Grieks restaurant Olympia

Strandboulevard Oost 12 3841 AB Harderwijk Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Grieks restaurant Olympia

Bushalte Gemeentehuis
  • Kom je met de auto?
    Volg borden Dolfinarium, parkeerplaats voor Dolfinarium op paar minuten loopafstand van restaurant
  • : Gratis parkeren in de buurt, Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Woensdag t/m Zondag vanaf 17:00

Fred V.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2017
Paul V.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2017
Gisterenavond heerlijk gegeten bij Olympia. Een mooi restaurant waar het zowel binnen als buiten prima toeven is. Er zijn veel Griekse restaurants in Nederland, maar bij Olympia waan je je weer even terug op je vakantie-adres in Griekenland. Heerlijke wijn, fantastisch eten en een gastvrije bediening, die het horecavak goed verstaat. Wij komen zeker terug....(na onze vakantie op Karphantos )
Louise V.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2017
We zijn hier afgelopen zaterdag geweest met 21 personen. van te voren had ik al veelvuldig contact gehad via email met de bazin van Olympia. Er werd goed mee gedacht. We hadden een verrassingsmenu met vlees en vis en een vergetarisch verrassingsmenu genomen. Het was veel en heerlijk, Bediening was ook goed. Kortom een aanrader!
Sabine D.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2017
Onze nr 1 Griek. Zo hoort een Griek te zijn! Vlees vol smaak en mals. Geen droge gyros zoals bij veel andere Grieken. Ook perfecte niet typisch Griekse gerechten.
Joop D.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2017
Begin januari met een gezelschap hier gegeten. Voorlopig de laatste keer. Eten was niet echt lekker, bijvoorbeeld voorgerechten mosselen in saus en inktvisringen leken nergens naar. Hoofdgerechten smaken allemaal hetzelfde. Absoluut dieptepunt was het stokbrood. waar je gewoon voor betalen moet, piepkleine stukjes van een goedkoop afbakbrood. Nee, dit is geen Griek.
Jaap_Suzanne .
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Hier vanavond met z'n tweetjes gegeten. Bediening erg vriendelijk, eten overheerlijk! Hier gaan we zeker nog een keer naar toe.
WiebeB B.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2016
Hier Gisteren gegeten, met een groep van 13 personen. Alles was even lekker. Voorgerecht, diner en nagerecht, werd in vorm van buffet opgediend. Ruim voldoende voor iedereen. Vlotte bediening

Enigste minpuntje; Jammer de reis naar dit restaurant is 150km, net iets te ver om veel vaker te komen eten. ;-)
Maar als we in de buurt zijn, komen we zeker nog een keer terug.
Jaap B.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Voor de derde keer gegeten. Voortreffelijk! Voorgerecht Kalamaria, die heerlijk smAakten, ook het hoofd gerecht Zorba, was super! En dan de Tzatziki.... Zaalig. Daar kun je nooit genoeg van krijgen. Heerlijk.

Bediening is altijd even vriendelijk en alert, ook op een vrijdagavond als het erg druk is. Een absolute aanrader en inkom graag weer teru
KGETEN .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Ontvangst was prima. Gezien de prijzen verwachtten wij top gerechten. We kregen geen Ouzo aangeboden. Andere gasten kregen dit wel aangeboden. Voorgerechten waren goed, maar niet in verhouding met de prijs. Hoofdgerechten waren goed maar de Gyros was niet conform verwachting....niet gegrild, gewoon gegaard vlees. Wederom niet in verhouding met de prijs. De rest van de gerechten waren smaakvol.
Na het hoofdgerecht kregen we opeens iemand bij de tafel met de vraag of we al een Ouzo van de zaak hadden ontvangen......vreemde gang van zaken maar goed....wij werden alsnog niet uitgesloten van de Ouzo van de zaak.....!
Conclusie: Redelijk goed gegeten, maar voor het eind bedrag kun je veel beter en lekkerder eten. Wij zijn hier nu 2 keer geweest en dat zal geen 3e keer meer plaatsvinden.
Natasja V.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2016
Heerlijke schotel Zorba en Mixed grill gegeten in de serre. Het was slecht weer, naar hier zit je prima. Ouzo wordt niet zomaar neergezet zodat je je een soort van verplicht voelt dit op te drinken, maar er wordt gevraagd of je een glaasje Ouzo lust. Prima bediening.
Ed D.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2016
3 kipsouflaki zonder gyros.
Heerlijk gegeten. Op het terras lekker in het avondzonnetje .
Leuke bediening
Gezellig en heel betaalbaar.
Absolute aanrader
Antoinette L.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2016
Aangezien ik een etentje aangeboden kreeg namens mijn werk een afspraak gemaakt met Sietske de eigenaresse van Olympia om te kijken wat mogelijk was, aangezien het om 16 personen ging.
Wat me direct opviel was de warme ontvangst en het meedenken over het menu. Om niet de hele avond in de menukaart te moeten neuzen gaf Sietske ons de tip te kiezen voor een 3 gangen menu in tapas stijl. Dat was een prima keuze.
De avond was een groot succes! Top bediening maar vooral het heerlijke eten.
Je kan proeven dat alles vers bereidt wordt en zoooo veel variatie.
Ik zou zeker een ieder aanraden is heerlijk te gaan eten in dit gezellige Griekse restaurant.
Wij komen zeker terug!

