Guusjes Eten en Drinken

`s Gravezandestraat 27 3514 VL Utrecht Nederland Kaart

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Guusjes Eten en Drinken

Er zijn meerdere bushaltes in de buurt
  • : Er kan in de wijk geparkeerd worden

Maandag t/m Zondag 08:30-24:00 (afhankelijk van drukte)
Ontbijt 08:30 - 11:30
Lunch 11:30 - 16:00
Diner 17:30 - 22:00

7,1
Rolf D.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
Wat gezellig! Alsof je je tweede huiskamer binnenloopt.

Hier spontaan naar binnen gelopen en het meer dan vriendelijke personeel neemt op een drukke avond alle tijd om te zorgen dat we nog ergens kunnen zitten. De sfeer is goed.

De voorgerechtjes zijn lekker, en met wat brood en een bijgerechtje erbij kun je hier ook een prima tapas-achtig avondje van maken. De hoofdgerechten waren zeer smakelijk en acceptabele hoeveelheden, niet te veel en niet te weinig.

Wat opvalt is de goede keuze aan verschillende bieren. Ook een proeverij met een aantal kleine glaasjes stond op de kaart. Uitstekende plek om ook einde van de middag fijn aan een Karmeliet of trappist te nippen.

Hier kom ik zeker nog eens terug.
Mark Uit Utrecht ..
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2016
Guusjes is een echt buurtrestaurant. Doordat het buurtachtige karakter veel jonge kids met kleurplaten en soms ook rennen door de zaak. Knusse en trendy inrichting met veel vintage accenten. De bediening is van studenten leeftijd en de "meiden" zijn vriendelijk en attent. Op de achtergrond vanavond veel "40-up" achtige muziek.

We vallen voor de buurthap; vandaag het maiskippetje. Mijn partner besteld de steak van de grill. De dranken komen snel op tafel en we krijgen een mandje maisbrood met huisgemaakte tapenade van het huis.

Beide gerechten zijn heerlijk van smaak, géén belachelijke hoeveelheden, maar voor ons genoeg en een goede prijs kwaliteit verhouding.

We besluiten om een dessert te bestellen. Eén pecan pie met twee vorkjes, 'n flat white, thee en een overheerlijke dessertwijn.

De bediening heeft tijd voor een praatje en is vriendelijk. Met name de blonde "I" is een zeer klantvriendelijk en is als je het mij vraagt de topper van de avond! #hulde
Jouke W.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2016
Het lage cijfer voor Guusjes vind ik niet terecht, wij hebben een heel gezellige avond gehad en goed gegeten op een drukke donderdagavond. Het is meer een eetcafe dan restaurant, dat komt ook overeen met de ambience. De bediening kwam vaak genoeg voorbij voor nieuwe drankjes en de kwaliteit van het eten was gewoon goed. Verse groentes, misschien niet de origineelste combi's maar wel goede, en ossenhaas was mooi gebakken. Vooral de prijs/kwaliteit is goed bij Guusjes. Het enige was ons opviel was dat de hoeveelheden per bord nogal verschilden. Zo had ik een prima stuk makreel maar kreeg mijn tafelgenoot genoeg spare ribs voor 2 personen :). 1 minpuntje: de akoestiek is slecht..
Jes1975 .
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2016
Prima buurtrestaurant, simpele maar leuke kaart. Ook voor de borrel. Eten was niet superbijzonder, maar wel lekker. Bediening was alert en attent voor kinderen. Wij komen zeker nog eens terug.
Froukje T.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2016
Een prima plek voor een daghap. De frietjes zijn lekker en er zijn diverse, originele biertjes op de tap. De hoofdgerechten zijn best groot, ik heb nog nooit een dessert genomen. Wij komen vaak wat later, anders barst het soms van de kleine kinderen. Service is niet altijd even snel, maar dat verwacht ik ook niet van een eetcafe. Soms kan het we wat tochten bij koud weer. Zorg voor een plekje wat verder van de ingang. Kortom; prima tent, waar je voor een prima prijs een lekkere daghap met speciaalbiertje kunt drinken.
Johan L.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2016
Een van de betere en gezellige eetcafé's.
Tops: de proeverij, de eendeborst, de huisgemaakte frietjes, het vriendelijke meisje dat er het beste van probeerde te maken.
Tips: anderhalf uur wachten op je eten is echt te lang, vergroot de capaciteit in de keuken of verklein de kaart, kijk de zaak in, zet wat planten uit de weg, gooi die oude stoel nou 's weg.
Federico B.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2016
Zondagmiddag geluncht bij Guusjes. Het is een ideale plek om met kinderen te komen (en dat doet dan ook iedereen). Veel speelgoed aanwezig zodat ze zichzelf lekker kunnen vermaken.
Gerechten op de kaart zijn standaard maar prima bereid. Bediening vriendelijk en attent. Positief is dat je als je om glas kraanwater vraagt meteen hele karaf krijgt!
Kortom prima tent om op druilerige zondagmiddag te vertoeven:)
Ersin S.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
Vorige week met 3 collega's wezen eten. De bediening is hartstikke goed. Leuke mensen en doen ook gezellig een praatje zowel bij de bar als de mensen die rond lopen. Qua eten vond ik het qua hoeveelheid wel tegen vallen, had wel iets meer verwacht maar het was wel lekker! De aankleding is leuk en gezellig!

