Grieks Specialiteiten Restaurant Mykonos

Hamersveldseweg 26 3833 GP Leusden Nederland Kaart

Over restaurant Grieks Specialiteiten Restaurant Mykonos

In Restaurant Mykonos geniet je in intieme sfeer van de Griekse specialiteiten. De authentieke entourage neemt je in een oogwenk mee naar een Griekse vakantiebestemming. Service en ambacht doen de rest. De chef vindt het een uitdaging om je te verrassen, maar bereidt met dezelfde passie à la carte gerechten voor je. Volg je het liefst met je tafelgenoot dezelfde route door de Griekse keuken? Bestel dan Mezedes of een van de shared dining schotels.

Meer informatie over restaurant Grieks Specialiteiten Restaurant Mykonos

Maandag 16:30 - 22:00
Dinsdag gesloten
Woensdag t/m zondag 16:30 - 22:00

• Af te huren , Catering , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Duur
Martina S.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2016
Met Albert Heijn bonnen hier gegeten. Bij binnenkomst werden we naar een tafeltje gebracht en kregen de menukaart voor ons. Toen we vroegen of we hier allemaal uit konden kiezen kregen we ineens een veel kleinere kaart. Had dat gelijk gevraagd. Tabouleh besteld als voorgerecht maar ik kreeg zalm. Toen ik zei dat ik tabouleh had besteld en ik zalm had gekregen zei de ober dat het tabouleh was en de vriendelijkheid was verdwenen. Later kwam weliswaar excuus aangezien het inderdaad zalm was maar ik ga hier niet meer eten. Wat een verstand van eten :(
Frans J.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2016
Met een volle AH-spaarkaart werd het deze keer eens een Griek in hartje Leusden: Mykonos. Net terug van Samos een mooie gelegenheid om het vakantiesfeertje nog even vast te houden.

Een speciale AH-menukaart (zonder prijzen!) liet een compilatie zien van de eigen, uitgebreide kaart. We gingen voor een redelijk standaard 3-gangen menu voorzien van een goed glas wijn. Over het geheel genomen goed van smaak en opgediend op de traditionele ovale schotels.

De bediening door zowel vader als zoon was vriendelijk en attent. De doorlooptijd tussen de gerechten was goed afgestemd. Het interieur was echt Grieks en kwam gezellig en verzorgd over. Parkeren is geen probleem want naast het restaurant is er ruim voldoende plek.

Bij de kassa bleek het eerste menu een prijs te hebben van liefst € 35,00. Bij elk ander Grieks restaurant in NL betaal je nergens meer dan € 28,00. Ook hier dus kwam de gedachte weer op dat het menu prijstechnisch opgeschroefd was om het tweede (zgn. gratis) menu enigszins te compenseren. Dat kun je ons inziens beter achterwege laten, het valt toch wel op en hoort zegt het voort.

