Groothuis

Stationsstraat 75 7811 GS Emmen Nederland Kaart

Over het restaurant Groothuis

Schuif aan bij Eetcafé Groothuis aan de stationsstraat in het bruisende hart van Emmen, en geniet van smakelijk en ambachtelijk bereide gerechten. Een begrip in Emmen en inmiddels ver daarbuiten!

Met het samenstellen van de uitgebreide en veelbelovende menukaart is er zowel aan de vlees- en visliefhebbers als aan de vegetariërs onder ons gedacht. De diverse en verrassende gerechten worden met respect voor de natuur bereid. Er wordt gebruikt gemaakt van dagverse en (h)eerlijke ingrediënten. Daarnaast is het goed om te weten dat de keuken werkt met vlees afkomstig van dieren die diervriendelijk en biologisch zijn opgegroeid.

Neem bij mooi weer plaats op één van de twee zonovergoten terrassen. En geniet tijdens je diner of borrel van het heerlijke weer. Naast smaakvolle gerechten is Eetcafé Groothuis zoveel meer! Het café staat namelijk bekend om zijn uitgaansavonden met livemuziek en de leukste dj's.

Proef, ervaar en beleef een gezellige en smaakvolle avond bij Eetcafé Groothuis in Emmen!

Meer informatie over restaurant Groothuis

Zondag t/m Woensdag vanaf 16.00 uur
Donderdag t/m Zaterdag vanaf 15.00 uur

• Amex , MasterCard , Pin , Visa
  • Af te huren , Huisdieren welkom

Jouw recensie over het restaurant Groothuis

Ronald V.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2018
B
William W.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2018
Voelde zeer koud aan in het restaurant.
De kachel werd op verzoek wel wat hoger gezet maar toch.. brrr ook na 1 1/2 uur
De vrolijkheid van de vaste bediening is echt uitstekend.
W.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2018
Het is erg rumoerig in het restaurant. Hierdoor kun je, als je met een wat groter gezelschap bent, lang niet alles verstaan.
Judy V.
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2017
Prachtige, sfeervolle plek. Vaker geweest maar voor het eerst nu teleurstellend. Weinig keus in vegetarische gerechten, andere gerechten redelijk van smaak. Moesten lang wachten, dessert kwam niet voor ons allemaal tegelijk. Voor ons een prachtige plek voor koffie/borrel. Diner voorlopig niet weer.
Jeffrey M.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2017
Voor de 2e keer gegeten hier en het was weer uitstekend! Ondanks dat het erg druk was viel ons de wachttijden erg mee. Voor de prijs en kwaliteit een top restaurant.
japo .
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2017
Wat een heerlijk gevoel om hier te gaan eten.
Een enthousiaste bediening, correct en attent..
En het eten was ook van een prima kwaliteit!
Alie A.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2017
Gezellig zitten en goed eten.
gjwalter .
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2017
Gezellige ambiance.....borden moeten eigenlijk wat meer verwarmd worden omdat 1 persoon ander gerecht had waar we op wilden wachten. Eten prima!!
J.M. R.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2017
Na een heerlijk etentje bleek ik een verkeerde tijd opgegeven te hebben voor de regio-taxi, in het restaurant werd getracht dit te herstellen, maar intussen kregen wij gratis thee of koffie, wat onze wens maar was.

Het is jammer dat sfeervol ouder worden van het restaurant gepaard gaat met een ongelijke vloer.
ivodehoog .
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2017
Wanneer je Emmen een bezoekje brengt moet je zeker een stop maken bij Café Groothuis. Heerlijk eten en leuke bediening die het de gasten naar hun zin maakt. Wanneer je aangeeft dat er iemand is met gluten allergie, dan wordt hier goed op ingespeeld! Mij zien ze zeker terug
Jan K.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2017
Wij hebben genoten van de sfeer, de kaart, het eten en niet te vergeten het vakkundig personeel. Wij komen zeker terug.
Dat je recensie minstens 120 tekens moet bevatten vind ik dan weer een minpuntje. Ik wil zelf bepalen wat en hoe uitvoerig ik schrijf. Ik ben immers de klant!
Jos N.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Beste allen,

Ik ben nu meerdere malen bij jullie geweest en wou jullie daarom even laten weten dat jullie keuken voortreffelijk is! En voor al het bedienende personeel respect dat ze op zo'n vriendelijke en professionele manier het de gasten naar hun zin kunnen maken. Echt een genot om af en toe bij jullie te zijn! Ga zo door!

