Gym & Gin

Kralingseweg 224 3062 CG Rotterdam Nederland Kaart
Gym en Gin in Kralingen lijkt wellicht wat buiten de stad te liggen, maar dat is geen probleem. Je gaat hier niet alleen heen voor de sportvelden en de gym, want het een hier is zeker een omweg waard. Niet alleen vanwege de prachtige inrichting, want chef Kevin Valkhoff maakt hier in het restaurant van Frank Huson en Maaike Groenewegen eerlijke en pure gerechten op de zo herkenbare borden waar ‘Gym & Gin’ steeds duidelijk op naar voren komt. Het is een plek waar iedereen heen kan, voor zowel ontbijt, lunch, de borrel en het diner. Op vrijdag en zaterdag is er tijdens het diner zelfs een dj aanwezig, die niet te gek draait en het restaurant daardoor nog leuker maakt.

Het bib gourmand menu kun je nemen bij zowel lunch als diner voor €34,50 en dan krijg je drie gangen waar je zeker blij van wordt. De sushi bowl is een van de gerechten die het meest besteld wordt en met een beetje geluk vind je in het menu ook de steak tartare.

Geschreven door: Jean-Paul Schaddé Dooren, van Cityguys.nl
Fotografie door: Ashkan Mortezapour van Dishtales.com

INSIDER tip

Op vrijdag en zaterdag is er een dj bij het diner, nog net iets meer sfeer dan normaal

Meer informatie over restaurant Gym & Gin

7,2

Jouw recensie over het restaurant Gym & Gin

Sarmila S.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2018
Op een zaterdagmiddag hier geluncht met een vriendin.. zeer vriendelijk ontvangst, mooie inrichting en vooral een leuke sfeer. Wij namen een caesar salade en gebrande zalm om samen te delen, beide gerechten waren erg goed van smaak. Nagerecht Crème van citroen, aardbeien, merengue, erg lekker, niet te zoet.. Water werd bijgeschonken, koffie smaakte goed net als de verse munt thee. Erg gezellige middag met goed eten, fijne bediening en een mooie restaurant
Manouk B.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2018
Erg uitgekeken naar een avondje met goed eten en GinTonic! Fraai restaurant. Zeer goede gerechten. Grote domper van de avond is toch wel de service. Ze pretenderen service te leveren van een zaak met een Michelin ster. (jas aannemen, weten welke jas van welke gast is, weten wie welk gerecht bestelt etc) Bij het uitserveren van het hoofdgerecht kreeg ik het verkeerde gerecht geserveerd (tonijn tartaar in plaats van sushi bowl met tonijn tartaar) De gastheer had mij blijkbaar verkeerd verstaan. Bij het terugsturen van het gerecht kwam hij met een agressieve ondertoon aan tafel vragen of er problemen waren. Vervolgens werd ik beschuldigd van het bestellen van het verkeerde gerecht. (had nota bene aangewezen op de kaart!) Uiteindelijk binnen rap tempo alsnog de sushi bowl gekregen maar door de manier van communicatie had ik geen trek meer. Deze man snapt duidelijk niet dat zijn manier van handelen niet thuishoort in een restaurant wat een bepaalde klasse uit wil stralen.
Jammer, we hadden een gezellige avond voor ogen. Absoluut een reden om hier niet terug te keren tenzij de service aanzienlijk verbetert.
ellymarien .
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2018
Heerlijk gegeten. Eerst een variatieschotel met zijn vieren en toen tonijn met softshell krab (voorgerecht) en daarbij risotto (bijgerecht) en een toetje. Voor de niet grote eter voldoende.