We komen zeker nog wel eens terug maar dan met een reguliere boeking en een volledige menukaart want die ziet er gewoon royaal uit. Het prijsniveau voor een Griek is hier sowieso bovengemiddeld.
Damhert .
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2016
Leuk restaurant net buiten het centrum van Leusden. De gerechten zijn overheerlijk en authentiek Grieks. Een echte aanrader als hoofdgerecht is de Aphrodite-schotel voor 2 personen. Een lekkere combinatie van diverse grillgerechten, een Griekse gemengde salade, tzatziki, frites en rijst. De schotel wordt mooi geserveerd en is ruim voldoende voor 2 personen. Het restaurant is zodanig ingedeeld met 'Griekse muurtjes' tussen de tafels zodat je weinig hinder hebt van andere gasten.
CHM V.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2016
Heerlijk gegeten bij deze Griek nav de recenties op Iens: vispannetjes en een grillschotel met vlees en vis.
Lekker Grieks biertje erbij!
Veronique T.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2015
Wij waren zeer zeer verrast door dit restaurant! Al jaren inwoners van Leusden, frequent uit eten... En echt niet naar deGriek gaan ivm de kruiden die 'ze' er overal overheen gooien. Maar wat een positieve verrassing. Zalig gegeten bij Mykonos!!
Met zn 2en 9 mezes gedeeld. Dit was meer dan voldoende.... En.. Wat een klasse! De zoon vd eigenaar had n selectie voor ons gemaakt. Wij hebben genoten van elk gerecht. Zelf hadden we iets minder affiniteit met de gevulde kipfilet, maar dat is smaakgebonden. Daarbij werd een topwijn geserveerd. Wij hebben een nieuwe favoriet erbij! Tot de volgende keer... En dan gaan we lekker zelf kiezen... Kijken of we op een 10 voor eten kunnen komen. ;)
Helma E.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2015
Heerlijk gegeten in prettige relaxte sfeer. De gasten werden goed verdeeld over het restaurant zodat je lekker vrij zat te eten. Salades waren vers bereid en dat proef je. Het hoofdgerecht was een grilgerecht met véél vlees! En het toetje was draadjesgebak. Ik ken die kleintjes van de Turkse winkels maar dit was een megafoon exemplaar net veel noten erin. En dat voor een hele redelijke prijs. Een aanrader dit restaurant!
Rita V.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2015
Na een korte vakantie nog even een hapje eten bij de plaatselijke Griek. Zoals altijd een vriendelijke ontvangst. Het eten was lekker en de bediening attent. Maar waar komt nou toch die irritante tocht vandaan? Voelde echt de wind langs mijn nek en de planten in het middengedeelte van het restaurant bewogen mee. Niemand kon de oorzaak vinden.
Doveren .
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2015
Met de meiden van 'De gezellige eetclub' gaan we uit eten. Voor vanavond heb ik voorgesteld om bij dit Grieks restaurant te gaan eten. Samen met mijn vriend eet ik hier regelmatig. We voelen ons hier echt thuis! Bij de reservering heb ik aangegeven om Mezedes te eten. En we laten ons verrassen. Geen kaart de keuze wordt gemaakt door de kok. Natuurlijk voor de kok lastig. Mijn voorkeuren kennen ze wel. Maar mij tafelgenoten? Hebben zij dezelfde voorkeur? We kunnen heerlijk tafelen en telkens wordt de tafel aangevuld met heerlijke gerechten. Voor mij is zijn de meeste gerechten nieuw. Een goede keus om de kok te laten kiezen. Grote Klasse hoe we veel mooie Grieks gerechten hebben kunnen proeven. De avond is goed verzorgd. Ik kom zeker terug om hier te eten.

Groeten Gerjanneke
Scherp .
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2014
Gewoon een goede griek, ingericht zoals het bij een grieks restaurant hoort, goed eten, goede prijsverhouding ook. Bediening erg aardig en netjes. Gewoon altijd goed dit restaurant, doen dus!
Henk V.
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2014
De Griek vind je in elke stad of elk dorp van enige omvang. Net als de Italiaan en de Chinees. Vaak is het eten er zo vernederlandst dat de oorspronkelijke gerechten nauwelijks nog te herkennen zijn. Bij Mykonos is het Griekse karakter duidelijk aanwezig. Helaas is de muziek die uit de luidsprekers komt op songfestivalniveau. Maar ja, dat is in Griekenland meestal ook het geval.
De gerechten op de menukaart zijn authentiek. Zelfs het kindermenu bestaat uit Griekse specialiteiten – hoewel die, als concessie aan de kieskeurige kindersmaak, met frites en appelmoes worden geserveerd. Bijzonder is dat op de uitgebreide kaart wordt vermeld welke gerechten gluten bevatten. Een aardige service. Net als het glaasje ouzo dat we als welkom krijgen.
Omdat op de menukaart zoveel grote en kleine gerechten staan, is de keus niet eenvoudig. We besluiten twee traditionele specialiteiten te nemen: kleftiko (aardappelen met plakjes lamsbout, wortel en kruiden) en pardalis (in ouzo en masticha gebakken lamshaasjes). Vooraf eten we gebakken inktvisringen met knoflooksaus en triota, een schotel met tzatziki, melitzana en tonijnmousse. De smaak is goed, al zijn de gerechten niet zo spannend. Dat geldt ook voor de beide lamsschotels. Smakelijk, maar een beetje vlak van smaak. Het lam is overigens van uitstekende kwaliteit.
Al met al is de Griek in Leusden een prettig adres, waar je tegen een redelijke prijs goed kan eten. Wie graag de creatieve keuken wil, moet een ander restaurant uitzoeken.
Kieskeurtje .
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2014
Tweede keer hier wezen eten, zoals verwacht weer verrukkelijk, bijns niets op aan te merken, moussaka bij ewros schotel kan wat meer gekruid, dat is het enige. Verder is de triota als voorgerecht een grote aanrader!! Mmmmm :)
Kieskeurtje .
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2013
Bevriend met de eigenaar door zijn andere restaurant het bestaan van dit restaurant leren kennen. Speciaal hierheen gegaan op avond met live muziek, eigenaar ook aanwezig en speelde ook mee. Geweldige sfeer, hartstikke gezellig! Restaurant stampvol met vaste klanten, toch ontbrak het ons als vreemden (ook niet uit de buurt van Leusden) niet aan service, alles was top! Heerlijk eten, souvlaki met gyros ten zeerste aan te bevelen, supermals vlees en lekkerste gyros ooit! Hiervoor rijden we maar wat graag dat halfuurtje!
Weizmann .
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2013
Drie keer een "8", en dat is, voor een kritisch verwende kerel als ik niet eens slecht.

