Gustafson

Haarlemmerweg 8a 1014 BE Amsterdam Nederland Kaart
31-203038893

Over restaurant Gustafson

Waar food, design, culture en events bij elkaar komen.

Pop-up restaurant Gustafson heeft een prachtplek weten te bemachtigen aan het Westergasterrein; de creatieve broedplaats van Amsterdam. Hier vind je een keuken waar ze de lekkerste internationale gerechten serveren, maar je kunt hier ook terecht voor een homemade lemonade, een fijne vrijdagmiddagborrel of een late-night cocktail.

Word ondergedompeld in een poel, waar food, design, culture en events bij elkaar komen en vergeet ook niet te boeken voor een bijzondere overnachting in het pop-up hotel. Zo pop-up zijn ze trouwens niet, hun einddatum staat nu op september 2016.

Wij zeggen; stel maar uit die datum!

Meer informatie over restaurant Gustafson

Dinsdag t/m Donderdag 17:00 - 23:00
Vrijdag en Zaterdag 11:00 - 22:00
- Ontbijt 11:00 - 12:00
- Brunch 11:00 - 17:00
- Ontbijt 11:00 - 18:00

Julie V.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2016
Geweldig gezeten en tot laat van de zon genoten op het heerlijke terras bij Gustafson! Met een flesje wijn en een volle borrelplank erbij echt even lekker ontspannen na een drukke werkdag. Absoluut een aanrader voor de laatste weken dat ze er nog zitten. Heerlijk voor de zomeravonden. Fijne betrokken bediening, echt waar voor je geld.
Bowe .
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
2 uur gewacht op ons voorgerecht, hoofdgerecht veel later met ongare frieten, sugarsnaps waar de harde naden niet zijn verwijderd, ga zo maar door. 45 min op onze eerste drankjes. Geen sorry, geen communicatie, humor of tegemoetkoming. Helemaal noppes. Zelfs zeuren dat hij wij onze klachten aangeven. Wat een ruk tent!
Stella H.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
Nog nooit zo'n slechte ervaring gehad als hier.
Buiten gegeten en we waren erg vroeg, er waren weinig gasten.
We konden na een tijdje de aandacht trekken en bestelde de drankjes.
Na bijna een half uur konden we wat eten bestellen, brood vanMenno met boter en olijfolie ,
en een salade als voorgerecht.
Na weer een half uur kwamen de voorgerechten, lekker brood met boter, en geen olijfolie. Flauwe salade, maar geen peper en zout.
Inmiddels was het wat drukker, dus liepen we zelf naar de bar om de olijfolie en zout te halen.
Nee, dat komt zo was het antwoord. Liever hadden we het zelf even meegenomen...want druk.
Na 10 minuten weer naar de bar gelopen, en het zelf gepakt.
Een 2e drankje bestellen was onmogelijk. na dik 3 kwartier werden de vuile bordjes van het voorgerecht opgehaald en konden we nog wat bestellen.
Het hoofdgerecht ..wat we dus samen met het voorgerecht besteld hadden.. liet nog heel lang op zich wachten. Zo lang, dat we vriendelijk vroegen of er misschien iets mis was gegaan met de bestelling? We moesten namelijk om 22.00 ergens anders zijn en dat moet kunnen toch als je om 18.15 binnenkomt.
Nee..er is niets vergeten, werd er vermoeid gezegd, het duurt gewoon heeeeeel lang!!
Ok, dankuwel.
Geen excuses, geen uitleg, gewoon onbeschoft is dat.
Het hoofdgerecht kwam uiteindelijk met de lauwe rosé die meer dan een half uur geleden besteld was.
Als het eten dan ook nog lekker was, had dat veel goed gemaakt, maar het was niet goed.
Groentetaart met een dikke laag ongaar deeg, koud eten, oude muffe croutons op de salade, echt niet ok.
We zijn snel gaan afrekenen binnen, daar werd gevraagd of alles naar wens was.
Nou, nee eigenlijk niet. We vonden het te lang duren.
daar kwam helemaal geen antwoord op.
Ik snap het probleem van veel te weinig personeel, maar waarom dan zoveel tafels? Je weet dat het een ramp gaat worden, we waren niet de enige die not amused waren namelijk.
Maar onbegrijpelijk dat het zo afgehandeld wordt.
Beste -
We krijgen net deze review binnen en gaan nu uitzoeken hoe dit allemaal zo heeft kunnen lopen. Als eerste onze oprechte excuses.
Misschien mail je ons via de website je prive email adres of telefoonnummer, dan gaan we proberen er samen op een goede manier uit te komen. Want zo'n ervaring op zo'n mooie zomerdag is natuurlijk alles behalve de bedoeling!
Henrike B.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2016
Wat een mooi groot terras bij Gustafson in combinatie met vriendelijke, gastvrije bediening. Binnen is de ruimte heel ruim en knus ingericht. Ik had een brood pulled pork met mango chutney en mijn vriendin een broodje zalm. Heerlijk! Deze pop up is een aanwinst voor het westergasterrein!
E V.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Gisteren lekker gegeten bij dit leuke pop-up-restaurant. Bijzonder pand, dat origineel is ingericht met simpele middelen, grote ruimte, maar toch gezellig!
We werden inderdaad erg hartelijk ontvangen en bediend, dat verdient echt een compliment in Amsterdam tegenwoordig!
Het eten (zeebaars en bavette) was erg lekker voor een goede prijs.
Dus zeker een aanrader!
Namens John, Gilberto, Charlot en hun team, dank je wel voor het compliment! Het is geen straf om op een fijne plek als op de Westergas een restaurant/terras te mogen draaien!

