Gusto Italiano

Rijnkade 40 6811 HA Arnhem Nederland Kaart

Over restaurant Gusto Italiano

De Italiaanse zon op je bord

Bij Gusto Italiano kun je terecht voor de authentieke Italiaanse keuken. Dat betekent dat hier gerechten en wijnen op tafel worden gezet die stuk voor stuk een mediterrane sfeer ademen. Je proeft als het ware bij elke hap de zuidelijke warmte op je tong. Verse pizza’s uit de steenoven of andere specialiteiten, maar net waar je zin in hebt! Geniet van een heerlijke en ongedwongen avond!

Meer informatie over restaurant Gusto Italiano

6,8
6,8
Scheffer_rene .
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Probeer dit restaurant te vermijden ! Na een dagje shoppen in Arnhem en een gezellige borrel aan de rijnkade, besloten we bij dit restaurant te gaan eten, buiten op het terras. Het restaurant ligt op een mooie lokatie langs de Rijnkade. Het eten was echter zeer slecht. Ik had een cannaloni pasta besteld en mijn vrouw een Penne pasta. Beide gerechten zagen er bij aankomst hetzelfde uit ! De smaak was volledig neutraal, geen enkel spoortje van heerlijke verse Italiaanse kruiden. Als dessert hebben we de "huisgemaakte" Tiramisu besteld. Dit was echt de slechtste die we ooit gegeten hebben. De bodem was volledig doorweekt. En het uiterlijk zag er fabrieksmatig uit. De bijbehorende koffie smaakte alsof het koffiezet apparaat al een maand niet meer schoon gemaakt was. Bij mooi weer is dit een mooie lokatie, en de bediening is enigzins Ok. Echter de kok is vergeten om met liefde Italiaanse gerechten te maken. Kortom een slechte afsluiting van ons dagje uit....
Klodjengmaicom .
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
Gewoon slecht, sla verlept, vlees slecht, weinig groente, slechte service, moet 180 graden veranderen willen zij overleven, anders binnen een jaar in andere handen. Zou niet mogen bestaan.
Aanfluiting voor de Italiaanse keuken. Ga er niet eten. Zonde van je geld.
Ellendmk .
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2016
De bediening was vriendelijk. Al snel kwam er een grote, zeer luidruchtige groep binnen waardoor wij elkaar niet meer konden verstaan zonder hard te schreeuwen. De bediening had een oplossing: we konden in het restaurant ernaast gaan zitten. Dit is van dezelfde eigenaar. Het lege restaurant stond blauw van de walmende grilplaat.
De bediening heeft op een juiste en vriendelijke manier geprobeerd ons etentje aangenaam te maken, maar vervolgens vergat ze ons en moesten we erg lang wachten op de inmiddels lauw geworden gerechten.

We hadden een vijf gangendiner met een Grouponbon. De rode huiswijn was van zeer slechte kwaliteit. De voorgerechten waren simpel: de jongens hadden gebakken champignons met truffelsaus die je niet kon proeven. Niet slecht, maar absoluut niets bijzonders. Wij hadden een hoopje sla ( met bruine randjes), daaroverheen dun gesneden kalfsvlees dat naar mijn mening een onsje varkensfricandeau was. Daaroverheen een klodder mosterdmayonaise, vermoedelijk zo uit de fles.
De soep ( tomaat en champignon) was prima maar ook niet bijzonder. De soep was hoofdzakelijk op smaak gebracht met veel peper. De pasta (penne) vonden de jongens wel lekker, naar mijn idee vooral zout en vet.
Het hoofdgerecht bestond uit drie kleine taaie lamskoteletten met kant en klare saus. Het huisgemaakte nagerecht was een tiramisu met een soort pudding. Mascarpone zat hier, volgens mij, niet in. Jammer! We hebben zelden zo slecht gegeten.
Geen aanrader om bij Gusto Italiano te eten!
Olga K.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2016
We hebben hier gegeten omdat we een giftforyou.nl diner voor 2 hadden ontvangen ter gelegenheid van onze bruiloft. Het was de bedoeling dat het een klein feestje zou worden ter ere van ons relatiejubileum. We dachten dat het leuk zou worden: we waren nog gebeld om ons eraan te herinneren dat we het voucher moesten meenemen.

Het was vrijdagavond (wel rustig in de rest van de stad ook) en er waren verder geen gasten in de zaak. Dat hoeft geen probleem te zijn, als je je dan ook een heel klein beetje in de watten gelegd voelt.
We werden echter ontvangen met de mededeling dat het onbekend was wat we zouden krijgen op basis van het arrangement van de gift, terwijl dat op de site wel duidelijk vermeld was. Wij verwachtten een driegangenmenu van de chef, naar keuze vlees, vis of vegetarisch. Blijkbaar was dat niet mogelijk voor dat bedrag.

