Groot Café Restaurant De Griffel

Hessenweg 117 3731 JE De Bilt Nederland Kaart
31-302203356

Over het restaurant Groot Café Restaurant De Griffel

Meer dan een eetcafé

Of je nu gaat voor het all-inclusive menu, een proeverij van de gerechten of een 'simpele' borrelhap aan de bar, bij De Griffel is het prima toeven. "Van buiten een eetcafé, van binnen ietsje meer..." zoals velen dit café restaurant omschrijven. Een bruin café sfeer zonder écht een café te zijn. Probeer vooral een plekje te veroveren in hun overdekte binnentuin, dit is een prachtig plekje. Geniet van je fijne lunch, brunch of diner in De Bilt!

Meer informatie over restaurant Groot Café Restaurant De Griffel

Maandag t/m Zaterdag vanaf 11:00
Zondag vanaf 13:00

highfive1 .
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2017
Het was een prettige ambiance. wij werden vlot en prettig geholpen. De AH actie werd direct toegelicht inzake 2 duurdere gerechtjes, helemaal prima. De kaasfondue was gewoontjes, maar oke. De spare ribs en rode poon idem. Maar wij waren wel tevreden hoor.
LydiaBol .
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2017
Het was erg druk en rumoerig door een groot gezelschap in de serre. Daardoor was het personeel een beetje gehaast. De kwaliteit van het eten was goed, zoals we ook van de Griffel gewend zijn (we komen hier vaker). Het zou denk ik duidelijker zijn als de daggerechten die niet op de reguliere kaart staan, duidelijk ergens op een groot whitebord o.i.d. geschreven zouden zijn. De bediening vertelt het wel, maar door het rumoer om je heen gaat er (althans voor mij) een deel van de informatie verloren.
Margot D.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2017
We hebben heel gezellig en heerlijk gegeten. De bediening was uitstekend.
Mike D.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2017
Super lekker gegeten!!
bouter .
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2017
Het was nog rustig toen wij zondag rond 18.00 uur met SD aktie het 3 gangen proefmenu hebben gehad. Leuk om 3 x 3 verschillende gerechten te krijgen. Kwaliteit voldoende, maar voor de originele prijs zou ik het niet doen. Gratis karaf water. Voldoende [gratis] parkeerruimte in de buurt. Leuke ambiance. Personeel heel jong en weinig ervaring, wel aardig.
Maar de hygiëne schiet te kort. Onze gereserveerde tafel was niet goed schoon gemaakt en je plakte aan de deur van het herentoilet vast. De barman haalde met zijn blote handen de ijsklontjes uit een emmer om die vervolgens in de limo te gooien. Toen ik daar iets van zei, kreeg ik te horen; dat doen wij altijd zo.
Daar is dus nog wel iets waaraan gewerkt moet worden.
Daniel W.
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2017
In het verleden al vaak naar tevredenheid gegeten, maar waar ze sinds een tijdje mee bezig zijn weet ik niet. Van mij hoeft het niet meer.