Minpuntje: veel te harde muziek, je moet moeite doen om elkaar verstaanbaar te maken. Ik wil niemand broodloos maken maar ik snap niet wat de DJ in die zaak doet.
ellymarien .
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2017
Vorige week geborreld bij Gym&Gin.
Wat een prachtige zaak is dat! De inrichting is heel sfeervol en gezellig, overal kleine lampen en kaarsjes.
Helaas is dat anders met de gastvrijheid.
Wij kwamen rond een uur of 16.00 met zijn drieën om te borrelen met een borrelhap.
Maar ondanks dat er helemaal niemand in de zaak was mochten wij niet aan een (al gedekt met servetten en bestek) tafeltje gaan zitten.
De enige plek waar we mochten zitten was in een klein hoekje op een bank en een krukje, boven op- en naast elkaar (niet handig om daar te eten).
Op een niet echt vriendelijke manier werd ons verteld dat alle tafels gereserveerd waren voor het avond eten (om 16.00 uur al!)
Nadat wij het personeel ervan overtuigd hadden dat wij plaats zouden maken als er mensen zouden komen mochten wij aan een tafeltje plaats nemen.
Net iets over vijven werd ons, op de inmiddels bekende onwelkome toon, verteld dat we het tafeltje moesten verlaten, ondanks dat er nog steeds bijna niemand in de zaak was!
De gemengde borrelplank was geweldig, echt een aanrader! Maar op het gebied van klantvriendelijkheid valt er nog heel wat bij te schaven. Jammer, want dit nodigt niet echt uit om er een volgende keer te gaan eten.
Freddy K.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2017
Heb sinds tijden niet zo heerlijk geluncht gezellige atmosfeer super leuke bediening en het eten was fantastisch chapeau kom hier zeker terug !!
Pierredelamontagne V.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2017
Kwaliteit is hier met een hoofdletter geschreven. Heerlijk gerechten met mooie smaakcombinaties. Gebruikte ingredienten zijn van hoge kwaliteit. De rosbief die ik had had een voortreffelijke smaak. Er werd een mooi glas wijn bij geserveerd. Ook aan de nagerechten is de nodige aandacht besteed.
Mark V.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2017
Gisteren gebruik gemaakt van de High Gin. Ontvangst was hartelijk, het restaurant heeft een geweldig decor en er wordt gebruik gemaakt van mooie producten en goede gerechtjes. Een groot minpunt is het feit dat er totaal geen rekening werd gehouden met mijn allergie voor schaal- en schelpdieren. Dit had ik vooraf in de reservering aangegeven. Bij het plaatsten van de etagère bleek dat één van de gerechtjes toch bestond uit garnaal. Daarnaast lagen de andere gerechten ook direct naast het hapje met de garnaal en ook dat is niet goed als je een allergie hebt (sporen). Nadat wij dit hebben aangegeven kwam een man uit de bediening geïrriteerd uitleggen dat alles kon worden gegeten behalve de garnaal (alsof ik zelf niet weet wat schaal/schelpdieren zijn) en dat als ik iets anders wil bestellen, dit van de kaart kan (tegen eigen betaling). Omdat ik niet ziek wordt van sporen en de sfeer vooral niet wilde verzieken heb ik het er bij gelaten, maar jammer is het wel. Het is een kleine moeite om rekening te houden met iemands allergie. Had bijvoorbeeld op z'n minst de garnaal apart gehouden. Blijkbaar is rekening houden met iemands gezondheid voor Gym & Gin te veel gevraagd.
ToBeserved .
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2017
Hot Spot en Huiskamer , op weg naar de top!