We konden à la carte eten en dan werd het bedrag van ons cadeau er simpelweg afgetrokken. Ik vind dat niet zo'n elegante gang van zaken rondom een huwelijkscadeau.

Er was geen sprake van een amuse of zelfs maar wat brood als appetizer. Een toelichting op de kaart kregen we niet. Er was geen mogelijkheid om een andere wijn dan de huiswijn per glas te bestellen.

Voorgerecht van mijn man was tomatensoep. Die was warm genoeg en smakelijk. Echter het was heel erg tomatensoep zonder ook maar iets extra's (€ 7).

Mijn voorgerecht was de Funchi Trifolati, gebakken champignons in room truffelsaus. Niet heel slecht, maar wel héél fantasieloos, zonder een beetje groen, een toefje peterselie, een smaakaccent. Ik proefde ook niet echt truffels of room. Er zat een klein koud broodje bij. (9 euro)

Hoofdgerecht van mijn man waren de Costolette di Angelo (Lamskoteletten met rozemarijn en rode wijn saus). Die smaakten redelijk, waren zoals gevraagd medium gebakken en de hoeveelheid vlees was ok. Echter er was geen rozemarijn of saus te bekennen bij het gerecht. Er zaten twee gekookte aardappelen, twee stronkjes broccoli en een gegratineerde tomaat bij. Dat vond hij wat magertjes. (21 euro)

Ik had de gebakken zalmfilet besteld (Filetto Di Salmone
Zalmfilet met witte wijn basilicum saus). Ook hierbij 2 aardappelen, twee stronkjes broccoli en een gegratineerde tomaat. De zalm was op zich goed gebakken, maar het sausje leek kant-en-klaar opgewarmd en ik vond de hoeveelheid zalm erg weinig voor een hoofdgerecht van ruim 21 euro.

Als dessert hebben we uitgepakt met de Sorbetto Misto. Wij dachten dat er aan een gemengd sorbet weinig mis kon. Fout gedacht: er zaten harde stukjes ijs in de bolletjes. Verder was het gerecht zo standaard als maar kon: vierkant bord, snufjes cacao, vier bolletjes ijs, slagroom uit de spuitbus.

Positief punt: de rode huiswijn was goed drinkbaar.

Naarmate het diner vorderde werd ons goede humeur steeds minder. Dat gaat echt niet ten koste van onze fijne relatie, maar dit restaurant bezoeken wij nooit en te nimmer meer!
Chantal S.
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2015
Prima eten. Met een social deal bon. Op de site kon je alleen reseveren om 17.30 en 19.30. Beetje vreemd.En er zaten hooguit 3 stellen te eten (kerstavond). Het wijnglas was vies daar ben ik even mee terug gegaan naar de serveerster. En kreeg een goed schoon glas terug. Het eten was prima. Voor een prima prijs ook. Goeie warme borden. En mooie porties van formaat. Precies genoeg
Marcel H.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2015
Ik at al eens eerder goed & fijn bij Gusto. Vandaag sprak ik af met een al vijf jaar niet meer gesproken ex-collega.
Ik werd plezierig ontvangen door een gastvrouw die gedurende ons verblijf verder subtiel in de gaten hield of er wellicht nog wensen zouden kunnen zijn.

De inrichting van Gusto is afgestemd op het geserveerde eten: smaakvol, puur, eenvoudig en comfortabel.
Ik at Insalata Mista vooraf (een gulle, verse salade met mooie dressing); spaghetti in olie, knoflook en peper als hoofdgerecht: erg lekker! En een glas rode wijn erbij.
Gusto serveert (om tenslotte een fijn etentje puik af te taarten, niet onbelangrijk:) ook heerlijke koffie.

Ik kom er graag nog een keer.
Cynthia H.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2015
Toen we binnenkwamen was er een dame in de bediening voor 5 a 6 tafels. Na even in de deuropening te hebben gestaan, besloten we toch maar zelf te gaan zitten. Toen de dame ons voorbij liep zei ze: "U heeft toch wel gereserveerd?!" Uhmm, ja met Grouponbon".

Vervolgens kregen we het "menu" een goedkoop aandoend geplastificeerd A4'tje met een 3-gangen keuzemenu waar onderaan stond dat dit menu 39,95 kostte. We hebben bijzonder lang moeten wachten tot eindelijk onze bestelling werd opgenomen.

Een niet al te beste indruk.

