Grieks Restaurant & Tapasbar KRITI

Kerkstraat 37 1441 BL Purmerend Nederland Kaart

Over restaurant Grieks Restaurant & Tapasbar KRITI

Griekenland in Purmerend

Het knusse restaurant Kriti heeft een fijne locatie in het centrum van Purmerend, dichtbij de Koemarkt. Het Griekse restaurant & tapasbar bestaat uit twee verdiepingen en heeft een open keuken die originele Griekse gerechten bereidt. Met zijn inrichting, sfeer en gerechten is Kriti een uniek begrip in Purmerend!

Meer informatie over restaurant Grieks Restaurant & Tapasbar KRITI

Dinsdag t/m Zondag 17:00 - 00:00

9,2
Isabel S.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2016
Dirk D.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Hier voor het eerst gegeten, is zeer goed bevallen, erg lekker allemaal, zeer vriendelijk personeel, kom hier zeker weer terug.
Serpil A.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2016
We hebben gisteren hier gegeten met mijn man. Eten was heel erg lekker. En we worden vriendelijk en gastvrij geholpen. Nogmaals bedankt voor de gezellige avond.
Absoluut een aanrader voor iedereen
Dirk F.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2016
Het eten was lekker...Helaas konden we niet een menu zelf samenstellen. Dus hebben we aparte gerechtjes besteld. Goed op smaak. Vriendelijke bediening. De tafels stonden wel erg dicht op elkaar waardoor je wat minder privacy had.
Ron P.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2016
Gezellig en een geweldige gast heer.