Overall een aanrader maar bestel wel een voorgerecht en een nagerecht. Dat hadden wij niet gedaan.
Mark R.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Vettige slibtongetjes in vettige saus, garnalencocktail met een onwelriekend luchtje, heerlijke steak met smerige pepersaus: in dit sympathieke, sfeervolle eetcafé moet je je culinaire wensenpatroon ietwat matigen. Jammer. Met iets meer creativiteit in de keuken is dit echt een leuke tent.
Bois .
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2016
Geweldige ambiance, gezellig, en een geweldig vriendelijke en alerte bediening. Van de bytes vonden wij de groente kroketjes heel erg geslaagd. Het tempo van de bediening was heel goed, geen moment te lang hoeven wachten. Het eten was goed, smakelijk en goed op temperatuur, een simpele verzorgde presentatie. Hele goede prijs kwaliteit verhouding. Met 4 personen heel goed en gezellig gegeten. Een aanrader.
Mirjam V.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2015
Wij komen bijna wekelijks even bij Guusjes voor kop koffie, lunch of diner en zijn tevreden over verhouding kwaliteit/prijs. Verwacht geen culinaire hoogstandjes, maar toegankelijk eten voor prima prijs. Het enige dat ons echt elke keer ENORM stoort is de muziek!!! Veel te hard en aanwezig. Op zondagavond als er gezinnen, buurtbewoners en stelletjes zijn, is het echt niet nodig om harde disco aan te zetten. Het verziekt de sfeer en is totaal niet nodig. Ik krijg de indruk dat het personeel dit uitsluitend voor zichzelf doet. Voor ons reden ergens anders naar toe te gaan, teveel ergernis. Jammer, want wij zijn fan van Guusjes....
Tomvdv1 .
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2015
Naar mijn mening zijn de recensies die ik hier lees niet geheel terecht. Ik heb in ieder geval een zeer fijne avond gehad bij Guusjes. Over de sfeer valt niks aan te merken. Ook de bediening vond ik erg goed, misschien als je een etiquette deskundige bent, je ontzettend veel opmerkingen kan verzinnen, maar dat zou bij een schattig restaurant als deze nogal misstaan.

Ook het eten is voor de prijs die je betaalt gewoon goed. Een leuk restaurant om te eten als student of gezin met kinderen. Woon er twee straten vandaan, dus heb er ook een aantal keer alleen geborreld, werkt daar ook uitstekend. Goed geselecteerde speciaal biertjes en lekkere hapjes.

Guusjes verdient geen michelin-ster, maar als je iemand bent die lekker eten kan waarderen, en er niet te diep voor in de buidel wil graaien, raad ik het aan.

