Grieks Restaurant Kreta

• Airconditioning , Huisdieren welkom , Terras
7,1
Fijnproever 81 B.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2016
Na een hoop lovende recensies leek het ons wel de moeite waard om even de auto te pakken en hier een hapje te gaan eten.
We werden hartelijk ontvangen door een serveerster en kregen na een "dorstige hint" van mij allebei een glaasje ouzo van het huis. Daar moet je kennelijk wel zelf om vragen, want anders gebeurt er niks en krijg je alleen je bestelde drankjes op tafel. Als voorgerecht koos ik de garides, voor die prijs, een slordige € 9,30- had ik op z'n minst verwacht dat de garnalen gepeld zouden zijn. Helaas, de garnalen lieten zich niet makkelijk pellen, ze waren taai en droog. 4 stukjes garnaal en in het midden een kwakje zurige salade waar ik al helemaal niet van hou. Ik heb daar wat van gezegd en de serveerster bood aan ze opnieuw klaar te maken en ze te laten pellen. Dat ze droog waren zou komen doordat ze (te lang) gegrild zouden zijn. Tweede poging was beter, maar echt lekker...Nee, helaas en bovendien waren de darmkanaaltjes ook niet schoongemaakt...
Mijn tafelgenoot koos voor de keftedakia á € 5,- een stuk milder geprijsd dan mijn gerecht en ook een grotere hoeveelheid. Hij was smakelijk volgens mijn tafelgenoot, maar toen ik een hap nam, vond ik hem persoonlijk niet erg lekker en ook de saus vond ik wat zurig.
Zowel de Artemisschotel € 22,- als de Dimitraschotel € 19,- waren wel smakelijk, met name het vlees was goed bereid. De huisgemaakte champignonsaus vond ik niet lekker, terwijl ik daar normaal dol op ben, deze smaakte ook al zurig. Ik kreeg daarom, na daar wat van gezegd te hebben, wat later een bakje pepersaus wat wel beter smaakte maar ook niet echt lekker, sorry... De serveerster deed echt haar best om het mij zoveel mogelijk naar mijn zin te maken, maar het mocht niet baten. Frietjes waren oké, de bijgeleverde salade was helaas verpest door -wederom- te zure dressing. Misschien een tip om de dressing er in het vervolg apart bij te serveren? Verder ben ik ook dol op tzaziki, maar dat moest ik apart bijbestellen à € 1,50- jammer dat het er niet standaard bijgeleverd wordt voor die prijzen van de hoofdgerechten. Gelukkig smaakte de tzaziki wel lekker, dus het kleine kommetje waar het inzat kon weer "schoon" mee worden teruggenomen naar de keuken.
Als dessert nam mijn tafelgenoot de galaktoburiko € 5,80- en ik de baklava € 5,80-, die waren smakelijk. Het partje gekonfijte sinaasappel hadden ze wat ons betreft wel achterwege mogen laten.
Prijs/kwaliteit vind ik matig, met name het voorgerecht "garides" was weinig voor veel en niet smakelijk.
Hans P. V.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2016
Onze oudste zoon was jarig en als halve Griek wilde hij weer eens Grieks eten. Vooraf even op Iens gekeken welke restaurants open waren en hoe de recente beoordelingen waren. In deze sector gaat het wel een op en neer en ook wij hadden de laatste keren wisselende ervaringen. Na geruime tijd weer eens voor Kreta gekozen, het restaurant kan op een lange geschiedenis bogen. We werden aangenaam verrast. Het eten was goed bereid en smakelijk gekruid. Na het glaasje ouzo, waar je wel even om moet vragen, konden we kiezen uit een uitgebreide kaart met niet alleen de obligate gerechten. We bestelden drie verschillende voorgerechten, kleine pijlstaart inktvisjes, garnalen gesmoord in pittige saus en fetakaas in bladerdeeg.
Daarna een traditionele Kretaschotel voor twee met ossenhaas, lamskotelet, souvlaki en gyros, een lekkere grote salade, een Sutzuki schotel met gekruid gehakt en een Diogenis schotel met kleine bifteki en gyros. Men kwam netjes melden dat alles vers werd gemaakt en er te weinig gekruid gehakt voorradig was. Dat vond mijn vrouw echter geen enkel bezwaar, ze heeft liever een kleine portie. Het bleek allemaal goed qua smaak en hoeveelheid.
Er bij mooie rode wijn, Chatzimichalis, een mooie volle cabernet sauvignon voor een acceptabele € 29,50.
Bij het dessert kwam de vriendelijke en behulpzame bediening die door had dat er een jarige was spontaan zingen met een vuurfontein en een extra likeurtje serveren. En het restaurant serveert op verzoek graag een karaf kraanwater bij het eten, dat waarderen wij altijd als bijzonder gastvrij.
Snelvis .
