Groot Café Restaurant De Griffel

Hessenweg 117 3731 JE De Bilt Nederland Kaart
31-302203356

Over het restaurant Groot Café Restaurant De Griffel

Meer dan een eetcafé

Of je nu gaat voor het all-inclusive menu, een proeverij van de gerechten of een 'simpele' borrelhap aan de bar, bij De Griffel is het prima toeven. "Van buiten een eetcafé, van binnen ietsje meer..." zoals velen dit café restaurant omschrijven. Een bruin café sfeer zonder écht een café te zijn. Probeer vooral een plekje te veroveren in hun overdekte binnentuin, dit is een prachtig plekje. Geniet van je fijne lunch, brunch of diner in De Bilt!

Meer informatie over restaurant Groot Café Restaurant De Griffel

Maandag t/m Zaterdag vanaf 11:00
Zondag vanaf 13:00

R F.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2017
We moesten lang wachten voordat de volgende gang werd geserveerd en de porties waren maar net genoeg. Had wel iets meer mogen zijn. Grootte verschilde ook erg per gerecht.
De smaak was overigens prima.
Wsvdm V.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2017
Gezellige entourage.
Lekker gegeten,birden keumrig opgemaakt.vriendelijke beduening.alles was gied verzorgd
Leuke lokatie.barman heel ardig
Tea V.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2017
We hebben heerlijk mosselen gegeten.
Het was zeer voldoende
Raymond B.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2017
Wij hadden voor de Proeverij gekozen en hebben heerlijk gegeten. En met de AHbon ook nog voor de helft vd prijs. Voor herhaling zeker vatbaar...
Ardt K.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2017
Prettige locatie, aardige bediening. Gerechten waren prima, maar blonken niet uit in presentatie. Ik zou zeker nog een keer gaan als het in de buurt zou zijn.
Rudo M.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2017
Wat een prachtige zaak is dit. We hebben heerlijk buiten, in een soort veranda gezeten. De bediening was zeer vriendelijk, de borden waren mooi en met zorg opgemaakt. Het eten was erg lekker. Ik had deze locatie uitgekozen uit de AH restaurantactie; we waren op weg naar fort Rijnauwen, om de opera Styx bij te wonen. Het groot café Griffel is een aanrader. Als het dichter bij onze woonplaats zou zijn, zou ik er zeker vaker heen gaan.
Luuk S.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2017
Heerlijk eten, mooi decoratie, alleen volgens mij was onze serveerster nieuw want er werd vaak bestek, glazen of iets dergelijks vergeten
Wim B.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2017
Op de kwaliteit van het eten en de bijbehorende prijs is weinig aan te merken, maar de bediening was ronduit traag. Wat mij betreft geen aanrader.
ElAntonio D.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2017
Jaarmarkt dus erg rustig in het restaurant. De bediening was leuk, aardig en attent. Wij deden de AH restaurant aktie. Kiezen uit de hele kaart en alleen bijbetalen voor een grote portie.
Vooraf ceasar salad en salade met geitenkaas.
Beide goed op smaak en ruim voldoende.
Hoofdgerechten schol en varkensrack. Weer beide prima gegaard en goed op smaak. Het rack was nog een beetje ongegaard bij het bot maar daardoor was de rest perfect en sappig. Misschien in de keuken nog een manier vinden om ook rond het bot beter te garen. Maar ik had het liever zo dan volledig doorgegaard en taai, Helaas geen groente bij dit gerecht; Mijn dagelijkse portie vezels ging ik dus niet halen ;-)
Het desert ijs met advocaat en drie verschillende soorten ijs was redelijk, Helaas bij de laatste geen slagroom en dan komen de smaken wel een beetje te hard naar binnen. De opmaak van de gerechten was weinig creatief zelfs het obligate muntblaadje was er, Door de aktie werd het prijsniveau prima anders was het 'kan beter' geworden.
Wies N.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2017
