Guts & Glory

Utrechtsestraat 6 1017 VN Amsterdam Nederland Kaart
31-203620030
"Een menu met alleen maar kipgerechten, louter Japanse lekkernijen of niets dan Frans, Frans en Frans. Sinds de opening van restaurant Guts & Glory in 2015 kreeg de kaart steeds weer een ander thema. Op dit moment kun je aanschuiven voor Hollandse klassiekers, maar binnenkort is het tijd voor het hoofdstuk The Best of Guts & Glory. Het fijne aan Guts is dat je hier gegarandeerd goed eet. Chef Ruud Wirken en zijn keukenteam weten het beste uit zijn producten te halen en zorgt voor mooie no-nonsense gerechten. En dit past ook goed bij de stoere inrichting van het coole restaurant."

Geschreven door: Susam Pang van BySam.nl
Fotografie door: Susam Pang van BySam.nl

INSIDER tip

Tip van bySam: Stort je op de mosselen met gerookte boter. Die is crimineel goed.

Meer informatie over restaurant Guts & Glory

Maandag t/m Zondag

• Amex , Mastercard , Pin , Visa
  • Af te huren , Wi-Fi

Jouw recensie over het restaurant Guts & Glory

annemiek_vanweerdenburg .
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2018
We waren op alle fronten heel teleurgesteld,zelfs het sanitair was smerig!we gaan een maal per jaar goed uit eten!Dit restaurant hoorde hier niet bij!
Paul V.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2018
Wat een enorme teleurstelling
Veel lawaai door slechte akoustiek erg duur maar het allerslechtste zeer tegenallend rten
Menu van 6 gangen bestond uit waterige laffe soepjes wat spruiten en een puree met een heel klein beetje vettig vlees.
Alles had bovendien een wat penetrante rook/ palingsmaak.
Wat een sof avond voor 600 euro!
Annemarie S.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2018
Samen met een vriendin hier voor de derde maal gegeten. Het thema was Hollands. De diverse gangen waren allemaal even lekker. De palingbouillon was goddelijk. En ook het toetje was heerlijk. De wijnen waren ook van Nederlandse bodem. Ik wist niet dat er in Nederland zulke lekkere wijn wordt gemaakt. Bediening was hartelijk en attent. We komen zeker terug voor het volgende thema.
genieten35 .
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2017
Ik heb de chef zijn gereedschap af zien likken in de keuken (als de gewoonste zaak van de wereld). Afschuwelijk!!
Daarnaast vind ik de prijs-kwaliteit verhouden totaal niet in balans. Ze bereken tweesterrenprijzen maar dat is het eten zeker niet (de kwaliteit niet maar de proporties waren ook aan de kleine kant, ook al houden we van kleine gerechten). Prima, maar zeker geen tweedsterrenprijzen waard.
Emiel S.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2017
Heerlijk gegeten, verrassende gerechten en verbaast dat het Hollandse thema zó lekker kan zijn. Goede wijnen, super bediening en mooie uitgebalanceerde porties, waarbij je verzadigd en tevreden naar buiten stapt. Dikke aanrader!
Richard M.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2017
Heerlijk gegeten. Fijn themaconcept. Smaaksensaties, mals, krokant, alles zoals het hoort te zijn. Bediening geweldig attent en goed (Sommelier was fantastisch!) Fijne ambiance. En dat allemaal voor een zeer goede prijs-kwaliteit verhouding.
Tom M.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2017
Eten erg goed, entourage ok, bediening onder de maat. Niemand is echt gastvrij of heeft aandacht voor je. Bij het menu geen wijnsuggestie. De door ons uitgekozen wijn is niet voorradig en het aangeboden alternatief lijkt er niet eens een heel klein beetje op. De rest van de avond worden we, net als de overige klanten, op de automatische piloot bediend. Zet hier iemand neer die oog heeft voor de gasten en je hebt een wereldzaak. Aan de keuken ligt het niet.
Angelino .
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2017
Neem de tijd als je hier gaat eten, je kiest voor 5 of 7 gerechtjes.
Bediening top, mooie wijnen. Bij 5 gangen betaal je 49,50 p.p., ktsjing met wijn etc. Liefdevol gekookt, wij hebben ervan genoten.
Voor bezoekers die graag de ruimte hebben, de tafels staan dicht op elkaar.
Kimm H.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
Heerlijke sfeer, precies goed op de man af, ontzettend lekkere wijn en eten. Al bij meerdere "hoofdstukken" geweest en elke keer lijkt het weer nog beter dan die ervoor! Ik kan het iedereen aanraden, gewoon gaan!!
Louk D.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2016
Een voortreffelijk theatermenu, vier gangen. Het thema van het restaurant was Zuid-Amerika. De twee gefrituurde amuses waren op het werelddeel georiënteerd en prima. Het voorgerecht van rauwe koningsbaars was zeer verrassend en buitengewoon mooi van smaak. Het tussengerecht was een taco, zeer goed gevuld, maar wel wat veel en zwaar voor een tussengerecht. Hoofdgerecht was een voortreffelijke rib eye of een een geweldig mooi bereidde roodbaars. Klein pre dessert en dan een fantastisch fris en heerlijk smakend dessert met pina colado ijs. Uitstekend glas wijn, chardonnay en viognier uit de de Languedoc en nero d'avola van Sicilië. Prima koffie en espresso. Vriendelijke bediening en zeker value for money. Gezellig ietwat Spartaans ingericht restaurant.
Robert R.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2016
Erg lekker gegeten, zonder twijfel een garantie voor een goed etentje! Wijnadvies sloot goed aan op de gangen. De verschillende gangen kwamen wel snel achter elkaar, al was het niet hinderlijk snel.
