Gustatio

Donderdag t/m Zaterdag 10:00 - 21:30
Zondag Gesloten

ingrid S.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2017
TOPPER!!! Wat een bijzondere ontdekking, een echt Italiaanse restaurant in Groningen. Vriendelijk ontvangst, gezellige sfeer en dan het eten, fantastisch antipasti Misto met prachtige ham, kaas, tomaat met warm brood. Daarna nog een prachtig heet bord met heerlijke ravioli, meer dan genoeg maar we konden het dessert niet voorbij laten gaan. Dus alsnog een panna cotta, precies goed!! We komen snel terug, net als de vele Italianen die er vanavond waren. Dat is al een goed teken. Er wordt mooi gekookt in Gustatio.
karlien_meulenaars .
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2017
Bijzonder lekker gegeten! Pasta's zijn de beste in Town, vriendelijke eigenaar en anti pasta bord is een absolute aanrader. Sinds ik hier een aantal maanden terug voor de eerste keer naartoe ging, is dit m'n favoriete restaurant in Groningen geworden en het is nu een wekelijks uitje! Wat ik ook bestel, het is altijd fantastisch!!!
Jac X.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2017
Vanmiddag even gegeten. Salade met zalm erg lekker. Bediening erg onrustig, gunnen je als klant geen tijd om te kiezen en geven je daarna geen aandacht zelfs niet bij verlaten van de zaak. Waterige en té koude tiramisu (uit diepvries?), Limoncello juist niet ijskoud. met al té duur.
Hessel O.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
Ben niet erg onder indruk: vind de entourage niet zo geweldig: stoelen en tafels zijn nogal klein en niet comfortabel. En kaart spreekt me niet zo aan. Pasta met zalm die ik at was niet erg bijzonder en de traditionele tiramisu maak ik zelf beter (en ik ben geen goede kok). De bediening mag ook wel een beetje enthousiaster.
Geert-Jan G.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
Dit is heel vreemd. Wij komen hier heel vaak, maar kwaliteit neemt heel erg af de laatste tijd. Versheid ver te zoeken, alsof je bij afhaalchinees bent geweest. Het was goed... Misschien de basics nemen? Is dat nog goed? Een carbonara, een lasagna? Voorlopig laten we het even. En wat andere reviewers ook aangeven: bediening kan ook wel wat vriedelijker, meer attent...
Patricia M.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2017
Heerlijk gegeten naar de bistrostoeltjes zijn ronduit oncomfortabel.
Er bedient iemand alleen en dat is hard werken met een volle zaak. Dus iets minder aandacht om extra te bestellen.
Het eten is echt onderscheidend in Groningen. Ze hebben naast diner ook lunch en dat komt in mijn ogen ten goede van de lunchcultuur in Groningen. Heerlijke middag met vleesplankjes, pasta en tiramisu. Wij komen zeker terug maar hopen wel op meer zitcomfort.
Lena15 .
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
