweest, want de menukaart ziet er erg lekker uit (en 'biologisch' en 'lokaal'), maar de ervaring valt ook nu weer tegen. De smaken zijn vlak, het hoofdgerecht wordt lauw uitgeserveerd, de bijgerechten te laat, en de flesjes speciaalbier zijn veel te koud. Personeel zijn mooie meisjes, maar of ze ook hart voor de zaak hebben? Keuken-personeel blijkbaar niet. Het continue in- en uitlopen van bezorgers draagt ook niet bij aan de sfeer en de prioriteiten van de keuken. Er zijn vergelijkbare restaurants in Utrecht waar je veel meer relaxed en lekkerder eet...
Marije A.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2016
Een leuke ongedwongen sfeer. Echter het ontbijt was rampzalig.
Het gebakken ei was totaal smaakloos en ook nog eens aangebrand, deze hebben we dan ook teruggestuurd naar de keuken. Gezien het andere eten ook totaal niet smaakte, niet meer gewacht op een nieuw ei. De overige boterhammen met scrambled eggs waren ook geheel smaakloos. De pannenkoek met bosbessen leek geheel ongaar en verstopt onder een overdaad van bosbessenprut. Deze is ook besproken met de bediening, maar dit zou aan de sojamelk liggen? De scrambled eggs hebben we uit fatsoen enigszins opgegeten.
Al met al zeer teleurstellend en zonde van je geld. Gys is prima voor een drankje, maar dan blijft het dan ook bij.
Floor M.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2016
Gezellige sfeer, lekker ongedwongen. Prijs-kwaliteit verhouding prima. Ook goede vegetarische opties. Bediening vriendelijk, inrichting industrieel.
Stijn V.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2016
Service: Vriendelijke jongeman, betrokken, nam de tijd om onze bestelling op te nemen en advies te geven. Een luisterend oor. Eten: na een blik op de kaart waren de verwachtingen hooggespannen. Helaas bleek dit enigszins tegen te vallen. De smaken waren veelal laf, textuur en consistentie waren niet altijd om over naar huis te schrijven. Jammer... De presentatie was over het algemeen goed. De prijs kwaliteit verhouding was prima.
Lisanne M.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2016
Met vriendinnen bij Gys gegeten. Leuk, ongedwongen restaurant. Op de kaart staan verschillende interessante gerechten die niet al te duur zijn. Eén van mijn vriendinnen en ik kozen de runderstoof. Toen we eenmaal begonnen met eten hebben wij beide een tijdje gezocht naar het rundvlees, maar niet gevonden. Wel vonden we heel veel (lekkere!) groenten. Toch maar even gecheckt bij de bediening en de borden gingen retour naar de keuken. Vervolgens kregen wij nieuwe borden eten, deze keer met een flinke hoeveelheid vlees en amper groente. Zo veel dat ik het eigenlijk niet op kreeg. Voor ons was het een beetje teleurstellend dat alle groenten ook waren verdwenen, want die waren juist zo'n goede toevoeging. Ook had ik het idee dat het vlees nog niet lang genoeg gesudderd had. Een andere vriendin had dit gerecht al eens gegeten en zei dat het de vorige keer wat stukjes vlees waren met verschillende groenten erdoor, zoals je het zou verwachten. Deze keer was het dus van mindere kwaliteit. Het desert (chocolade) was wel erg lekker. De bediening was soms wat minder oplettend, waardoor het af en toe moeilijk was contact te krijgen. Al met al hebben wij wel een fijne avond gehad, maar mijn eten was wat teleurstellend (dat van mijn andere vriendinnen niet). Ik ben wel van plan nog eens terug te gaan om één van de andere gerechten te proberen.
AnvdP .
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2016
Gezellig druk toen we binnenkwamen. De kaart ziet er origineel en divers uit. Goed en snel geholpen door de bediening maar helaas viel de herfstsoep tegen. Deze was zeer dik, meer een puree dan een soep met teveel zaden/pitten naar mijn smaak. Ook het brood proefde iets te gezond en de smeersels waren niet mijn smaak. Geen ervaring met de andere gerechten.
