Grieks Wijnrestaurant Mykonos

Meer informatie over restaurant Grieks Wijnrestaurant Mykonos

Voordelig
John-Karin B.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2016
Afgelopen zaterdag heerlijk bij Mykonos gegeten! De Kongstafel was voortreffelijk en het Grand Dessert top! Kwaliteit van de producten is heel goed. Hele gezellige avond gehad, enthousiast personeel. Hier rijden wij graag nog een keer voor naar Asten.
Marsha S.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2016
Top restaurant, met erg goed eten wat met liefde bereid word. Als voorgerecht hadden wij pikilia, heerlijk!! Van alles wat, en heel gezellig om te delen. De Koningstafel is een aanrader voor het hoofdgerecht, weer van alles wat!!. Vriendelijk personeel die de tijd voor je nemen. Je wordt met liefde ontvangen. Ondanks dat het voor ons een stuk rijden is, komen wij zeker terug!!
Mick 7.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Met zeer hoge verwachtingen afgereisd naar Mykonos, gezien de recensies op Iens en foto's/aanbevelingen op Facebook. Voor ons "feestje", 22 jaar samen dachten we elkaar te verrassen aangezien de Griekse keuken onzer favoriet is.
Vriendelijk ontvangen, was heerlijk weer, mochten we kiezen uit een tafel binnen of buiten. Kozen voor een tafel binnen. Meeste mensen waren al klaar rond half 7 maar het duurde niet heel lang voordat alle plaatsen weer snel vol zaten met bezoekers.
Menukaart ontvangen met een heerlijke Ouzo, geen ellenlange menukaart maar een bondige met veel bekende gerechten en veel lekkers.
Kozen voor deze bijzonder avond de Koningsschotel, met kalimari's, stoofvlees, pasta met zalm en een andere vissoort (pikant), dronken gyros, gyros, bifteki en souvlaki, tomatenrijst en aardappelpartjes. Mooi presentatie opgediend in kleine schaaltjes of mini-pannetjes op een groot rond dienblad (of een plank bij andere gerechten wat we voorbij zagen komen)!
Koningsschotel is een beste hoeveelheid, neem geen voorgerechten erbij want je krijgt niet alles op. Wilde eigenlijk nog de bekende Grand Dessert hebben, maar hadden hier nu geen puf meer voor. Die zullen we bij een volgend bezoek toch eens nemen.

Het eten was allemaal lekker, goed bereid maar als ervaren proevers van de Griekse keuken vonden we bepaalde gerechten wat vlak van smaak (niet genoeg gekruid).
De aardappelpartjes mogen wel wat langer gebakken worden (nog lichte vlakken, dus zacht).
Begrijp zelf nog steeds niet dat restaurants geen eigen patat of aardappelproducten bakken (gemak, marge...)
Sprak eerder met restauranthouders, en nu ook, dat veel Grieken zijn vernederlandst (geen uitgesproken smaak), en dat vindt ik erg jammer... Zeker als je leest dat vaste bezoekers zich in Griekenland zelf wanen. In Griekenland is het zeker veel meer gekruid als in de Nederlandse etablissementen.
Kregen omdat we van ver, Utrecht kwamen nog een drankje van het huis. Zeer attent!

Zouden we weer zo'n eind rijden, misschien.
+ Zeer vriendelijk personeel, vlot en attent (mag wel iets meer uitleg over het gebruik van de saladebar.
+ Uitgebreide saladebar met salades, gigantes (die hadden we gemist, na ons zagen we wel gasten hiermee rondlopen), pepers en olijven en tzatziki.
+ Grote verscheidenheid van gerechten.
+ Grote porties.
- Smaak van de gerechten wat vlak/minder gekruid als gewend.
- Geen zelf gebakken friet of aardappelproducten of patatas sto fourno (aardappel uit de oven)
- Konden helaas geen Grand Dessert meer proeven, zaten nog vol van onze "schaal". Gaan we zeker nog wel een keer voor terug.