AnneLH66 .
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
We hebben weer heerlijk gegeten en de bediening was net als altijd vriendelijk, gezellig en weet altijd enorm veel over Griekenland en Grieks eten te vertellen. Ondanks dat het druk was, maakten ze toch tijd vrij voor een praatje. We gaan elk jaar naar Griekenland op vakantie en hebben ook in Nederland op veel plekken Grieks gegeten. Maar de souflaki's zijn bij deze Griek echt veel malser en smakelijker. De spanakopita, bladerdeegflapje met spinazie en fetakaas, was weer lekker knapperig en goed gevuld. Dit keer had ik de galaktobouriko als dessert. Met puddingvulling. Je proeft duidelijk dat ze die ook zelf maken. Mijn zus is een lastige eter en verdraagt ook bovendien lang niet alles, maar kan er ook goed terecht. Ik denk dat dat komt omdat alles zo puur en vers is. Brood maken ze ook van alleen natuurlijke ingrediënten heeft een heerijk krokante korst. Wij maken thuis ook alles zelf. Dat maakt het lastig om uit eten te gaan, want veel restaurants maken toch gebruik van kant-en-klaar producten en dat proef je. Bij dit restaurant is dat niet het geval. Ik vind de gerechten trouwens ook altijd prima op temperatuur. Alleen 's zomers met een briesje op het terras heb ik al eens gehad dat de gyros wat afgekoeld was, maar dat vind ik persoonlijk niet zo erg. Wij eten er eigenlijk altijd heel goed, het stelt nooit teleur. Soms proberen we eens wat anders, maar dat is het altijd toch net níet. Zo komen we altijd weer terug bij deze Griek.
Joel T.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2016
Wat een heerlijk avondje uit moest wezen viel zwaar tegen. Achteraf de recensies te lezen, kloppen de negatieve recensies over dit restaurant. Zo was ons eten koud en na twee keer opnieuw teruggestuurd te hebben naar de keuken was het eindelijk de temperatuur die het wezen moest. Er wordt in eerste instantie ontkend dat er met de magnetron wordt opgewarmd, als we dan beginnen over het voorgerecht, die koude en loei hete balletjes had, dan wordt er gezegd dat die wel in de magnetron zijn opgewarmd. wat is er nu nog waar van wat er gezegd word?
De bediening is in eerste instantie erg vriendelijk, maar een cursusje omgaan met kritiek zou niet verkeerd zijn. omdat wij ons niet echt gehoord voelen. de reactie is: 'dat komt omdat het van de grill afkomt' (gyros en groente hoort daarentegen wel heet te zijn), 'dat horen we nooit'(de recensies zeggen anders).

maar na het eten wordt er toch erkend dat het niet goed gegaan is, waarschijnlijk te laat uitgeserveerd. wie zal het zeggen? Er wordt niet gezegd, 'wat vervelend voor jullie dat het niet op temperatuur was, hoe kan ik het goed maken etc etc.' Uiteindelijk als het eten klaar is, wordt ons aangeboden een dessert of iets van het huis. We hoefden geen dessert meer of iets van het huis. We kregen een wijntje mee van het restaurant en een korting op de bon. toch netjes!

Toch knap dat dit restaurant gemiddeld een 8,2 scoort? wie schrijft de recensies met geweldige verhalen en geeft voor alles een 10! dat kan geen klant zijn, lijkt mij.
We gaan toch liever de volgende keer weer naar ons vertrouwde plekje in Ermelo, de griek, wat goed op temperatuur is.

