Groothuis

Stationsstraat 75 7811 GS Emmen Nederland Kaart

Over het restaurant Groothuis

Schuif aan bij Eetcafé Groothuis aan de stationsstraat in het bruisende hart van Emmen, en geniet van smakelijk en ambachtelijk bereide gerechten. Een begrip in Emmen en inmiddels ver daarbuiten!

Met het samenstellen van de uitgebreide en veelbelovende menukaart is er zowel aan de vlees- en visliefhebbers als aan de vegetariërs onder ons gedacht. De diverse en verrassende gerechten worden met respect voor de natuur bereid. Er wordt gebruikt gemaakt van dagverse en (h)eerlijke ingrediënten. Daarnaast is het goed om te weten dat de keuken werkt met vlees afkomstig van dieren die diervriendelijk en biologisch zijn opgegroeid.

Neem bij mooi weer plaats op één van de twee zonovergoten terrassen. En geniet tijdens je diner of borrel van het heerlijke weer. Naast smaakvolle gerechten is Eetcafé Groothuis zoveel meer! Het café staat namelijk bekend om zijn uitgaansavonden met livemuziek en de leukste dj's.

Proef, ervaar en beleef een gezellige en smaakvolle avond bij Eetcafé Groothuis in Emmen!

Meer informatie over restaurant Groothuis

Zondag t/m Woensdag vanaf 16.00 uur
Donderdag t/m Zaterdag vanaf 15.00 uur

• Amex , Mastercard , Pin , Visa
  • Af te huren , Huisdieren welkom

Jouw recensie over het restaurant Groothuis

• Datum van je bezoek: 16 jul. 2018
Mosselen (prima), Spare ribs (prima), 2 X pokebowl (rijst veel te droog). Geen garnituur erbij. Lekkere frietjes. Duurde lang voor de drankjes en de gerechten er waren. Desserts waren wel weer prima. Wel een hele mooie plek. 140 euro afgerekend. Voelde als wat te veel.
Remon .
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2018
Mooie locatie, gevarieerde menukaart en gerechten worden mooi opgediend.
Vriendelijke bediening en zeer gunstige prijs-/kwaliteit verhouding
J.H.J. K.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2018
wij hadden de smultoren gekozen. Die was lekker. Het is alleen jammer dat de warme gerechten hierop vrij snel afgekoeld zijn waardoor je sneller eet dan dat je eigenlijk wilt. daarnaast hadden wij een tafeltje voor 2 personen waardoor de smultoren in ons gezichtsveld stond en je minder gezellig kan communiceren omdat je elkaar niet goed ziet. Wellicht kunnen jullie hier iets mee. Verder fijne avond gehad.
Gerald L.
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2018
Perfect ! Gerecht verzocht wat niet op de kaart stond , dit bleek geen probleem en uitmuntend uitgevoerd.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2018
Heerlijk gegeten met mijn 3 broers. Personeel erg vriendelijk en verstand van zaken. Sfeer zowel binnen als buiten erg sfeervol. Zeker een aanrader!
Karin H.
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2018
Vlotte en vriendelijke bediening, gezellige sfeer, goed eten
R.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2018
We hebben heerlijk buiten gezeten, het eten was erg lekker. We hebben genoten en komen zeker terug.
Parkeren kan bij het station, gratis...
Jacqueline H.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2018
Goede atmosfeer - goed gegeten op de veranda met een zakelijke groep. Mooie tent, attente bediening en heerlijk eten. Jammer dat de tafel achter ons ‘en masse’ begon e token tijdens ons hoofdgerecht...
Carola J.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2018
Op de gezellige veranda gegeten. Sfeervol aangekleed. Lekker gerecht met tonijn, aparte ingrediënten, leuk! Mooi punt was dat bij elk gerecht er een bijpassende wijn ( of bier!) Was uitgezocht, erg goed. Jammer van de vele rokers op de veranda, terwijl er nog uitgebreid werd gegeten. Ik zou zeggen: verwijs deze gasten naar het terras. Daar geeft de rook minder overlast, iedereen blij.
Titsia S.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2018
Wij hebben als vriendinnengroep heerlijk gegeten. Twee etagères vol met heerlijke, vers gemaakte voor-en hoofdgerechten.. ...een aanrader! Voeg toe een warme avond in mei; op het terras bij Groothuis. Genieten!
Vergeet de cheesecake vooral niet-die is heerlijk!
V.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2018
Het was een gezellige avond met heerlijke gerechten en heerlijke bijpassende drankjes. Gaan we zeker nog een keer doen en dan de andere gerechten uitproberen.
Bea V.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2018
Prettige plek om te eten. Vriendelijk personeel niet duur en smakelijk eten. Aanrader????????
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2018
Het personeel kon niet goed omgaan met bestellingen die ze kregen. We hadden wat besteld en na een half uur hadden we nog steeds geen drinken omdat ze de bestelling waren vergeten. Ook was dit zo bij een andere tafel er was iets mis gegaan met het eten.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2018
Alles was weer prima verzorgd, alleen ons gerecht moet eigenlijk niet zo geserveerd worden. We bestelden een smultoren voor twee personen; allemaal kleine hapjes in niet voorverwarmde bakjes. Toen de toelichting van het gerecht klaar was, was het eten al koud. Bij de Chinees hebben ze dat beter opgelost; elk gerecht standaard op een rechaud.
Gerard H.
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2018
Was leuk en lekker !!!
Oversmaakentwisten .
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2018
Top eten. Top bediening. Top-locatie.

Kritische kanttekening: nog wel even die oplossing vinden voor de Smultoren Groothuis en implementeren. Quoi? Om het warme eten niet koud te laten worden bewaar je van de etagère het (koude) voorgerecht voor het laatst. Dat wordt er, netjes, zelfs bij geadviseerd. Maar qua opbouw maaltijd klopt dit gewoon niet,

Heb er begrip voor dat het apart vooraf serveren van het voorgerecht een fikse extra belasting voor het bedienend personeel betekent (dat zich de poten sowieso al onopvallend maar oh zo klantvriendelijk uit het lijf rent). En heb er begrip voor dat dit gerecht daardoor misschien wat duurder wordt. Maar genoemd 'probleem' zou, letterlijk, niet zo op het bordje van de klant terecht moeten komen. 'Probleem' is bekend bij Groothuis en ben benieuwd naar de oplossing. We zullen het zien, ik kom er sowieso vaker terug. Want: voor zover mij bekend, de beste tent in Emmen als het gaat om prijs/kwaliteit/locatie/ambiance. Dus: genoemd minpuntje had vrijwel geen invloed op m'n top-top-top-waardering. Thx Groothuis, voor weer een fijne avond.
Rosalie M.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2018
Spareribs zwart, bediening te weinig aan tafel, eten was wel eens beter. Maar blijft een gezellige tent
Hans P.
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2018
Prima gegeten in een relaxte sfeer. Je krijgt uitgebreid uitleg over het eten en ook over de vele biertjes. Super welke biertjes ze hier op de tap hebben. Prijs kwaliteit goed
Annie H.
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2018
De sfeer en omgeving is medebepalend voor de kwaliteit van het eten. Restaurant Groothuis is ontzettend sfeervol en medewerkers zijn erg gastvrij. De Groothuis smultoren heeft ook deze keer voor een heerlijk en afwisselend maal gezorgd.
Harold B.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2018