Grieks Restaurant en Eetcafé Athene

Weesperzijde 42 1091 EE Amsterdam Nederland Kaart
31-206650057

Over het restaurant Grieks Restaurant en Eetcafé Athene

Dit gezellige Griekse restaurant is prachtig gelegen aan de Amstel. Ontdek in een blauw-wit decor de smaken van Griekenland en geniet van de leuke sfeer. De uitbundige eigenaar geeft je een welkom gevoel en als je gelukt hebt word je getrakteerd op en Griekse dans. Het personeel is vriendelijk en de toetjes zijn heerlijk.

Meer informatie over restaurant Grieks Restaurant en Eetcafé Athene

Dagelijks 16.30 - 01.00 uur

siyar M.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2017
Top restaurant, uitstekende service, heerlijke gerechten lekker vers bereid met goede en verse ingredienten.
We waren er vanwege een verjaardag .Verder hebben we een prima avond gehad. goede sfeer.
Voor herhaling vatbaar.
Farzana M.
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2017
We zijn op 1 feb uiteten geweest, het eten was heerlijk. De gerechten waren erg goed naar smaak. De bediening was zeer vriendelijk en de sfeer was top. Zeker een aanrader en wij komen 100% terug. Bedankt voor de gast vrijheid Griekse eetrestaurant Athene
Saskia P.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Afgelopen dinsdag was ik hier gaan eten met een goede vriend. Wij hadden eerst twee voorgerechtjes waar we beide zeer tevreden mee waren . Ik had als hoofdgerecht de moussaka wat heerlijk heeft gesmaakt . Verder was er een goed service aanwezig. Het restaurant zag er ook goed uit van binnen en buiten, modern met de combinatie van een Griekse sfeer.
Zeker een geslaagde dag in Grieks restaurant Athene! Een aanradertje!!

Saskia
Saskia P.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Afgelopen dinsdag was ik hier gaan eten met een goede vriend. Wij hadden eerst twee voorgerechtjes waar we beide zeer tevreden mee waren . Ik had als hoofdgerecht de moussaka wat heerlijk had gesmaakt . Verder was er een goed service aanwezig. Ook een mooie inrichting, modern met de combinatie van een Griekse sfeer.
Zeker een geslaagde avond in Grieks restaurant Athene! Aanrader!!

Saskia
Monique B.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2016
Heerlijk gegeten. Onverwacht. Later de wat minder goede resencies gelezen maar niets van gemerkt. Uitstekende moussaka, heerlijk lamskoteletjes en de pita s met tzatziki ook prima. We komen zeker terug!
kirsten P.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2016
Echt koude zalm, met graten erin! Echt niet lekker en ik had erna 5 uur buikpijn. Plus de serveerster wist niks. Al met al een duur slecht restaurant met slechte service en slecht eten. Heel erg balen.
Elllenn .
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
Het was druk toen we binnenkwamen, maar we konden toch gelijk gaan zitten. De bediening was vriendelijk maar chaotisch en het duurde vrij lang voor we konden bestellen waarna we vervolgens heel lang hebben gewacht op onze gerechten.. Het was niet bepaald smaakvol en toen we hier iets over opmerkten, werd hier niet goed op gereageerd. Spijt dat we hier hebben gegeten.
Niels ..
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2015
Een aantal weken geleden hier gegeten. De vegetarische schotel, Tatziki en Pita waren heerlijk. Afgelopen Zaterdag wederom hier gegeten en vrienden meegenomen helaas viel het echt tegen, Iedereen had wat anders besteld maar het was het gewoon niet, vlakke smaken, droog gehakt, vis nog rauw van binnen etc. Erg jammer wel een leuke tent op een mooie locatie aan de Amstel. Vriendelijk personeel maar de kok moet nog een cursusje nemen.
RolfNL .
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2015
Op een zaterdag hier gegeten. We hadden ons diner samengesteld uit verschillende voorgerechten om te variëren. De bediening was zeer vriendelijk, het eten viel helaas tegen. Vlakke onuitgesproken smaken. Het enige dat er in positieve zin uit sprong was de goede tzaziki met zelfgebakken pita's . Leuk voor een keer maar hier eten we niet weer.
Jjbloemerd .
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2015
Het restaurant is aan de Amstel gelegen, waardoor je een perfect uitzicht hebt. Het eten was goed gekruid en in royale porties opgediend. Wij hebben van het eten genoten! De bediening was zeer vriendelijk en de baas zorgt voor een leuk sfeertje. Het was een soort Griekse dinershow met lichtjes, muziek en dans! Het decor is heel wit met blauwe tinten, dat mij aan mijn vakantie in Santorini deed denken. Het is zeker een aanrader en wij komen zeker terug!
- J. Bloemerd
Guido D.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2015
Wij hebben met 5 personen gegeten met een Groupon deal.
Vriendelijke ontvangst en attente bediening.
Prima voorgerecht met verschillende Griekse hapjes.
Hoofdgerechten vielen ook in de smaak, maar we hebben de indruk dat de porties waren aangepast aan de Groupon deal. Mag wel iets royaler! Te meer omdat het erg lekker was.
Dat geldt ook voor het dessert, een lepeltje ijs, ipv een bolletje.

