Groothuis

6,7
Jos N.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Beste allen,

Ik ben nu meerdere malen bij jullie geweest en wou jullie daarom even laten weten dat jullie keuken voortreffelijk is! En voor al het bedienende personeel respect dat ze op zo'n vriendelijke en professionele manier het de gasten naar hun zin kunnen maken. Echt een genot om af en toe bij jullie te zijn! Ga zo door!

Vriendelijke groet,
Jos
Vivian V.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2016
Helaas erg slecht gegeten. Voedsel was echt niet vers. Zalm en carpaccio waren bruin, de spareribs zwart, kip droog. Echt heel erg jammer.
Jeroen Caroline S.
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2016
Vanavond hier gegeten. Ken dit nog van vroeger, en ben een flinke poos niet geweest. Vroeger was het hier ook op de maandag druk... Nu was er op een paar stellen na, niks te doen.
Kaart is heel beperkt. Vroeger kon je hier heerlijk uitgebreid uit eten, tis nu echt simpel 'eetcafé' eten, en zeker niks meer.
Broodje vooraf prima. Vers brood.
Mijn zus en ik hadden beide de spareribs. Deze waren lekker op smaak en mals. Frietjes erbij en een soort van Italiaanse pastasalade. Lekker en verrassend.
Tegen de tijd dat wij net klaar waren met eten gaan een aantal andere mensen net bestellen.
Daar komt gelijk een amuse van het huis op tafel.
Beetje jammer dat wij dat niet geserveerd kregen! Wordt hier verschil gemaakt tussen gasten?? kennelijk wel. Niet heel netjes!!
Decor is op zich gezellig, maar vooral het voorste gedeelte is oud. Veel lampjes die 't niet meer doen... Zijn details, maar toch jammer...
Dirk L.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2015
Ik heb bij groothuis een heerlijke varkenssatè, frietjes en salade gegeten.
De salade was zeer gevarieeërt met verschillende groentes ik vond hem alleen een beetje flauw van smaak.
Verder was de bediening snel en was het pand zeer huiselijk aangekleed wat voor een gezelige sfeer zorgde.
Johanvangelder .
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2015
Lekker eten en heel veel bieren! Fijn gezeten op de veranda, waar het hoed toeven is!! Bediening over het algemeen goed!
Hier is het goed eten en drinken!! Een aanrader wat ons betreft!!
Johan
Andreo P.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2015
Afgelopen donderdag hier wat gegeten meteen de laaste keer. Prijs is aan de hoge kant voor twee stokjes sate en punt zak friet. Voor dat geld zijn er vele betere alternatiefen in Emmen. Leuk voor een drankje maar eten geen goed idee.
Pim D.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2015
Groothuis is een gezellig café, waar een borrelhapje prima kan, maar verwacht niet te veel kwaliteit van de lunch- of dinerkaart. Eenvoudige gerechten als een saté of wat spareribs weten ze niks van te bakken. De bijgerechten, een puntzak frites en een heel simpel kommetje sla, slaan nergens op voor de prijs die je ervoor betaald. Het dessert hebben we naar overgeslagen..
De bediening is niet op elkaar ingespeeld en stelt om beurten dezelfde cliché vragen.
Ik vind het een leuke kroeg, maar eten doe ik hier niet weer.
Mouse321bakkeran .
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2015
Samen met collega hier eerst geborreld en erna gegeten. Bestelden beiden het dagmenu voor de prijs van € 10,- was - dit was Nasi Rames. Helaas de rijst was veels te lang doorgekookt en aan de varkenssate zat een vreemde smaak. Mijn collega was snipverkouden en kon niet goed proeven. Bediening kwam keurig vragen of het naar wens was en ik zei eerlijk nee. Nagevraagd in de keuken- was vers vlees werd me gemeld. Kon ander gerecht bestellen en heb salade met gerookte kip genomen. De salade was goed van smaak, maar de gerookte kip erin was taai en niet weg te krijgen.
Dit was op een maandagavond -misschien was de kok afwezig? en de prijs van het menu was laag. Ik ben hier regelmatig wezen eten en dit was de eerste keer dat het me echt niet smaakte. Er zijn in Emmen andere betere alternatieven en daar ga ik voortaan heen.
Ambiance is verder prima.
Valerio1 .
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2015