De rest van de avond hebben we vooral (te) lang moeten wachten op erg eenvoudige gerechten. De zalm die we als hoofdgerecht hadden gekozen was net te ver door en mijn vriendin en ik hadden sterk het vermoeden dat de saus uit een pot of pakje kwam. De aardappels waren van binnen koud.

De tiramisu was ook niet wat ik ervan had verwacht. De smaak van de zalm en het nagerecht was redelijk vandaar de 6.

Het was een eerste kennismaking met dit restaurant via Groupon, maar wij komen er niet meer terug.

En met zoveel leuke restaurants in Arnhem, zal er het nodige moeten veranderen wil dit restaurant het gaan redden.
Ranna .
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2015
Gister bij Gusto Italano gegeten samen met mijn vriendin.
De gastvrouw heeft ons heel aardig en proffecineel ontvangen en ons naar onze tafel gebracht.
Het eten was verrukkelijk. Wij hebben lassagnje gekozen een echte aanrader.De gastvrouw kwam meerdere keer vragen of alles naar wens is, de sfeer was heel intiem, met leuke muziek op de achtergrond.
We hebben hele leuke avond gehad voor de herhaling vatbaar
Coraline R.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2015
De reservering via groupon was door ons gewijzigd, maar dit was door de dame niet genoteerd. Toen wij dus (wat later) binnenkwamen werd er nogal bits gereageerd. Geen goed begin.
Ondanks dat het een traditionele Italiaan zou zijn stond er geen brood of olijfolie op tafel.
Het voorgerecht van bruschetta was aardig maar erg flauw. We hebben zelf zout en peper gepakt.
Hoofdgerecht zalm was ook flauw en de saus was overbodig. Hoofdgerecht lam had een bremzoute saus en het vlees was erg zenig. De nagerechten waren aardig.
We kregen het gevoel dat de dame ons liever kwijt dan rijk was en dat terwijl er maar twee andere gasten zaten. We zijn dan ook direct na het nagerecht vertrokken om elders de smaak weg te spoelen. Heel jammer.
I.B B.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2015
Met een Groupon zijn we hier geweest voor 5 gangen diner ! Eten was simpel maar vers en puur ! We hebben heerlijk gegeten! Een min punt dat portjes erg groot waren , ik zat al bij derde gang vol! Een tip iets kleinere portjes serveren! Sfeer was goed en bediening was erg amical ! We hebben leuke avond gehad !
Lindy H.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2015
Wij zijn hier gaan eten met een Groupon bon. Hierdoor hadden we een wat beperkter menu, maar wat we kregen was heerlijk. Een zeer vriendelijke dame in de bediening die het oprecht belangrijk vond dat haar gasten het fijn vonden en naar huis gingen met een goed gevoel. Geen bijzondere gerechten, maar lekker en vers. Een aanrader om te gaan eten.
Yvette_ .
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2015
Sfeer was goed, bediening vriendelijk. Het duurde veel te lang voor het eten werd geserveerd, en geen drankje aangeboden gekregen als excuus. Eten was redelijk, te duur voor de kwaliteit.
Nina118 .
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2015
We zijn met een bon kreeft gaan eten bij Gusto Italiano. Een restaurant die duidelijk in Italiaanse sfeer is ingericht, inclusief de muziek.
Vriendelijke dame in de bediening, ze was echter alleen in het restaurant aanwezig.
De voorgerechten waren erg ruim. We hadden liever advies gehad over de grote hoeveelheid toen we beide bestelde. Dan hadden we kunnen kiezen voor 1 voorgerecht. Wel erg smakelijk.
De kreeft was goed bereid, iet wat droog.
Marisca Z.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2015
Een teleurstellende ervaring.
Het begon al met het bestellen. We aten met twee volwassenen en drie kinderen, van 3, 6 en 7 jaar oud. Voor twee kinderen bestelden we pizza met salami en voor de derde een spaghetti carbonara, in een kleine portie. We kregen te horen dat kleine porties niet mogelijk waren... Ok... elk restaurant mag hierin natuurlijk zijn eigen keuzes maken, dus dan maar de grote portie van 14,00 euro besteld voor de kleine meid. De twee andere kinderen konden een pizza delen (dat vind ik voor ons persoonlijk een prima oplossing, al betekent het dus waarschijnlijk dat mensen die "maar" 1 kind hebben duur (12,50 euro) uit zijn).
Wij zelf aten kreeftensoep en een pizza quatro formaggio (mijn man) en canneloni al nocci (voor mij). De soep was erg zout. Wij hebben ontzettend lang op onze hoofdgerechten moeten wachten. Uiteindelijk waren de kinderen, die hun gerechten al bij ons voorgerecht kregen (zoals we hadden afgesproken) zo goed als klaar met eten en kreeg mijn man eindelijk zijn pizza, die hij OK vond, en ik een ovenschaaltje waar de pastarolletjes in een soort witte saus van melkdikte bleek te drijven. De eerste hap die ik nam smaakte niet naar noten EN ik spatte mezelf helemaal onder door de soepachtige substantie met mes en vork te lijf te gaan. Ik heb het gerecht terug gestuurd naar de keuken. Even later kreeg ik te horen dat de kok het gerecht aan het repareren (?) was. Daarna kreeg ik hetzelfde gerecht terug. Volgens mij hebben ze het afgegoten en nog even in de oven gezet. De ober sprak er nog de woorden bij "Het hoort zo dat het gerecht in de saus drijft". Oftewel, het ligt aan mij dat ik het niet lekker vind?
Tel hier bij op het volkomen gebrek aan groenten en de conclusie is gemaakt: dit was eens maar nooit weer.
Een toetje aten we gewoon bij 1 van de vele ijscozaakjes in de stad. Veel beter dan 4,50 euro voor het kinderijsje bij Gusto.
(Waarom er een kinderijsje op de kaart staat als er verder geen rekening gehouden kan worden met kinderen vind ik dan wel weer een interessante kwestie om over na te filosoferen)

