Over restaurant Groot Café Restaurant De Griffel

Meer dan een eetcafé

Of je nu gaat voor het all-inclusive menu, een proeverij van de gerechten of een 'simpele' borrelhap aan de bar, bij De Griffel is het prima toeven. "Van buiten een eetcafé, van binnen ietsje meer..." zoals velen dit café restaurant omschrijven. Een bruin café sfeer zonder écht een café te zijn. Probeer vooral een plekje te veroveren in hun overdekte binnentuin, dit is een prachtig plekje. Geniet van je fijne lunch, brunch of diner in De Bilt!

Meer informatie over restaurant Groot Café Restaurant De Griffel

Maandag t/m Zaterdag vanaf 11:00
Zondag vanaf 13:00

Eten8/10
Service7,5/10
Decor7,9/10
Grlenderink1944 . 1e beoordeling (1 recensie) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2016
prima geserveerd verrassingsproef menu. zeer vriendelijke bediening
prettig korte wachttijden tijdens de diverse gangen.
Jamschoon . 1e beoordeling (1 recensie) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2016
Een café restaurant waar ik zeker nog eens terug wil. Niet al te grote kaart. (Maakt kiezen alleen maar makkelijker) Vlotte en goede bediening in een sfeer volle binnen tuin. Een aanrader dus
Rose.bredewout . 1e beoordeling (1 recensie) 6,8 /10
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2016
We hadden iets meer van de gerechten verwacht, was wel lekker maar saté zonder blaadje sla is ook zo kaal. Vriendelijke bediening, er was een jarige mee en daar werd extra aandacht aan besteed.
Zoals het kaartje op tafel al aangaf hanteren wij het no waste beleid. Dat betekent dat u niet standaard sla bij ieder gerecht krijgt geserveerd. Dit om verspilling te voorkomen want ruim 90% van de garnituur verdween bij ons onaangeraakt in de afvalemmer. En dat terwijl steeds meer gezinnen moeten rondkomen van de voedselbank. Onverteerbaar voor ons...
Een bakje salade had u kosteloos kunnen bijbestellen.
Komt u vooral nog eens terug en bestel wat van onze overheerlijke salade. En ook een tweede bakje is gewoon gratis!
Petervanvuurde . Fijnproever (5 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2016
Bediening was erg vriendelijk, we mochten een keuze maken uit allerlei voor-hoofd-en nagerechten, was allemaal erg lekker en de Griffel heeft ook die leuke binnentuin,zeker een AANRADER.
Roossinke . 1e beoordeling (1 recensie) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2016
Vriendelijke en behulpzame bediening, service goed. Het eten is altijd lekker en het tempo waarin de gangen worden gebracht zijn ruim. Kortom wij hebben genoten.
Jacqueline_g . 1e beoordeling (1 recensie) 6,3 /10
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2016
Ondanks verzoek bij reservering om in de tuin te zitten ingedeeld aan tafel bij toilet deur. genoeg tafels vrij, maar ruilen stond het personeel niet voor open. Bediening traag. Eten lekker, maar kleine kaart/weinig keuze. van buiten roken heb je binnen last; jammer!
A.wagner . 1e beoordeling (1 recensie) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Een gezellig eetcafe. Goede prijs/kwaliteitsverhouding. De bediening was vriendelijk en servicegericht.
Voor herhaling vatbaar.
Shila C. Fijnproever (9 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
Dit was de tweede keer dat wij aten bij De Griffel, en net als de 1ste keer was het prima verzorgd. Vriendelijke bediening, heerlijk eten. Zeker een aanrader.
Mmanon . 1e beoordeling (1 recensie) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2016
Leuk restaurant, heel vriendelijke bediening, erg leuk buiten in de tuin gezeten, waar toch niemand rookte (heeeerlijk).
De meeste gerechten waren lekker (tournedos, currypotje, mosselen).
Voor ons ligt het restaurant wat minder 'in de looproute', dus denk je er niet zo snel aan.
Wsvdm V. Fijnproever (8 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2016
Geweldige ambuance kwam ook door het mooie weer.
Heerlijke gerechten waar je uit kon kiezen.
Lekker van smaak en leuk opgediend.
Voor herhaling vatbaar
IB69 . Bourgondiër (4 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Vanuit vakantieveilingen hier een 3 gangenproeverij gegeten. De datum was eigenlijk al afgelopen van de voucher want er kon op de laatste dag niet meer gereserveerd worden in vv-systeem. De Griffel vond dat geen probleem en we mochten zelfs nog na de afloopdatum voucher reserveren; goede service!