Ja, je moet er door iemand op gewezen worden .. niet dat je Gym and Gin zoeken moet … gemakkelijk te vinden , ruime , gratis parkeerplaats, Metro en snelweg dichtbij… maar er zit niet veel vertier om heen . De inplant van restauratie bij een Gymzaal is ook niet meteen wat je zoekt.. maar daar begon de eerste vergissing al. Eenmaal binnen in de grootse ruimte waan je je in een heel andere wereld. Prachtige decoratie, sfeervol licht, hartelijke ontvangst, schone en frisse aanblik op de keuken , de bar , en het gezellige geroezemoes van een bonte schakering aan gasten op de achtergrond. Wij konden nog een blik werpen op de Wijnkamer , waar je in besloten kring met de gezelligheid van het restaurant en de bar op de achtergrond, met een klein gezelschap kunt dineren tussen de flessen in een warme entourage. Met de hoge scheidingswanden tussen de drie blokken met tafels , kan de bediening naar hartenlust en zakelijk inzicht spelen met de invulling van de gasten . Wil je iets meer rust , iets meer privacy, iets meer romantiek , wil je tussen de voetbalsupporters zitten , wil je het ‘lang zal – ie leven ‘meezingen met een groepje brallende ballen , wil je rugdekking of middenin het gewoel plaatsnemen.. dat is met indeling van zitgedeeltes en ruimtes allemaal mogelijk. Wat is deze zaak prachtig, smaakvol en uitnodigend aangekleed. Mooie details, fantastisch kleurgebruik met opvallende tegels en aaibare stoffen …het voelde meteen heel erg goed ! De bediening is bijzonder attent en correct. Dames zijn keurig gekleed.. dat geeft al een heel ander accent dan gescheurde spijkerbroeken en oversized T-shirts. De heren gaan sportief gekleed, met een uitmonstering die aankondigt dat ze heel wat werk willen en kunnen verstouwen. Wij werden , 4 gasten , aan een grote hoge ronde tafel dichtbij het raam geplaceerd. Uiteraard neem je hier een Gin en Tonic als aperitief, en de invulling daarvan lieten we aan de stoere Barkeeper over. Zijn favoriete Gin ,aangevuld met een zweempje kaneelsiroop, grapefruit en mint in het garnituur, en Tonic met lichte kaneeltoets vielen goed bij het hele gezelschap. Als we al voorzichtig nieuwsgierig binnen kwamen en tussen benieuwd en “kom maar op ! “ plaats hadden genomen , dan smolt die afstandelijkheid met de laatste ijsklontjes mee na de GT. De kaart werd kort en bondig uitgelegd… duidelijke omschrijvingen en veel keus. We namen alle vier Het Menu .. vier gangen .. 3 viseters en 1 vleeseter, want binnen het menu kan je ook nog kiezen . Ook de wijnkaart , samen met de Menukaart gedrukt, gaf een uitgebreide keuze in flessen , glazen wijn , met veel druivensoorten en smaken, landen en prijsklassen. De Pinot Blanc uit Rheinhessen was fantastisch. Het voorgerecht was voor de viseters : licht gebrande zalm met krokante paddenstoelen beignets. Ik mocht een hapje proeven . goede smaakcombinaties, goede ingrediënten , goede porties… één en al tevredenheid aan tafel. Gelukkig hoefde ik mijn steak tartaar met krokante blokjes zwezerik niet te delen , omdat ik uit schaamteloos egoïsme mijn enthousiasme over het gerecht tot na de laatste hap heb bewaard , en uit voorzorgsmaatregel had vermeld dat zwezerik een klier is .. ik ook trouwens in mijn hebberigheid. Daarna : Alle vier aan de zalige zalvende risotto, rijkelijk met truffelolie besprenkeld, versterkt in explosieve smaken door een charmant veegje knoflook… Nog 1 bord ? Nee.. er komt nog meer, en nogmaals : ook hiervan was de portie goed..groot en toch niet te machtig of vet. Misschien is dat wel de gave van deze voortreffelijke keuken , om naast een gymzaal licht voedsel te serveren van verse en rijke ingrediënten en nergens te overdrijven in onverteerbare rauwkost, vettigheid. Er wordt hier echt gekookt ! Bij het hoofdgerecht scheiden de wegen van mijn gasten en mij zich weer… 3x aan de kabeljauw met een tempura van courgettebloem erop, als een fakkel voor de aandacht die er aan besteed is en de waardering die de keuken er dan ook terecht voor kreeg.. de vis was perfect ! Ook hier weer goede aanvullende componenten , zonder de vis onder te sneeuwen. Mijn kalfssukade was ook van grote klasse. De puree was al vakmanschap, maar de boterzachte smeuïge stoofschotel van het kalf was nog veel lekkerder. Ik dronk er een glas Mourvedre bij. Aan tafel gepresenteerd. Uniek om bij elk gerecht zoveel keuzes uit wijn/spijs combinaties te kunnen krijgen en fantastisch dat kennis van zaken en enthousiasme van de bediening afspat bij het vol trots presenteren en serveren van hun ‘product ‘.
Kaas tot besluit… ook hier weer een uitgebreid assortiment, waar mijn favoriete geitenkaas al lopend aan tafel kwam, en de Irish coffee Sabayon voor mijn gasten . Hoorde ik ze daar slurpen bij de laatste teugen door het rietje ? Nou , dan zal dat ook wel gesmaakt hebben…
Verbaasd, verrast, voldaan en met een gevoel van WOW waar zijn we in terecht gekomen , viel al snel de opmerking : dit moeten we vaker doen ! Voortreffelijke prijs/kwaliteit. Onverwachts verrast en een fantastische rijke maar lichte keuken . Wat een mooie zaak, en wat een succes .. wordt vervolgd !
Jantine V.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2017
