Grieks Specialiteitenrestaurant Lithos

• : Parkeerplaats

• Af te huren , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
RoelvdB .
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Jaren terug ben ik wel eens bij dit restaurant geweest en afgelopen zaterdag per toeval hier met 4 personen gegeten.
We waren erg vroeg en er was nog een tafel vrij mits we om 19.00 weg zouden zijn.
Het personeel was erg vriendelijk en attent. De zaak ziet er netjes en schoon uit. De voorgerechten waren calamaris en tzatziki en smaakten erg goed. Als hoofdgerecht diverse combi gerecht gekozen. Allemaal erg goed. Het vlees was erg mals en zeer lekker. Totaal niet vet. De porties waren prima. Ruim maar geen overdaad.
Al met al heb je voor minder dan 25 euro pp gegeten en dat is erg netjes.
Lekker eten, net restaurant en goed personeel. Aanrader.
Arnold R.
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2016
Kindvriendelijk, goede prijs, altijd wel plek en Je nonse benadering. Stoofschotel is een echte aanrader. Een fijn restaurant als je toevallig in de buurt bent rond etenstijd.
Christian B.
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2016
Het was erg rustig op het terras, de bediening vriendelijk, mooie inrichting. Het eten was erg lekker, wel wat gedateerd.
Viniw .
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2016
Waanzinnig restaurant, leuke bediening die ons goed geholpen heeft. Het eten was uitstekend, er werd om extra frietjes gevraagd en deze werden snel en zonder problemen geregeld. De kinderen hebben zich goed vermaakt en mochten ook nog wat uitzoeken. Zeker een aanrader en we gaan absoluut nog een keer terug.
Syrina V.
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2016
Gisteren wezen eten. Heel mooi en leuk aangekleed. Binnen komst werden we heel leuk verwelkomt. Leuk plekje gevonden. Personeel heel aardig. Bij het bestellen van het eten konden we onze wensen aangeven en werd ook rekening mee gehouden. Wel vond ik het raar dat ik ipv de zoet zuur salade sla salade wilde en bij moest betalen!??? Hoofdgerecht mix van alles wat hé jammer was dat moussaka echt slecht was. Helemaal niet romig. Giros was erg vet en niet krokant heel jammer! Kipfilet en bifteki waren goed! tiaziki had gekruider gemogen. Hebben hier eerder gegeten toen was hij beter dan nu jammer....
Suzanne183 .
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2016
Hip Grieks restaurant. We hebben er heerlijk gegeten afgelopen zondag. Een fijne setting voor een romantisch diner voor 2 in een warme rustige inrichting. Niet het type vreetschuur dat vaak met een Grieks restaurant wordt verward, echter ruim voldoende, lekker eten en mooi opgediend. Wij komen zeker nog een keer terug!
CVAA .
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2015
Vorige week, nadat we naar de bioscoop waren geweest, kwam spontaan het idee om de dag af te sluiten met een etentje buiten de deur. Aangezien Lithos net om de hoek was, besloten we na plm. 10 jaar weer eens naar de Griek te gaan.
We bestelden wat voorafjes (prima niets mis mee) en elk een hoofdgerecht.
Ik bestelde Thrakioktiko een ovenschotel met vlees, aardappels en groente.
Toen de overvolle schaal bij mij neergezet werd, kreeg ik acuut spijt van mijn bestelling. En wist ik weer waarom ik niet graag naar de Griek ga.
Het zag er onverzorgd en niet smakelijk uit. Bij het proeven, bleek de groente tot snot gegaard te zijn en de saus had nauwelijks smaak. Enorme hompen vlees lagen er tussen en alles afgedekt met stukken aardappel, genoeg voor 3 personen. Mijn tafelgenoten deelden mijn mening, want hun Stifado en Mousaka waren ook veel te grote porties en vlak van smaak.
Bij deze grootte van porties vergaat je lekkere lust tot eten. Jammer!
De bediening deed ongelooflijk hun best, vriendelijk maar onhandig. Regelmatig viel het bestek bij afruimen op de grond. De sfeer was er ontspannen en gezellig bij een te hard staande muziekinstallatie.
Kortom: een teleurstellende afsluiter van een geweldige dag.
Gerhard G.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2015
Met 10 volwassenen hier gegeten.
De bediening was erg attent, spontaan en gezellig aanwezig. Een extra plus is voor de gastheer die de twee wijnen die hij voorstelde even liet voorproeven, zodat we de (voor ons) lekkerste konden kiezen.
Het restaurant is sfeervol aangekleed en prettig vol met gasten. Om teleurstellingen te voorkomen is reserveren bij Lithos een slimme zet. Op de avond zijn meerdere mensen helaas onverrichterzake weer vertrokken, omdat er geen plaats meer over was...
Het eten en drinken was weer heerlijk, de diverse gerechten met zorg samengesteld en van goede kwaliteit.
Kortom we hebben genoten en komen hier zeker weer terug!!
Robine V.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015
Inmiddels 4 keer bij Lithos gegeten. Erg lekker en gezellig. De bediening is vriendelijk maar niet erg oplettend. De giros vind ik vooral erg lekker, een grote portie met rode ui en wat frietjes. De prijs vind ik echter wel wat aan de hoge kant.
Erik B.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2015
Een warme ontvangst door de eigenaar. Later kwamen zijn zoons - ze vertelden dat zelf met trots - aan de tafel voor bestellingen.
Samen met mijn partner een zevental heerlijk voorgerechten gegeten. Mooi opgediend, prima van smaak, mooie schalen en borden.
Han2015 .
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2015
Alles is gewoon perfect, gezellige inrichting, leuk personeel en vooral goed en voldoende eten.
We hebben er nu een aantal keer bijzonder lekker gegeten en gaan dat beslist vaker doen.
Fam Findhammer
Niek H.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2015
Gisteravond weer heerlijk gegeten bij Lithos.
Bij binnenkomst meteen ouzo van het huis.
Van de Keftedes via de Souflaki/Giros tot de Baklava met ijs en slagroom, alles is even smakelijk.
Ruime porties.
Personeel is heel klantvriendelijk.
Reserveren is niet onverstandig want het zit bijna altijd vol.
Elisa H.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2015
Inmiddels al een aantal keer bij Lithos (zoals het ondertussen heet) wezen eten met een vaste groep mensen. En elke keer bevalt het prima! De gerechten zijn altijd lekker, en als je voor een van de driegangenmenu's gaat is het hier ook helemaal niet duur. Afgelopen keer bestelde we ook een fles wij, eentje die erg fanatiek werd aangeraden door de bediening. Maar jammer genoeg viel die me tegen.

