Gusto di Casto

Van Leijenberghlaan 216 1082 DC Amsterdam Nederland Kaart
31-206448903

Over het restaurant Gusto di Casto

Proef de echte Italiaanse smaak bij Gusto di Casto

Gusto di Casto is de Italiaanse delicatessenzaak, traiteur, espressobar én paninoteca van het Gelderlandplein. Broodjes uit eigen oven, verse salades, overheerlijke pasta’s, hoogwaardige olijfolie en echte Italiaanse koffie (Bruno Caffé). Door de liefde voor de traditionele Italiaanse keuken, verfijnd eten, verrassende combinaties en de beste Italiaanse ingrediënten met pure, intense smaken is het bij Gusto di Casto elke keer weer ongekend genieten. Deze ouderwetse Italiaanse trattoria is ook elke zondag open!
Mijn naam is Ermanno Casto en samen met mijn vrouw Natalina Casto ben ik eigenaar van Gusto di Casto.

Gusto di Casto (letterlijk de smaak van Casto) is sinds 1997 geopend, en wordt gerund door de familie Casto. Nicola (pappa) Casto kwam in de jaren 60 naar Nederland en ontdekte al snel dat het eten in Nederland niet was zoals, hij thuis bij mamma in Bari gewend was. Begin jaren 80 opende hij zijn eerste etenswinkel in Amsterdam, genaamd “Il Bottegone”. Il Bottegone werd een begrip in Amsterdam waar zowel de Hollander als de Italiaan hun Italiaanse delicatessen kwamen halen.

Zoals iedere trotse vader Italiaanse, nam ook Nicola zijn kinderen Ermanno, Diana en Roberto graag mee naar zijn zaak. Daar leerde hij hen de liefde voor de Italiaanse keuken zoals hij die zelf leerde van zijn moeder. Maar ook begrippen als “gastvrijheid en aandacht voor product en klant”, werden benadrukt. Het was dan ook niet meer dan logisch dat zijn kinderen in zijn voetsporen zouden treden. Zo begon Ermanno na een “stage” bij Pasta di Mamma, in 1997 zijn eigen traiteur aan het Gelderlandplein in Buitenveldert. Inmiddels woont Nicola weer in Italie en fungeert daar als “inkoper” voor de zaken van zijn kinderen. Hij gaat daar voor ons op zoek naar de producten en kwaliteit die hier in Nederland niet verkrijgbaar is.

Meer informatie over restaurant Gusto di Casto

Maandag-vrijdag 8.00-21.00 uur
Zaterdag 9.00-20.00 uur
Zondag 11.00-20.00 uur

Jouw recensie over het restaurant Gusto di Casto

Peggy V.
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2018
Verrassend lekker gegeten in een eenvoudig uitziend (buurt) restaurant/ deels traiteur waar ook veel afgehaald kan worden. Vriendelijke bediening. Prima prijs/kwaliteitsverhouding.
Jasper N.
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2018
Uitstekende, zeer vriendelijke ontvangst. Prima kaart, met buitengewoon lekker eten.

Op het terras is het zitje aardig. Wel jammer dat de auto's voor de deur parkeren; als je disgenoten er niet overdreven bekoorlijk uitzien is dan van een fraai uitzicht echt geen enkele sprake. Overdreven lawaai of stank levert dat gelukkig niet op.

Binnen is het vooral een winkel met ruime zitgelegenheid; meerdere tafeltjes, die baden in een soort gedimd TL-licht. Dat alles laat onverlet dat de bediening buitengewoon voorkomend handelt en het eten echt zeer smakelijk is.

