Grieks Restaurant Olympia

Botermarkt 19 2311 EN Leiden Nederland Kaart
31-715131929

Over restaurant Grieks Restaurant Olympia

Gastvrijheid op z'n Grieks

Al tientallen jaren zorgt dit Griekse familiebedrijf dat hun gasten tevreden zijn! Het winnend concept wordt opgemaakt door de echte Griekse gastvrijheid, het blauw en wit in het decor en de typische Mediterrane heerlijkheden. Hoe maak je eigenlijk de traditionele tzatziki? Kijk niet raar op van wat culinaire tips!

Meer informatie over restaurant Grieks Restaurant Olympia

7,1
6,9
Gretha54 W.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Vegetarisch is meestal een feestje met Grieks eten, maar hier zeker niet. Opgewarmde, slappe fetaflapjes, gefrituurde keiharde prefab aardappelblokjes, moussaka flauw en meelderig. Niks geen Soul-Food, afknapper.
André B.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2016
Dit is ons favoriete restaurant waar we beslist niet alleen voor de gezelligheid komen, De authentieke Griekse gerechten worden bij regelmaat in een exclusief nieuw jasje gestoken. Op 21 augustus jl. werden we bijvoorbeeld aangenaam verrast met een wel heel bijzondere mousaka door een van de koks zelf aan tafel geserveerd. Wij komen hier al 25 jaar met plezier!
Talus .
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
Twee weken geleden met vrienden lekker gegeten bij Olympia.
Grieks zoals een Griek hoort te zijn. Goed klaargemaakt, lekker vlees, de huiswijn viel een beetje tegen.
Prima bediening, alert, vriendelijk en behulpzaam.
Waterbies .
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
Voor het eerst sinds 26 jaar weer gegeten bij dit "oudste" Griekse restaurant in Leiden.
Van tevoren gebeld om te reserveren, om er zeker van te zijn een tafel te hebben.
Ontvangst was vriendelijk, maar rommelig. Er leek geen lijst met reserveringen te zijn, waarbij de vraag op komt wat voor zin het heeft om überhaupt te reserveren,
Na bestelling van drankje kwamen de menukaarten. Daarna kwam serveerster terug, omdat ze briefje kwijt was met bestelling van drank. De menukaarten stonken enorm naar een lucht van een vaatdoekje dat al een paar dagen te lang gebruikt is. Een beetje een afknapper.
Desalniettemin was het eten best goed. Ik had gekozen voor Aristoteles schotel met sousouki en giros, geserveerd met rijst, tzaziki en gebakken aardappelen.
De ambiance is een outdated, zeg maar jaren tachtig. Daarnaast is het erg rumoerig waardoor je aan tafel geen goed gesprek kunt voeren. Tot slot moet gemeld worden dat de Griekse muziek op de zenuwen gaat werken, omdat steeds de typische Griekse deuntjes om het half uur herhaald werden.
Ik denk dat het weer 26 jaar gaat duren voor ik hier weer terug kom.

Jos V.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
Op aanraden van een kennis maar weer eens Grieks gegeten bij Olympia, in het verleden zijn we er wel vaker geweest. Na een aantal mindere ervaringen hadden het toen wel gezien daar. Ik moet zeggen dat we nu positief verrast waren (had die kennis al voorspeld). De bediening was vriendelijk en attent maar bovenal was het eten erg lekker. Geen bergen vlees zoals je die in het verleden nogal eens tegen kwam maar keurig opgemaakte borden. De kip uit de oven en de giros schotel waren heerlijk mals, een lekker wijntje erbij wat wil je nog meer. Dus we zullen er in de toekomst wel weer vaker gaan eten....
Lekkerbek0971 .
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2015
Standaard Griek uit de jaren 80. Gewoon veel vlees, saus en een glaasje Ouzo. Lekker voor een keertje, maar wordt een beetje saai.
Robbertblom .
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2015
Bij olympia in Leiden terechtgekomen met wat vrienden. Ik heb vooraf gekozen voor de choriatiki, de Griekse salade. Die smaakte goed. Als hoofdgerecht heb ik gekozen voor de makedonia speciaal, stukje ossenhaas, varkenshaas, schnitzel en kipfilet. Het eten is goed maar ook niet geweldig. Als ik ooit in buurt ben ga ik weer langskomen.
M. H.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2015
Met mijn vriendinnen hebben we een 3 gangenmenu genomen van €12.50
Werd geserveerd op 1 bord,was erg lekker zeker voor die prijs!. Volgens mijn word alle gerechten op een bord geserveerd ipv in kleine schaaltjes zoals je jet bij verschillende griekse restaurants krijgt. De bediening was erg vriendelijk!
Voor hernaling vat aar.
Petervanhout .
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2015
De kok lijkt graag te werken met ve-tsin. Resultaat: zout eten.
De keuken en de bediening waren geheel gericht op één grote groep waardoor wij tweeën steeds werden vergeten.
De inrichting is te typeren als Griekse kitsch.
Olypia is géén aanrader!
Kees L.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2015
Sfeervol restaurant waarbij de eigenaars hun best hebben gedaan om een Griekse sfeer te creeren. De porties eten zijn voldoende en van goede kwaliteit. Een aanrader om daar uit eten te gaan.
Jordy B.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2015
De 1e keer Olympia waar ik normaal gesproken altijd bij Delphi ga eten. Binnen is het een stuk rustiger qua aankleding en mensen. We konden nu elkaar verstaan, dat is bij Delphi vaak al lastig zat. We werden zeer gastvrij ontvangen en mochten een tafel uitkiezen. Als voorgerecht hadden we een simpel mandje stokbrood wat prima in orde was.