Reactie van proever:

Graag gedaan en veel succes verder!
BAlieve .
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2016
Gustafson is een tijdelijke plek voor eten, drinken, slapen, design en leuke dingen. Hotel - Bar – Restaurant in het Westerpark. Pop-up voor ontbijt, lunch & diner: ma - zo: 8.00 - 22.00u Goed zo. Elke dag hetzelfde. Tijdelijke onderkomen blijkt een indrukwekkend gebouw uit 1882, kantoren en werkplaats van de Westergasfabriek (tot 1965). Openingstijden zijn veranderd. Geen ontbijt meer voor 11.00 u. Kregen geen vergunning voor een Hotel? Jammer. Wel een heuse borrel & cocktailkaart. Maar wij als bierliefhebber gingen voor het Grolsch op tap concept. Binnen leeg door het mooie weer, buiten biertafels. Wij op een betonnen rand met bank als tafel, heerlijk in schaduw, met fris windje in de rug. Kornuit pils op tap (3,50) leek als de oude vertrouwde Grolsch uit de beugel? Lekker kruidig, gelukkig niet te fris zoals aangekondigd op de parasols. Niks seizoenbier. Hapje Crunchy Sushi, dikke tegenvaller, charmant geserveerd op ovaal bord met streepje soja, 3 stipjes wasabi, hoopje sla. Een stukje kroket, in 3 plankjes van een cm voor €8,50 kan gewoon echt niet. Te dun om het krokante te proeven. Verder niet iets interessants op de borrelkaart. Dan tosti van dikke boterham met makreel, smakelijk gevuld, lekker en voedzaam (5,50). Sfeervoller was de markt met kraampjes en iedereen in het park was er gelukkig met zon, water en bbq. Dat maakte alles goed.
Beste BALieve, wat jammer dat jullie ervaring niet helemaal was wat je verwachtte qua borrelhappen. We hebben er voor gekozen om het niet te ingewikkeld te maken op onze parklocatie, gewoon lekker en delen met elkaar. Voor hele bijzondere culinaire aperitief bites zijn er voldoende andere plaatsen in Amsterdam. In ieder geval fijn om te lezen dat jullie aangenaam verrast waren door het Kornuit bier en onze tosti's. Beiden hardlopers op het terras. We zijn trouwens wel erg benieuwd waar die verouderde informatie over Gustafson nog staat, want onze openingstijden zijn in december/januari al aangepast aan de nieuwe situatie zonder kamers.
Inge T.
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2016
Super gave PopUp met enorm inspirerende inrichting, coole producten (ook om te shoppen!) en prachtig terras in een über-hippe omgeving. Zalig menu (voor ieder wat wils, ook voor de kids), prima prijs en ongelofelijk fijne bediening die weten waar hun resto voor staat. Aanrader. Zeker niet missen voor hij sluit en genieten van de zon en rustige, groene omgeving buiten de toeristen drukte.
Dank je wel Dame1!
Hannit .
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2016
Een bijzonder leuk popUp restaurant in het Westerpark met een fijn terras. Heerlijk vegetarisch gegeten in een ongedwongen sfeer! Goede prijs kwaliteit verhouding. Leuk concept waar ik zeker komende zomer nog een keer ga komen.
Kwalitist .
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2016
Zodra we neergestreken waren op het terras van Gustafson kregen we op deze unieke plek in het Westerpark het gevoel van onthaasting. Dat gevoel werd versterkt door de charmante bediening die goed in de gaten had wat onze wensen waren. De prijs/kwaliteit van het eten en de wijn is goed; vooral de sharing voorgerechten bevelen we aan.
We komen in de zomer nog een keer terug.
Pieter en Martien
Mira S.
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2016
Wat een ontzettend leuke tent in het Westerpark! Jammer dat ik pas na ruim een half jaar hier voor het eerst kom, en dat ze in September al weer zullen sluiten. Ik heb de komende paar maanden wat in te halen :-)