RowandeJonge .
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2016
Geweldige bediening, ontzettend vriendelijk personeel. Er wordt regelmatig gevraagd of alles naar wens is, je komt niks te kort.

Het eten is heerlijk. De koningstafel is een aanrader als hoofdgerecht. Op de kaart staan traditionele, Griekse gerechten op een bijzondere manier bereid. Wat je ook besteld, je krijgt meer dan genoeg. De aanbevelingen van het huis op de kaart zijn ook echt aan te raden.

Je waant je in Griekenland wanneer je hier eet, al helemaal als je met lekker weer buiten op het terras kunt eten.

Kortom, een echte aanrader!
Chris V.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2016
Nieuwsgierig geworden door de hoge waardering hier op IENS hier maar eens binnengegaan. Het restaurant is opgesplitst in twee delen, de serre aan de straatzijde zou mijn voorkeur hebben om te dineren.

De bediening is prettig en vlot en neemt de tijd voor je.

De eerste verrassing was al de menukaart, geen ellenlange lijsten met veel van hetzelfde, maar een beknopte kaart met een goede sortering. Fraaie en originele presentatie/opdiening van de gerechten.

Origineel en goed van smaak (Ik heb tenminste een paar gerechten mogen proeven die niet standaard op de kaart van klassieke Grieken staan). Zoals gewoonlijk in deze keuken zijn de porties erg ruim.

Samengevat: een Griekse 'verademing', van harte aanbevolen.
Sanne T.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2016
De Griekse keuken is niet onze favoriete keuken maar ieder restaurant willen we een keer uitproberen. Het overtrof onze verwachtingen! Minpunten kunnen we eigenlijk niet noemen: ontvangst was goed, leuke sfeer, bediening goed, lekkere salades in de saladebar, de gerechten divers en zelfs vegetarisch deed niet onder voor de vleesgerechten! Complimenten! Zeker een aanrader om een keer te gaan eten óók als de Griekse keuken niet je eerste keuze is en óók als je vegetariër bent!
Sandra V.
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2016
Gisteren heerlijk gegeten, we mochten de ga pas uitproberen en dit was een succes! Heerlijk, elke hapje zijn eigen smaak. De porties waren perfect en mooi gepresenteerd! Het eten was vers en niet te vet, we hadden geen overvol gevoel. Extra compliment voor de baklava, deze was perfect. Niet te zoet en niet te vet.
Het is een sfeervol restaurant met gezellige Griekse aankleding en de bediening erg vriendelijk en vlot. Zeker aan te bevelen om hier een te reserveren!
Sandra W.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2016
hadden 2 weken geleden al gereserveerd, komen we binnen, worden we in een donker hoekje geplaatst ( tafeltje van 2 ), terwijl er 2 personen voor ons binnen kwamen die niet gereserveerd hadden en een leuk plaatsje bij het raam kregen, maarja daar maar niets van gezegd. voorgerecht besteld, wat lekker en voldoende was, ( tomatensoep en gehaktballetjes in tomatensaus ) we hadden allebei varkenshaas en kipfilet met een heerlijke saus besteld, het was een pannetje, waar je het vlees in moest zoeken, zulke kleine stukjes waren het, er zat meer groente en champignons in dan vlees, ( was echt heel erg weinig vlees voor 18,50 euro per persoon), de saus was voor ons veel te pittig, terwijl dit niet op de menukaart stond aangegeven, alles bij elkaar een slechte avond, wat dus ook niet meer voor herhaling vatbaar is, is erg jammer, want vorige keer hebben we met vrienden daar gegeten, en toen eas alles goed en voldoende.
Yesss .
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2016
Bij toeval bij dit griekse restaurant terecht gekomen en in 1 woord:Super,,Mezedes menu genomen en alles was heerlijk,tzatziki,melitzanasalata verukkelijk en knapperige gyros zoals het hoort,zeer gastvrije bediening,,,
Hazel H.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Een heerlijke koningsschotel gegeten, kwalitatief top, afwisselende smaken en goed vlees en vis. Een aanrader.
Wijn van het huis ook goed. Zeker een keer doen als je in Asten bent,