Daniel1977 .
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
We kwamen hier regelmatig om wat te eten maar kwaliteit is gewoon echt slecht. Als je beetje aandacht geeft aan je eten, organisatie hebt ib je keuken dan kan dit niet gebeuren. Het zijn hele simpele fouten voor simpele gerechten. Echt jammer. Sfeer is goed, locatie ook maar het eten niet. Wel leuk voor een borrel :-)
Mark-1967 .
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2015
Guusjes is een beetje een glijdende schaal: het was in het verleden leuk en lekker maar wordt steeds minder. Grootste pluspunt is ongetwijfeld de ongedwongen sfeer en de faciliteiten voor kinderen. Culinair ben ik echter steeds minder gecharmeerd. Ook de bediening is erg wisselend. Afgelopen keer - ondanks het feit dat het niet erg druk was - 3/4 uur gewacht op het eten en vervolgens - na 20 minuten wachten op1 bolletje aardbeienijs - maar weggegaan. Jammer, een kwaliteitsimpuls zou welkom zijn.
shrimpie23 .
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2015
Guusjes ziet eruit als een leuk eetcafe: zowel van buiten als van binnen. We hebben hier op een maandagavond met z'n drieën gegeten en begonnen met verschillende voorgerechtjes. De oesterzwambitterbal was het lekkerst, de rest aanzienlijk minder. Zeker de gravad lax was niet lekker: heel zout en leek ook aardig oud te zijn: vers was deze in ieder geval niet. Als hoofdgerecht maar veilig voor de saté gegaan, ook deze viel niet zo in de smaak. Het bord was opgemaakt met een droog bosje taugé en droge atjar zonder zuur. Saus van de sate wederom veel te zout. Als nagerecht bestelden we het snoeperijtje. Deze bestond uit een stukje citroen/cheesecake, een crumble van bosvruchten, een aardbeien dessert en tiramisu. De cheesecake smaakte echt naar gestolde kaasfondue en de crumble was niet gaar. Toen we dit aangaven bij de bediening reageerde ze met ''ok, ik zal het doorgeven aan de keuken'', verder niets. Eindconclusie: misschien een leuk tentje voor een drankje, maar ik zou er niet gaan eten.
Nissy P.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2015
Met een groep van 6 hier een hapje wezen eten. Guusjes is een echt buurt eetcafé. Waar je prima een hapje kan eten en of een drankje kan drinken. Ze serveren wat je bij een buurteetcafé verwacht: prima simpele gerechten zoals bijvoorbeeld: kipsaté, hamburger.
Het duurde wel een tijd voordat we ons eten eindelijk op tafel hadden staan.
DirkjanIens .
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2015
Op het oog aardig café, maar slecht eten. Niet goed klaargemaakte braadworst (nog rauw van binnen), een rode doorgebakken hamburger, paprikasoep die net zo goed als wortelsoep door het leven kan gaan. Een besteld bakje salade werd helemaal niet geleverd. In de keuken stond de kok te eten van het zojuist bereide gerecht...

Dit kan makkelijk veel beter
Erickbaard .
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2015
Lekker hier gegeten ik had gehoord dat het niet zo lekker was maar na het uit proberen was het eten zeker lekker dus ook een aanrader ik kwam hier met mijn vriendin samen eten en ze was ook nog eens jarig en we hebben geweldige dag gehad hier.
Onno D.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2015
Gezellige huiskamersfeer, direct een goed gevoel. We kwamen om 18:30, en het was nogal druk, maar met name de gezelschapjes met kleine kinderen (en lawaai) vertrokken al snel, en toen was het optimaal. We moesten even op het eten wachten, wat direct vriendelijk werd aangekondigd, en met een Belgisch biertje (goede uitleg bij) en een broodje vulden we de tijd. Voor vegetariërs leuke gerechten (en voor bio-tariërs ook), vriendelijke en goede uitleg bij alle gerechten. Klein minpunt: de aubergine met couscous smaakte naar... aubergine met couscous. Was misschien geen goede keus van me. Prima toetje, lang gebleven, en tevreden naar huis.
Robie .
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2015
Wat een leuke tent! Via bekenden kwam ik in de Vogelenbuurt terecht. Heerlijk genoten van de ruime keus in speciaal bier en echte bitterballen. De Guusjes burger is echt een aanrader en het personeel is attent en zeer gastvrij. De sfeer is gemoedelijk en laagdrempelig, een echte huiskamer. Ik kom hier zeker nog eens terug!