Grieks Restaurant en Eetcafé Athene

Weesperzijde 42 1091 EE Amsterdam Nederland Kaart
31-206650057

Over het restaurant Grieks Restaurant en Eetcafé Athene

Dit gezellige Griekse restaurant is prachtig gelegen aan de Amstel. Ontdek in een blauw-wit decor de smaken van Griekenland en geniet van de leuke sfeer. De uitbundige eigenaar geeft je een welkom gevoel en als je gelukt hebt word je getrakteerd op en Griekse dans. Het personeel is vriendelijk en de toetjes zijn heerlijk.

Meer informatie over restaurant Grieks Restaurant en Eetcafé Athene

Dagelijks 16.30 - 01.00 uur

Jouw recensie over het restaurant Grieks Restaurant en Eetcafé Athene

Reinier T.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2018
Eigenaar is erg aanwezig en familiair, niet iedereen is daarvan gediend, het broodje en de tsatsiki vooraf (met erg slappe komkommer) komt - hoewel niet als zodanig vermeld- extra op de rekening,
de zitplaatsen zijn buiten erg smalletjes en de tafeltjes wankele, met tape gerepareerde gevallen. De tafelkleden worden wel regelmatig omgekeerd, maar niet voldoende vervangen. Er is geen kraanwater beschikbaar, alleen flessen. Tegenvaller
winand W.
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2018
Alles Prima, behalve dat de eigenaar mijn reservatie van IENS niet gelezen had en dus geen tafel apart had gereserveerd. Reservatie had ik N.B. 8 dagen van tevoren gedaan. gelukkig was ik er zelf heel vroeg, zodat ik zelf een tafel kon uitzoeken. Dus tip aan eigenaar: lees a.u.b. de reservaties gedaan via IENS of haal je naam van de IENS-site af (dat voorkomt verwarring/irritaties)
sander57 .
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2017
We kwamen om 18:00 en het restaurant was nog helemaal leeg. We bestelden en kregen wel wat brood en na een tijdje werd het voorgerecht voor degene die dat had gebracht, maar het duurde EEN UUR voordat het hoofdgerecht werd gebracht. Ook daarna moesten we telkens enorm lang wachten voordat de tafel werd afgeruimd, voordat we het dessert konden bestellen, en dat werd gebracht. We konden pas 20:30 weggaan, na in feite een heel kleine maaltijd, die niet eens bijzonder was. Hier ga ik nooit meer heen.
Ruby V.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2017
Heerlijk gegeten, courgette, biftecki en salade waren zeer goed.
Vriendelijke mensen.
Wel erg witte inrichting, en pin werkte niet, maar ik ga zeker weer. Aanrader.
Lailai T.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2017
goed ontvangen. eten was goed. gastheer zeer vriendelijk en flexibel. we konden zowel op het terras zitten als buiten met 8 man.
rlm M.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2017
Gewoon heel erg goed eten ...Ons Grieks lievelingsrestaurant omgeving Amsterdam .
De kaart is niet al te groot maar alle gerechten zijn dan ook top !
Super gastvrije uitstraling..!..zeer ondergewaardeerd restaurant..!
Siyar M.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2017
Top restaurant, uitstekende service, heerlijke gerechten lekker vers bereid met goede en verse ingredienten.
We waren er vanwege een verjaardag .Verder hebben we een prima avond gehad. goede sfeer.
Voor herhaling vatbaar.
Farzana M.
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2017
We zijn op 1 feb uiteten geweest, het eten was heerlijk. De gerechten waren erg goed naar smaak. De bediening was zeer vriendelijk en de sfeer was top. Zeker een aanrader en wij komen 100% terug. Bedankt voor de gast vrijheid Griekse eetrestaurant Athene
Saskia P.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Afgelopen dinsdag was ik hier gaan eten met een goede vriend. Wij hadden eerst twee voorgerechtjes waar we beide zeer tevreden mee waren . Ik had als hoofdgerecht de moussaka wat heerlijk heeft gesmaakt . Verder was er een goed service aanwezig. Het restaurant zag er ook goed uit van binnen en buiten, modern met de combinatie van een Griekse sfeer.
Zeker een geslaagde dag in Grieks restaurant Athene! Een aanradertje!!

Saskia
Saskia P.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Afgelopen dinsdag was ik hier gaan eten met een goede vriend. Wij hadden eerst twee voorgerechtjes waar we beide zeer tevreden mee waren . Ik had als hoofdgerecht de moussaka wat heerlijk had gesmaakt . Verder was er een goed service aanwezig. Ook een mooie inrichting, modern met de combinatie van een Griekse sfeer.
Zeker een geslaagde avond in Grieks restaurant Athene! Aanrader!!

