Over restaurant Gusto

Italiaanse schoonheid

Benvenuti! Kom binnen en geniet van heerlijke Italiaanse gerechten. Dagelijks bereidt met de lekkerste verse ingrediënten. De knusse romantische sfeer zorgt voor een intiem avondje uit eten. Kies een van de beste bijpassende wijnen en je hebt gegarandeerd een fijne avond!

Meer informatie over restaurant Gusto

Maandag t/m zondag 15:00 - 23:30

• Af te huren , Catering , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Wi-Fi
Wilma J.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2016
Negen jaar geleden hier een keer gegeten en nooit vergeten hoe lekker het was Dus vandaag nog een keer gaan eten met dezelfde groep als 9 jaar terug! Het eten was van zeer goede kwalteit, mooie ingredienten en heerlijk bereid. Superaardige bediening! Topavond gehad. Een absolute aanrader...
Johan T.
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2016
Het restuarantje zit op de Kloveniersburgwal, met een mooi uitzicht op de gracht. Het is een pijpenla, niet ongezellig. De bediening spreekt liever Engels met ons, las Litouwse heeft ze nog moeite met onze taal. Vooraf Piadina, met prosciutto, Parmezan en rucola. De ham is kort meegebakken, dat is overbodig en minder smakelijk. Drie van ons kiezen voor Spaghetti Parmezan, specialité van het huis. Een uitgeholde Parmezaanse wordt bij onze tafel gebracht. De serveerster steekt een soeplepel Cognac in de brand, giet die in de kaas en roert in de smeltende kaas. Daarna giet de spaghetti met tomatensalsa erin en neemt met een vork een portie eruit en serveert het op een bord. Ze legt er nog een fors aantal plakken Parmezaanse kaas op. De smaak is rijk en fluwelig, de pasta iets te gaar. De espresso toe is van goede kwaliteit. de Litouwse was trouwens allervriendelijkst.
Jan D.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2015
Het eten kon er net mee door, al moeten de koks misschien weer eens op bijscholingscursus in Italië. De bediening was was niet onvriendelijk maar zeker ook niet attent. Wel mooi pand op mooi plekje in Amsterdam.
Reinier L.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2015
Leuke plek, prettig ingericht en zeer attente bediening. Lekker gegeten. Vooraf gegrilde sardines (aanrader) en als hoofdgerecht een prima spaghetti vongole. Heerlijke huiswijn: een Primitivo uit Puglia. Kortom een aanrader in een toeristische buurt waar je maar moet afwachten waar je terecht komt. Niet heel goedkoop trouwens, maar zeker waar voor je geld.
Monica B.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2015
wij wonen in de buurt en dachten bij een lekkere 'buurt' italiaan te gaan eten. de kaart oogt italiaans klassiek maar is erg duur. vervolgens bleek het eten niet lekker, de risotto die ik at leek niet vers gemaakt, het smaakte als opgewarmde doorgekookte rijst in de magnetron. De meisjes die bedienen doen erg hun best maar zijn met te weinig om het goed te kunnen doen. wij moesten 95,- afrekenen voor 2 personen, echt een teleurstelling.
Ruudtegenbosch .
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2015
Gusto heeft een leuke intieme ambiance. De bediening is over het algemeen goed en betrokken. Jammer genoeg waren ze vergeten dat mijn echtgenote ook wat wilde eten, waardoor zij pas later kon beginnen. De kwaliteit is over de tijd wel minder geworden, met name de pasta parmegiano. De tournedos met zwarte truffelsaus was wel zeer smaakvol en zeer goed klaargemaakt. Ik vind echte wel dat de prijzen tegenwoordig richting het absurd gaan. De horeca in Nederland is op deze manier zelfmoord aan het plegen.
Gaby V.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2014
Zelden zo slecht behandeld in de horeca, waardeloos. Locatie bij de Nieuwmarkt, een keer op donderdagavond gegeten. Het is alweer even geleden, maar ik kan het niet laten om alsnog een recensie te plaatsen.

Het was druk, en volgens mij stonden ze te weinig mensen. Prima, doe ik echt niet moeilijk over als ik dan wat langer moet wachten. Wat wel vervelend is, is als je eten bestelt, en er na een half uur gemeld wordt dat wat je hebt besteld op is (tot twee keer toe). Vervolgens gegaan voor de vitello tonato, die na nog een keer 45 minuten wachten (niet overdreven) op tafel stond. Vlees was droog, het was te weinig, en niet lekker, voor 12,50 euro. Het lange wachten, de onvriendelijkheid van de gastheer en het teleurstellende eten, deed ons beslissen om de hoofdgerechten te annuleren en te vertrekken.