Onder het mom we willen niets weggooien borden zonder enige groenten of garnering. Je kan een bakje sla krijgen als je er om vraagt. Een broodje vooraf is er ook al niet meer bij.
Conny R.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Te weinig personeel voor een vol restaurant. Carpaccio was klein met veel sla met wat geraspte kaas erdoor maar weinig smaak aan het geheel en erg flauw. Mixed grill wel lekker maar de saus muffig en weinig smaak. Voor de sla erbij betaal je wel, maar je moet wel aangegeven of het het erbij wilt hebben. Was dit dus vergeten ook al had ik het gelezen op de kaart. Begrijp heel goed dat ze niet iets wat niet gegeten wordt niet weg willen gooien, maar vraag toch even na bij het opnemen van de bestelling of mensen er sla bij willen. Dame blance kon buiten de kaart gemaakt worden, echter zonder slagroom. Jammer hoor! Toch blijft dit een super locatie met gezellige inrichting.
Jan B.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2017
De salade heeft te lang in de koeling gestaan (croutons zacht),.
behar .
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
We hebben gisteren met onze vtienden heerlijk gegeten bij de Griffel. We hadden het proefmenu en alle gerechten waren perfect. Bediening vriendelijk met gevoel voor humor.
Harry
renateblankensteijn .
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
Het zouden iets betere stoelen mogen zijn of een kussentje erbij we zaten in de overdekte tuin, dat maakt het zitcomfort wel iets lekkerder.
AukjeK .
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2017
Eten was van matige kwaliteit tot slecht. Dumplings waren melig van smaak. Risotto te gaar, vis gortdroog, eend pezig. Ijs van het dessert had geen smaak. Porties van het proefmenu zijn te klein. Slechte service. Mayonaise opgediend gekregen welke later eerder al opgediend bleek te zijn bij andere restaurantgasten (afgestreken bakje en in tweede bakje zat er een toefje op). Op tweede portie mayonaise twee keer moeten vragen en na 15 min pas gekregen. Wijn van het wijnarrangement moest 2 vd 3 gangen om gevraagd worden.
famvdweerdt .
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Weer heerlijk gegeten! Met ah actief, gewoon a la carte dus voldoende keuze! De sfeer is altijd goed, bediening vlot en kwam vaak even vragen of alles nog naar wens was, top,
Inge V.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
Prima eetcafe, enige opmerking is dat je bij het hoofdgerecht geen groente krijgt!
Astrid B.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2016
Leuke bediening, heerlijk gegeten. Prima! Verrassingsmenu, tournedos, kaasfondue en eendenborst met zuurkool. Allemaal erg lekker.
roelo .
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2016
Wij bestelden een vegetarische BBQ schotel en een saté. Mijn vegetarische schotel bevatte 3 kleine tomaatjes, 3 stukjes paprika en een bakje risotto rijst. En dat alles voor 17,50. Het was meer een voorgerecht dan een hoofdgerecht. Schandalig. De saté werd slechts geserveerd met friet. Geen sla of groen te bekennen.
Toen wij hierover klaagde bij de serveerster was het antwoord dat ze geen rauwkost of iets dergelijks erbij serveerden omdat "men" het toch niet op at.....(??)... En er had een kaartje daarover op de tafel moeten staan. Maar dat was er niet. Op de klacht over de vegetarische BBQ werd helemaal niet gereageerd. Jammer....dit was de laatste keer Griffel. Voorheen kwamen wij er graag.
petra2014 .
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
Gisteravond wederom heerlijk gegeten hier. Bediening was zeer vriendelijk en eten gewoon weer top ???? tot een volgende keer weer
petervanvuurde .
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
We hebben heerlijk gegeten, bediening was zeer vriendelijk , het was druk maar alles verliep prima en de sfeer is ook erg gezellig, ga zo door wij komen graag nog eens terug bij de Griffel.
petra2014 .
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
Met de ah aktie hier gegeten, en alles van de kaart kunnen kiezen.
Het eten is gewoon goed, maar vooral de sate is erg top!
de bediening is helaas minder goed, paar keer om en drankje moeten vragen, en na bestelling erachteraan moeten vragen waar het drankje bleef, jammer,gemiste kans,drankomzet kan vele malen omhoog als het gewoon even wordt gevraagd.
Wij waren er op een zaterdagavond begin oktober, helaas 1 groot drama met kinderen, ongelofelijk dat ouders geen enkele aandacht lijken te schenken aan het geluid wat hun koters produceren!
Prima als je met kids uit eten wil,maar hou ze onder controle mensen! op deze manier verziekt het een leuke avond uit van andere gasten.
gelukkig konden we het desert ongestoord genieten, toen waren de koters inmiddels weg,maar toen was het al tegen half 9.
Volgende maand nogmaals tafeltje geboekt met ah aktie, hopelijk zonder al te veel gillende en rondrennende kids.....
Johanna V.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2016
Vanavond geweest met twee vriendinnen. Bediening zeer traag. Saté aardig van smaak, maar zag er zonder garnering zeer kaal uit. Op een bord 4 a 5 patatjes en wat kroepoek. Ik lees nu dat je een schaaltje sla had kunnen krijgen, maar dat werd niet aangeboden. Nee voor ons geen Griffel meer.
Henk T.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2016
We zijn al meerdere keren hier geweest met een voucher van vakantieveilingen. Als we ergens anders gaan eten met zo'n voucher heb je vaak hetzelfde menu. Hier niet, je wordt verrast door de variatie die de kok brengt. En het is elke keer weer een heerlijk driegangenmenu wat ze op tafel zetten. Ook was de bediening deze keer heel erg alert. Onze complimenten, en we komen binnenkort zeker terug.