We werden enorm verrast door de mooie ruimte van Gustafson. Overal zijn leuke hoekjes waar je kunt zitten en er is voldoende ruimte tussen de tafels. De ruimte wordt o.a. gedecoreerd met kunst die je kunt kopen.

Het eten was erg lekker; perfect bereid, goede proporties, en bovenal een hele schappelijke prijs. De parelgort met truffel is een absolute aanrader, maar ook van de andere gerechten hebben we genoten.

Over de service waren we erg te spreken: de eigenaar en het meisje dat ons bediende waren ontzettend hartelijk. We hebben ons erg welkom gevoeld!

Ik kijk enorm uit naar de volgende keer bij Gustafson!
Dank je wel voor je enthousiasme en fijne woorden. We zien je graag terug en 5 maanden is echt nog een hele lange periode om vaak te komen ;-).
We zullen je compliment aan de bediening doorgeven!
Hans D.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2016
lekker gegeten oa zeebaars. eten was wel erg/te zout. toen ze vroegen of het eten gesmaakt had dit als commentaar teruggegeven waarna als compensatie de koffie van het huis was.
het zonnetje scheen, ongedwongen sfeer.
bediening was wat rommelig maar niet gemaakt en van goede wil.
al met al voor herhaling vatbaar.
Quirine V.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2016
Wat een fijne plek in Amsterdam! We hebben heerlijk gegeten en hele lekkere witte wijn gedronken en dat alles voor een super prijs. De sharing voorgerechten waren echt top, de krokante sushi en pulled chicken zijn ongeëvenaard. Hoofdgerechten zijn goed geproportioneerd. De hamburger is met heel veel zorg samengesteld. De vegetarische hartige taart was echt heel smaakvol. De service is misschien wel de beste van Amsterdam!
Ik kan niet wachten op de volgende zonnige dag want dan lokt het fantastische zonnige terras van Gustafson.
Ha Quirine, goed te lezen dat jullie het hebben gewaardeerd. Tot ziens tijdens een hele fijne zonnige zomer bij GUUS! En dank voor het compliment aan de collega's, misschien wel de beste service van Amsterdam, dat is niet niks ;-).
Ruud T.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2016
Als urban explorers zoeken wij altijd inspiratie volle plekken om onze klanten mee naar toe te nemen en de dag te duiden van wat ze gezien hebben. Als je een dag vol inspiratie hebt gehad kun je niet afsluiten in een achterafzaaltje, maar moet het minimaal gelijk zijn met wat men heeft gezien. Gustafson bij het Westergasterrein heeft dat allemaal. Er is genoeg te zien qua decor, de mensen die er werken zijn er uitermate service gericht en met de schuifdeuren kun je een ruime af sluiten op een prettige manier zonder dat je opgesloten zit. Met betrekking voor het eten hadden we iets kleins gekozen, kaasschaal en een aanbod heerlijk vlees. Niks op aan te merken, al zou dat wat ons betreft iets meer lef mogen hebben. Nog even speciale noot voor de leiding: Half uur voor showtime werden we gebeld dat de door ons gevraagde beamer kapot was. Ik weet niet waar ze de beamer vandaag hebben gehaald in zo'n korte tijd maar hij stond er. Thanks Fritjof en mannen,
Het was graag gedaan, top dat jullie bij ons waren!
Rob V.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
Tussen verschillende filmvoorstellingen in het Ketelhuis door leek Gustafson een leuk restaurant om 'even snel iets' te eten. We werden enorm aangenaam verrast door het mooie decor binnen: een bijzondere mix van modern trendy en alternatief retro. We zijn door meerdere mensen bediend en iedereen was bijzonder vriendelijk en attent. Je voelt je hier welkom en op je gemak. Na oesters vooraf hebben we een heerlijk hoofdgerecht gehad. Zowel de vis als het vegetarische gerecht waren bijzonder lekker. Eerlijke gerechten voor een even eerlijke prijs. Dat gold ook zeker voor de heerlijke Albarino die we erbij dronken, zeker gezien het lage bedrag. Het kaasplankje was het enige dat een beetje uit de toon viel: twee grote onbeholpen stukken kaas met wat matzes. Desalniettemin een prachtige avond gehad, lekker gegeten en zeer vriendelijk geholpen.
Dag Rob, dank voor je aardige woorden. En wat betreft dat kaasplankje, dat nemen we op met de keuken want dat is niet wat het zou moeten zijn, excuses daarvoor.
Mocht je deze week nog een film komen kijken, laat ons dat even weten van te voren. Als je tijd hebt daarna nemen we namelijk graag 'revanche'!
CecileR .
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Ik at bij Gustafson na een concert waar ik zelf aan meewerkte. Alleen al de flexibiliteit rondom het organiseren van het concert was geweldig. Alles kan bij Gustafson, dat gevoel! Grote gastvrijheid.
De ambiance is heel uitnodigend. Voor zowel oud als jong.
Na het concert hebben we met zijn allen gegeten. Ik hield het bij Fish en chips.
En die was heel lekker. Eerlijk eten en mooi geserveerd. Heerlijke rode wijn!
Ik vind het hele concept "Gustafson" in alle opzichten een aanwinst op het Westergas-terrein.
RFBR .
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2016
Heerlijk gegeten en vooraf geborreld met een groep van 10. De Open ruimte is sfeervol en perfect om met elke groepsgrootte een sfeervolle setting te maken. Het was met 100 couverts vol die avond, maar daar had de kwaliteit en service niet van te lijden.