Ik probeerde begripvol uit te leggen dat ik het hoofdgerecht wilde annuleren, en dat ik goed begreep dat het heel erg druk was, maar we gewoon niet nog eens zo lang wilden wachten, en dat dit gewoon kan gebeuren. Ik kreeg de wijn ineens gratis, maar vervolgens werd mijn tafelgenoot afgekraakt. "Ja, hij zit ook al de hele tijd chagrijnig te kijken", "dan ga je toch lekker weg". Dat was echt de druppel. Mij zie je hier nooit meer.
Jeffrey_Amsterdam .
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2014
Tot mijn vreugde was er van de week naast de kaart een lekkere vissoep met schelpdieren.
Het hoofdgerecht was buitengewoon smakelijk. Buiten de kaart om had ik een malse ossenhaas met heerlijke knoflooksaus. De portie was ruim voldoende want er kwamen veel aardappelen en maarliefst 3 soorten groenten bij.
Bij de toetjes hebben we wellicht niet de juiste keus gemaakt. De tartufo is een soort grote bol ijs met slagroom uit de spuitbus erbij. Zonder dit nagerecht was het cijfer voor eten zeker hoger uitgevallen.
De bediening is vriendelijk en professioneel hoewel ze wel een paar steekjes hebben laten vallen. Onze soep stond koud te worden op de bar terwijl de eigenaar/gastheer buiten stond te roken en de andere ober druk was met spaghetti opscheppen bij een andere tafel. De drankjes zijn ook een keer vergeten.
Zeker een zaak om terug te komen.
Inekeslob .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2014
Heerlijk avondje uit eten gehad bij Gusto. Vriendelijk ontvangen en de rest van de avond meer dan voldoende aandacht aan tafel gekregen. De wijn werd netjes bijgeschonken door de vrolijke gastheer en bij twijfel aan mijn kant over het te kiezen hoofdgerecht werd hier extra uitleg over gegeven. De muziek was redelijk ouderwets, maar niet storend aanwezig. Prima fles wijn erbij en afgesloten met een lekker dessert. Leuk detail: mensen die de pasta parmigiana bestellen, krijgen deze aan tafel uit een grote ronde parmezaanse kaas geserveerd waarbij de kaas eerst deels wordt gesmolten en de pasta hierin wordt rond geschraapt.
Eefje V.
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2014
Het was een drukke zondag op de Nieuwmarkt. Ons eerste aanblik was heel positief, gezellig klein. Eigenlijk kwamen we voor klein hapje, kregen een broodmandje vooraf met pesto en erge harde kruidenboter, was prima. Heerlijke soep van de dag, tomatensoep, deze was uitstekend, smaak/kleur. Een schaal met bruschetta's met tomaat, jammer dat de sla eronder verlept was.
Smaak was redelijk. Bediening was vriendelijk.
Nader A.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2014
Ik was een maandje geleden in Gusto. Heb heerlijk op aanbeveling van de manager gegeten. Heb een geweldige avond gehad! Ga zeker terug.
Kirsten V.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2014
Bij gusto laatst binnen gestapt voor een drankje en een klein hapje. Vriendelijke bediening! De ober gaf aan mijn vriend 'stiekem' een roos zodat hij die aan mij kon geven. Wij wilden graag bruchetta maar toen de ober ons vertelde over de speciale antipasti voor 2 - actie hebben wij die gekozen. Rode huiswijn is prima, wel duur voor zo'n minuscuul glaasje, maar je zit dan ook midden in het centrum van Amsterdam. De antipasti was mooi opgediend maar de smaak daarentegen was vlak. Vier bruchetta's met groene pesto, vier koude (!) grote garnalen en vier mosselen, wat gebakken courgette met aubergine en als garnituur wat artisjok, appel en vijgen. Ook lag er ham op het bord, maar deze deed meer Duits (coburger) aan als Italiaans. Ik snap eerlijk gezegd ook niet wat appel op een antipasti bord doet. Ik had er ook voor gekozen de garnalen en mosselen warm op te dienen, geeft meer smaak en is lekkerder. Jammer!
Dylan V.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2014
Sinds lange tijd weer eens bij Gusto gegeten en het voldeed nog steeds aan de verwachtingen. Goed eten voor een redelijke prijs; goede prijs- kwaliteit verhouding (pasta rond 15,- vlees/ vis rond 20,-). De service was zeer vriendelijk, vooraf kregen we (met z'n 2-en) vier heerlijke bruschetta tomaat als royale " amuse". Ook liet de gastheer ons proeven van de overheerlijke verse parmezaan (er staat een grote kaas van 50 kg in de zaak). Als hoofdgerecht hadden we de dorade in zoutkorst, die ook heerlijk mals en goed van smaak was. Aardappeltjes bij het hoofdgerecht iets droog, groenten heerlijk vers (roergebakken spinazie in knoflook, broccoli, bloemkool, worteltjes). Na afloop kregen we nog een glas Grappa van het huis. Heerlijk avondje. Enig klein punt voor verbetering: de muziek (cliché Italiaanse hits: Eros Ramazotti en Laura Pausini op de repeat).
Rutger W.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2014