Beste risotto ooit gegeten, ga nog vaak terug. Bavette en gegrilde groenten ook erg lekker. Leuk interieur, zonnig terras, lekkere cocktails, vriendelijke bediening
Elles1988 O.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2017
Al 3 keer heerlijk gegeten bij gym&gin! Healthy gerechten en alles smaakt even goed. tonijntartaar gegeten en de sushibowl beide echt een aanrader. Ook de krokantekipsalade was erg goed. Ik ga hier veel vaker eten! Restaurant en terras zijn sfeervol en je kunt gratis parkeren.
Sarmila S.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2017
op een woensdagochtend om 09.00 uur gereserveerd voor ontbijt met mijn collega's van school. Bediening is netjes en vriendelijk, koffie goed, thee met gember goed. Wij hadden boekweit pannenkoeken, croissant met jam, landbrood met oude kaas en roerei/avocado met landbrood. Smaak van alle gerechten was erg lekker, puur, goed gekruid, Kortom een mooie zaak, heerlijk eten, vriendelijke bediening. Inrichting heel netjes. Besloten om ook een keer te gaan dineren.
René V.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2017
Is het een restaurant met ambitie bij een sportschool of is het een sportschool met een restaurant met pretenties? Goed maar duur eten waarbij mensen in trainingspak afgewisseld worden door mensen die gekleed zijn om uit eten gaan. Personeel, dat aan de hoeveelheid tatoeages, te zien zelf in. een sportschool past. Slechte akoestiek die hard praten noodzakelijk maakt. Het is een beetje van alles, maar niet van alles goed.
Nathalie V.
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2017
Ik slaap iedere woensdag in Rotterdam en deze tent ontdekt. Gewoon op een sportterrein. Maar de service en het eten is verrassend goed en lekker. De bavette is een aanrader. Alles met zorg en eerlijkheid gemaakt. De zoete aardappelfrieten zijn zalig. Zo ook de salade die je zelf mag samenstellen.
Hans M.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2016
Zakelijk heerlijk gegeten. Kaart is even een puzzel - geen expliciet onderscheid tussen voor- en hoofdgerechten, alleen bij de meeste gerechten keuze tussen klein en groot - maar dat wat er opstaat is voortreffelijk. Ik at de Japanse bouillon vooraf, en de Gegrilde bavet met frieten als hoofdgerecht. Toe het toetje van de dag, wat een mooie combinatie was van verschillende smaken. Uitstekend uitgevoerd, begeleid door goede wijnen en toe goede koffie en theesoorten. Een plek om terug te komen. Enige nadeel bleek de (led)verlichting te zijn in een deel van het restaurant - waarschijnlijk goedkope eigen import. Lampen boden nogal een stroboscopisch licht, waar het niet heel prettig onder dineert. Mijn advies zou zijn dat snel te veranderen, kan me namelijk niet voorstellen dat anderen hier geen last van hebben.
Marie-José V.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
Zalig gegeten in een zeer relaxte ambiance. Prijs kwaliteit verhouding is geweldig. Met op de achtergrond in het weekeind een dj.
johnversluis .
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2016
Afgelopen woensdag voor de derde ker bij G&G geluncht.Het blijft een ervaring die, om met hun motto te spreken “in balans” is. Wij hebben eerst een ‘unusual high Gin tea’ genomen en daarna nog een lekkere steak tartaar. Frieten mochten niet ontbreken. Het weer liet niet toe op het terras te zitten, maar wat is het binnen toch mooi ingericht. Heel prettige bediening die een geode balans was tussen deskundigheid en gastvrijheid. Onze vierde bezoek staat gepland.
Elly D.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Wat een feestje om te gaan eten . Wat een lekker ontspannen sfeertje .Heerlijk gegeten en gezellige bediening we hebben genoten
Caroline K.
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2016
Nu twee keer bij Gym & Gin gegeten en het zal zeker niet de laatste keer zijn geweest. Het eten, de bediening en de ambiance maken dat je een prima avond hebt. Het eten is vers, heerlijk bereid en leuk gepresenteerd. De bediening is alert en erg vriendelijk, je glas blijft gevuld.
Water? Kraanwater mevrouw? Prima, maar wel in een gezellige fles, geen gezeur hierover. Bijkomend voordeel goed bereikbaar vlakbij de afrit A16, gratis parkeren en een leuk terras.
Zeker de moeite om hier een keertje te gaan eten. Mooie aanwinst voor Rotterdam Oost.
Eric S.
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2016
Wij hebben met een groep van 12 personen echt een super toffe middag/ avond gehad. Eerst heerlijk begonnen op het terras in de zon met drankjes en hapjes. Daarna verrassend lekker gegeten! De kok had op ons verzoek een combinatie van voor-hoofd en nagerecht gemaakt en dat viel bij iedereen enorm in de smaak. Op de achtergrond draaide een DJ met goede rustige muziek. Het interieur is fris en heel smaakvol ingericht en de bediening is top en zeer vriendelijk. Voor iedereen die van goed en lekker eten houden moeten dit gewoon eens proberen. Wij gaan hier absoluut terugkomen!
klaas M.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Heerlijk koje koffie gedronken met een lekker appeltaartje en vers geklopte slagroom. We gaan hier wat vaker naar toe! De service was prima. Laagdrempelig en correct. Dat in een prachtig verbouwd pand met ruim parkeergelegenheid.