Vriendelijke groet,
Jos
Vivian V.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2016
Helaas erg slecht gegeten. Voedsel was echt niet vers. Zalm en carpaccio waren bruin, de spareribs zwart, kip droog. Echt heel erg jammer.
Jeroen Caroline S.
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2016
Vanavond hier gegeten. Ken dit nog van vroeger, en ben een flinke poos niet geweest. Vroeger was het hier ook op de maandag druk... Nu was er op een paar stellen na, niks te doen.
Kaart is heel beperkt. Vroeger kon je hier heerlijk uitgebreid uit eten, tis nu echt simpel 'eetcafé' eten, en zeker niks meer.
Broodje vooraf prima. Vers brood.
Mijn zus en ik hadden beide de spareribs. Deze waren lekker op smaak en mals. Frietjes erbij en een soort van Italiaanse pastasalade. Lekker en verrassend.
Tegen de tijd dat wij net klaar waren met eten gaan een aantal andere mensen net bestellen.
Daar komt gelijk een amuse van het huis op tafel.
Beetje jammer dat wij dat niet geserveerd kregen! Wordt hier verschil gemaakt tussen gasten?? kennelijk wel. Niet heel netjes!!
Decor is op zich gezellig, maar vooral het voorste gedeelte is oud. Veel lampjes die 't niet meer doen... Zijn details, maar toch jammer...
Dirk L.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2015
Ik heb bij groothuis een heerlijke varkenssatè, frietjes en salade gegeten.
De salade was zeer gevarieeërt met verschillende groentes ik vond hem alleen een beetje flauw van smaak.
Verder was de bediening snel en was het pand zeer huiselijk aangekleed wat voor een gezelige sfeer zorgde.
Johanvangelder .
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2015
Lekker eten en heel veel bieren! Fijn gezeten op de veranda, waar het hoed toeven is!! Bediening over het algemeen goed!
Hier is het goed eten en drinken!! Een aanrader wat ons betreft!!
Johan
Andreo P.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2015
Afgelopen donderdag hier wat gegeten meteen de laaste keer. Prijs is aan de hoge kant voor twee stokjes sate en punt zak friet. Voor dat geld zijn er vele betere alternatiefen in Emmen. Leuk voor een drankje maar eten geen goed idee.
Pim D.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2015
Groothuis is een gezellig café, waar een borrelhapje prima kan, maar verwacht niet te veel kwaliteit van de lunch- of dinerkaart. Eenvoudige gerechten als een saté of wat spareribs weten ze niks van te bakken. De bijgerechten, een puntzak frites en een heel simpel kommetje sla, slaan nergens op voor de prijs die je ervoor betaald. Het dessert hebben we naar overgeslagen..
De bediening is niet op elkaar ingespeeld en stelt om beurten dezelfde cliché vragen.
Ik vind het een leuke kroeg, maar eten doe ik hier niet weer.
mouse321bakkeran .
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2015
Samen met collega hier eerst geborreld en erna gegeten. Bestelden beiden het dagmenu voor de prijs van € 10,- was - dit was Nasi Rames. Helaas de rijst was veels te lang doorgekookt en aan de varkenssate zat een vreemde smaak. Mijn collega was snipverkouden en kon niet goed proeven. Bediening kwam keurig vragen of het naar wens was en ik zei eerlijk nee. Nagevraagd in de keuken- was vers vlees werd me gemeld. Kon ander gerecht bestellen en heb salade met gerookte kip genomen. De salade was goed van smaak, maar de gerookte kip erin was taai en niet weg te krijgen.
Dit was op een maandagavond -misschien was de kok afwezig? en de prijs van het menu was laag. Ik ben hier regelmatig wezen eten en dit was de eerste keer dat het me echt niet smaakte. Er zijn in Emmen andere betere alternatieven en daar ga ik voortaan heen.
Ambiance is verder prima.
Valerio1 .
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2015
Deze tent ziet er heel gezellig uit, gezellig als je met je kameraden of collega's iets wilt drinken. Daarvoor krijgt het een 7, maar daar is alles mee gezegd. Het eten daarentegen valt erg tegen. Eerst de bediening. Ik was er begin deze week en de ober vergat mij bij het vragen om drinken. Het eten duurde erg lang voordat het geserveerd werd. Dat zijn al flinke tegenvallers. Dan het eten. We kregen eerst brood met kruidenboter van het huis, twee schalen werden neergelegd wat we konden delen. Ik bestelde een hamburger en we waren met een groepje collega's, 7 man in totaal. Het meest bizarre was dat wij de bijgerechten (dus frites en salade) met zijn tweeen moesten delen. De salade was al weinig evenals de friet. Een van mijn collega's moest zelfs om extra friet vragen. De friet werd geserveerd in een papieren zak. De hamburger kostte 18,95 en dit was niets meer dan een papieren zak friet en een hamburger van ongeveer 190 gram met een broodje wat leek op een goedkoop cafetaria hamburger broodje met weinig smaakvolle garnituur in het broodje. Meer neit. Ik wilde de hamburger halverwege laten staan maar heb het toch maar gegeten omdat ik toch honger had. We namen daarna allemaal een kop koffie, geen nagerecht. Iedereen had ongeveer 2 tot 3 glazen frisdrank/bier. We betaalden pp, hou je vast 35,65 euro, weliswaar deelden we het gerecht van onze collega die afscheid nam, maar dan nog is 35,65 euro erg veel geld voor wat wij kregen. Mijn collega's op het werk gaan daar vaak heen voor een afscheidsdiner. Mij niet gezien. Als ik hoor dat het Groothuis is, dan haak ik al af. Ik ben er voor de tweede keer geweest (vorige keer was een paar jaar geleden) met collega's maar nee. Nooit meer. Ik pas. Ik raad anderen ook aan om naar een ander restaurant in Emmen te kijken als je honger hebt. Lees de reacties van anderen en je leest hetzelfde: je betaalt teveel voor slecht en weinig eten en slechte service. Denk dat het tijd wordt dat deze tent de negatieve reacties serieus neemt en zich verbetert.