Deze tent ziet er heel gezellig uit, gezellig als je met je kameraden of collega's iets wilt drinken. Daarvoor krijgt het een 7, maar daar is alles mee gezegd. Het eten daarentegen valt erg tegen. Eerst de bediening. Ik was er begin deze week en de ober vergat mij bij het vragen om drinken. Het eten duurde erg lang voordat het geserveerd werd. Dat zijn al flinke tegenvallers. Dan het eten. We kregen eerst brood met kruidenboter van het huis, twee schalen werden neergelegd wat we konden delen. Ik bestelde een hamburger en we waren met een groepje collega's, 7 man in totaal. Het meest bizarre was dat wij de bijgerechten (dus frites en salade) met zijn tweeen moesten delen. De salade was al weinig evenals de friet. Een van mijn collega's moest zelfs om extra friet vragen. De friet werd geserveerd in een papieren zak. De hamburger kostte 18,95 en dit was niets meer dan een papieren zak friet en een hamburger van ongeveer 190 gram met een broodje wat leek op een goedkoop cafetaria hamburger broodje met weinig smaakvolle garnituur in het broodje. Meer neit. Ik wilde de hamburger halverwege laten staan maar heb het toch maar gegeten omdat ik toch honger had. We namen daarna allemaal een kop koffie, geen nagerecht. Iedereen had ongeveer 2 tot 3 glazen frisdrank/bier. We betaalden pp, hou je vast 35,65 euro, weliswaar deelden we het gerecht van onze collega die afscheid nam, maar dan nog is 35,65 euro erg veel geld voor wat wij kregen. Mijn collega's op het werk gaan daar vaak heen voor een afscheidsdiner. Mij niet gezien. Als ik hoor dat het Groothuis is, dan haak ik al af. Ik ben er voor de tweede keer geweest (vorige keer was een paar jaar geleden) met collega's maar nee. Nooit meer. Ik pas. Ik raad anderen ook aan om naar een ander restaurant in Emmen te kijken als je honger hebt. Lees de reacties van anderen en je leest hetzelfde: je betaalt teveel voor slecht en weinig eten en slechte service. Denk dat het tijd wordt dat deze tent de negatieve reacties serieus neemt en zich verbetert.
Myrna L.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2015
Met vrienden bij Groothuis gegeten, het was er zoals altijd druk.
De entree was lastig omdat een van ons gehandicapt is en met de rollator niet te steile plank op kon komen. Het hekje ernaast gaat dicht als je je er aan vasthoudt en de klapdeuren kunnen niet open blijven staan. Het was dus een heel geworstel. Eenmaal binnen hadden we wat last van het lawaai, maar het eten was prima. Mijn tonijn was net zo rood als ik gevraagd had, prima dus.
Het meisje dat ons bediende, kwam speciaal nog even vragen of de tonijn goed was. Alle lof voor de bediening.
Marieke K.
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2015
Hier gegeten op zondagavond, het was er relatief rustig deze avond.
Leuke eetcafé in Emmen waar je relatief goed kunt eten maar de prijs soms een beetje aan de hoge kant is. Voorgerecht de zalm was oké, geen poespas. Hoofdgerecht de ossenhaastpuntjes; prima,groente prima, rijst was alleen niet op smaak. Dit is dan jammer. Salade en patat standaard maar goed. Als dessert de huisgemaakte appeltaart met vanillesaus en vanilletaart. Lekker en inderdaad huisgemaakt maar erg veel noten in de taart wat niet op de kaart vermeld staat en wat er naar mijn mening gezien de hoeveelheid noten wel op hoort te staan.
De bediening zou beter op de hoogte moeten zijn mbt. bijvoorbeeld het weekmenu en de vis van de dag; dat zou je gewoon moeten weten bij aanvang van je dienst.
ReneR .
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2014
In fraai pand gevestigd Grand Café. Prettige sfeer. Eerst vanwege plaatsgebrek aan de bar plaats genomen. Attente bediening aan de bar, later een vrije plek aan de lange tafel plaats genomen. Helaas door de drukte of andere reden het personeel minder attent. De keuze van de wijnen was prima. Eten prima, (een 7,5) en vlot geleverd. Zonder meer een aanrader waar wij ooit nog een keer terug komen.
Guus D.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2014
Uitstekend restaurant met Bourgondische kaart en gezellige, verwarmde veranda. Prima gelegenheid voor paren, kleine en grote groepen. Wij waren met vier en onze Groothuis tips:
- Het huisgebrouwen bier
- Zalm met wasabi vooraf
- Steak / tournedos

