Guts & Glory

Meer informatie over restaurant Guts & Glory

Maandag t/m Zondag

Louk D.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2016
Een voortreffelijk theatermenu, vier gangen. Het thema van het restaurant was Zuid-Amerika. De twee gefrituurde amuses waren op het werelddeel georiënteerd en prima. Het voorgerecht van rauwe koningsbaars was zeer verrassend en buitengewoon mooi van smaak. Het tussengerecht was een taco, zeer goed gevuld, maar wel wat veel en zwaar voor een tussengerecht. Hoofdgerecht was een voortreffelijke rib eye of een een geweldig mooi bereidde roodbaars. Klein pre dessert en dan een fantastisch fris en heerlijk smakend dessert met pina colado ijs. Uitstekend glas wijn, chardonnay en viognier uit de de Languedoc en nero d'avola van Sicilië. Prima koffie en espresso. Vriendelijke bediening en zeker value for money. Gezellig ietwat Spartaans ingericht restaurant.
Robert R.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2016
Erg lekker gegeten, zonder twijfel een garantie voor een goed etentje! Wijnadvies sloot goed aan op de gangen. De verschillende gangen kwamen wel snel achter elkaar, al was het niet hinderlijk snel.
JorritdeBoer .
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2016
Voorafgaand aan een concert in Paradiso hebben we hier gegeten. De keuze van wat je eet is niet ingewikkeld: 5, 6 of 7 gangen van het op dat moment gangbare menu, wij waren er op een van de laatste dagen van het Italiaanse menu.
Zonder heel gedetailleerd te worden: kalfstartaar met oa haringkuit, griet en een zeewierrisotto, een vegetarisch gerechtje met oa mozarella, ossobuco en een panna cotta als afsluiter. De eerste twee gerechten bevielen me het best, fijne smaken die elkaar niet overheersen en elk op zichzelf een mooi geheel vormen, de ossobuco vond ik aan de zoute kant en de panna cotta... is denk ik niet m'n favoriete nagerecht.
Prijstechnisch vind ik het hier wel aan de nogal hoge kant.
Stijn T.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2016
Grootste probleem hier is prijs kwaliteit verhouding.
Het eten was aardig. Alles was aardig en misschien een gerecht bijzonder. En dan vind ik de prijs voor een 5 gangen diner compleet uit balans. Hiervoor kun je bij andere restaurants echt van je stoel geblazen worden. De wijnen waren ook aardig en verder niks (wel even schrikken hoe weinig het eerste halve glas was. dat was al lang op voordat de eerste bijpassende gang kwam. Wilt u dan vast de wijn voor de volgende gang bij dit gerecht, was de niet zo slimme reactie van de bediening?)
Bediening was niet veel op aan te merken, en niet veel om blij van te worden. Wijn-oplossing (zie boven niet bijster service gericht. En als je bij de koffie vraagt of we er een glas water bij mogen, en je krijgt dan 1 glas water. Net niet.
Ambiance was ook niet heel bijzonder. Muziek stond hard en was nogal aanwezige dance classics. en dan was ik al express niet onder de box gaan zitten.
Al met al kreeg ik de indruk van een goed studentenrestaurant. Maar voor het betaalde geld, had ik een prachtig etentje in een Amsterdams toprestaurant kunnen hebben.
al met al behoorlijk teleurstellend.
Suzanne G.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2016
Ik schrijf eigenlijk nooit recensies op iens, maar dit restaurant verdient het zeker. Wat een pareltje. Heerlijk gegeten, fantastische combinaties, mooi en goed op smaak gebrachte gerechten (zeekraal risotto was echt heerlijk, ossobucco ook echt te gek!). Wij hadden zes gangen, en als niet grote eter was het geen probleem. Gerechten zijn op juiste grootte, de wijn was heerlijk. Mijn tafelgenoot en ik eten met enige regelmaat buiten de deur en komen vaak thuis met de gedachte dat het eten lekker was, maar niet dat het je het echt heeft verrast. Guts and Glory daarentegen maakte alles waar. Hier komen we zeker terug!
Jos-1959 .
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
Het eten was fabelachtig lekker.... Wat een combinaties, wat een sensaties... mijn vertrouwen in de genietbaarheid van puur vegetarisch eten heeft een grote spong voorwaarts gemaakt.
De ambiance is prettig, maar wel wat klein en benauwd, vonden wij. Het is moeilijk om de conversatie van de buren buiten te sluiten, en het is boven wat donker en 'claustro'. Er zou best een tafeltje weg mogen. Maar dan wordt de prijs, die al niet erg laag is, misschien te hoog?
Tessa M.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2016
Werkelijk fantastisch gegeten. Het was even slikken toen we hoorden dat menu vegetarisch was, maar werden totaal verrast door de heerlijke smaken en perfecte gerechtjes. Een absolute aanrader! Bediening supervriendelijk, heel uitgebreid in hun uitleg over de verschillende gerechten.
Rop D.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2016
Leuk concept in een leuke ambiance, lekker informeel en toch kwalitatief hoogstaande gerechten voorgeschoteld krijgen. De porties mogen best wat groter, daarom geen 10, maar wat wij kregen was superlekker. Service is zeer vriendelijk, uitleg gerechten goed, mag iets attenter als het gaat om het bijvullen van de glazen, maar zeker een aanrader en ik kom hier zeker terug! Dit keer rund over 2 weken is het het varken wat de klok slaat, ik ben benieuwd :)
Sarah L.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2015
Hoofdstuk Kip had ik al een keer meegemaakt en dat vond ik prima. Nu twee keer Hoofdstuk Rund meegemaakt in 2 weken tijd en het was werkelijk geweldig! Heerlijke nonchalante bediening, uiterst vriendelijk en gezellig. Oprechte glimlachen vanuit de keuken, af en toe brengt een chef een gerechtje naar tafel met top uitleg. Bijpassende wijn, bediening heeft goede en uitgebreide kennis. Werkelijk niets aan veranderen: super!
Tess R.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2015
Prijs kwaliteit verhouding is totaal niet in balans. Daarnaast vond ik het eten erg vet (rund thema) Van de 5 gangen vond ik er maar twee voldoende. Bovendien wanneer ik naar een restaurant ga met dit soort prijzen verwacht ik meer kwaliteit en service. Uiteraard snap ik dat het druk is maar dat is als gast niet mijn probleem. Je komt daar om te dineren en bent bereid om veel geld uit te geven. Hiervoor wil je lekker eten en goede service in de plaats. Hier ga ik niet nog eens naar toe!