Wat een aanfluiting! Weinig klopt aan dit redelijk uitziende restaurant. De mensen die er werken hebben weinig verstand van horeca, zo lijkt het. De wijn (pinot grigio) had weinig smaak en werd niet aan tafel open gemaakt. Had wel een erg zoete afdronk voor een pinot grigio ook... Het voorgerecht, een schaal met antipasti, was vlak van smaak en erg makkelijk. De mosselen waren taai en smaakloos en hadden een zanderige structuur. Het hoofdgerecht (spaghetti vongole AOP) Was volgens de gastheer bereid met bouillon getrokken uit de koppen van zeebaars...??? Je hebt helemaal geen bouillon nodig bij dit gerecht volgens mij. De schelpdiertjes waren veel te lang gegaard en knoflook heb ik niet terug kunnen vinden. (toch essentieel bij een AOP). Toen ik om een btw bonnetje vroeg was dit bij de heren niet bekend. Ik stap hier niet meer naar binnen
Jaap K.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2013
Al vele malen langs gelopen maar nog nooit naar binnen geweest. We hadden nu al een tijdje in de rondte gelopen en bij Gusto was een tafel vrij voor ons viertjes. Toch maar eens proberen. Het is een klein restaurant maar daar is de sfeer ook naar, leuk intiem en je voelt je gast door de vriendelijke bediening. Het eten is ronduit heerlijk en kan daarop geen commentaar leveren. We hadden toch alle vier verschillende gerechten en aan ieder zijn gezicht en commentaar was uit te maken dat het stuk voor stuk heerlijk was. Het is echt Italiaans en verwacht geen pizza maar gewoon goed eten voor een redelijke prijs. Wij hebben een leuke avond gehad met een heerlijk diner.
Suikertuintje .
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2013
Restaurant aan de Kloveniersburwal / Nieuwmarkt. Het is een lang lokaal met een verhoging aan het einde. De keuken en toiletten zijn de trap af. Het decor is simpel en netjes. Er loopt wel een zwarte kat binnen, waar ik persoonlijk wat minder gecharmeerd van ben.
De huiswijn (rood) is lekker. Als voorgerecht hadden we de antipasti. Courgettes, Aubergines, mosselen, artisjok, Italiaanse hammen en erg veel olijfolie eroverheen.
Voor het hoofdgerecht is er keuze uit vlees, pasta en vis. Ook wordt spaghetti op traditionele wijze aan de tafel geserveerd met een grote ronde Parmezaanse kaas. Men giet een vloeibaar brandend goedje in de kaas waardoor deze smelt en draait de spaghetti hierin rond. Wij bestelden echter zeebaars met mosselen, kalfsoester en kalfsstoofvlees. De stoofvlees was prima op smaak, een groot stuk met veel bot. De kalfsoesters waren droog de witte saus was matig. De zeebaars was op zich goed van smaak, maar het waren dunne filetjes en werd geserveerd in een diep bord met een laag 'soep'. Niet kapot van deze opmaak. De espresso is goed!
De bediening waren twee charmante dames. Eén van hen was door haar accent moeilijk te verstaan. Hoofdgerechten lieten zeker drie kwartier op zich wachten.
Al met al is de prijs/kwaliteit verhouding niet in orde. De gerechten zijn te matig ten opzichte van de prijs. Ik zou hier niet snel weer komen.
Henk .
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2013
Na een hartelijk ontvangst, hebben we op aanraden van de eigenaar als voorafje een schaal met een combinatie van alle voorafjes die je kunt krijgen bij Gusto: Gevulde tomaatjes, tonijn, kaas, meloen in ham en kastjanje champignons gevuld met risotto etc etc, . Daarna o.a. heerlijke spagetti en een gerecht met stukjes lamsvlees in champignonsauce. Heerlijk. Midden in het centrum van Amsterdam, lekker genoten van het zonnetje. daarnaast geeft de frisheid van het toilet een teken van de hygiene in een restaurant en dat was gewoon goed. Ter afsluiting kregen we nog gratis een bakje koffie aangeboden.
Leon M.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2013
Gusto ziet er van buiten veelbelovend uit. En je eet er best lekker, maar ik mis de Italiaanse 'touch'. De ravioli vooraf was taai. En de aardappeltjes bij het hoofdgerecht smachtten naar een beetje rozemarijn, de groente had weinig smaak, iets te gaar vrees ik. De jongen die ons bediende was welwillend. En vragen om decaf espresso was misschien niet zo slim van ons (hadden ze niet). Maar ook geen keuze uit thee, laat staan verse munt thee.Een verfomfaaid doosje theezakjes ( Earl Grey) was alles. Jammer,voor 120 euro voor 2 personen (incl. fles wijn, geen toetje) verwacht ik gewoon meer.
Petra J.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2013
Op loopafstand van het hotel kwamen we terecht bij Gusto. Goede bediening, lekker warm brood met boter en pesto. Wijn was goed, lekker koel.Ruime porties voorgerecht, vitello tonato en sardientjes. De pasta van het huis op smaak gemaakt in een enorme Parmezaanse kaas. Gewoon lekker Italiaans.
TVZ .
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2013
Al honderd keer voorbij gelopen, zonder het restaurant op te merken. Wat een gemis! Heer-lijk gegeten, geen standaard italiaanse kaart. Mijn gerecht (ravioli gevuld met aubergine) vond ik geweldig, maar er was nog zoveel op de kaart dat ik ook nog wil proeven, dus ik moet nog terug.