Groenland

Hoofdstraat,153/155 3971 KJ Driebergen-Rijsenburg Nederland Kaart

Over het restaurant Groenland

Milieuverantwoord uit eten

Bij Groenland denken ze aan het milieu. Ingrediënten zijn biologisch en de producten komen van lokale producenten. Groenland gebruikt zelfs milieuvriendelijke materialen in het restaurant. Door functioneel gebruik van de open haard stroomt er warm water door de lemen muren en is het een eigen warmtebron. Een avond genieten van de lekkerste gerechten en ook nog is met een goed gevoel naar huis. Wat wil je nog meer!

Meer informatie over restaurant Groenland

Dinsdag t/m Vrijdag
Zaterdag 15:00 - 23:00
Zondag Gesloten

Mieke H.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2017
Heerlijk gegeten, voorgerecht (de plank) mag wat minder gevuld zijn, wel heel erg lekker! Gezellig kunnen bijpraten, aardige en vlotte bediening. Al met al een aanrader!
Lydia V.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2017
Beperkte kaart. Modern ingericht met sterke "sauna" geur van de geurstokjes in de toiletten. Door de grote strakke ruimte redelijk snel veel geluid. Leuke tuin/binnenplaats waar je wat kan drinken vooraf maar waar ze geen eten serveren.
Marie S.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2017
Geweldig ontspannend ontvangst, je voelde je zeer welkom. Na een uitleg van de AH actie, konden wij a la carte eten van de kaart. Ruime keus en voor ieder wat wils, aanpassingen waren ook geen probleem. Het eten was smaakvol en uitnodigend om te beginnen. Zat je vol, kon je het dessert mee naar huis nemen, geweldig. Een aanrader om gezellig en ontspannend te tafelen.
Sanne V.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2017
Met 4 vriendinnen hier gegeten. Erg fijne sfeer, perfect om uitgebreid bij te kletsen. Bediening is zeer attent en komt regelmatig vragen of alles naar wens is, maar niet zo vaak dat het steeds het gesprek onderbreekt. Kraanwater wordt aangeboden en steeds bijgevuld, dat waardeer ik altijd enorm. Het eten is voortreffelijk! Wij kozen voor een kleine tapas als voorgerecht en daarna een hoofdgerecht en dessert, alle waren heerlijk. Wel een aantal aandachtspuntjes wat betreft de kaart versus de gerechten: De Aussie meatpie was niet met stoofvlees, zoals op de kaart stond, maar met gehakt. De pavlova met gegrilde perziken kwam zonder perziken. En de 'homemade' ijsthee was niet homemade maar uit een flesje. Nogmaals, het deed niets af aan hoe het smaakte en wij waren zeer gelukkig en tevreden, maar je verwacht wel te krijgen wat je bestelt.
Brigitte V.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2017
Prima gegeten, goede bediening, leuke inrichting. Werd ook vantevoren duidelijk verteld hoe de kortingsbonnen van AH in elkaar staken dus geen verrassingen.
IJs kon wat beter, maar verder een heerlijke lunch gehad.
Anneke V.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2017
Het eten was heerlijk, de bediening was uitstekend en vriendelijk. Zijn zeker van plan om daar weer een keer te gaan eten.
Taco D.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2017
Weer heerlijk gegeten, gezellige sfeer, aardige bediening en lekkere gavarieerde tapas!

Wij komen hier vaker en zijn elke keer weer onder de indruk van de kwaliteit van de gerechten en de enthousiaste ontvangst.
Aanrader!