Ook een aanrader indien je met je bedrijf iets zoekt om overdag te vergaderen (boven) en daarna te eten.

Nu het mooie weer gaat komen zal het ook een topplek zijn om buiten te eten.

Aanrader!
Marieke2401 .
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2016
Met een gezellige groep hier echt heerlijk gegeten. Goed verzorgd van borrel voor het eten tot en met borrel na het eten. De verschillende gangen zijn goed op elkaar afgestemd en worden geserveerd op grote schalen. Origineel en heerlijk is de krokante sushi... Erg leuke tent, op een unieke locatie, met enthousiaste en servicegerichte bediening. We komen zeker terug, zeker als het terras in de zon ook open is.
Gijs P.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2016
Op een regenachtige zondag hebben wij hier een brunch genoten. Het was erg rustig en dan is zo'n ruime zaal wel wat leeg. De bediening was vlot en charmant, heel aangenaam.
Het eten was prima, de omelet met kim chi is een aanrader. De appeltaart als dessert was ook prima, de carrotcake was echt te droog.
Dank je voor je feedback over de carrotcake, excuses daarvoor. Gustafson is inderdaad lekker groot en ruim en als het dan door het slechte weer wat rustig is voelt het anders dan wanneer de zaak bruist tijdens de Brunch met mensen, kinderen en hondjes.
Maar binnenkort wordt het weer lente, hebben we een enorm terras dat de hele dag zon heeft en dan serveren we jouw kimchee omeletten heerlijk buiten! Tot dan.
Nic66 .
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2016
Al eerder op het terras kennisgemaakt met de crunchy sushi, deze was echt weer heel lekker. Andere voorgerechten die we hadden waren de pulled pork en zalm, prima. Brood trouwens ook. De witte huiswijn was van een goede kwaliteit, maar we zijn fan geworden van de Viognier. Bavette was botermals, de fish en chips goed, alleen misten we de malt vinegar, dan was het 'af' geweest. Compliment voor de koffie, heel fijn naast de espresso martini. De inrichting is bijzonder, misschien niet ieders smaak, wij werden vrolijk van alle kleuren op zo'n koude donkere winterse avond.
Gabi G.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2016
We hadden een "selectie van de Chef" als voorgerecht, vooral de burrata en de couscous waren erg lekker. Als hoofd het parelhoen met paddestoelen en groente - sappig en lekker, ook de "Fish&Chips" - lekker en vers. Als dessert hadden we "Gustafson’s feestje " een selectie heerlijke zoete hapjes, zoals een caramel-macaron, een brownie, cakjes ... serieus verslavend :-)
Vriendelijke bediening - rondom een leuke avond! Aanrader!
Fijn dat we je blij hebben kunnen maken met de desserts! Je kunt ook gewoon komen voor alleen dessert met een kop koffie... Dat vinden we ook helemaal gezellig.