JorritdeBoer .
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2016
Voorafgaand aan een concert in Paradiso hebben we hier gegeten. De keuze van wat je eet is niet ingewikkeld: 5, 6 of 7 gangen van het op dat moment gangbare menu, wij waren er op een van de laatste dagen van het Italiaanse menu.
Zonder heel gedetailleerd te worden: kalfstartaar met oa haringkuit, griet en een zeewierrisotto, een vegetarisch gerechtje met oa mozarella, ossobuco en een panna cotta als afsluiter. De eerste twee gerechten bevielen me het best, fijne smaken die elkaar niet overheersen en elk op zichzelf een mooi geheel vormen, de ossobuco vond ik aan de zoute kant en de panna cotta... is denk ik niet m'n favoriete nagerecht.
Prijstechnisch vind ik het hier wel aan de nogal hoge kant.
Stijn T.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2016
Grootste probleem hier is prijs kwaliteit verhouding.
Het eten was aardig. Alles was aardig en misschien een gerecht bijzonder. En dan vind ik de prijs voor een 5 gangen diner compleet uit balans. Hiervoor kun je bij andere restaurants echt van je stoel geblazen worden. De wijnen waren ook aardig en verder niks (wel even schrikken hoe weinig het eerste halve glas was. dat was al lang op voordat de eerste bijpassende gang kwam. Wilt u dan vast de wijn voor de volgende gang bij dit gerecht, was de niet zo slimme reactie van de bediening?)
Bediening was niet veel op aan te merken, en niet veel om blij van te worden. Wijn-oplossing (zie boven niet bijster service gericht. En als je bij de koffie vraagt of we er een glas water bij mogen, en je krijgt dan 1 glas water. Net niet.
Ambiance was ook niet heel bijzonder. Muziek stond hard en was nogal aanwezige dance classics. en dan was ik al express niet onder de box gaan zitten.
Al met al kreeg ik de indruk van een goed studentenrestaurant. Maar voor het betaalde geld, had ik een prachtig etentje in een Amsterdams toprestaurant kunnen hebben.
al met al behoorlijk teleurstellend.
Suzanne V.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2016
Ik schrijf eigenlijk nooit recensies op iens, maar dit restaurant verdient het zeker. Wat een pareltje. Heerlijk gegeten, fantastische combinaties, mooi en goed op smaak gebrachte gerechten (zeekraal risotto was echt heerlijk, ossobucco ook echt te gek!). Wij hadden zes gangen, en als niet grote eter was het geen probleem. Gerechten zijn op juiste grootte, de wijn was heerlijk. Mijn tafelgenoot en ik eten met enige regelmaat buiten de deur en komen vaak thuis met de gedachte dat het eten lekker was, maar niet dat het je het echt heeft verrast. Guts and Glory daarentegen maakte alles waar. Hier komen we zeker terug!
Jos-1959 .
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
Het eten was fabelachtig lekker.... Wat een combinaties, wat een sensaties... mijn vertrouwen in de genietbaarheid van puur vegetarisch eten heeft een grote spong voorwaarts gemaakt.
De ambiance is prettig, maar wel wat klein en benauwd, vonden wij. Het is moeilijk om de conversatie van de buren buiten te sluiten, en het is boven wat donker en 'claustro'. Er zou best een tafeltje weg mogen. Maar dan wordt de prijs, die al niet erg laag is, misschien te hoog?
Tessa M.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2016
Werkelijk fantastisch gegeten. Het was even slikken toen we hoorden dat menu vegetarisch was, maar werden totaal verrast door de heerlijke smaken en perfecte gerechtjes. Een absolute aanrader! Bediening supervriendelijk, heel uitgebreid in hun uitleg over de verschillende gerechten.
Rop D.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2016
Leuk concept in een leuke ambiance, lekker informeel en toch kwalitatief hoogstaande gerechten voorgeschoteld krijgen. De porties mogen best wat groter, daarom geen 10, maar wat wij kregen was superlekker. Service is zeer vriendelijk, uitleg gerechten goed, mag iets attenter als het gaat om het bijvullen van de glazen, maar zeker een aanrader en ik kom hier zeker terug! Dit keer rund over 2 weken is het het varken wat de klok slaat, ik ben benieuwd :)
Sarah L.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2015
Hoofdstuk Kip had ik al een keer meegemaakt en dat vond ik prima. Nu twee keer Hoofdstuk Rund meegemaakt in 2 weken tijd en het was werkelijk geweldig! Heerlijke nonchalante bediening, uiterst vriendelijk en gezellig. Oprechte glimlachen vanuit de keuken, af en toe brengt een chef een gerechtje naar tafel met top uitleg. Bijpassende wijn, bediening heeft goede en uitgebreide kennis. Werkelijk niets aan veranderen: super!
Tess R.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2015
Prijs kwaliteit verhouding is totaal niet in balans. Daarnaast vond ik het eten erg vet (rund thema) Van de 5 gangen vond ik er maar twee voldoende. Bovendien wanneer ik naar een restaurant ga met dit soort prijzen verwacht ik meer kwaliteit en service. Uiteraard snap ik dat het druk is maar dat is als gast niet mijn probleem. Je komt daar om te dineren en bent bereid om veel geld uit te geven. Hiervoor wil je lekker eten en goede service in de plaats. Hier ga ik niet nog eens naar toe!

Astrid V.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2015
Alweer een tijd geleden, maar wat een feest. Thema was rund en alles was even lekker en mooi. Plus aardige, attente mensen! Tafel wat smalletjes, als ik de kniesoor uit wil hangen.