Vlotte, vriendelijke bediening en daarnaast ook biologische streekproducten op de kaart.
Lapaz .
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2014
We waren afgelopen week op fietsvakantie in Noord-Nederland en zo kwamen in Emmen terecht.
Onze aandacht werd getrokken door het prachtige pand met veranda vlakbij het station. De bediening was meteen erg attent en persoonlijk en het eten was heerlijk, zeker voor een eetcafé.
We bestelden een 3-gangen menu voor 29,- euro. Vooraf een steak tartaar met een open lasagne als hoofdgerecht met diverse vis (o.a. zalm en garnalen) en na gebakken fruit met vanillesabayon.
Koffie kregen we van het huis. Een aanrader! Als we weer 's in Emmen komen, gaan we zeker terug.
Ila .
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2014
Enorm genoten van de salade gerookte vis, met complimenten voor de kok voor de verrukkelijke combinatie van de vissoorten en de samenstelling van de dressing. Groothuis is mijn favoriete restaurant in Emmen. Ik woon in Amsterdam en als ik in Emmen ben is Groothuis een thuisplek voor me. Heerlijk op het terras gezeten met een corenwijntje en genoten van de plezierige en persoonlijke bediening. Zogauw ik weer in Emmen ben, kom ik weer! Dank, Ila
Claire V.
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2014
Bruilofsfeest bijgewoond bij Groothuis. Een fantastische BBQ, nog nooit zo lekker gebbqt!
Klasse vleesgerechten, salades en sausen! goede entourage, fantastische bediening! ook heel vriendelijk voor de kinderen.
Tijdens feest prima bediening. Jammer dat we niet dichter bij wonen anders kwamen we hier heel veel vaker!
Marcel P.
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2014
Dit eetcafe maakt waar wat het belooft: de sfeer van een cafe waar je goed relatief eenvoudige gerechten kunt eten. Ik had in citroenblad en sojasaus gemarineerde tonijn vooraf. Erg lekker. Als hoofdgerecht een steak en die was ook erg goed. Goed op temperatuur en kwalitatief goed vlees. Ik ben geen toetjesmens maar de gegratineerde banaan met chocolademousse deed mij zelfs overstag gaan, een streling voor de tong. De bediening is erg vriendelijk en maakt ondanks de drukte even tijd voor een kort praatje.
Richard V.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2013
Op vrijdagavond gegeten met vriend. Drukke, 30 plus, gezellige tent. Blijkbaar the place to be in Emmen.
Gezellig, relaxed, joviale bediening.
Kaart is wat je verwacht van eetcafé.
Thaise kippensoep vooraf was erg lekker en voor mij precies goed qua pittigheid.
Hoofdgerecht Tournedos met Bearbaisesaus a 29,-.
Saus zeer vlak, onvoldoende, er moet echt betere in te kopen zijn...
Disgenoot was zelfde mening toegedaan.
Tournedos, beschaafde portie, goed gebraden. Weinig groente, frieten voor beide eters. Prijsstelling echter veel te hoog gezien inkoopsprijs voor het gebodene.
Aanpassen.

Mmwelling .
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2013
Lekker eten tegen een redelijke prijs. Prima bierkaart en een heerlijke rode wijn. Echt de moeite waard. De bediening is vriendelijk en alert.
Bert-Jan S.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2012
Leuke brasserie voor een stad als emmen. Erg vriendelijke bediening, relatief goed eten en erg leuke sfeer/mooi decor op de veranda. Het torentje met verschillende hapjes is een aanrader