Griftpark 1

Blauwkapelseweg 30 3572 KC Utrecht Nederland Kaart

Over restaurant Griftpark 1

Culinaire beleving in het Utrechtse Griftpark

In het Utrechtse Griftpark kun je behalve lekker wandelen, ook genieten van de Franse keuken met Mediterrane invloeden. Restaurant Griftpark 1 heeft twee wisselende weekgerechten en een à la carte menu. Hier is het mogelijk om halve porties te bestellen, zodat je meerdere gerechten kunt proberen. Dit komt goed uit, want de menukaart is zeer uitgebreid. Zo staan er ook een aantal soorten kazen op, geen Goudse, maar wel hele lekkere. Een mooie aanvulling op de wijnkaart.

Meer informatie over restaurant Griftpark 1

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Maandag t/m Zondag

Corinne-J .
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2016
Mooie plek in het park, fijn dat je met warm weer buiten kunt zitten. Duurde zeker een half uur voordat we opgemerkt werden. Eten was ronduit slecht. Alle gerechten waren echt veel en veel te zout. Je proefde de verschillende ingredienten niet, het zag er allemaal wat kunstmatig uit. Als je gewend bent aan pure producten, vallen deze gerechten tegen. We hebben zelden zo slecht gegeten. De bediening was wel heel aardig en ze deden erg hun best. Voor een drankje gaan we zeker terug, maar niet meer voor het eten.
Iswier .
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2016
Ligging in t park uitstekend met een goed terras. Eten goed. Prijs/kwaliteit OK. Gevarieerd aanbod met keuze voor een kleine of normale portie bij elk hoofdgerecht. Prima buurtrestaurant dat ik al kende, vooral voor gezinnen met kinderen. iens
Louise S.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Met het kinderfeestje van onze dochter erg professioneel geholpen omdat een van haar vriendinnetjes een allergie heeft. Geen moeite werd gespaard en de frites werden keurig in een aparte frituurpan gebakken. Super!

Alles zag er heel verzorgd en lekker uit en het personeel was erg vriendelijk. Een voorbeeld voor sommige andere bedrijven.
Federico B.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2016
Laatst hier geluncht met mijn echtgenote en zwager met zijn vrouw en kind. Lunchgerechten zijn standaard maar ruim voldoende qua smaak en presentatie. Bediening is prima. Restaurant is ruim opgezet en geschikt om met kinderen te komen.
Kortom leuke plek om af te spreken na bijvoorbeeld bezoek aan de naastgelegen kinderboerderij.
Catherine E.
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2016
Bij aankomst drankjes besteld, duurde lang totdat duidelijk werd dat deze waren vergeten. Geen excuses gekregen voor het lange wachten. Hoofdgerechten tonijn en kalfoester smaakvol. Op terras buiten gegeten. Zijn al jaren klant hier, maar door bediening bedenken we ons nu of we binnenkort weer eens daar eten. Jammer
Marion12345 .
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2016
Prima geluncht, prijs-kwaliteitverhouding oké, zeer vriendelijk personeel en leuk uitzicht over park. Kortom, ik kom er zeker nog een keer.
DrB .
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2016
Leuke moderne locatie in het bekende Griftpark in Utrecht.
Ons driegangendiner begon met een rundercarpaccio (goed maar niet bijzonder) en gerookte zalm met zoetzure biet. Erg lekker!
Het hoofdgerecht was gebakken kalfsoester met een aardappeltaartje en wat groentes. Viel eerlijk gezegd tegen. Het aardappeltaartje was erg flauw, de groentes niet gaar en de kalfsoester van huis-tuin-keukenniveau. Geen smaakexplosie dus.
Het nagerecht (huisgemaakte tiramisu) maakte wel wat goed. Erg lekker!
Na het diner bestelden we nog koffie met een Drambuie. Koffie OK, chocoladelollies idem, glaasje crème smaakte vooral naar kaneel en helaas werd de Drambuie geserveerd in soort sherryglaasjes, waardoor geur en smaak absoluut niet tot hun recht kwamen.

