Grill-Bar-Eethuisje Griffel

31-519554135

Meer informatie over restaurant Grill-Bar-Eethuisje Griffel

Betty D.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2016
Op een grijze regenachtige dag zit je hier heel gezellig in de serre voor een lunch. De School Salade is met alle kraakverse en gevarieerde ingrediënten een aanrader. En wat heel fijn is, is dat de kruidenboter op kamer temperatuur is en dus smeerbaar.
Rinus V.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2016
Wij hebben hier op 7 september plezierig en gedineerd op het terras. Pluspunt is dat er ook senioren porties zijn. Wij kozen 1x voor de gewone versie en 1x voor de senioren versie van de scholfilet. Beiden waren prima. De bediening is attent en vriendelijk.
Johanna B.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
De griffel, onze favoriete restaurant, in onze vakantie periode gaan wij hier altijd 2 keer eten.
We misten een griffel steak, we kregen een bavette steak!!! Wat een heerlijke steak was dit... formidabel!!! Tot volgend jaar...
Michaelasdf .
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Een echte aanrader dit restaurant! Als hoofdgerecht hadden we Pietje Bell, echt heerlijk! Snelle en vriendelijke bediening. Leuke sfeer een aankleding. Een heerlijk griffeltje bij de koffie. Met andere woorden: Één groot succes :D
Yara J.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2016
Op zondag heerlijk en ontzettend gezellig geluncht bij de Griffel. Erg hartelijk ontvangen door de gastheer, die veel weet te vertellen over de historie van het pand en het ontstaan van de Griffel. Goede lunchgerechten en een prettige sfeer. Het maakte onze missie op Ameland helemaal compleet.
Maudykrol .
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
erg lekker gegeten, 2 x klassemenu (proeverij) 1 x vis en 1 x vlees, red snapper was voortreffelijk, ook het vlees was van goede kwaliteit .. gezellige sfeer, prima bediening, kortom geslaagd
Adrianus Buijtendijk B.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
Vorige week hier een "klasse menu" gegeten. Drie gangen voor € 29,50.
Dit was lekker en goed verzorgd. Dus wij dachten nog een keer terug te gaan.
Toen voor de sliptong gekozen. Wij vroegen of dit "plain" gebakken was of gepaneerd. Nee absoluut nergens doorheen gehaald. Het kwam op tafel,
wel gepaneerd en totaal smakeloos! Zelden zo'n slechte tong gehad.
Nog wel een tegemooetkoming door de wijn niet te rekenen. Dat was netjes.
Maar helaas de laatste keer voor ons.
(Ook vieze menukaarten)
Else D.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2016
Wat een goed restaurant. Geweldig. Nog nooit in mijn leven af ik zo'n lekkere carpaccio. Ik had de proeverij en daar zat ook carpaccio bij. Wat een feest. Ook de andere onderdelen waren tongstrelend. De locatie is goed de sfeer prima kortom een dikke tien waard!!
Rick T.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2016
Buiten op het terras gegeten. Snelle bediening. Wel wat foutjes zoals: wit brood ipv meergranen boerenbrood alsnog vervangen maar toen door gewoon bruin.
Heerlijk school salade, gevarieerd en supervers. Theewater moet gekookt zijn ipv uit de machine. Al met al een prima ervaring en aanbeveling voor een stevige lunch na een mooie fietstocht door de duinen van Ameland.
11-JE S.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2016
Wat een leuke ontspannen bediening! We waren met de laatste boot en moesten ook eerst nog even in ons hotel inchecken maar dat was geen probleem voor de keuken. De kaart is zeer uitgebreid hetgeen de keuze moeilijk maakte. De losse wijnen worden ruim geschonken en zijn bijzonder smakelijk. Het eten is uitstekend, mijn tafelgenoot koos voor de Heekfilet: een groot stuk boterzachte malse vis met aardappelgratin. Ik nam de Kogelbiefstuk met gebakken aardappeltjes en champignonroomsaus. Grote porties [ook nog sla en groente] waardoor het lekkere dessert [ijs met slagroom, karamel en nootjes] en het kaasplankje eigenlijk een beetje in de verdrukking kwamen, maar gelukkig konden we met een gerust hart uitgebreid na tafelen ondanks onze late start: we kregen van het personeel alle ruimte om de tijd te nemen. Kortom, geweldige plek om lekker te gaan eten voor een niet al te hoge prijs!
Pekoma .
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2016