Nancy12345 .
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Afgelopen zaterdag bij Mykonos geweest. Gezellige uitstraling en vriendelijke gastheren die met iedereen aan tafel een praatje maken. We hebben de koningstafel gegeten, dit is een compilatie van diverse verschillende voorgerechten, een grote ronde schaal met wel 15 verschillende hoofdgerechten en een schaal met diverse verschillende desserts waaronder heerlijke sinasappeltaartjes. Het was een ultieme smaaksensatie van de Griekse keuken. En als je niet genoeg hebt, serveren ze gewoon bij. Toprestaurant!
Pascalle P.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2015
Restaurant Mykonos in Asten altijd heerlijk eten maakt niet uit welk gerecht je besteld,altijd gezellige sfeer met super vriendelijke bediening die zorgt dat je een super avond krijgt waarbij ook veel gelachen word,De baas zelf komt altijd netjes vragen of alles ok is en naar wens is is super vriendelijk en ook met hem kun je super lachen dit is niet overal waar de baas zelf zich in de zaak laat zien.En In de zomer kun je ook heerlijk genieten van hun terras.Ik kom zelf uit Valkenburg Limburg en als ik Grieks wil eten ga ik speciaal naar Asten dus dat wil wat zeggen toch.Mij zien ze nog heel vaak ...
Jacqueline Bo Van Der Heijden J.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2015
Mykonos is een zeer gezellig en sfeervol Grieks restaurant.Het heeft een mooi interieur en bestaat uit meerdere zit gedeeltes in verschillende hoogtes.In de zomer heerlijk op het terras en in de aangebouwde sere.Een gezellige bar en open keuken.

De gerechten zijn super lekker en met zorg bereid...De gyros is nergens zo lekker.Het uitgebreide saladebuffet maakt alles compleet.

