Gustatio

Lena15 .
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
Alessandro S.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2016
Je eet als een Romeinse koning, in het huis van een Romein. Een aanrader voor iedereen. Heerlijke pasta's uit de Romeinse keuken o.a.
Marc V.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Vriendelijke bediening. Heerlijke pasta gerechten voor zeer goede prijzen. Let op: reserveren noodzakelijk! Erg populair, ook onder Italianen!
Wilmavalk .
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2016
Oer Italiaans gevoel midden in Groningen. Een goede aanvulling voor het centrum. Verfijnde Pasta zoals je die thuis niet maakt
Dani B.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2016
Al een paar keer gegeten en het lokt steeds weer om terug te komen. De broodjes zijn ook echt heerlijk en ruim belegd. De pasta die wij daar hebben gegeten zijn zeker lekker. Wel werden wij er laatst op gewezen , toen mijn moeder om karnemelk vroeg , dat ze een Italiaans eethuisje waren en wij daarom in het menu hadden moeten kijken, tja mijn moeder wilde gewoon wat drinken bij haar broodje. Ook werd gezegd dat het bestellen van een broodje maar 10% van de verkoop bestaat. Dat maakt toch niet uit? Je verkoopt het of niet. Wel een aanwinst voor de Oosterstraat, helaas valt het niet zo op tussen de schreeuwende donerkebab zaakjes maar als je het weet dan kom je vast terug. Heel betaalbaar ook nog eens.
Elizabeth V.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2016
Hier een pasta afgehaald om buiten op de grote markt op te eten. Ik kan niets anders zeggen dan dat de pasta heerlijk was. Niet te vet, precies genoeg saus, erg goed op smaak. Van binnen ziet het restaurant er erg mooi uit. Het is klein, modern en sfeervol.

Qua service heb ik nog één aanrader. Ik zou graag bestek bij mijn pasta to go ontvangen, dat zou het helemaal afmaken.
Chaotica .
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Gisteren met z'n 3tjes hier gegeten. Eigenlijk per toeval, want het restaurant van onze oorspronkelijke keuze was nog dicht. Een toeval waar we achteraf héél blij mee waren, want nu hebben we Gustatio aan onze favoriete restaurants mogen toevoegen.
Het eten was buitengewoon lekker, van voor- tot nagerecht. Als vis liefhebber móet je hier gegeten hebben. We hebben echt genoten. Op deze plek kan je jezelf echt in Italië wanen. Simpel maar effectief decor; uiterst vriendelijke bediening; en alle lof voor de kok.
Hier gaan we zeker vaak terug komen!
Geert K.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2016
Gisteravond met z'n vieren gegeten bij Gustatio. Bij binnenkomst werd ons verteld dat de oven stuk was en er geen bruscheta's en lasagne konden worden gegeten. Jammer natuurlijk, maar dat bleek achteraf helemaal geen probleem. Heerlijke voor- en hoofdgerechten gehad. Trefwoorden zijn vooral: puur, smakelijk, eerlijk en eenvoudig. Eigenlijk geldt dat ook voor de bediening en het interieur. Het heeft iets los en nonchalants, maar volgens mij is het eerder geraffineerd en doordacht, maar vooral heel plezierig. Alles klopt. En voor ons zuinige noorderlingen; elke cent die je daar uitgeeft is het meer dan waard. Heerlijk stukje Italië in Groningen.
Sophie V.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2016
Een plekje in Groningen wat je echt moet weten! Als je langs Gustatio loopt is het van buitenaf niet veel bijzonders, maar het is 's avonds vaak bommetje vol! Ik ben hier onlangs wezen lunchen, en was zeer te spreken over de kwaliteit van het eten. Ik deelde samen met mijn zusje een gnocchi met pesto en boontjes en een broodje met o.a. mozarella, parmezaanse kaas en gegrilde courgette. Beide erg lekker, met name ook de gnocchi die ik in Italiaanse restaurants in Nederland vaak niet zo lekker vind! De volgende keer kom ik terug voor de verse ravioli's of tortellini's, hopelijk samen die ook net zo als in Italië, ik verwacht van wel!
De bediening tijdens de lunch was prima, maar niets bijzonders. Hetzelfde geldt voor het interieur, maar ik zou hier ook echt komen voor het goede eten!
Bert R.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2016
Wederom heerlijk gegeten in Gustatio met z'n tweeën met een goed glas wijn. Wat ons echter tegenviel was dat ik om 19.15 uur had gereserveerd en bij aankomst het restaurant al halfleeg was. Het hoofdgerecht duurde te lang zodat wij het laatste half uur in een leeg restaurant hebben zitten eten. Het laatste personeelslid moest zodoende alleen voor ons aanwezig blijven. Niet erg gezellig waarbij komt dat het zitten in de winter voor de grote ramen (enkel glas) koud is. Daarbij was het personeel niet erg betrokken. Bij een volgende keer reserveren is een eerder tijdstip aan te raden. Degene die de reservering aanneemt zou hier ook op moeten letten. Advies ga niet later dan 18.30 uur hier eten.
Manuel K.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2016
Zo dit is even een aanwinst voor Groningen! Echte zelfgemaakte pasta's, je waant je echt even in Italië. Het decor de bediening is helemaal top en maken de beleving compleet. Valirio bedankt!
Bram D.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2015
De meesterproef - Spaghetti alla Carbonara - was zoals ie moest zijn: al dente, goed op smaak en niet te sauzig. De Tiramisu komt verrassend dichtbij die ene die je ooit gehad hebt in dat Romeinse wijkje. De wijnen zijn goed, de sfeer is prettig en de gerechten zijn ook nog eens niet duur. Feestje voor de Italofiel.
Jean Paul G.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2015
Nieuw pareltje in Groningen. Leuk maar niet spectaculair decor, vriendelijke bediening en een leuke eigenaar.