Heerlijk eten en niet te duur. Wil je lekker uiteten en toch het huiselijkegevoel hebben, is dit restaurant een echt aanrader.
Ook is dit restaurant uitermate geschikt voor elke gelegenheid.
Levent En Miranda B.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2016
Gezellige sfeervolle eetgelegenheid met uitstekende gastheer. Typisch smakelijke Griekse gril gerechten, zeker de moeite waard om weer terug te keren.
Janklomp .
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Vandaag geen zin om te koken. Gelukkig kan er ook afgehaald worden bij Kriti in Purmerend. Vandaag een Gyros schotel met souvlaki van varkenshaas. De Gyros was heerlijk knapperig en de souvlaki gied bruin gegrild en toch nog mals. De salade was prima met wat snippers feta kaas er overheen. De bediening geeft altijd het gevoel van thuiskomen. Een aanrader voor Purmerend.
Arnouds_smaak .
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
we hebben ondertussen zeker 20 keer bij Kriti gegeten en het is altjd top. Er zit welliswaar weinig varatie in het menu maar op zich is dat geen probleem want alle gerechten zijn lekker. Onze favorieten zijn de zelf gemaakte dolma's, de moussaka en natuurlijk het grand dessert kriti. Het is er altijd druk dus reserveer wel even van te voren. Over de bediening; die zingen zelfs lang zal ze leven voor je als je niet jarig bent! Niet overdreven maar gewoon omdat ze hier van hun klanten, het leven en lekker eten houden.
BRdJ .
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2016
Voor we naar de schouwburg gingen hebben mijn dochters en ik gegeten bij Kriti.
Wat een geweldige bediening !! En vriendelijke gastheer..... niets is teveel.
We kozen voor het 3 gangen tapas menu. Dat was heerlijk en overvloedig!!
We hadden, jammer genoeg, geen tijd meer voor het toetje maar de gastheer bood ons zelfs aan dit na de voorstelling te komen halen.
En nu komt het........degene die ( via Iens) gereserveerd had voor ons drieën kreeg tijdens de voorstelling een mail dat ze bij het afrekenen een fout hadden gemaakt en dat we teveel betaald hadden.
Toen we uit de schouwburg kwamen lag het teveel betaalde geld, een dinerbon en voor ieder van ons een verpakking baklava klaar.
KRITI !!!!!! GEWELDIG
Rebecca
Ed D.
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2016
Potverdikkeme moest ik deze week twee keer uit eten en twee keer een feest op zich, gisteren bij Kriti , wat een bediening, wat een gastheer Errol begrijpt waar het om gaat!! de klant, je voelt je THUIS, bij dit Griekse restaurant , goed en veel eten van een super kwaliteit, personeel voor wie niets teveel is om er een fijne avond van te maken , aandacht voor alle klanten en maar blijven vragen of het naar je zin is, dit is echt een top zaak in Purmerend, hoop dat ze zo door blijven gaan en dit is geen dreigement maar ik kom zeker terug!
Priscilla B.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2016
Heerlijk eten en vriendelijk personeel kortom het ideale restaurant om te gaan eten voor een perfect avondje uit echt een aanrader voor iedereen misschien wel leuk om het 3 gangen en 4 gangen menu eens aan te passen
Coulance .
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2016
Absoluut een prima sfeer met een aardige, vlotte en attente bediening, maar helaas was het eten, voor ons als griekenlandgangers , weinig Grieks. De tzaziki had weinig tot geen smaak en dat was idemdito met het vlees (gyros/souflaki). Dat miste de kruiden die dit gerecht zo lekker maakt. Ik heb het Kriti gemeld via de website maar geen enkele reactie gekregen. Jammer..... Dan maar hier. Ik ga hier in ieder geval niet meer eten.
Carry H.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2016
Het was gewoon zoals het hoort!! Héél lekker eten, ruim voldoende eten, hele goede service / bediening en een gezellige sfeer in het restaurant.
Pietjan En Wilma V.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
Wat een wereldzaak is dit toch. Makkelijk met reserveren en zo'niet spontaan en gastvrij ontvangst. Een welkomst snaps en een mantje brood met kruidenboter natuurlijk. Maar dan moet het eten nog komen. De keuze is reuze en wat smaakt het toch heerlijk. Geen gehaast, maar rustig kunnen eten, o zo heerlijk. En de prijs/ kwaliteit verhouding is ook super. Een 10 is nog te weinig voor dit werelds restaurant. We komen snel weer eten, Erol en je team. Bedankt voor de heerlijke avond.
Jurdd .
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2016
gezellig gegeten met een aantal dames. Lekker allemaal Tapas. Het eten was goed en het was erg gezellig. Zeker vaker eten.
Robjs .
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2016
Afgelopen zondag wederom bij Kriti gegeten en weer hebben wij genoten, van het eten, de wijn en de vriendelijke bediening. Er wordt hard gewerkt om iedereen het naar het zin te maken met een praatje een extra hapje en een extra glaasje. Geweldig, wij blijven terugkomen.
Dennis K.
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2016
Heerlijk gegeten en Errol heeft ons geweldig leuk geholpen. Wij hebben hier met 4 personen gegeten en komen hier zeker vaker terug.
WilJ .
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
Online gereserveerd en bij binnenkomst kregen wij te horen dat die geweigerd was ? Gelukkig kon ik de bevestiging tonen en kregen we toch ons tafeltje.
Helaas geen excuus...? Bediening vlot bij het bestellen van drinken en glazen goed gevuld met lekkere wijn.
Het werd steeds drukker en steeds rumoeriger, en na ons hoofdgerecht was de bediening het overzicht kwijt en bleven maar tafels schoonmaken en herschikken voor steeds meer klanten.
Wij hadden de 3 gangen tapas menu. Eten was lekker ( en veel) maar niet bijzonder, voorgerecht, wat salade en bladerdeeg hapje en gehaktballetje, hoofdgerecht gyros, kip en friet met salade , konden wij van te voren eigenlijk raden, waarom zo makkelijk en niet iets bijzonders laten proeven ?
Grand dessert , was ijs, yoghurt met walnoot en honing, wat fruit en een stukje baklava. Ik denk toch dat ik mij de volgende keer niet meer laat verrassen maar zelf wat uitkies van de menu kaart.
Tessa L.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2016
Gezellige sfeer, top bediening en lekker eten. Vooral de keftedakia waren super! Alleen de spanakopita was saaier dan verwacht, maar de rest van het eten was heerlijk. De drie bolletjes ijs vond ik wel te duur en zou ik dus de volgende keer niet bestellen. Ik zou er zeker nog een keer heen gaan, want hier begrijpen ze service!
Wouter D.
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2016
Voor het eerst in dit restaurant gegeten alles was erg lekker. Ook de bediening was zeer goed. We komen zeker nog eens terug.