Over de bediening valt niets te klagen het personeel is een echt team en zeer enthousiast en klant vriendelijk.
Kostas D.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2015
Inmiddels al meerdere malen wezen eten bij Restaurant Mykonos in het pittoreske Asten. Wat direct opvalt bij binnenkomst is de gezellige sfeer die er hangt in het restaurant. Alle medewerkers begroeten mij en mijn gezelschap altijd vriendelijk en met een lach. Vooral de serre van het restaurant is zeer gezellig om in te dineren vanwege de lichtinval in de mooie decoratie. Ook de bekende Griekse muzikale klanken ontbreken niet op de achtergrond. De menukaart is relatief klein, maar duidelijk. Naast de 'standaard' vleesgerechten zoals Gyros en Souflaki, zijn er ook diverse typisch Griekse specialiteiten beschikbaar, zoals Mosxari Stamna (kalfsgerecht uit de oven) en Stifado. Ik ga meestal voor de vleesgerechten, omdat ik een grote eter ben. In vergelijking met andere Griekse restaurants smaakt de Gyros heerlijk en is al het andere vlees ook zeer smakelijk en voorzien van de juiste kruiden. Mijn persoonlijke favoriet is de Bifteki Fraco. Dit is gekruid gehakt, gevuld met feta kaas. Ook is er in de zaak een saladebar aanwezig waar de gasten onbeperkt gebruik van mogen maken gedurende de avond voorzien van een gevarieerd aanbod van verschillende salades en Griekse delicatessen zoals Tzatziki, witte bonen en Olijven. Al met al, een echte aanrader!
Kim G.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2015
Ga graag naar mykonos altijd super gezellig, leuk personeel gezellige eigenaar en je kan er altijd lekker eten. De sfeer is super en een mooi grieks decor!
Laura V.
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2015
Op uitnodiging en dikke tevredenheid vanuit hen, hier aangeschoven om een hapje te eten.
Dat was voor mij een uitdaging, doordat ik met vele allergieën te maken heb, was het voor mij best spannend om hier te gaan eten.
Vantevoren gekeken op de kaart waardoor niet overdreven zo'n 80% afviel. (mag geen melkproducten, aubergine en tomaat)
Gekozen voor de vleesschotel, waardoor ik dacht dat ik in ieder geval diverse soorten vlees zou kunnen eten en dat was iets wat ik wel mocht!
Echter kwamen er een aantal specialiteiten bij op tafel die superlekker roken, maar helaas voor mij niet aan mijn allergie eisen voldeden.
Zo kwam er moussaka op tafel iets wat ik echt ongelooflijk lekker vind, maar helaas kaas, aubergine en tomaat, killing for me en best een marteling om dat op tafel te zien staan!
Voor mij was het wel heel veel fijner geweest als het bedienend personeel had gevraagd of er allergieën waren, of waar de schotel uit bestond. Nu kon ik van alle specialiteiten niks proeven, waardoor het snel neerkwam op gyros. Niks mis mee, heel mals maar dat had ik dan ook zelf kunnen bestellen.
Toen ik dat aangaf bij het uitserveren, werd er alleen gereageerd met een O, dat vond ik jammer.
Het eten was goed op smaak en kwalitatief goed vlees.
Ik zou willen dat ik de moussaka zou mogen en kunnen proberen, dan zou ik het zeker proberen!
Helaas is dit restaurant voor mij en mijn dieetwensen niet ideaal dus of ik er nog eens zou komen is een ?
Niet door de kwaliteit helaas wel door de ingrediënten en allergieën.
Arno V.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2015
Super tent! De eigenaar maakt n praatje met zijn klanten. Het personeel bestaat in tegenstelling tot veel andere restaurants uit volwassenen en is erg vriendelijk en weet wat bediening inhoudt. Het eten is erg lekker, ziet er verzorgt uit en is niet duur.
Kortom een aanrader en wij zullen hier regelmatig te vinden zijn.
Janet V.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2015
Na een aantal enthousiaste reacties hier, besloot ik te kiezen voor dit restaurant. Op zomaar een vrijdag, met regen. We zaten binnen, bij het raam. Een fantastische sfeer, warm en gezellig. Het zou bijna als thuis aan kunnen voelen. Ik waande me op vakantie, bij vrienden in huis. De medewerkers zijn buitengewoon vriendelijk, behulpzaam en ook daar komt weer de gezelligheid de hoek om. Ik heb bij meerdere Griekse restaurants gegeten, bij dit restaurant kom ik graag nog een keer! Of nog een keer... Ik bestelde keftedakia en deze ervaar ik andere restaurants vaak wat flauw en soms ook beperkt. Maar nu kreeg ik een fijne schaal vol en het vlees was goed gekruid, aangezien ik wel van pittig houd, was dit gerecht heerlijk. Ook de mixed grill was goed gekruid en een goede combinatie van vlees. De hoeveelheid vlees was gigantisch! Wat mij betreft, zou dit minder mogen. De prijzen zijn trouwens ook heel netjes. Ook ziet het er netjes en schoon uit! Alles bij elkaar een dikke aanrader wat mij betreft, ongeacht of je met volwassenen komt of met kinderen!
Eefje V.
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2015
ik ben vandaag met een vriendin wezen uit eten bij Mykonos in asten (Noord-Brabant). Het is een restaurant vol sfeer en gezelligheid. Het personeel is erg vriendelijk en betrokken, ze zorgen ervoor dat je avond goed verloopt. Ondanks dat het restaurant goed vol zat stond onze bestelling erg snel op tafel. Ook eten viel erg in de smaak. kortom, een aanrader!
Siebum .
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2015
Met vrouw en kinderen er op uit om lekker uit te eten ... Komen we Mykonos in Asten tegen. Nou, die 10 is dik verdiend. Heerlijk gegeten in een ongeving waardoor je je in Griekenland waant. Maar nog veel belangrijker, het is alsof je bij vrienden op bezoek bent. Heerlijk die ontspannen sfeer. Ga het gerust eens proberen. Smakelijk ????