Gusto Della Cucina Italiana

Kloveniersburgwal 7 1011 Amsterdam Nederland Kaart
31-206262582

Over het restaurant Gusto Della Cucina Italiana

Italiaanse schoonheid

Benvenuti! Kom binnen en geniet van heerlijke Italiaanse gerechten. Dagelijks bereidt met de lekkerste verse ingrediënten. De knusse romantische sfeer zorgt voor een intiem avondje uit eten. Kies een van de beste bijpassende wijnen en je hebt gegarandeerd een fijne avond!

Meer informatie over restaurant Gusto Della Cucina Italiana

Maandag t/m zondag 15:00 - 23:30

• Amex , Mastercard , Pin , Visa
  • Af te huren , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Wi-Fi

Jouw recensie over het restaurant Gusto Della Cucina Italiana

Marije C.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2018
Heel fijn de spaghetti met Parmezaanse kaas gegeten met drie Albanese gasten, heerlijk. En de mensen ook reuze aardig. Het zit midden in het toeristische gebied, maar gedraagt zich als een liefdevol restaurant met mensen die trots zijn op hun werk. Respect!
Matthew P.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2018
Excellent food !!!!
dsnijder S.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2018
Spontane en gezellige bediening engels sprekend.
Leuke relaxe sfeer, Goed eten en lekkere wijn. prijs kwaliteit goed.
Kom zeker nog een keer terug . bedankt voor mooie avond
Edwin V.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2017
Gezellig, goede locatie, goede prijs/kwaliteit verhouding, om te onthouden....
Brenda N.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2017
Fantastische gerechten , leuke bediening en goede sfeer.
Martin V.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2017
Super lekker gegeten 2x in 1 week, toevallig tegenaan gelopen maar zeker geen spijt van.
De porties waren dan wel niet erg groot ( mag dus wel iets meer) maar alles erg lekker.
Silvia W.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2017
We komen hier elk jaar een keertje eten en elke keer smaakt t weer heerlijk! Vooral de Spagetti Speciale! De specialiteit van dit restaurant! Een absolute aanrader! Fijne en goede bediening!
wilma J.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2016
Negen jaar geleden hier een keer gegeten en nooit vergeten hoe lekker het was Dus vandaag nog een keer gaan eten met dezelfde groep als 9 jaar terug! Het eten was van zeer goede kwalteit, mooie ingredienten en heerlijk bereid. Superaardige bediening! Topavond gehad. Een absolute aanrader...
Johan T.
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2016
Het restuarantje zit op de Kloveniersburgwal, met een mooi uitzicht op de gracht. Het is een pijpenla, niet ongezellig. De bediening spreekt liever Engels met ons, las Litouwse heeft ze nog moeite met onze taal. Vooraf Piadina, met prosciutto, Parmezan en rucola. De ham is kort meegebakken, dat is overbodig en minder smakelijk. Drie van ons kiezen voor Spaghetti Parmezan, specialité van het huis. Een uitgeholde Parmezaanse wordt bij onze tafel gebracht. De serveerster steekt een soeplepel Cognac in de brand, giet die in de kaas en roert in de smeltende kaas. Daarna giet de spaghetti met tomatensalsa erin en neemt met een vork een portie eruit en serveert het op een bord. Ze legt er nog een fors aantal plakken Parmezaanse kaas op. De smaak is rijk en fluwelig, de pasta iets te gaar. De espresso toe is van goede kwaliteit. de Litouwse was trouwens allervriendelijkst.
Jan D.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2015
Het eten kon er net mee door, al moeten de koks misschien weer eens op bijscholingscursus in Italië. De bediening was was niet onvriendelijk maar zeker ook niet attent. Wel mooi pand op mooi plekje in Amsterdam.
Reinier L.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2015
Leuke plek, prettig ingericht en zeer attente bediening. Lekker gegeten. Vooraf gegrilde sardines (aanrader) en als hoofdgerecht een prima spaghetti vongole. Heerlijke huiswijn: een Primitivo uit Puglia. Kortom een aanrader in een toeristische buurt waar je maar moet afwachten waar je terecht komt. Niet heel goedkoop trouwens, maar zeker waar voor je geld.
Monica B.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2015
wij wonen in de buurt en dachten bij een lekkere 'buurt' italiaan te gaan eten. de kaart oogt italiaans klassiek maar is erg duur. vervolgens bleek het eten niet lekker, de risotto die ik at leek niet vers gemaakt, het smaakte als opgewarmde doorgekookte rijst in de magnetron. De meisjes die bedienen doen erg hun best maar zijn met te weinig om het goed te kunnen doen. wij moesten 95,- afrekenen voor 2 personen, echt een teleurstelling.