Wat zo'n goede locatie moet zijn, tegenover het dolfinarium, en wat er knap uitziet en sfeervol. Ook het voorblad van de menukaart wat over de geschiedenis van dit restaurant en eigenaren spreekt, zou ik toch wat beters gunnen.
Het was vandaag zondag, het restaurant zat niet vol? zonde! Echt, verander de temperatuur van het eten, verwarm minder in de magnetron, want dat maakt dat het veel sneller afkoelt, en hopelijk trekt het weer meer mensen aan.
De foto's op deze site van de glazen uitbouw waar we mochten zitten, doen niet af van hoe het er in het echt uitziet. veel mooier en sfeervoller.
Elllenn .
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2016
Leuke locatie hebben ze! We hebben de mixed grill besteld en die was hartstikke lekker. Vlees goed gekruid en heel mals. Verder was de bediening vriendelijk en attent. Kortom, een positieve ervaring!
Eetliefhebster- .
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Al meerdere malen komen wij hongerig naar dit restaurant. Wanneer je hier binnenloopt, ervaar je direct de hartelijke benadering die we van de Griekse cultuur gewend zijn. Wij merkten al snel dat kwaliteit en gastvrijheid hoog in het vaandel staan.

In een recensie kun je nauwelijks kwijt wat dit voor een perfecte zaak is. Alles klopt hier en het eten is uitstekend! Bij dit restaurant weten ze waar ze het over hebben. Het eten is verrukkelijk van het voorgerecht tot en met het dessert. De smaakcombinaties zijn voortreffelijk. We hebben al veel van de kaart geprobeerd, keer op keer worden we verzadigd met heerlijk Grieks eten. Het maakt niet uit of je 'maar' een broodje kruidenboter neemt, (zelf gebakken brood en kruidenboter), 'maar' mixed grill neemt of een uitgebreid samendeel menu, het eten is te allen tijden vers en het vlees heerlijk mals.
Niet alleen voor volwassenen bestaat er een groot diversiteit aan gerechten. Ook aan kinderen wordt gedacht. Een Griekse kaart die zij kunnen bekijken en een verrassing bij het kindermenu. Dat zijn de kleine dingen die toch indruk maken!

De service is optimaal van al het personeel. Ze zijn altijd in staat om een praatje te houden, vlot, sympathiek en behulpzaam. Wanneer je bepaalde wensen hebt, wordt er altijd zorgvuldig meegedacht. Geweldig.

Verder viel ons op dat dit restaurant erg naar smaak is ingericht. De inrichting is een combinatie van modern, maar toch met een traditionele ambiance.

Kortom: wij merkten dat de gast in dit restaurant centraal staat en dat er vanuit het hart wordt gewerkt. Mijn complimenten, ga vooral zo door wij komen zeker vaker!!
Kimberley L.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2016
Op zondag 3 januari 2016 om 18.45 uur gingen wij uit eten bij de Olympia in Harderwijk.
We werden vriendelijk ontvangen. De eigenaresse was erg betrokken bij iedereen en kwam geregeld langs om te vragen of alles naar wens was.

Ik ben bij meerdere Griekse restaurants geweest, maar deze staat nu zeker op nummer 1.
Olympia is ook gevestigd in Almere en ik vond persoonlijk die van Harderwijk het beste.
We zaten romantisch in een hoekje in de serre en alles was sfeervol verlicht.
Wij besloten de Theodorakis (kipsouflaki, biefteki en gyros, € 17,95) & Zorba (varkenssouflaki, biefteki en gyros, € 17,95) te nemen. Alles was zo heerlijk en het was mooi opgediend. Voortreffelijk!
Ik nam als dessert koffie met een glas Koum Koaut, ik wist niet hoe dit smaakte en daardoor kreeg ik eerst een klein glaasje om het te proeven. TOP SERVICE. Mijn vriend nam een meedoen dessert ( zo heet het ook letterlijk).
Nog nooit zo heerlijk gegeten bij de Griek. Top service, top personeel, je eet met smaak en alles is van goede kwaliteit. Wij komen zeker terug
m-fijnproever-3 .
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2015
Afgelopen maandag hier gezellig met z'n 10en gegeten! Super leuke bediening die precies wist wat ze deden! Attent ook met de kleintjes (doekje voor de fristi die viel)! Het eten was allemaal erg lekker! Voor de boulevard echt een aanrader!! Ik kom graag terug om het nog eens over te doen!
Lolke F.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2015
Heerlijk gegeten . Vlees lekker mals. Persoonlijke aandacht en de ambiance is uitnodigend . Een aanrader . Wy komme in oare kear graach werom !
Domenique S.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2015
Echt fantastisch gegeten. Heb veel Grieks gegeten. Maar deze mixed grill was veruit het beste wat ik ooit op heb!

Vakkundig en erg aangenaam personeel. Jammer dat we zover weg wonen. Anders hadden we hier veel vaker gekomen.

Echt top!