Afgelopen weekend heb ik met 4 personen in dit restaurant gegeten ter ere van de verjaardag van mijn vader. We hadden ons, zeker gezien de goede recensies, zeer verheugd op ons bezoek. Helaas werden deze verwachtingen totaal niet waar gemaakt: wat een teleurstelling! Waar we bij de reservering nog erg vriendelijk te woord werden gestaan, was er van die vriendelijkheid in het restaurant weinig te merken. Er was één man, die geen Nederlands sprak, die alle gasten moest bedienen. Hij had er weinig zin in. Voor onze vragen had hij nauwelijks tijd, hij reageerde erg knorrig. We hadden vooraf brood besteld, helaas is de plank nooit gearriveerd (we hebben er ook maar niet meer om gevraagd omdat de sfeer er niet beter op werd). Twee van onze vier pasta's waren koud toen deze werden uitgeserveerd. Toen wij aangaven graag warme pasta te eten, wilde de man in eerste instantie de borden niet terugnemen: 'het hoort zo' was zijn reactie. We moesten de pasta laten proeven om ons 'gelijk' aan te tonen. Toen we aandrongen nam hij de twee borden mopperend mee terug de keuken in. Bij de tweede poging waren de borden wel gloeiend heet en werden er alsnog excuses aangeboden. We kregen gek genoeg alleen een vork bij onze bestelling. We moesten vragen om een lepel en servetten. De pasta's smaakten ok. Wel waren de porties echt heel erg klein (vooral de pasta met zwaardvis en aubergine) en heb ik met de nodige trek het pand verlaten. De zaak gaat er prat op een 'echte' Italiaan te zijn, maar heeft geen buffelmozzarella. Het decor is wat kaal, maar op zich prima. Met name de service was echt beneden peil: we hebben niet het gevoel gehad te gast te zijn, maar meer of we teveel waren. Dat is jammer, helemaal als je zelf in een feestelijke stemming bent. Ik heb een dergelijke ervaring nooit in Italië gehad. Als een ober meer oog heeft voor zijn telefoon dan voor zijn gasten is er iets goed mis.
Kortom: hier gaan we echt nooit meer naar toe.
Alessandro S.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2016
Je eet als een Romeinse koning, in het huis van een Romein. Een aanrader voor iedereen. Heerlijke pasta's uit de Romeinse keuken o.a.
Marc V.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Vriendelijke bediening. Heerlijke pasta gerechten voor zeer goede prijzen. Let op: reserveren noodzakelijk! Erg populair, ook onder Italianen!
wilmavalk .
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2016
Oer Italiaans gevoel midden in Groningen. Een goede aanvulling voor het centrum. Verfijnde Pasta zoals je die thuis niet maakt
dani B.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2016
Al een paar keer gegeten en het lokt steeds weer om terug te komen. De broodjes zijn ook echt heerlijk en ruim belegd. De pasta die wij daar hebben gegeten zijn zeker lekker. Wel werden wij er laatst op gewezen , toen mijn moeder om karnemelk vroeg , dat ze een Italiaans eethuisje waren en wij daarom in het menu hadden moeten kijken, tja mijn moeder wilde gewoon wat drinken bij haar broodje. Ook werd gezegd dat het bestellen van een broodje maar 10% van de verkoop bestaat. Dat maakt toch niet uit? Je verkoopt het of niet. Wel een aanwinst voor de Oosterstraat, helaas valt het niet zo op tussen de schreeuwende donerkebab zaakjes maar als je het weet dan kom je vast terug. Heel betaalbaar ook nog eens.
Elizabeth V.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2016
Hier een pasta afgehaald om buiten op de grote markt op te eten. Ik kan niets anders zeggen dan dat de pasta heerlijk was. Niet te vet, precies genoeg saus, erg goed op smaak. Van binnen ziet het restaurant er erg mooi uit. Het is klein, modern en sfeervol.