Froukje A.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Heerlijk gegeten na een dagje slenteren door Utrecht. Voor tien euro heb je een prima hoofdgerecht. Wij hadden de vegetarische kapsalon van zoete aardappel en een proeverij met vlees: erg lekker soepje, half broodje hamburger, carpaccio en brood met smeersels. Als dessert ook weer een proeverij, nu van alle toetjes die ze serveren. Stukjes lemon-, groene thee- en bananentaart en bol goede chocomousse. Prijs-kwaliteit verhouding is dik in orde.
Bediening liet wat te wensen over. Erg aardig, maar niet oplettend. We moesten flink ons best doen aandacht te trekken om een extra drankje en de rekening te vragen.
fb999 .
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2016
Een biologisch restaurant met een uitgebreide en een aansprekende menukaart. Alle gekozen gerechten waren zeer goed van smaak. Porties waren meer dan voldoende. Bediening was perfect. Aan dieetwensen werd zonder meer voldaan. Kortom een aanrader. Ook voor mensen die niet perse biologisch willen eten. Een adres om terug te komen.
Linsie .
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2016
Hier op maandagavond lekker op het terras gezeten. We waren vroeg, dus het was rustig, maar toen we weggingen zat het bijna vol.
Originele en smaakvolle gerechten voor weinig. Veel vega-opties, maar ook wel vleesgerechten. Prijs-kwaliteit verhouding is echt top.
Bediening was snel en het eten kwam snel op tafel.
Teamveggie .
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Bij Gys op de Amsterdamsestraatweg hebben wij 's avonds lekker in het zonnetje gezeten op een dan wel heel klein terrasje (met heel kleine tafeltjes en stoeltjes..). We zijn begonnen met een vegetarische proeferij, alles erg lekker op de aubergine balletjes na. Die waren ook oke maar gewoon niet zo goed als de rest. De vegetarische kapsalon die we dan gedeeld hebben was een slim bedacht gerecht, de tempeh was erg smakelijk en er zat een goede portie salade bij. Het (veganistische!) dessert was lekker fris en zoet (we hadden iets groens.. naam vergeten). De service is aardig, het eten is betaalbaar - we komen zeker terug (vooral om de gado gado te proberen, die zag er ook echt lekker uit!).
r V.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2016
Even snel eten bij Gys voordat we s'avond naar een cursus gaan in de binnenstad van Utrecht is een goed idee. Niet dat je hier niet uitgebreid kan eten maar dit kan ook. Een heerlijk no-nonsens aanpak in een wat hipster en biologische context.
Leuke vriendelijke bediening die je goed en vriendelijk benadert en de mogelijkheden en smaken uitlegt. Het is geweldig om te zien hoe ze er hier in slagen iets lekkers aan te bieden voor gerecht prijzen van rond de 10 euro. Dat maakt het laagdrempelig en bovendien een uitdaging om minder bekende gerechten te proberen.Alleen de inrichting, hoe leuk het thema met de verlichte planten ook is uitgewerkt nijgt naar een ietwat smoezelige uitstraling en de verlichting is voor de ogen van mij echt niet te doen. Ik zit ietwat beschaamd, met m'n iphone lampje de kaart te beschijnen om te kunnen zien wat er op de kaart staat. Volgens mij zijn er best goede opties te verzinnen...
Ook de wijn is heerlijk, een breed en gevarieerd aanbod voor een faire prijs. Ergo zeker proberen voor de snelle, de slow en de lonely hap. Je zal niet worden teleurgesteld!
Marije V.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2016
Leuk concept en goede mogelijkheden om vegetarisch/veganistisch te eten. Ik ben hier tot nu toe twee keer geweest, beide keren wijntjes gedronken met een proeverij erbij. Verschillende kleine gerechtjes van de kaart, o.a. carpaccio, soepje, broodje met smeersels. Uitstekende prijs-kwaliteit verhouding, leuke gerechtjes en lekkere wijnen. De dinerkaart nog niet geprobeerd. Gerechten klonken ietwat studentikoos, maar daar zijn de prijzen ook naar.