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2016
Met 4 personen afgelopen week lekker gegeten. De "garides" waren nogal bescheiden qua hoeveelheid (4 stuks slechts) maar goed van smaak. Ook de andere traditionele vlees-schotels
voldeden aan de verwachtingen. Zeer vriendelijk personeel en het was een verademing dat men niet voortdurend kwam vragen of we nog iets wilden drinken, een minpunt bij veel andere restaurants.
Pennydv .
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2016
Hier gaan eten op mijn verjaardag! Is en blijft mijn favoriete griek! Saganaki is echt zo lekker hier! En de mixed grill voor twee heeft ook een plekje in mijn hart gewonnen! Aan het einde kregen wij nog een likeurtje en kwam zelfs de kok zingen voor mijn verjaardag!
Nel008 .
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Wij hebben hier afgelopen zaterdag weer heerlijk gegeten! Het is altijd weer een genot om hier te mogen komen. Erg sfeervol, je wordt echt welkom geheten, fijne bediening! Heerlijk gegeten
Rickstar .
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2015
Keftedakia vooraf, lekker maar wat lafjes gekruid. De tomatensaus was erg dun. De dolma waren prima, maar niet al te vers en de kaas vooral veel en nogal zoetig.

Uitstekend vlees bij het hoofdgerecht, vooral de gyros was goed. Hoofdgerecht verder wat karig, een blad sla, beetje ongezouten frieten, beetje rijst, beetje tzatziki. Het kleine beetje salade dat werd geserveerd was lekker.

Nagerecht (ijs met kiwi) ronduit matig. Een halve kiwi in stukjes met zoete aardbeien/frambozensaus uit een flesje. Het ijs zelf had een nare en goedkope nasmaak; de gebruikte gesteriliseerde melk proef je er dwars door heen. De slagroom was op kamertemperatuur, ook een misser.
Robbertblom .
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2015
Meerder malen bij kreta in voorburg gegeten. De eigenaar praat graag met zijn gasten en dat vind ik leuk. Ik heb deze keer gekozen voor de kolokithakia vooraf...man man man, geweldig! De gasten met wie ik ben geweest waren ook zeer tevreden. Daarna heb ik gekozen voor de mousaka en die was ook heerlijk. Bij kreta ga ik gewoon blijven terugkomen.
Bdvos .
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2015
Onze vaste Griek. Al jaren klant en altijd tevreden.
Heerlijke vleesschotels, niet teveel gekruid zoals bij de meeste Grieken. Ook veel keus.
Vriendelijk personeel en helpen graag.
Rob O.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2015
Gisteren , na 15 jaar ( vroeger kwamen we er maandelijks) weer eens teruggeweest naar Kreta. Het eten is er goed ,alleen de porties zijn aan de maat voor een grote eter zoals ik en niet goedkoop. Voor, hoofd + na 10 + 17+ 7 = 34 euri, da's toch een bedrag.
De bediening, aardig maar traag en ...een bierglas moet je ECHT spoelen voor gebruik.Het traditionele Ouzo'tje van het huis kost nu gewoon 2 euro 20, en als je in een restaurant dorst krijgt tussen de gangen door ... terwijl het niet super druk is... gaat er iets niet goed, toch?
Decor, niet byzonder, wel schoon maar de stoelen zijn aan vervanging toe. Ik zelf had "een goeie"maar een aantal tafelgenoten klaagden over veren in hun kont , en dan bedoel ik ... veren van de stoel. Samengevat, redelijk gegeten maar "vroegah was alles betah". Toch gaan we nogeens terug.
Jkruif .
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2015
Wij hebben lekker gegeten op het mooie terras! Heel gezellig personeel en een goede prijsverhouding. Vooral de huisgemaakte tzatziki is een aanrader.
Judith M.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2015
Wij zijn op aanbeveling van iemand geweest maar wat een fiasco. Bij andere griekse restaurants krijg je een ouzo als vooraf, hier niet. Bij bestelling ontzettend lang wachten en kregen andere tafels die na ons binnen waren gekomen veel eerder hun eten. Toen we eindelijk geserveerd kregen moest de helft wachten tot iedereen geserveerd kreeg met als gevolg dat het alweer koud was. Gamba's waren kurkdroog, zo ook het vlees. 8 aardappelpartjes voor 9 personen. 3 kleine bakjes sla. Porties zeer minimaal, gevraagde mayonaise moest meermalen gevraagd worden en uiteindelijk kwam dit in een minuscuul bakje dat we met 9 personen moesten delen, terwijl je er zelf notabene voor betaalt. Betekent dat personeel geen inzicht heeft, klantgedrevenheid/vriendelijkheid is ver te zoeken. De tafels zijn geverfd en het verf onder de tafel geeft af op je kleding als je te dicht op de tafel zit. Werd vervolgens ook nog in twijfel getrokken door personeel, alsof je dit verzint. Kortom een hele slechte ervaring dit restaurant
I C.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2014
Ondanks een aantal slechte recensies toch eens bij dit restaurant afhalen. Eerste indruk was niet geweldig maar ook niet slecht. Maar wanneer het eten klaar stond , heeft de ober dit bijna voor mijn neus neergegooid zonder wat te zeggen. Ik wist niet of het voor mij was, dus bleef nog netjes even wachten. Later bleek het dus toch voor mij was. Het eten is inderdaad zoals sommige al zeggen te weinig. Ik ben stuk beter gewend van andere grieks restaurants! En qua kwaliteit net aan. Niet bezonder.