Eefje V.
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2014
Het was een drukke zondag op de Nieuwmarkt. Ons eerste aanblik was heel positief, gezellig klein. Eigenlijk kwamen we voor klein hapje, kregen een broodmandje vooraf met pesto en erge harde kruidenboter, was prima. Heerlijke soep van de dag, tomatensoep, deze was uitstekend, smaak/kleur. Een schaal met bruschetta's met tomaat, jammer dat de sla eronder verlept was.
Smaak was redelijk. Bediening was vriendelijk.
Kirsten V.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2014
Bij gusto laatst binnen gestapt voor een drankje en een klein hapje. Vriendelijke bediening! De ober gaf aan mijn vriend 'stiekem' een roos zodat hij die aan mij kon geven. Wij wilden graag bruchetta maar toen de ober ons vertelde over de speciale antipasti voor 2 - actie hebben wij die gekozen. Rode huiswijn is prima, wel duur voor zo'n minuscuul glaasje, maar je zit dan ook midden in het centrum van Amsterdam. De antipasti was mooi opgediend maar de smaak daarentegen was vlak. Vier bruchetta's met groene pesto, vier koude (!) grote garnalen en vier mosselen, wat gebakken courgette met aubergine en als garnituur wat artisjok, appel en vijgen. Ook lag er ham op het bord, maar deze deed meer Duits (coburger) aan als Italiaans. Ik snap eerlijk gezegd ook niet wat appel op een antipasti bord doet. Ik had er ook voor gekozen de garnalen en mosselen warm op te dienen, geeft meer smaak en is lekkerder. Jammer!
Rutger W.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2014
Wat een aanfluiting! Weinig klopt aan dit redelijk uitziende restaurant. De mensen die er werken hebben weinig verstand van horeca, zo lijkt het. De wijn (pinot grigio) had weinig smaak en werd niet aan tafel open gemaakt. Had wel een erg zoete afdronk voor een pinot grigio ook... Het voorgerecht, een schaal met antipasti, was vlak van smaak en erg makkelijk. De mosselen waren taai en smaakloos en hadden een zanderige structuur. Het hoofdgerecht (spaghetti vongole AOP) Was volgens de gastheer bereid met bouillon getrokken uit de koppen van zeebaars...??? Je hebt helemaal geen bouillon nodig bij dit gerecht volgens mij. De schelpdiertjes waren veel te lang gegaard en knoflook heb ik niet terug kunnen vinden. (toch essentieel bij een AOP). Toen ik om een btw bonnetje vroeg was dit bij de heren niet bekend. Ik stap hier niet meer naar binnen
Jaap K.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2013
Al vele malen langs gelopen maar nog nooit naar binnen geweest. We hadden nu al een tijdje in de rondte gelopen en bij Gusto was een tafel vrij voor ons viertjes. Toch maar eens proberen. Het is een klein restaurant maar daar is de sfeer ook naar, leuk intiem en je voelt je gast door de vriendelijke bediening. Het eten is ronduit heerlijk en kan daarop geen commentaar leveren. We hadden toch alle vier verschillende gerechten en aan ieder zijn gezicht en commentaar was uit te maken dat het stuk voor stuk heerlijk was. Het is echt Italiaans en verwacht geen pizza maar gewoon goed eten voor een redelijke prijs. Wij hebben een leuke avond gehad met een heerlijk diner.
Leon M.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2013
Gusto ziet er van buiten veelbelovend uit. En je eet er best lekker, maar ik mis de Italiaanse 'touch'. De ravioli vooraf was taai. En de aardappeltjes bij het hoofdgerecht smachtten naar een beetje rozemarijn, de groente had weinig smaak, iets te gaar vrees ik. De jongen die ons bediende was welwillend. En vragen om decaf espresso was misschien niet zo slim van ons (hadden ze niet). Maar ook geen keuze uit thee, laat staan verse munt thee.Een verfomfaaid doosje theezakjes ( Earl Grey) was alles. Jammer,voor 120 euro voor 2 personen (incl. fles wijn, geen toetje) verwacht ik gewoon meer.
Petra J.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2013
Op loopafstand van het hotel kwamen we terecht bij Gusto. Goede bediening, lekker warm brood met boter en pesto. Wijn was goed, lekker koel.Ruime porties voorgerecht, vitello tonato en sardientjes. De pasta van het huis op smaak gemaakt in een enorme Parmezaanse kaas. Gewoon lekker Italiaans.
Trijntje V.
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2013
Al honderd keer voorbij gelopen, zonder het restaurant op te merken. Wat een gemis! Heer-lijk gegeten, geen standaard italiaanse kaart. Mijn gerecht (ravioli gevuld met aubergine) vond ik geweldig, maar er was nog zoveel op de kaart dat ik ook nog wil proeven, dus ik moet nog terug.