Wij aten hier op het terras, dus het interieur kan ik niet echt beantwoorden. Het terras was tamelijk eenvoudig ingericht.
Lex B.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2015
Prachtige locatie met terras aan de Rijn, met fraai uitzicht. Mooie kaart, zowel lay-out als inhoud.
Iets duurdere prijsklasse. Vriendelijke, maar soms vergeetachtige bediening. Prima eten, maar de tijd tussen de gerechten was veel te lang.
Monica97 .
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2015
Ik ging beetje googlen of er nieuwe restaurants zijn nog om uit te proberen! En kwam gusto Italiano tegen! We hebben hier gisteren gegeten ik mijn man en kind! Ik heb vitello tonato als voorgerecht en arrosto vitello als hoofdgerecht beide waren heerlijk ! Dat geldt ook voor carpaccio en spagitti ala aio wat mijn man heeft besteld! Mijn zoon heeft pizza calzone besteld en hij ook vond het heerlijk ! We hebben heerlijk gegeten ! We komen zeker terug
Jilly8 .
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2015
Lekker gegeten en niet duur ! Vriendelijke mensen en terras met uitzicht over het mooie Rijn.
Meer heb je niet nodig voor een leuke avond.
Marcel H.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2015
Een kok met smaak en een heel plezierige gastvrouw in een prettig informeel en comfortabel ingericht restaurant aan de Rijnkade. Niet teveel gegoochel met een keur aan smaken, maar steeds enkele elkaar per gerecht mooi versterkende. Heel Italiaans m.i.

Er wordt gekookt met fijne ingrediënten en de kok laat zich, oprecht benieuwd, steeds door de gastvrouw informeren over wat de gasten van zijn kunsten vonden.
Erg goed, vond deze i.i.g.

Ik at:
carpaccio; tomatensoep met room en basilicum; pasta met groenten uit de oven; zalm met pesto en een mooi glas droge witte huiswijn daarbij. En dronk goede koffie tot besluit.
Bjorn1979 .
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2015
Kennisgemaakt met Gusto Italiano via Groupon. Een 5 gangen keuzemenu voor € 50 met z'n tweeën. Bij iedere gang keuze uit 2 gerechten. Voorgerecht: mijn vitello tonato was smakelijk, de carpaccio van m'n partner vooral koud (half bevroren). De soep (pomodoro) was goed en vooral erg warm. De pasta (zowel de penne als de lasagne) smaakten prima. Het hoofdgerecht (zalmfilet) was voorzien van (te)veel saus, dat had het goed bereide gerecht niet nodig. Het nagerecht viel tegen. De tiramisu was uitgezakt (was volgens de toelichting van de bediening die ochtend vers gemaakt). Er liep één persoon in de bediening en dat was wat weinig op het goed bezette restaurant. Vriendelijk, toegankelijk maar alles op een drafje, daardoor wat te weinig tijd om de puntjes op de i te zetten bij de gasten. De wijnglazen waren niet helemaal schoon (vette vingers op de glazen). Wel een karafje water erbij zonder dat we daarom hoefden te vragen. Voor de normale 'waarde' van € 56 per persoon ligt de prijs-kwaliteitverhouding wel scheef. De open haard stond aan en dat was niet vervelend (ondanks dat het half mei was).