Ik moet wel toegeven dat ik alleen hier kom als ik specifiek op zoek ben naar de Griekse keuken, en verder eigenlijk nooit. Als ik zomaar een leuk restaurant in (centrum) Eindhoven zoek, beland ik dus ergens anders.
Erik T.
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2015
Vanaf het eerste contact waren de medewerkers van Lithos bijzonder gastvrij. We waren met z'n elven, en hadden niet heel veel tijd. Toch ging alles soepel, de bediening en de keuken konden dit prima aan. We hadden keuze uit het complete menu. Het eten was bovengemiddeld goed! Zowel de mensen die en combinatie van vlees en moussaka hadden als de mensen die alleen vlees hadden waren tevreden. De salades en frietjes waren prima.
-Pas- .
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2015
Bij dit restaurant erg lekker gegeten. Voor een Griek is de kwaliteit goed, maar in verhouding tot de prijs is dat super vandaar de 9. Ik had een grill schotel besteld met giros, souvlaki, kip en suzuki. De porties zijn groot en er wordt ook nog eens friet en een salade bij geleverd. Vooral de giros en kip vond ik erg smakelijk. Souvlaki was gemiddeld, deze heb ik elders lekkerder gegeten. Mijn tafelgenoten hadden een ossenhaas van de grill, erg lekker en gegaard volgens de bestelde cuisson. De ander had een traditioneel stoofgerecht van gemarineerd kalfsvlees (stifado) ook die heb ik geproefd en vond ik erg smaakvol. Ook dat waren flinke porties, voor een lekkere ossenhaas, een stoofgerecht of grill schotel is deze Griek een hele goede keus.