Dankjewel Niels voor de fijne avond!
Linda K.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2017
Bij Groenland word je op een hartelijke manier ontvangen en goed geholpen door vriendelijk personeel, maar bovenal is het eten heerlijk!
Joop V.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2017
Nu voor derde keer in korte tijd hier gegeten. Memorabel: na 15 min barst hoosbui los en we verkassen naar binnen. Prima, al is het buiten leuker.
Kiezen uit tapas is een leuke optie in juli/augustus. Wij doen dat en hebben geen spijt, al worden sommige tapas ( de zalm vooral) wel heel basaal opgediend. De portionering is net aan oke, dus het zou leuk zijn om iets 'geks' met die tapas te doen: vraag de gast aan het einde of en zoja welke tapa hij nog een keer zou willen proeven....
De dessertkaart zou uitgebreider mogen om echt te boeien, nu is het (zoals overigens overal) een aanhangsel van het echte werk.
De jonge bediening is aardig, welwillend en soms onervaren. De eigenaar lijkt niet veel zin te hebben in de avond of ergert zich aan de domheid van de gasten. Bij mijn koffie wil ik sambuca, met koffieboontjes, en dan deze ook even 'aangestoken'. Hij laat via de bediening weten dat ze aansteken afraden vanwege verlies aan alcohol....maar dat is juist de opzet: iets minder alcohol na 3 seconden branden en dan wel de gebrande koffieboontjes...dat maakt de mooie smaak.
Ook vraag ik me af of wat ik heb gehad nu echt allemaal biologisch was. Kan best, en de zaak afficheert zich als zodanig, maar je merkt er niks van als je binnen bent, terwijl het echt een 'unique selling point' is...
Ellenhier .
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2017
Eten is goed, personeel is gebrekkig. Bedrijfsleider onvriendelijk, humorloos. Bediening wist niet dat of je een biertje kon bestellen. Lang wachten tussen de gangen door. De laatste gang hebben we niet meer afgewacht. De rekening was weer, voor de derde keer, volledig berekend, ondanks dat van te voren en bij de reservering is gezegd dat het een AH actie betreft. 3x is scheepsrecht, wij komen niet meer terug.
Jeannemieke V.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2017
Gereserveerd voor een lunch om samen met mijn moeder te vieren dat het 23 jaar geleden is dat mijn nu studerende dochter en kleindochter van mijn moeder geboren werd. na een prettig welkom mochten wij plaats nemen in de prachtige tuin. Gezeten naast prachtige sneeuwbollen genoten wij van de gezellige lunch. Vooraf een heerlijke carpachio, gevolgd door een roulade van poule met passend garnituur. Als toetje nam mijn moeder heerlijk passie en vanille ijs. vanwege. diabetus nam ik geen dessert en genoot door het kijken naar het mooi opgediende dessert Wij komen graag weer terug.
wilmabooiman .
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2017
We hebben een leuke avond gehad en heerlijk gegeten.
In het begin was de bediening wat traag maar dat hebben ze helemaal goed gemaakt het verdere verloop van de avond. Bijzonder vriendelijke bediening. Er werd ook nog aandacht besteed aan mijn verjaardag door middel van een feestelijke vuurpijl bij het toetje!!! TOP!!!
Evelyn P.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2017
Vriendelijk ontvangen. Duidelijke uitleg. Heerlijk gegeten. Zeker een herhaling, ook zonder AH-bon waard.
Achter de voorgevel verbergt zich een pareltje !!
Wim S.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2017
Enerzijds een prettig gezelschap en goede gesprekken, anderzijds een restaurant met heleboel aandacht (bla bla?) voor biologisch, milieu, etc. , eten is redelijk maar ook prijzig (ook de wijnen) en er worden veel fouten gemaakt. Het begint bij binnenkomst, we hebben gereserveerd en kunnen aperitief op terras achter de zaak gebruiken, eten kan daar niet. We wijzen op een tafel aan het raam, die is vrij en lijkt ons leuk voor het diner. Zet daar dan even een bordje gereserveerd op, want toen we vanaf terras naar binnen kwamen was de tafel bezet. Er wordt gewerkt met een "normale" kaart en een soort internationaal tapas menu. De gerechten van beide kaarten kunnen met elkaar gecombineerd worden. Leuk concept, maar het vereist wel de nodige discipline bij opnemen bestelling en in de keuken. Bij het voorgerecht gaat het dus meteen mis. Een van ons heeft een gewoon voorgerecht en anderen hebben 2 tapas vooraf. Het (warme) voorgerecht komt door, maar de tapas niet. Na paar minuten even vragen, "oeps foutje". De tapas worden vervolgens wel redelijk snel geregeld. De bediening is wel vriendelijk maar laat steeds steken vallen, bestelde karaf water komt pas na 2 x vragen, om bestelde glazen rode wijn moet ook 2 keer gevraagd worden. Alhoewel ik uit regio Amsterdam kom vind ik 22,50 voor scholfilet en 24,50 voor staartstuk behoorlijk aan de prijs.
Naomi V.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2017
Sfeervol restaurant met erg lekker en luxe eten! De porties waren precies groot genoeg en erg veelzijdig. Genoeg keuze uit de kaart. Kortom: zeker een aanrader!
J. V.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2017
Ontvangst was redelijk tot goed. de bediening wat rommelig, geen vaste tafelbediening. weinig keus wat menu's betreft, korte tussenpauze tussen voor hoofd en na gerechten. weinig bijgerechten voor 2 personen, en de patat ontzettend hard. tja, je bent veel veel geld kwijt voor weinig eten. verder was het er netjes en een rustige sfeer.
Veronique L.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2017
De korting is maximaal €32.50 in plaats van 2de persoon gratis. Dit vind ik niet correct en erg misleidend. Als het mooi weer is , is de tuin echt een aanrader!
jantien13 .
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2017
Normaal gesproken is er een menu prijs waarvan de ah kaart afgaat. Nu omduidelijk. Je moet 3 gangen kiezen met min prijs40€ maar er wordt maar 32.50€ per kaart afgetrokken. Het ossenstaartstuk was een tegenvaller en geen 25.50€ waard . Jammer had grote verwachtingen maar voor ons geen herhaling!
Ingeborg B.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2017
Altijd leuk, relaxte omgeving, goed eten en de tapas zijn er weer! Als het mooi weer is kun je ook lekker buiten zitten. Binnen ruim van opzet dus je zit niet bovenop elkaar, friss uitstraling en toch heel gezellig.. Kaart is gericht op produkten van het seizoen en overzichtelijk. Prima wijnen tegen redelijke prijzen.
Susanne M.
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2017
te lang wachten/voor gerecht prima /hoofd gerecht kan beter/naar gerecht niet lekker.......met de korting er af ....te duur. Jammer