Een weinig "chique" eetgelegenheid, lekker losjes en ontspannen. Het eten was, zeker het vleesgerecht, zeer goed, ja, meer dan een 8, hetgeen voor alle "bijlagen" gold. Alleen; jammer dat er weer zo nodig "patat" bij was. Mensen, houdt daar eens mee op en geef eens de keuze tussen patat of een lekkere gebakken aardappel. Het drukt, wat mij betreft, het cijfer wat neer. Desalniettemin, toch nog een acht! Bediening; best goed hoor, in ieder geval vriendelijk, alleen kwam men net even te veel vragen of het allemaal "wel smaakt" hetgeen een beetje als overdreven werd ervaren (ook door mijn mede-eters). De wijn heb ik niet eens geprobeerd, maar daar stel ik, als enorme fijnproever, zulke hoge eisen aan; dat is toch niet gouw goed. In ieder geval vond ik de "huis"-wijn werkelijk erbarmelijk slecht, maar daar zijn ze niet exclusief in (m.a.w., dat vind ik van 95% van de huiswijn). Ergo: het geheel, niet "super", maar zeker erg goed. Prijs: zeer redelijk, absoluut niet te gek.
WongFeiHong .
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2013
Altijd heerlijk eten bij deze Griek. Vooral de Griekse schotel is aan te raden. Daarnaast zijn de Ouzo en het Griekse bier ook zeer aan te raden.

Service is goed. Lekker vlot en beleefd. En het decor ziet er veel gezelliger uit in het nieuwe pand.
Shira3 .
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2013
We zijn hier met een groep van 7 wezen eten.
Erg hartelijk ontvangst. Het was rustig zodat we alle aandacht kregen zonder dat het opdringerig was.
Er werd speciaal voor ons eten klaar gemaakt.
Een schotel vooraf en een hoofdschotel.
Alles met speciale smaakvolle griekse gerechten.
De prijs achteraf was zeker niet hoog.
Dus zeker een restaurant om naar terug te komen.
Ingrid B.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2012
Zondag aten wij hier met een gezelschap van 14 personen. De bediening was vlot en vriendelijk, de ober (eigenaar?) heeft zelfs nog op zijn Griekse gitaar voor mijn ouders gespeeld vanwege hun huwelijksfeest.

Eten was erg goed.
Wij hadden o.a. 7 x Mykonos Grill ( gaat per 2 pers.)
Kipfilet was lekker mals en de lamsrack was echt heel erg goed van smaak (wij zijn liefhebbers).
De salade was ook erg lekker, vers bereid en dus niet van te voren klaar gemaakt.

Wij hebben heerlijk gegeten!
Pudding 10 .
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2012
Heerlijk gegeten en een hele prettigge ambiance. Vooral de zoete olijven waar wij het recept hebben geprobeerd om los te krijgen waren erg verrassend en heelgoed van smaak. Even als de lakis schottel en het Griekse bier.