Saskia
Monique B.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2016
Heerlijk gegeten. Onverwacht. Later de wat minder goede resencies gelezen maar niets van gemerkt. Uitstekende moussaka, heerlijk lamskoteletjes en de pita s met tzatziki ook prima. We komen zeker terug!
kirsten P.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2016
Echt koude zalm, met graten erin! Echt niet lekker en ik had erna 5 uur buikpijn. Plus de serveerster wist niks. Al met al een duur slecht restaurant met slechte service en slecht eten. Heel erg balen.
Elllenn .
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
Het was druk toen we binnenkwamen, maar we konden toch gelijk gaan zitten. De bediening was vriendelijk maar chaotisch en het duurde vrij lang voor we konden bestellen waarna we vervolgens heel lang hebben gewacht op onze gerechten.. Het was niet bepaald smaakvol en toen we hier iets over opmerkten, werd hier niet goed op gereageerd. Spijt dat we hier hebben gegeten.
Niels ..
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2015
Een aantal weken geleden hier gegeten. De vegetarische schotel, Tatziki en Pita waren heerlijk. Afgelopen Zaterdag wederom hier gegeten en vrienden meegenomen helaas viel het echt tegen, Iedereen had wat anders besteld maar het was het gewoon niet, vlakke smaken, droog gehakt, vis nog rauw van binnen etc. Erg jammer wel een leuke tent op een mooie locatie aan de Amstel. Vriendelijk personeel maar de kok moet nog een cursusje nemen.
RolfNL .
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2015
Op een zaterdag hier gegeten. We hadden ons diner samengesteld uit verschillende voorgerechten om te variëren. De bediening was zeer vriendelijk, het eten viel helaas tegen. Vlakke onuitgesproken smaken. Het enige dat er in positieve zin uit sprong was de goede tzaziki met zelfgebakken pita's . Leuk voor een keer maar hier eten we niet weer.
Jjbloemerd .
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2015
Het restaurant is aan de Amstel gelegen, waardoor je een perfect uitzicht hebt. Het eten was goed gekruid en in royale porties opgediend. Wij hebben van het eten genoten! De bediening was zeer vriendelijk en de baas zorgt voor een leuk sfeertje. Het was een soort Griekse dinershow met lichtjes, muziek en dans! Het decor is heel wit met blauwe tinten, dat mij aan mijn vakantie in Santorini deed denken. Het is zeker een aanrader en wij komen zeker terug!
- J. Bloemerd
Guido D.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2015
Wij hebben met 5 personen gegeten met een Groupon deal.
Vriendelijke ontvangst en attente bediening.
Prima voorgerecht met verschillende Griekse hapjes.
Hoofdgerechten vielen ook in de smaak, maar we hebben de indruk dat de porties waren aangepast aan de Groupon deal. Mag wel iets royaler! Te meer omdat het erg lekker was.
Dat geldt ook voor het dessert, een lepeltje ijs, ipv een bolletje.

Maar over het geheel erg tevreden en met uitzicht op de Amstel leuke entourage!
Dolen .
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2015
Warme ontvangst en vriendelijke bediening. Op 10.1.2015 hier gegeten via social deal. Uitgebreid voorgerecht, lekker hoofdgerecht ( heel malse lamsfilet aan de spies en heerlijke biftekia) en lekkere toetjes. Een aanrader!
ayli .
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2015
Eten is erg zout. In mijn vegetarisch gerecht zaten stukjes vlees in een van de kleine gerechtjes, zogenaamd van het bord van mijn partner gevallen. Verder was het erg lekker, hoe wel niet zoals je het in Griekenland eet.
Eigenaar is erg luidruchtig. Hij zette de muziek keihard, gooide met borden en danste met een tafel meiden. Was wel grappig maar een gesprek lukte niet meer met zulke harde muziek.
bediening was heel vriendelijk.
Thomas L.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2014
Nee....dit is het toch echt niet! De gerechten zijn Grieks maar daarmee is dan ook alles gezegd. Er ontbreekt verfijning in zowel de kaart, de presentatie als de smaken. De bediening is vriendelijk maar de eigenaar zeer aanwezig hetgeen niet bevorderlijk is voor de sfeer! De locatie is perfect voor een leuk restaurant maar na eenmaal gewoon op inloop hier te zijn geweest maak ik de volgende keer toch liever een andere keuze ook al is de prijs alleszins schappelijk