Iedere gang had 3 gerechtjes.
Vooraf was het een broccolisoep, filodeeg met walnoot, kaas en honing en een appelcompot.
Hoofd was gnocci met spinazie en kaas, een indiaase kipcurry met rijst en kabeljauw met puree. Apart geserveerd nog lekkere vlaamse friet met mayo.
Na was ananasijs, panacotta en citroentaartje.
Het eten was echt heel goed en wij zijn toch vrij kritisch. De smaken waren heerlijk en puur, de opmaak mooi en de porties groot genoeg.
Wij waren dus aangenaam verrast!
Jaapvanr . 1e beoordeling (1 recensie) 7,3 /10
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Leuk restaurantje. Service was redelijk goed, maar zou iets sneller mogen. Orginele gerechten en leuk opgemaakt. Heeeeerlijke Banoffie pie!!
Ad H. Bourgondiër (4 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
De rivierkreeftjes die bij de tapa's schotel waren overheerlijk. De schotel in zijn geheel was heerlijk.Ook de sate was prima.we werden vlot en zeer vriendelijk geholpen .De menukaart zou iets uitgebreider kunnen .bijzonder gezellige inrichting heerlijk in de binnentuin gezeten met zelfs het dak gedeeltelijk open.voor herhaling vatbaar zeker als de menukaart iets uitgebreider wordt.
Esther V. Fijnproever (5 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
De Griffel is een restaurant met heerlijk eten voor een goede prijs. Wel een heel warm restaurant.
De bediening is zeer vriendelijk maar kan beter. Drankjes serveren duurde erg lang, friet bij het hoofdgerecht werd vergeten. Als excuus werd aangegeven dat het erg druk was. Dat klopte, maar daar heeft de klant niets mee te maken en dit moet niet meerdere malen als excuus gebruikt worden. Kijk dan naar je logistieke organisatie. Maar het eten is echt heerlijk en maakte veel goed.
Amersfoorter . Bourgondiër (2 recensies) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Lekker eten, met de AH actie keuze uit de hele kaart.
Het was erg druk, de bediening rende de benen uit z'n lijf.
De tafel en de menukaarten voelden plakkerig aan. Daarnaast stonden er ramen open (begrijpelijk, het was heel warm) maar daardoor kwam er precies sigaretten- en sigarenrook naar binnen. Dat verpestte mijn eten wel enigszins.
De_Lekkerbekken . 1e beoordeling (1 recensie) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2016
We hebben echt heerlijk gegeten bij de Griffel.
Om te beginnen met het voorgerecht, dat was een tomatensoepje, deze was érg lekker, goed van smaak!
Hoofdgerechten waren ook buitengewoon lekker, vooral de indiaanse kip curry was uit de kunst, zo lekker! Het vlees was heerlijk mals!
Nagerecht was ook gewoon goed!
Al met al hebben we heerlijk gegeten in een leuk aangekleed restaurant met een goede bediening!
Kleinepummies . Bourgondiër (4 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Leuk restaurantje dat de moeite waard is, zeker met de AH actie! Gezellige inrichting en sfeer, eten is prima, vriendelijke bediening. Ze doen allemaal hun best en dat resulteert in een prima, lekker avondje.
Irma V. Bourgondiër (3 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2016
Erg sfeervol restaurant,zag er leuk uit met mogelijkheid met open dak
eten was prima bediening erg vriendelijk,
werden prima verzorgd echt een aanrader!
Anoniemiens . Fijnproever (5 recensies) 5,8 /10
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2016
Dit restaurant bewust gereserveerd ivm de aanwezigheid van een kinderspeelkamer. Toen we eenmaal zaten bleek de oppas van de spelkamer ziek en daarmee ook de speelplek dicht. Tevens werd meteen benadrukt dat de kinderstoel niet aan de kop van de tafel mocht staan (terwijl er doorloop en ruimte genoeg was). Kind dus lang moeten zoet houden in benauwde ruimte. Kind kreeg geen bestek bij kindermenu en bij verzoek hierom een groot mes en vork ipv klein vork/lepel. Zelf kaasfondue, dit was niet veel en bovendien simpel; paar sneetjes simpel stokbrood en groentenspies, waarvan broccoli en bloemkool (koelkast?)koud. Voorgerecht met quinoa weinig smaak (koude, niet op smaak gebrachte quinoa). Voor ons helaas geen leuke ervaring geweest maar meer een geval van uitzitten.
Peterrobberse . 1e beoordeling (1 recensie) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Sate was goed, een groot compliment voor de AH actie, je kon " gewoon" kiezen van de kaart. Sfeer en bediening was goed. We komen zeker nog een keer terug.