Astrid V.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2015
Alweer een tijd geleden, maar wat een feest. Thema was rund en alles was even lekker en mooi. Plus aardige, attente mensen! Tafel wat smalletjes, als ik de kniesoor uit wil hangen.
Kevin Z.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2015
Met zn 2en heerlijk gegeten bij guts.

Gekozen voor het 7 gangen menu, vooraf lekkere amuses en heerlijk brood.

Alle gangen waar goed op smaak en mooi opgemaakt, misschien de huzarensalade bij de steak tartaar iets overheersend.

Heerlijke pinot noir erbij en de avond kan niet meer stuk!

Enige minpuntje is dat je geen schoon bestek krijgt tussen de gangen..

Wij komen zeker terug als het nieuwe menu wordt geserveerd.
Lot34 .
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2015
Op eerste aanblik leuk restaurant met een voor mij fijn concept namelijk 1 menu en ook nog gericht op een thema dat deze keer rund was. Eerder aten we al toen de vis centraal stond op het menu. We namen deze keer het 6 gangen menu (62,50) en kaasplateau (+11,50).

Was het eten lekker? Jazeker. Alleen kijkend naar de prijs/kwaliteit verhouding vond ik het gewoon niet goed genoeg.. Het waren wel erg summiere porties en de jus moest je letterlijk zoeken op je bord.
Daarnaast miste ik een beetje lef, het was allemaal wel heel save gekookt voor 1 menu.
Jammer, want dat er goed gekookt wordt staat vast (!) alleen vind ik als je p.p voor 74 euro aan eten uitgeeft (wijn niet meegerekend) je ook best iets mag verwachten en ik vond het deze keer wel een beetje teleurstellend.
Ik vind het gewoon te duur voor wat je krijgt.
Daarnaast kregen we (tafel van 6) 2x een glas verkeerde wijn geserveerd en was er geen oog voor onze tafel. Ik vind sowieso dat als je 1 menu serveert het nog belangrijker is dat bijvoorbeeld bestek eerst is ingedekt voor je eten krijgt of dat er even tijd wordt genomen over de uitleg van wat er op je bord ligt.
Ik heb vorige keer geschreven dat ik het erg goed vind maar nu dus ook een kritische noot.

Ik kom het nieuwe thema proeven en hoop dat er zoals eerder weer met 'guts' gekookt wordt!