We hebben er met een groep van 11 personen gegeten. Ook hadden we 5 honden bij ons. Het restaurant was 's avonds goed gevuld. Ondanks dat alles werd het eten op een uiterst correcte wijze uitgeserveerd. Alles was zeer smakelijk en er werd regelmatig gevraagd of er nog wensen waren. Men heeft gezorgd voor een gezellige sfeer in een mooie omgeving. Echt een aanrader!
PatDriessen .
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2016
Wij kwamen hier voor borrel en diner. Op de menukaart stonden - behalve een broodplankje - helaas geen opties voor borrel- of bittergarnituur. Daar is men kennelijk niet op ingesteld en moesten we om vragen. Toen bleek dat er wel eea mogelijk was. De service was matig (niet erg warm of welkom) en na het serveren van een zeer karrig bittergarnituur en het meest slechte broodplankje ooit (een homp doorbakken stokbrood met 1 plakje bruin brood + 3 niet vers gemaakte droge smeersels) zijn we vertrokken. Wat een aanfluiting!
Charles Z.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
Een bijzonder leuk restaurant met een gastvrije bediening. Het klasse menu werd ons aanbevolen en zeker een aanrader. Het voorgerecht was een verzameling kleine koude en warme voorgerechtjes. Mijn partner koos de zalm en gamba combinatie als hoofdgerecht en ik had de varkenshaas en ossehaas als combinatie. De bijgerechtjes bestonden uit frietjes, gebakken aardappeltjes, peertjes in rode wijn saus, brocolli en een salade. Teveel van het goede. Het nagerecht was wederom een verzameling van nagerechtjes van cake, ijs en vruchten. Prijs/kwaliteit zeer in orde. De avond afgesloten met koffie en een griffel!!
Peter K.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2016
Het was al weer even geleden dat we hier gegeten hadden, maar op 4 januari 2016 hebben we hier heerlijk gegeten. Heerlijke mixed grill gehad. Was echt de moeite waard. Lekker mals vlees en lekkere groenten erbij. De bediening was leuk. We komen zeker weer!
Familie_Mulder .
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2015
Gisteravond hier erg lekker gegeten. Vooraf vers brood met zelfgemaakte tapenade. Een heerlijke biefstuk, goede spare-ribs en onze dochter vond de vegetarische lasagne erg lekker. Dit alles vergezeld van 'ouderwetse' groenten (stoofpeertjes en spruitjes), maar ook sla en prima frietjes en aardappeltjes. Het dessert ('liefste jongetje/meisje') was met een griffeltje (amelander likeurtje) en goede koffie. Dit alles met vriendelijke bediening en een gezellig vol restaurant. Wij komen terug!
Toinek51 .
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2015
tweede kerstdag gegeten in de Griffel.
Echt heerlijk gegeten, vlotte en aardige bediening.
Is voor herhaling vatbaar, dus volgend jaar met de kerst zijn we er weer.( als alles mee zit )
Emma V.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2015
Heel erg positief over de Griffel. We hebben er maandagavond gegeten en waren zo enthousiast dat we er dinsdag weer naar toe gefietst zijn. Heerlijk vlees, goede prijzen en erg gezellig. De bediening was erg vriendelijk en er was een fijne sfeer. Heb vooral erg genoten van de Pietje Bel! Tot snel.
Manon E.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2015
Via de mail gereserveerd, direct een leuke bevestiging. Op de avond zelf waren we iets vroeger, maar dit was geen probleem. Er heerste een gezellige, warme sfeer. Personeel is vlot, vriendelijk en aangenaam. Eten (voor, hoofd en dessert) was meer dan prima, bij het afrekenen leuk praatje gemaakt met eigenaar (aanname), die ondanks de drukte hier de tijd voor nam. Wij komen zeker terug (in de kerstvakantie).
Micheldebruijn .
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2015
Meer dan uitstekend familierestaurant in hartje Hollum, Ameland. In de vakantie aten wij daar 2 maal en aten van de prima menukaart. Alles vers en van uitstekende kwaliteit. Uitstekende wijnen ook! Aanraders zijn de kinderkaart en voor de volwassenen Pietje Bell (gamba's en ossenhaas). Uitstekende wijnen!
Foppe B.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2015
Het eten en bediening was goed ondanks de drukte, het restaurant was vrijwel vol. Het gerecht Pietje Bell is zonder meer onderscheidend in smaak en opmaak.Tussendoor interesse door bediening qua smaak en drinken. Jammer dat het wachten op de rekening te lang duurde (15 minuten)