De bediening is vriendelijk, snel en gastvrij. Ook de keuken is rap met het uitserveren van eten nadat de bestelling is geplaatst. De zaak is wat groot maar als je eenmaal zit valt dat weg. Zo is er goede afscheiding aangebracht tussen de tafeltjes waardoor je geen last hebt van andere gasten.
Wendy V.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2014
Wij zijn hier nu voor de vierde keer geweest en het eten is gewoon erg lekker.vooral nummer 100 de varkenshaas aan spies. Maar gister ging ik voor de verschillende vis gerechten ook heerlijk vooral hoe mooi mijn bord was opgemaakt. Je moet wel reserveren want ze hebben veel mensen weg moeten sturen omdat er geen plaats was.
Robert W.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2014
Op een zonnige zaterdagavond zijn we naar Papadopoulos gegaan. Het terras zat bijna vol, binnen was nog genoeg plek. We warden netjes verwelkomd met een ouzo van het huis en kregen de uitgebreide menukaart. Naast de 'standardaard' gerechten staan er ook veel authentieke gerechten op de kaart.
We begonnen met Dakos (een soort bruschetta) en Rhodos dip (brood met 3 heerlijke dips, waaronder de bijzonder goede tzaziki). De gerechten waren heerlijk en mooi opgemaakt.
Als hoofdgerecht kozen we voor Specialiteit Tou Magira - een combinatie van griekse gerechten als giros, souvlaki en moussaka met een grote salade erbij. De porties waren zeer royaal, we kregen niet alles op.
Het kopje koffie toe was het enige dat er nog bij kon.

De rekening bedroeg 84 euro.
De bediening is vriendelijk, niet opdringerig (je wordt eerder overgeslagen), het zou allemaal nog wel iets hartelijker kunnen. Het eten is uitstekend en het decor is netjes.
Papadopoulos is absoluut een aanrader!
Bob V.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2014
Vanavond na ruim 2 jaar weer bij Papadopoulos gegeten. Interieur nog hetzelfde, gelukkig ook rium opgezet nog. Niet gereserveerd, maar voor 2 personen gelijk een tafel. Druk bezet maar geluidsniveau aangenaam laag en een ontspannen sfeer. Twee gratis ouzo - echte niet aangelengd - bij binnenkomst en gelijk de menu kaart. Naderhand gevraagd wat wij wilden drinken. Ondanks dat we ruim de tijd namen, geen probleem dat we daarna pas wilde bestellen. Twee combinatie schotels, 2 fris en 2 baklava. Euro 51 totaal. Opmaak borden netjes en boven verwachting nog steeds. Prettige droge frites, griekse paprika rijst, kool salade met dressing en verse olijven en tzatziki erbij. Schotel met souvlaki, giros, lamskotelet en beftiki en schotel met giros en souvlaki. Perfect gaar, vlees niet doorgeslagen, niet vet. Toiletten niet gebruikt, rolstoel toegankelijk. Nog steeds duidelijk de betere griek. Prettig verwelkomd, naar de tafel gebracht en uitgezwaaid met buitendeur open houdend. Enige punt van kritiek, degene die de drankjes, eten opnam en bracht en afrekende waren 4 verschillende personen, waardoor wij niet meer wisten wat 73 en 86 was. Griekse namen zijn lastig. Zet je nummers voor de gerechten, dan is het misschien ook verstandig te onthouden wie welk nummer besteld. Inderdaad, dit gebeurd bij weinig restaurants, maar het zou Papadopoulos qua service nog een tandje hoger zetten. Ons zie je zeker terug!
Esther L.
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2014
Wij konden op de drukke zaterdag avond gelukkig nog 2 uur lang terecht met een groep van 6personen. Heel vriendelijke bediening:ontvangst was gastvrij, service was goed en de jongedame wist veel en maakte ons goed wegwijs in de Griekse keuken, top! Restaurant was modern gezellig grieks aangekleed, prima.
Porties waren royaal! De borden waren allemaal mooi opgemaakt en goed gevuld. Heerlijk vlees en de gyros was precies zoals deze hoort; knapperig met mals vlees, super! Heerlijke tzatziki en goede salade erbij. Een heerlijke griek om graag nog eens naar terug te gaan. Echt een aanrader!
Maud0408 .
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2014
Het restaurant ging om 16.30 uur open. We kwamen net over half 5 binnen en toen was het al aangenaam warm. Zeer sfeervol en erg vriendelijke bediening. Ook het eten voldeed aan onze verwachtingen. Zeer smaakvol. Zeker een adres om vaker terug te komen.