Qua service heb ik nog één aanrader. Ik zou graag bestek bij mijn pasta to go ontvangen, dat zou het helemaal afmaken.
Chaotica .
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Gisteren met z'n 3tjes hier gegeten. Eigenlijk per toeval, want het restaurant van onze oorspronkelijke keuze was nog dicht. Een toeval waar we achteraf héél blij mee waren, want nu hebben we Gustatio aan onze favoriete restaurants mogen toevoegen.
Het eten was buitengewoon lekker, van voor- tot nagerecht. Als vis liefhebber móet je hier gegeten hebben. We hebben echt genoten. Op deze plek kan je jezelf echt in Italië wanen. Simpel maar effectief decor; uiterst vriendelijke bediening; en alle lof voor de kok.
Hier gaan we zeker vaak terug komen!
Geert K.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2016
Gisteravond met z'n vieren gegeten bij Gustatio. Bij binnenkomst werd ons verteld dat de oven stuk was en er geen bruscheta's en lasagne konden worden gegeten. Jammer natuurlijk, maar dat bleek achteraf helemaal geen probleem. Heerlijke voor- en hoofdgerechten gehad. Trefwoorden zijn vooral: puur, smakelijk, eerlijk en eenvoudig. Eigenlijk geldt dat ook voor de bediening en het interieur. Het heeft iets los en nonchalants, maar volgens mij is het eerder geraffineerd en doordacht, maar vooral heel plezierig. Alles klopt. En voor ons zuinige noorderlingen; elke cent die je daar uitgeeft is het meer dan waard. Heerlijk stukje Italië in Groningen.
Sophie V.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2016
Een plekje in Groningen wat je echt moet weten! Als je langs Gustatio loopt is het van buitenaf niet veel bijzonders, maar het is 's avonds vaak bommetje vol! Ik ben hier onlangs wezen lunchen, en was zeer te spreken over de kwaliteit van het eten. Ik deelde samen met mijn zusje een gnocchi met pesto en boontjes en een broodje met o.a. mozarella, parmezaanse kaas en gegrilde courgette. Beide erg lekker, met name ook de gnocchi die ik in Italiaanse restaurants in Nederland vaak niet zo lekker vind! De volgende keer kom ik terug voor de verse ravioli's of tortellini's, hopelijk samen die ook net zo als in Italië, ik verwacht van wel!
De bediening tijdens de lunch was prima, maar niets bijzonders. Hetzelfde geldt voor het interieur, maar ik zou hier ook echt komen voor het goede eten!
Bert R.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2016
Wederom heerlijk gegeten in Gustatio met z'n tweeën met een goed glas wijn. Wat ons echter tegenviel was dat ik om 19.15 uur had gereserveerd en bij aankomst het restaurant al halfleeg was. Het hoofdgerecht duurde te lang zodat wij het laatste half uur in een leeg restaurant hebben zitten eten. Het laatste personeelslid moest zodoende alleen voor ons aanwezig blijven. Niet erg gezellig waarbij komt dat het zitten in de winter voor de grote ramen (enkel glas) koud is. Daarbij was het personeel niet erg betrokken. Bij een volgende keer reserveren is een eerder tijdstip aan te raden. Degene die de reservering aanneemt zou hier ook op moeten letten. Advies ga niet later dan 18.30 uur hier eten.
Manuel K.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2016
Zo dit is even een aanwinst voor Groningen! Echte zelfgemaakte pasta's, je waant je echt even in Italië. Het decor de bediening is helemaal top en maken de beleving compleet. Valirio bedankt!
Bram D.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2015
De meesterproef - Spaghetti alla Carbonara - was zoals ie moest zijn: al dente, goed op smaak en niet te sauzig. De Tiramisu komt verrassend dichtbij die ene die je ooit gehad hebt in dat Romeinse wijkje. De wijnen zijn goed, de sfeer is prettig en de gerechten zijn ook nog eens niet duur. Feestje voor de Italofiel.
jean paul G.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2015
Nieuw pareltje in Groningen. Leuk maar niet spectaculair decor, vriendelijke bediening en een leuke eigenaar.

We komen hier vaak om een goed belegd broodje af te halen voor de lunch, goed belegd met lekkere parma ham of kazen.

Goede antipasti misto ook zoals we laatst aten, niet echt een restaurant voor een lang diner maar wel gewoon eerlijk eten
Jan W.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2015
Wij hebben hier geluncht. Het eten was absoluut heerlijk. De broodjes zijn lekker knapperig en luchtig: hierdoor word je niet te vol van het broodje en overheerst de smaak van brood niet zo! De gebruikte ingrediënten kwamen heerlijk tot hun recht en smaakten zeer vers. Het personeel vergat drinken op te nemen en was nog erg druk met het opstarten van de zaak, dat moet eigenlijk voordat je open gaat.. Het interieur heeft een 'ruwe' uitstraling. De tafeltjes staan wat dicht op elkaar, de zaak is dan ook niet al te groot. Het is misschien even behelpen, maar het eten maakt alles goed. Wij komen hier zeker nog een keer terug voor een diner.