De bediening was vlot en zeer vriendelijk. Als hoofdgerecht hadden we beide 2 verschillende vleesgerechten. Deze werden op tijd geserveerd en de presentatie was goed in orde. De porties erg groot! Vaak zie je bij een Griek dat het vlees al snel droog is. Dit was hier absoluut niet het geval. De gyros was echt overheerlijk! De aardappeltjes die we erbij kregen hadden iets kruidiger gemogen wat mij betreft.

We hebben geen nagerecht genomen. Absoluut heerlijk gegeten!
Nico K.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2015
Een van de lekkerste Griekse restaurants van Leiden.
de bedienig is vlot.
Zelf een liefhebber om alleen voorgerechtjes te bestellen en deze zijn hier top. Kalamaris,tzatziki, keftedes, griekse salade met goede feta etc.
Angelique D.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2015
Hallo, het was een onbekende restaurant voor ons, maar met computers kom je tegenwoordig overal. We werden vriendelijk ontvangen bij de voordeur, muziek was erg luid aanwezig ivm een feestje maar na vragen werd hij gelijk zachter gezet, eten was erg lekker en zag er allemaal heerlijk uit, ook de salade vonden wij erg lekker. de bediening was super.
Als wij weer in leiden op vakantie zijn komen we zeker weer
Groeten uit de Achterhoek( Winterswijk)
Ktol1995 .
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2014
Super restaurant! hier laatst gegeten met een groep van 14 man en niets te klagen gehad. Vooraf een lekker glaasje ouzo en de muziek bracht ons helemaal in de griekse stemming. een lieve griekse familie runt dit bedrijf al jaren en laten je echt welkom voelen. het eten was ook heerlijk en de bediening was lekker vlot met ons drinken. voor de jarige onder ons werd er nog een vuurwerkfontijn in het toetje gedaan dus daar hebben ze ook punten mee gescoord bij ons! wij gaan zeker vaker verjaardagen e.d. hier vieren.
Loes L.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2013
Eten redelijk bediening ronduit slecht met 9 man uit eten en voor 6man eten gebracht en niet 1x maar 3x en dat op 2e kerstdag de tafels achter ons ook slecht bediend we waren er om 9uur wel klaar me hoefde alle maal geen toetje meer en waren het meer dan zat
Dit was eens maar nooit meer
Ramona H.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2013
Met een groep hier gegeten tijdens de avond met Live Muziek. Ontvangst met een glaasje ouzo. Restaurant zat goed vol en dat was te merken, lang met lege glazen gezeten. Drankomzet blijkbaar niet zo belangrijk voor ze. Eten was goed, abnormaal grote porties, waardoor er veel terugging naar de keuken. Toch zonde. Sfeer was goed, alleen jammer dat er telkens werd gevraagd om de dansvloer op te gaan. Niet iedereen is hiervan gediend.
Keeslau .
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2013
Vanavond met een groep gegeten bij Olympia. het restaurant zit hier al heel lang en we wilden het eens proberen.
Ik vond het geen succes. Vooraf wilde ik wel eens zien welke heerlijkheden uit Griekenland er aan voorgerechten waren dus koos de Pililia waar 10 verschillende hapjes waren verzameld. Niet kiezen. Veel kleffe hoopjes ondefinieerbare salade, Grieks gehakt en een warme dolma die niet vers leek. Het hoofdgerecht was in de kern goed. Schenkel die goed bereid was maar geheel zonder kruiden en daarom erg vlak van smaak.Daarnaast gefrituurde aardappelbrokjes en een salade. Ik eet zo graag buiten de deur iets dat ik thuis niet kan maken of erg lekker vind. Dat is vanavond niet gelukt.

Hopelijk gaan ze gauw eens kritisch naar zichzelf kijken, verse kruiden kopen en de gerechten met meer inspiratie bereiden. De Griekse keuken is dat waard!.
Ann-Sophie M.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2013
Zeer gastvrij, we voelden ons zeer welkom, glaasje ouzo bij binnenkomst, eten was heerlijk en je waant je even op vakantie in Griekenland. Super!
Boting21 .
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2012
Fantastisch grieks familie bedrijf, op het moment van binnenkomst voelt het meteen alsof je in griekenland bent, aardige mensen en heerlijke gerechten. één en al top.

Ik zeg volgende maand weer.