Marjan X.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2014
Gezellig authentiek familierestaurant. We werden welkom geheten, de jassen werden aangenomen en we mochten een tafel kiezen. Het hoofdgerecht bestond uit ossenhaas, smaakte heel goed. Ik nam als voorgerecht gebakken inktvis met knoflook en als hoofdgerecht een seniorenmenu bestaande uit gevuld gehakt met kaas, giros en frites met hierbij een schaaltje sla. De wijnen zijn goed, vooral de witte Griekse wijn is top. Aardige bediening, gezellige sfeer. Een echte aanrader.
George_restaurant .
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2014
een lekker Grieks restaurant met lekkere salades en goed vlees en veel keuze, het personeel is vriendelijk en vertelt ook iets over de gerechten.
Patrick B.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2014
Om half acht een tafeltje voor twee gereserveerd. Bij aankomst vol en druk restaurant dus even wachten geen probleem. Maar na 10 minuten in de deur opening gestaan te hebben ben ik zelf maar op onderzoek uitgegaan en iemand van het personeel staande gehouden door er maar voor te gaan staan in het loop pad ! Gevraagd waar we op stonden te wachten. Toen direct een tafeltje gekregen. Hoe druk ook, gasten laat je niet 10 minuten in de deur opening staan ! Om 8:20 uur kunnen bestellen waarna we om 8:50 onze voorgerechten kregen. 1 uur en 20 minuten later na binnenkomst!!!! Klein bordje met wat patat, bolletje rijst en vlees. Geen sausen alleen een zeer klein bakje met 1 plakje komkommer en wat sla. We hebben hier beter meegemaakt . Jammer !
Volgende keer?? Misschien beter.
Dineetjes .
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2014
Gister gegeten bij Kreta.Schotel besteld bij het totaal ongeinteresseerde personeel.Die zijn vooral druk met prive praatjes bij een andere tafel en met elkaar.
Plat bordje met wat patat en 2 mini bolletjes rijst,bordje met een beetje sla en een schaal met vlees worden op de tafel gezet.Geen sauzen,brood of garni,dat was het.Naderhand kwam op verzoek klein schaaltje saus.Kost wel 3,95 euro.
Kwaliteit van het vlees redelijk,verder ongezellig,onvriendelijk,duur en zeer matig eten.Ik raad iedereen met klem af hier te gaan eten.
Svandaal .
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2014
Overhéérlijk gegeten!
Veel keuze uit vleesschotels, maar tevens ook visschotels of gerechten uit de oven.
Ik had voor de lamsvlees uit de oven gekozen met stifado, heerlijk mals en goed van smaak.
Vrienden hadden vleesschotels, goed gevuld bord en waren erg tevreden.
De kinderen hebben ook een top avond gehad en ook lekker gegeten, bediending is erg leuk met omgang van kinderen!
Jacqueline K.
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2014
We zijn hier voor het eerst geweest, Mijn man had een griekse schotel en ik had een kip schotel.
De griekse schotel bestond uit diverse soorten vlees en een beetje patat en een bolletje rijst...dus helemaal niks grieks. Het leek wel een nederlandse maaltijd. Heel flauw, geen lekker sausje een schaaltje sla met komkommer. Mijn kip was gewoon een kipfiletje met patat . Achteraf bleek men een glaasje ouzo te krijgen...alleen wij niet, toen ik heel vriendelijk informeerde zei de dame: Tja de meeste mensen willen geen ouzo dus moeten we het weggooien en dat is zonde???

Kortom dit was de eerste en tevens de laatste keer,
Ria V.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2014
Wij hebben echt heerlijk gegeten! De Stifado was heerlijk mals en ook het lamsvlees was erg lekker.
De bediening was buitengewoon vriendelijk en snel! Het interieur is gewoon een grieks restaurant, maar wel schoon en fris. Wij gaan dit zeker herhalen!!!
Stefan V.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2013
We hebben hier wederom heerlijk gegeten, ditmaal de parelhoen op aanrader van onze ober. De bediening is goed, en ze komen regelmatig checken of alles OK is. We komen hier gauw weer terug!