We komen hier vaak om een goed belegd broodje af te halen voor de lunch, goed belegd met lekkere parma ham of kazen.

Goede antipasti misto ook zoals we laatst aten, niet echt een restaurant voor een lang diner maar wel gewoon eerlijk eten
Jan W.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2015
Wij hebben hier geluncht. Het eten was absoluut heerlijk. De broodjes zijn lekker knapperig en luchtig: hierdoor word je niet te vol van het broodje en overheerst de smaak van brood niet zo! De gebruikte ingrediënten kwamen heerlijk tot hun recht en smaakten zeer vers. Het personeel vergat drinken op te nemen en was nog erg druk met het opstarten van de zaak, dat moet eigenlijk voordat je open gaat.. Het interieur heeft een 'ruwe' uitstraling. De tafeltjes staan wat dicht op elkaar, de zaak is dan ook niet al te groot. Het is misschien even behelpen, maar het eten maakt alles goed. Wij komen hier zeker nog een keer terug voor een diner.
Lieke S.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2015
Heerlijk eten! De pasta's werden goed bereid en waren bijzonder. De toetjes zaten in een soort plastic bakjes en zouden iets chicer geserveerd kunnen worden. De smaak was wel goed. Ook de bediening was heel netjes en vriendelijk. Het restaurantje is niet zo groot, dus iedereen kan elkaar goed horen. De sfeer is echter gezellig en het zier er spik en span uit!
Meliza .
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2015
Bij Gustatio eten is een beleving! Het decor is leuk en het voelt alsof je in Italië zit. Ik heb hier nu meerdere keren gegeten samen met mijn partner. Alles was even lekker. De bruschetta is voortreffelijk en de lasagne met spinazie mijn favoriet. Daarnaast is de panna cotta heel erg goed en de tiramisu ook. Helaas 1 keer een wat oude tiramisu gekregen, maar dat wordt ze meteen vergeven.

Al met al kun je er heerlijk pure smaken proeven voor een zeer goede prijs in een leuke sfeer.

Absoluut een aanrader!
Anouk D.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2015
Proef het echte Italië!

Als je van puur Italiaans eten houdt, ga dan eens eten bij Gustatio. Ik heb er gezellig gezeten en genoten van de smaak van de echte Italiaanse keuken. Even waande ik mij weer in Italië toen ik mijn bord spaghetti Romana at, met een heerlijke Tiramisu als dessert. Bellissimo!

Thanks Valerio and your team!
See you next time.
Husein G.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2015

De kaart is niet heel uitgebreid maar dat vind ik juist altijd een goed teken. we namen het gerecht van de dag ,ravioli met pompoen en salie ,heel lekker en vers.
We hadden een biologische Italiaanse rode wijn er bij en na een huisgemaakte tiramisu ook erg lekker.
Ook een goed adres voor lunch.
We betaalden 39,50 voor 2 keer ravioli 1 wijn en 4 keer tiramisu (ook nog 12 voor in de bioscoop)
We komen hier zeker terug
Laura M.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2015
Om onze nieuwe 'buurman' te leren kennen maar eens uit eten geweest bij deze rasechte Italiaan. Tussen de twee dönerzaken in zit dit pareltje van een bedrijf. Erg mooie ambiance, door de ruwe muren, de 'tegeltjes' op de vloer en de leuke terrasstoeltjes waan je je op een Italiaans terras.
Valerio (de eigenaar) is een erg vriendelijke man met sterk accent die echt hart heeft voor de zaak. Mijn vriend en ik hadden de Anitipasto misto, een proeverij van verschillende Italiaanse vleeswaren en kazen. Wát een kwaliteit! Die vind je nergens anders.
Hoofdgerecht was een heerlijke pittige pasta voor mijn vriend en een zwarte gnocchi met inktvis voor mij. Nooit zulke lekkere gnocchi gehad, heerlijk vers en perfect bereid.
Nagerecht was ook van dezelfde kwaliteit. Mijn vriend had de perfect bereide tiramisu en ik, op aanraden van Gustatio, een uitprobeersel van de chef. Pannacotta met lavendel. Wauw.

Na deze geweldige ervaring vaker hier geweest. Vaak om tussen door één van hun heerlijke verse broodjes te halen (voor maar €5,50 een groot stuk vers brood met een lading serranoham, mozzarella, tomaat en verse basilicum waar je u tegen zegt).

Een aanwinst voor de stad!
Mirte_Mirjam .
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2015
Dit is de echte Italiaanse keuken! Wat heerlijk zeg. Dit is absoluut mijn favoriete Italiaan in Groningen. Wat een prachtige kaart. Verse producten, prachtige smaken en goede wijnen. Aanrader!