Personeel mag wat mij betreft wat oplettender zijn, regelmatig een tijdje met een leeg glas gezeten. Wel geholpen door een erg vriendelijk en enthousiast meisje.

Het decor is erg leuk en passend bij het concept. Helaas wel erg tochtig als je aan het raam zit...
Wesley Axel D.
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2016
Heb hier met een groep van 12 man gegeten. Een mooi tentje, heel simpel. Ook weer een van de veel voorkomende tentjes tegenwoordig met vegetarische en veganistische gerechten. (Dit is een goed iets).

Service was goed, werd goed geholpen vaak gevraagd. Aangezien het een laagdrempelig restaurantje is, kon je zelf ook gewoon naar de balie komen om dingen te vragen/bestellen. Denk ook wel dat het daar het sfeertje voor is.

Eten was heel lekker. Een aantal van ons waren sceptisch over het eten in eerste instantie, maar waren goed verrast. Goede porties, vulde goed in vergelijking tot veel restaurantjes. Enige wat jammer was, was de prijs van het dessert. Iets aan de hoge kant voor wat je er voor kreeg. (Terwijl de hoofdgerechten heel goedkoop zijn).
E. D.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2016
Dit hippe restaurant heeft een kaart vol leuke en lekkere gerechtjes. Wij deden de proeverij: een plank waarop een combinatie van gerechten van de kaart geserveerd werd: een prima keuze! Bietensoep, linzenballetjes, en wat dies meer zij. Verrassende combinaties, en dus zeer smakelijk gegeten.
Daarnaast ook al eens hier geluncht en koffiegedronken: de (vegetarische) burgers zijn een aanrader, en probeer ook zeker de keek van de week!
Vriendelijke bediening, en mooi interieur maakt dat we zeker nog eens terugkomen.
Annemarie J.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2015
Zaterdagmiddag 12 uur afgesproken bij GYS. Mooi pand, mooie inrichting, lekker ruim opgezet. Het duurde erg lang voordat er uiteindelijk haastig gevraagd werd of we wat wilden drinken en we waren toch echt bijna de enige gasten op dat moment. We wilden ook graag lunchen maar dat werd niet gevraagd. Poging 2, we hadden onze koffie op, we bestelden een smootie en weg was het meisje weer en wij nog naroepen...mevrouw...mevrouw... maar geen gehoor. Uiteindelijk kwam ze de smooties brengen en grepen we onze kans. Graag het proeverij'tje voor ons alle drie. Na een uur was er nog geen lunch op tafel gezet, wij navragen, ze was ons vergeten. Uiteindelijk kwam ze 1 bord brengen.... we hadden toch echt voor 3 personen besteld.... Maar goed we hadden geen zin meer om haar daar op te wijzen... Als je echt geen zin hebt in je werk...laat maar. Ook vroeg ik of ze de fles van mijn baby even wilde opwarmen, dat kon niet want er was iets aan de hand in de keuken :-S Er is ook geen babyverschoonplank in de toiletruimte te vinden en als je je handen wast zijn er geen handdoekjes, maar moet je eerst uit het toilet lopen naar de handen droger die een stuk verderop staat, heel onhandig. Wat we geproefd hadden, van ons enige bord, was trouwens wel erg lekker. Maar als wij GYS waren zouden we toch echt wat mensen aannemen in de bediening die er zin in hebben en enthousiast zijn. Dit is echt zonde van zo'n mooi buurt restaurantje.
Rozemarijn S.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2015
Voor de tweede keer bij Gys gaan lunchen. We namen de gado gado, die voor het geld prima is en ideaal voor vegetariers, en het broodje zalm. Het broodje was rijkelijk belegd met hele dikke stukken zalm, erg lekker. Koffie en thee zijn goed te betalen, dus je blijft hier makkelijk zitten. We deelden toe een haverkoek. Die was ok, maar maak ik zelf lekkerder. De bediening is vriendelijk, maar lijkt structureel overvraagd. We hebben zeker 10 minuten zitten wachten tot we de rekening zelfs maar konden vragen. Dan loop je zelf maar naar de kassa, want dat schiet meer op. Geluid is, zoals vaker opgemerkt, een probleem als er wat meer mensen zijn.
huubdeman .
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2015
In alle opzichten vond ik dit tegenvallen. Zowel het eten als het concept.

Het eten (de peperburger) was echt een studentenhap, te hard broodje, te grote stukken uit, etc. De garnering was niet bijzonder en ook niet aangemaakt, droge sla zonder dressing.
De friet (als bijgerecht) was veel te vet en te hard gebakken.
Het chocolade koekje toe, smaakte niet naar chocola helaas.
Belangrijkste tegenvaller was dat de meiden in de bediening niets wisten over het eten/drinken. Ze konden o.a. niet het verschil uitleggen tussen normale cola en de bio-cola die zij schenken.
Jammer Gys, gemiste kans!
Teun Z.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2015
De burger die ik als lunch op had was qua prijs/kwaliteit verhouding beter dan die je in burger bars elders in Utrecht krijgt. Voor dezelfde prijs heb je een even goede burger, maar bij dit restaurant is er wel bediening. Bijzonder was de te grote hoeveelheid sla-garnering ernaast, eigenlijk teveel in verhouding met de burger.

Leuke tafeltje buiten op een mini-terras. Enige nadeel was dat de glazen omvielen op de leuke houte uitklaptafeltjes van de Ikea die dit restaurant gebruikt op het terras.