Het is een goed en gezellig restaurant met vriendelijk,spontaan en bekwaam personeel. De 3 gangen proeferij is een aanrader ! Ik was er gisteren avond met mijn zus en we waren beide zeer tevreden.
marijn_trommelen .
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2017
Wij waren er met de AH restaurant actie. 3 gangen betekent heel erg veel eten! de keus is niet ruim, maar wat je krijgt is heerlijk. En de porties zijn groot, zeker als je 3 gangen neemt. Bij 1 of 2 gangen is het ruim voldoende. Het ziet er binnen mooi uit en de binnentuin is heerlijk. Leuk zaakje.
highfive1 .
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2017
Het was een prettige ambiance. wij werden vlot en prettig geholpen. De AH actie werd direct toegelicht inzake 2 duurdere gerechtjes, helemaal prima. De kaasfondue was gewoontjes, maar oke. De spare ribs en rode poon idem. Maar wij waren wel tevreden hoor.
LydiaBol .
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2017
Het was erg druk en rumoerig door een groot gezelschap in de serre. Daardoor was het personeel een beetje gehaast. De kwaliteit van het eten was goed, zoals we ook van de Griffel gewend zijn (we komen hier vaker). Het zou denk ik duidelijker zijn als de daggerechten die niet op de reguliere kaart staan, duidelijk ergens op een groot whitebord o.i.d. geschreven zouden zijn. De bediening vertelt het wel, maar door het rumoer om je heen gaat er (althans voor mij) een deel van de informatie verloren.
Margot D.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2017
We hebben heel gezellig en heerlijk gegeten. De bediening was uitstekend.
Mike D.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2017
Super lekker gegeten!!
bouter .
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2017
Het was nog rustig toen wij zondag rond 18.00 uur met SD aktie het 3 gangen proefmenu hebben gehad. Leuk om 3 x 3 verschillende gerechten te krijgen. Kwaliteit voldoende, maar voor de originele prijs zou ik het niet doen. Gratis karaf water. Voldoende [gratis] parkeerruimte in de buurt. Leuke ambiance. Personeel heel jong en weinig ervaring, wel aardig.
Maar de hygiëne schiet te kort. Onze gereserveerde tafel was niet goed schoon gemaakt en je plakte aan de deur van het herentoilet vast. De barman haalde met zijn blote handen de ijsklontjes uit een emmer om die vervolgens in de limo te gooien. Toen ik daar iets van zei, kreeg ik te horen; dat doen wij altijd zo.
Daar is dus nog wel iets waaraan gewerkt moet worden.
Daniel W.
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2017
In het verleden al vaak naar tevredenheid gegeten, maar waar ze sinds een tijdje mee bezig zijn weet ik niet. Van mij hoeft het niet meer.

Onder het mom we willen niets weggooien borden zonder enige groenten of garnering. Je kan een bakje sla krijgen als je er om vraagt. Een broodje vooraf is er ook al niet meer bij.
Conny R.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Te weinig personeel voor een vol restaurant. Carpaccio was klein met veel sla met wat geraspte kaas erdoor maar weinig smaak aan het geheel en erg flauw. Mixed grill wel lekker maar de saus muffig en weinig smaak. Voor de sla erbij betaal je wel, maar je moet wel aangegeven of het het erbij wilt hebben. Was dit dus vergeten ook al had ik het gelezen op de kaart. Begrijp heel goed dat ze niet iets wat niet gegeten wordt niet weg willen gooien, maar vraag toch even na bij het opnemen van de bestelling of mensen er sla bij willen. Dame blance kon buiten de kaart gemaakt worden, echter zonder slagroom. Jammer hoor! Toch blijft dit een super locatie met gezellige inrichting.
Jan B.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2017
De salade heeft te lang in de koeling gestaan (croutons zacht),.
behar .
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
We hebben gisteren met onze vtienden heerlijk gegeten bij de Griffel. We hadden het proefmenu en alle gerechten waren perfect. Bediening vriendelijk met gevoel voor humor.
Harry