De service was prima: attent, flexibel en vriendelijk.
De entourage is leuk en modern, maar ondanks de matige bezetting was het geluidsniveau hoog. Misschien veroorzaakt door enkele luidruchtige grote tafels.
Rien B.
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2016
Bijzonder lekker eten in het Griftpark! Met z'n vieren gegeten, en iedereen is dik tevreden. Loempia van geitenkaas, kalfsoester met aardappeltaart, tiramisu: het is allemaal even lekker! De dik aangeklede koffie is ook een leuke verrassing.
Marijke A.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2016
De recensies over dit restaurant zijn sterk wisselend en toch besloten we maar om op ons eigen oordeel af te gaan, aangezien restaurantervaringen vaak ook momentopnamen zijn. Wij kwamen hier blijkbaar op een goed moment. Alles klopte namelijk, de bediening is er vriendelijk en professioneel en het eten was verrukkelijk: een goede carpaccio (die berg veldsla hoeft er echt niet op als je zo'n mooie kwaliteit vlees serveert) met heerlijke eendenleverkrullen. Aan de overkant van de tafel een lekkere marbre van wild zwijn met creme van Vacharin. Hoofdgerechten: kalfsoester en tournedos, beide prima bereid met een goed groente garnituur erbij en lekkere aardappelgerechten. Sauzen ook dik in orde. Heerlijke Zuidafrikaanse chardonnay erbij. Als desserts de panna cotta van espresse en huisgemaakte tiramisu. Die was wat droog door teveel koekjes en te weinig mascarpone, maar dat is dan ook het enige piepkleine minpuntje. We hadden een erg geslaagde avond en we komen zeker terug.
Steefdus .
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2016
Hier een poging gedaan om te lunchen met mijn kleine zoontje, donderdagmiddag 13:30 uur. Voor mijn zoontje bestelde ik twee boterhammen met jam en voor mij de burger "met patatas bravas' - volgens de serveerster. Het was niet druk, her en der bezette tafels. Het duurde lang voordat het eten kwam. De boterhammen met jam ben ik zelf eerder gaan halen bij de keuken en deze snel zelf gesmeerd aan tafel. Na nog eens tien minuten nog steeds geen burger voor mij. Mijn zoontje was uitgegeten en zijn geduld was op, dat van mij ook. De serveerster bood aan om de burger met de bravas mee te geven. Ik kreeg twee zakken mee en natuurlijk was mijn eten koud toen we thuis kwamen na vijf minuten fietsen. En oh ja; geen patatas brava's, maar gewone friet. Die ook niet gaar was, niet te eten dus, en ook nog eens koud. De burger was ook zonder smaak.
Een leuke tent om 's zomers een biertje te drinken met bitterballen, maar dit was een misser vandaag.
Martine R.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2016
Ik had geen hele hoge verwachtingen en ik weet dat het een gezellig restaurant is waar je een prima hapje kunt eten.

We kozen voor het 3 gangenkeuze menu.
1. Vooraf had ik carpaccio die prima en lekker was.
2. Als hoofd had ik de gebakken pompoen met kastanjes. Dit was ronduit vies helaas! De pompoen leek eerder gestoofd samen met de kastanjes die zuur waren en smeuig. De pompoen en kastanjes zaten in een dikke witte saus en ik heb zelfs de helft laten staan. Absoluut niet wat ik had verwacht en eerlijk gezegd gewoon niet te eten.
3. Dessert was dan wel weer smaakvol en prima.

Bediening was ook niet super, een beetje botte vrouw die weinig oprechte vriendelijkheid vertoonde.
Hennie C.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Wij hebben hier gisteren met 6 personen gegeten op een groupon bon. Door verschillende personen, diverse gerechten gegeten. Eten was voortreffelijk smaakvol, leuk opgediend, niet teveel en niet weinig, prima. Bediening ook goed kwamen regelmatig langs.
Het enige minpuntje was de ontzettende herrie, achter ons zat een grote groep die veel lawaai maakte, de akoestiek van het restaurant is niet goed. Lawaai galmt van alle kanten zodat je alleen maar een gesprek kon voeren met de persoon die precies naast je zit of recht tegenover je. De gitarist heeft beslist zijn best gedaan maar wij hebben er helaas niet veel van gehoord door overstemmende harde geluiden. Heel jammer.
Zwata .
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2016
Met volle overtuiging dat we een heerlijk avondje buiten de deur gingen eten, hebben wij ons zeer betreurd m.n. over het voorgerecht. De geitenkaasloempia was omringd met rode besjes die smaakten zo smerig. Ook de loempia zelf was van erbarmelijke kwaliteit. De geitenkaas smaakte muf en weeïg. Het hoofdgerecht en nagerecht waren beiden zo zo. Wij hadden het idee dat de chefkok weinig fantasievol, dan wel de bereiding bedroevend was.
Het personeel was vriendelijk en zorgvuldig. Het restaurant staat op een prachtige locatie, daar zou je meer van verwachten!
Lisenka123 .
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2016
HEERLIJK gegeten met een groupon bon voor een driegangenmenu, met zn tweetjes. Voorgerecht (gerookte zalm en paddestoelsalade) was overheerlijk, net als het hoofdgerecht (gegrilde zalm en zwijn) echt voortreffelijk... heerlijk toetje. Soesjes waren wel erg klein, maar lekker. Citroentaartje ook heerlijk.