(NB: de beloofde 20% korting (via de IENS-reservering) werd niet automatisch verrekend. Aan wie ligt dat..?)
Chan V.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2018
Verassend lekker gegeten!
ermanno C.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2018
Heerlijk gegeten bij een van de gezelligste Italianen van Amsterdam.
Super vriendelijke bediening, leuke traditionele setting
Co S.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2018
Het was erg goed eten royaal van porties en een vriendelijke bediening .
Co Spieker
Christel V.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2018
Eten is erg lekker! Aankleding oogt wat goedkoop, wij zaten in het begin alleen boven (zelf voor gekozen), maar werden daardoor iets minder geholpen
Miguel S.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2018
met korting hier gegeten via iens.
echt de moeite waard! was hier waarschijnlijk anders zelf niet terechtgekomen maar ik heb nu een leuk tentje ontdekt! eten is erg lekker en de bediening heel vriendelijk. Ik kom zeker terug
marie-jose B.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2018
Goed restaurant in winkelcentrum. Erg goedkoop gegeten door Iens actie! Erg lekker gegeten en zeer vriendelijke bediening. Aanrader
Mirna G.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2018
Pasta van de dag gegeten, super lekker.
Paul V.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2018
de gerechten waren niet bijzonder, de wijn was voortreffelijk.
Anneke F. D.
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2018
Heerlijk gegeten en prettige service kortom alles goed!
Petra D.
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2018
heerlijk gegeten en vriendelijke bediening. vooral de tiramisu was een topper!!!
Hanneke V.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2018
Heel vriendelijk personeel, lekker gegeten!
Robbert-Jan S.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2018
Sluit in het weekend al om 20.00!
Positiv O.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2017
Weet je, als je vaak naar het Gelderlandplein gaat heb je wel eens zin om even ergens te gaan zitten en thuis niet meer te koken. Nou, dat kan heel erg goed bij Gusto di Casto. Doe maar. Gewoon lekker even low key een hapje wegsnavelen en ook nog met een behoorlijk wijntje erbij. En het is hartstikke lekker! En last but not least: Restaurantkwaliteit tegen zeer schappelijke traiteurprijzen!
luise .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Ontzettend lekkere broodjes! Ik kom hier regelmatig lunchen. Een aanrader voor de liefhebber van de Italiaanse keuken! Duidelijk met liefde voor lekker eten bereid en zeer vriendelijk personeel.
Ronaldvdv .
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2016
Echt bedroevend slechte tent. Wij hadden afgehaald, dus over de tent zelf kan niets gezegd worden. Op de site staat voor een vrij normaal bedrag van 12,50 tot 14 euro maaltijd. Voor deze prijs verwacht je een bakje (zo'n standaard chinees bakje) vol. Aangegeven op de site staat duidelijk dat het gerechten betreffen. Bij het woord gerecht verwacht je iets erbij. Tot onze grote verbazing bleek echter dat ze met een leeg bakje met 3 kleine, koude niet eens lekkere gehaktballen aan kwamen zetten. De maaltijdsalades werden als vies beschouwd en iedereen werd aangeraden bij de AH togo een salade te halen indien dit een alternatief is. De pizza's waren het enige wat nog wel te eten was. Toen wij opbelde om te vragen of er nog iets aankwam, omdat het eten duidelijk geen gerecht was, konden ze helaas niks voor ons doen. Een collega herinderde zich de zaak ook en dat de broodjes hier ook zeer slecht waren. Hopelijk is het normale restaurant veel beter dan de bezorg/broodjesservice.
Cora K.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2016
Ik kwam om 1600 een broodje eten. Er waren verschillende broodtypes om uit te kiezen, dus de medewerker adviseerde mij een bepaald broodje, het meest geschikt bij het beleg wat ik koos. Het broodje bleek heel droog (te lang gelegen) en dat tezamen met het beleg ( een flinterdun laagje carpaccio, pijnboompitten en wat blaadjes rucola niet weg te krijgen. Toen ik dit meldde bij de op zich heel vriendelijke medewerker, gaf hij toe dat de combi wellicht hieraan debet was. Hij bood aan om nog een beetje balsamico erover te gieten! Nou dat maakte het niet beter. Oké waar hebben we het over, een broodje. Maar toch 6,50. Een oudere observerende man die naast mij zat, schoot in de lach. Hij zei tegen mij: dat doet hij heel mooi. Hij geeft je gelijk, maar doet er vervolgen niets mee. Jammer, het is een mooie zaak.
Iris J.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Ik kom hier graag op een zaterdagmiddag lekker lunchen aan de buitenkant van het Gelderlandplein. Gusto is kennelijk enkele maanden geleden verbouwd (we waren al een tijdje niet geweest blijkbaar) en het ziet er mooi en fris uit, en nu kan men ook boven wat knapper zitten dan voorheen.
De koffie is top en de broodjes zijn altijd goed: Ruim en vers belegd. Het is moeilijk kiezen, maar eigenlijk maakt het niet eens uit, ze zijn altijd lekker (en groot, voor de kleinere eters zou ik adviseren het broodje te delen). Ik denk dat de mirafiori een van mijn favorieten is.
Een groot deel van de brigade (wat vast ook een deel van de Casto familie zal zijn) staat hier al zo lang als ik hier kom, en ze zijn altijd vriendelijk en gezellig.
Dat is een goed teken, een echt familiebedrijf!
Ook de (witte) huiswijn en de verschillende vleeswaren, kaasjes en hapjes zijn erg lekker.
Ik kan Gusto di Casto van harte aanbevelen, een fijne ouderwets gezellige lunchplek.
Otto B.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2016
Wat is dit een leuke zaak voor een lekkere lunch, een borrel of een vroege warme hap. Geweldige broodjes, lekkere bordjes antipasti met kaas, vleeswaren, vitello, hapjes en ook de pizza's zijn helemaal goed. De wijn is lekker en betaalbaar (14,50 per fles). Je kunt ook boven zitten, maar beneden is gezelliger.