Slofsky .
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2015
Tja typisch geval wat jammer nou. Een "vier gangen" menu ruim veertig euro en dan nog met honger buiten staan. Het thema was rund de vier gerechtjes/gangetjes waren echt lekker. Maar voor dat geld mogen ze echt de hoeveelheid van een amuse wel overstijgen. Groenten nauwelijks aanwezig. Dat is anno 2015 wel erg merkwaardig. De bediening uiterste deskundig zowel over het geserveerde als de beschikbare wijnen. Met grotere porties of een lagere verkoopprijs waren ze nu niet in dit verkeerde businessmodel terecht gekomen. Voor veel minder geld net zo lekker en ook een vier gangen menu is thans in A'dam keuze zat.
Gérard V.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
Gisteravond hebben wij met een gezelschap van 6 personen bij Guts & Glory een heerlijke avond beleefd.
Wij kregen de tip van kennissen die hier al vaker zijn wezen 'fijnproeven' en ons dat genoegen ook wilden laten smaken. We hadden gereserveerd, en dat is ook aan te bevelen, het was een gezellig 'full house' in een fijne ontspannen sfeer.
Het thema is nu 'Rund' ( opvolgend op thema 'Vis') en wij zijn gegaan voor het 7- gangen menu, waarbij de chef een creatief palet van gerechten met heerlijke variatie op dit thema presenteerde, een avontuur van smaak en presentatie.
De wijnkaart is top, sublieme wijnen die het geheel complementeren.
Het jonge team van Guts & Glory heeft ons een heerlijke avond bezorgd, de sfeer en ambiance is
trendy gezellig en de uitleg bij de geserveerde gerechten spontaan, je merkt dat men er plezier in heeft om jou een fijne avond te bezorgen.
Voor ons een belevenis , voor u een aanrader!
Irene S.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
Het eten dat we kregen was heerlijk!! Maar erg genereus waren de porties niet. Er zaten geen groenten bij, geen frites, niets. Eerste gang was vis, tweede gang minibroodje rendang (heerlijk, maar weinig), derde gang was een klein stukje bavette. Ook heerlijk, maar onbevredigend qua hoofdgerecht. Toen nog een minidessertje en toen naar huis om nog een boterham met pindakaas te eten. Zet er een bakje frites bij en wat groenten, en het menu is perfect. Dit was echt te karig.
Diederik K.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2015
Heerlijk gegeten. Bediening was top en gangen van goede kwaliteit. Lekkere raviolli! Zal hier zeker vaker gaan komen. Aanrader!
Luktor .
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2015
Dat de mannen kunnen koken weten we natuurlijk van Daalder. En inderdaad, ook op de Utrechtsestraat 6, waar ze nu een eigen zaak hebben, is het eten dus uitstekend.
We waren er al tweemaal voor de kip en dit is ook ons tweede bezoek in de 'visperiode' (nog 9 dagen, dan volgt er drie maanden rund).
Steekwoorden: inventief, creatief, met liefde bereid. Er worden dagverse ingredienten gebruikt en de smaakvolle opmaak is visueel erg aantrekkelijk. De gastvrije bediening zorgt ervoor dat je je welkom voelt, is ontspannen en attent (wat in Amsterdam geen vanzelfsprekendheid is) en bij elke gang wordt een heldere uitleg gegeven. De wijnkaart is voer voor liefhebbers en ook de aanbevolen wijn bij de gerechten (indien gewenst per glas) past uitstekend. Een prima restaurant om met familie of vrienden een gezellige avond door te brengen en zeer zeker ook om met relaties te lunchen of dineren.
Wel reserveren, want alle keren dat wij er nu waren liep het in de loop van de avond vol, zelfs de bar was soms bezet.
Constantijnderuiter .
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2015
mooie frisse zaaknaast het plein. De koks staat in een mooie open keuken en maken echt heerlijke gerechtjes. Geen keuze en geen kaart. I LIKE! mooie vis gerechtjes geproefd ook dingen die helemaal nieuw voor me waren. bediening is goed en zeker niet zuinig met wijn.
Anneke .
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2015
Een concept waar je van moet houden. Deze keer was er alleen vlees.. Rund welteverstaan. Bij binnenkomst werden we naar onze tafel gebracht. Waar het overigens erg koud was en pas na een paar keer vragen ging de airco uit. De ruimte heeft weinig licht van buiten maar heeft wel geluiddempende maatregelen genomen waardoor het geen kippenhok is. We kozen voor het 5 gangen menu en wat was dat geweldig! Heerlijke gerechten die er ook prachtig uitzagen. Al zat er bij het 1ste gerecht meer vis dan vlees.. Best raar voor het menu. De dame aan tafel had niet echt oog voor onze tafel en was aardig kortaf en snel. Erg jammer wat zij bepalen toch mede de avond. Ben wel benieuwd wat het volgende beest is wat ze op een geweldige manier gaan bereiden!