Echter, gaan wij er niet heel snel meer heen... We kregen pas wat te drinken 30 minuten na binnenkomst. Werd niet op ons gelet ook verder, moesten erg lang wachten voordat we konden bestellen (toen waren we er al een uur..). Wijnglazen werden weggehaald zonder te vragen of we misschien nog wat wilden drinken. Zelf ons best doen om hun aandacht te trekken om drinken te bestellen. Vervolgens ook weer wachten als het eenmaal op was.
Erg zonde... De kok was top :)
InUtrecht D.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2015
Met Groupon hier een twee gangen-diner genuttigd met twee personen. Fijne sfeer in het restaurant en een mooie locatie in het Griftpark. De gerechten waren origineel en smaakvol, de bediening kundig en vriendelijk. Met name de verse kruidenthee die er in vele soorten en smaken te krijgen is, kan ik aanbevelen.
Litmanen1 .
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2015
Gisteravond met een SD bon gegeten bij het Griftpark. Heerlijk gegeten in een leuke ambiance.
Vanaf voor- tot nagerecht genoten van het menu. Daar wij een SD bon hadden mochten we kiezen uit 3 voor en 3 hoofdgerechten. Op verzoek 1 van de hoofdgerechten vervangen voor een heerlijke tournedos. Dit kon met een kleine betaling. Voor herhaling vatbaar. Een aanrader.
Maartje1404 .
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2015
Wij hebben hier gisteren met 3 personen heerlijk gegeten. Wij hadden een Groupon aanbieding voor een 3-gangen keuzemenu en de selectie van het menu was prima. Een aanrader!
CarlaBosman .
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2015
Met een Groupon gingen we kennismaken met dit restaurant. De recensies waren gunstig en we zijn niet teleurgesteld: het was een goede ervaring op een doordeweekse dag. Niet spectaculair, maar zeker naar tevredenheid.

Speciale vermelding verdient de vriendelijke bediening en service. Hier krijg je nog gewoon een knabbeltje (olijfje, nootje) voordat je besteld hebt, bij de meeste Nederlandse horeca moet je daar tegenwoordig dik voor betalen. Verder was het personeel erg met ons begaan, ze vroegen wel zes keer of alles naar wens was (dat was een beetje vaak, en we werden er wat ongemakkelijk van, anders had ik ze een 9 gegeven). Er werd wijnadvies gegeven en de algemene houding was prettig en relaxed zonder nonchalant te worden.

Als voorgerechten hadden we de pappadum met zalm en de pannacotta. Allebei mooi opgemaakt en smaakvol, leuke combinaties met de wasabimayonaise en vanilleolie. Er kwam ook een stokbroodje bij dat helaas smaakte als afbakbrood, dat kan wel iets beter. Maar de hoofdgerechtjes op zich waren echt het hoogtepunt van de maaltijd.

Hoofdgerechten waren de eendenborst en de gnocchi. De eend was prima van kwaliteit en bereiding met twee bolletjes smakelijke puree erbij. Gnocchi vrij machtig in een kazige saus met groenige stipjes (blijkbaar de spinazie). Er zaten wat peulen, een stronkje broccoli en een peentje bij maar over het geheel misten wij de groente, die was te weinig vertegenwoordigd.

Desserts waren de tiramisu (smaakte huisgemaakt, kon er goed mee door al hebben we hem wel eens spannender gehad) met ijs en slagroom erbij wat het geheel wat overdadig maakte, en de ras-el-hanoutsoesjes, een leuk kruidenaccent bij een verder door vanille (ijs, room, saus) gedomineerd gerechtje.

Alles bij elkaar goed gegeten en gezellig gezeten, met een fris glas Duits witbier van de tap (in een opmerkelijk klein glas dat waarschijnlijk speciaal voor Nederland gemaakt wordt) en een glas rode wijn (geen klachten over de maat). Ruimte niet supergezellig, misschien doordat er een paar grote gezelschappen aan lange tafels zaten maar toch een prima avond uit.
Harry M.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2015
Afgelopen zondag met het gezin gegeten in dit restaurant. Met een groupon wordt uiteten met het hele gezin toch een beetje betaalbaar, maar het nadeel is dat grouponhouders meestal een aangepast menu krijgen met een beperkte keuze. In dit geval kregen we het menu op een los A4-tje met een keuze uit drie voor-, drie hoofd-, en drie nagerechten. Het viel meteen op dat het menu exact hetzelfde was als ongeveer twee jaar geleden, toen we ook met ons vieren in Griftpark 1 hadden gegeten. Best vreemd dat het menu al die tijd ongewijzigd is gebleven. De bediening was correct en vriendelijk en het eten was prima. Ik was zelf ook erg tevreden over de ruimte aan tafel en de afstand tussen de tafels. We zaten niet opgepropt. Kortom: weinig verrassend maar prima.
Veronique T.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2015
Ik heb hier vorige week gegeten en heb genoten. Als voorgerecht de papadum met gerookte zalm genomen. Wat een leuke variatie! en zeer smaakvol. Daarna als hoofdgerecht het gebraden runderstaartstuk met knolselderij frites en serranoham. Ook hier weer enkel lof. Het zag er prachtig uit, het is eens wat anders en het smaakte helemaal goed. Ook de chocolademousse met passiegelei was een aanrader. Niet echt een ruimte portie, maar wel erg lekken. Dus al met al: hier kun je heerlijk eten. 1 minpuntje: de wijnglazen zijn echt klein. In de eerste plaats: zorg voor een fatsoenlijk mooi groot glas. En ben alsjeblieft niet zo zuinig met schenken. Jammer. Verder helemaal top. Qua inrichting: de tafeltjes zijn wat aan de kleine kant en bij het raam staan ze echt tegen het raam geplakt. Het uitzicht is daarentegen weer helemaal leuk.