Maar over het geheel erg tevreden en met uitzicht op de Amstel leuke entourage!
Dolen .
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2015
Warme ontvangst en vriendelijke bediening. Op 10.1.2015 hier gegeten via social deal. Uitgebreid voorgerecht, lekker hoofdgerecht ( heel malse lamsfilet aan de spies en heerlijke biftekia) en lekkere toetjes. Een aanrader!
ayli .
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2015
Eten is erg zout. In mijn vegetarisch gerecht zaten stukjes vlees in een van de kleine gerechtjes, zogenaamd van het bord van mijn partner gevallen. Verder was het erg lekker, hoe wel niet zoals je het in Griekenland eet.
Eigenaar is erg luidruchtig. Hij zette de muziek keihard, gooide met borden en danste met een tafel meiden. Was wel grappig maar een gesprek lukte niet meer met zulke harde muziek.
bediening was heel vriendelijk.
Thomas L.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2014
Nee....dit is het toch echt niet! De gerechten zijn Grieks maar daarmee is dan ook alles gezegd. Er ontbreekt verfijning in zowel de kaart, de presentatie als de smaken. De bediening is vriendelijk maar de eigenaar zeer aanwezig hetgeen niet bevorderlijk is voor de sfeer! De locatie is perfect voor een leuk restaurant maar na eenmaal gewoon op inloop hier te zijn geweest maak ik de volgende keer toch liever een andere keuze ook al is de prijs alleszins schappelijk
Theater P.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2014
Nee, dit is het toch niet, deze Griek. Met een social deal krijg je een zeer beperkte kaart aangeboden. Brood en water worden extra berekend en waren veel te duur. Zowel mijn hamburgertjes als de souvlaki van mijn tafelgenoot waren te zout.
De serveerster was vriendelijk, maar moest tot twee keer worden aangespoord om de volgende gang te brengen.
De entourage is wat kaal en zodra er meer dan tien gasten in het restaurantje zijn wordt het behoorlijk lawaaiïg, ook al omdat de muziek dan veel te hard staat.
Wij komen niet meer terug.
Frans W.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2014
Gisteren bij Athene gegeten. Hoewel niet de top, hebben we er heel smakelijk gegeten. Als voorgerecht kalamaris en spanakopita. Beide goed klaargemaakt en mooi opgediend. Als hoofdherecht de Garides (garnalen) die top waren en de biftekia (niet bijzonder, maar smakelijk). Van het huis kregen we er een schaaltje gegrillde groente bij.
De bediening is erg vriendelijk, al is de eigenaar (maar het is een Griek!) nogal luidruchtig en aanwezig.
Inrichting is vrij steriel en niet uitermate gezellig, maar verschilt daar in niets van duizenden eettentjes in Griekenland zelf.
In de zomer zit je hier heerlijk op het terras met uitzicht over de Amstel.
Kortom niet geweldig, maar best goed.
Nynke Nikita P.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2014
Wij gaan niet vaak uit eten maar wilde onszelf nou eens echt belonen. Nou dat viel toch ff vies tegen. Restaurant is een gehorige ruimte elke voetstap van de bediening klettert door.
Inrichting is saai wit met weinig aankleding. We hadden een voorgerecht met garnalen besteld. Maar waren volgens mij geen verse garnalen. En had daarbij pita brood besteld (duur) en die was modder vet. Tzaziki daarbij was wel lekker. Me moeders hoofdgerecht was wel lekker maar ik had smakeloze souvlaki. Was wel een grote spies. Als toetje hadden we griekse yoghurt. Vonden we erg vies klonterig en helaas te weinig honing. Eigenaar is luidruchtig en erg aanwezig.
Floor28 .
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2014
Wat een vervelende restaurant ervaring! Als je van een eigenaar houdt die schreeuwend, vloekend en ruziemakend met zijn klanten door zijn restaurant loopt moet je hier zijn. Na aangegeven te hebben dat dit storend is voor de gasten zei hij dat dit 'Grieks' was en ging nog harder door. Het eten was zeer middelmatig (dolma's kwamen volgens mij uit blik). Het geluk van de eigenaar is de toplocatie aan de Amstel waardoor de tent toch vol zit. Positief: de meiden in de bediening.
Theo M.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2014
De ontvangst was heel ontspannen en informeel en dat bleef verder ook zo. We waren met z'n vieren en konden met enig geluk een tafel aan het raam krijgen. De voorgerechten waren OK en verzorgd en smaakten goed. De hoofdgerechten waren ook OK, maar over de samenstelling van de menukaart, was ikzelf niet tevreden: ik miste de, zoals bij alle Griekse restaurants waar ik ooit kwam, de kombinatie-gerechten van vlees, die bij ieder(?) Grieks restaurant te vindenen zijn. Zoals bijvoorbeeld een kombinatie uit suzuki, suflaki, gyros en tzatziki. Deze waren apart in het menu opgenomen. Wel verrassend!
De bediening was vrolijk en opgewekt en liet merken, dat de klant centraal staat. De ruimte was met het bekende 'grieks' blauw ingericht: eenvoudig en niet overdadig, en wel netjes. Het was een beetje fris om buiten op het terras te eten, ondanks een zonnescherm boven een deel daarvan.
Kom ik nog eens terug? Als ik precies weet, wat ik uit het uitgebreide menu wil hebben, dan zeker. Als ik uit ben op een Griekse kombi-schotel, dan toch maar niet...
JackieHarsboom .
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2013
Ik heb een vriendin getrakteerd om hier een hapje te gaan eten voor haar verjaardag. Eerst zaten we buiten op het terras met een geweldig uitzicht. Ik had de spanakopita en die vond ik heel erg lekker, mijn vriendin had de Griekse salade, ook zij was heel tevreden. naar mate de dag werd het toch wel frisser en besloten wij onze hoofdgerecht binnen te eten. Ik had de Moussaka en mijn vriendin de Arni katsarola. De moussaka was heel lekker, ik heb er echt van genoten. Toen de baas hoorde dat mijn vriendin jarig was kreeg ze een speciaal nagerecht. en als klap op de vuurpijl werd er op de tafels gedanst en met borden gegooid. Al met al een geweldige avond. Zeker voor herhalingsvatbaar