Grieks Restaurant Athene

Erg rustig
Erg kort
David A.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2016
Omdat het restaurant pas verbouwd is wilde wij graag zien hoe het geworden is en dat was een positieve ervaring. Vergeleken met vroeger ziet het er nu fris en modern uit. Iedere ruimte heeft zijn eigen thema en vormgeving. De opmaak van het eten is nog meer verbeterd en de smaak gelukkig nog steeds op topniveau! Wij hadden de Pikilia warm en koud. Dit is een variatie van warme en koude voorgerechten zoals, gebakken feta kaas, kalamari, gevulde paprika, gevulde wijnbladeren, auberginesalade en viskuitsalade. Alles was vers en duidelijk zelfgemaakt aan de smaak te proeven. Als hoofdgerecht werd daarna door een zeer vriendelijke dame van de bediening de Griekse viscombinatie geserveerd. Het ziet er erg mooi uit en bestaat uit een creatie van zalm, kabeljauw, forel, panga, scampi's, kalamaria en sardientjes. Je proeft dat ook alles echt van de grill komt. Als toetje hadden wij baklava met honing en een kopje koffie. Alles bij elkaar een zeer goede ervaring en een echte verbetering ten opzichte van vroeger. Het eten vonden wij altijd al erg goed op deze plek, maar ja het oog wil ook wat!
Esther S.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Mooi ingericht restaurant met verschillende verdiepingen. Vriendelijke bediening. Heerlijke Pikilia gegeten, ruime porties ! Hoofdgerecht lekker maar wat aan de zoute kant. Giros droog.
Sebastian M.
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2015
Veel eten met goede prijs kwaliteitsverhouding. Jonge maar vriendelijke bediening. Zeker een aanrader als je in de buurt bent en lekker Grieks wilt eten.
Sandirk .
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2015
Het eten is heerlijk en het personeel is erg vriendelijk. Er wordt regelmatig gevraagd of alles naar wens is. De Inrichting is erg gezellig. Wij zullen hier zeker vaker komen
Sjors01 .
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2015
Grieks restaurant Athene in Gulpen,

Je kunt hier lekker authentiek Grieks eten, smaakvol niet te zout en ik vermoed gebakken boven lava stenen, vlees is lekker mals, ruikt vers en fris.
De inrichting is typisch Grieks restaurant beetje saai en doet een beetje goedkoop aan. Maar de smaak is echt voortreffelijk, ik zou er zo voor omrijden.
De pikilia's taramaslade en de geklopte pittige kaas zijn voortreffelijk, de biftekkie en de Giro's zijn beide uitstekend van smaak. Tsazikie is ook erg lekker daar. Inktvisringen vers niet taai, lekker krokant en lekker van smaak. Een echte aanrader. 2014 juni was de laatste keer.
Goede wijn keuze met ook nog een paar bijzondere wijntjes erop.
David A.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2015
Vorig weekend met de hele vriendengroep gegeten bij dit gezellige restaurant in het dorpje Gulpen. Het eten werd vlot opgediend door een paar zeer vriendelijke en attente dames en heren van de bediening. De smaak was van ieder gerecht voortreffelijk en de porties een beetje erg groot naar mijn smaak, maar dat is niet negatief bedoelt. Alles bij elkaar genoeg reden om snel weer iets af te spreken in deze leuke horecagelegenheid!
Hyb M.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2015
We dachten hier weer eens lekker te gaan eten na hier 15 jaar geleden al eens fijn gegeten te hebben... Wat hebben we ons vergist!!!
De service was werkelijk schandalig. We zaten achteraan op het terras en er "leek" weinig bediening aanwezig te zijn. Ik zeg "leek" omdat de tafels om ons heen wel goed bediend werden. Mogelijk omdat wij toeristen waren en niet 'lokalen'.
Een deel van ons menu werd na ruim een kwartier geserveerd... dit na navraag van onze zijde. Gelukkig konden we toen ook weer wat te drinken bestellen, want we werden compleet genegeerd. Bij het afrekenen heb ik deze klacht aangegeven en gezegd €20 (de helft van het hoofdgerecht) van de rekening af te willen hebben aangezien we van een deel van het menu niet echt hebben kunnen genieten. Daarop werd ik uitgelachen door één van de bedienden die op dat moment aan de bar hing.
Allerlei zaken werden verzonnen om hun eigen gepruts goed te praten: het is vakantie (duh), er moest iemand met een ambulance afgevoerd worden en 2 (?) personeelsleden waren mee (er was een ambulance in het dorp geweest... dat was rond 15:00 uur) en de kok wist me ook nog te vertellen dat het best wel een eind lopen was van de keuken, door het restaurant naar het terras.
Het eten was deels koud, deels wel goed op temperatuur... de smaak was ook wisselend.
Kortom: de keuken is een chaos en de bediening is lui en lomp.
Rik S.
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2015
Prijs/kwaliteitverhouding is in orde, maar de smaak van de vleesgerechten mogen meer gekruid zijn. Wij zaten achter in het restaurant en het was er behoorlijk warm. Het eten liet ruim 45 minuten op zich wachten. Ik ben van mening dat al met al beter kan! Deze zaak heeft wel potentie om in de toekomst terug te keren voor een tweede recensie.
Erwin S.
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2015
Al vele malen als gast hier geweest. Meestal met onze jonge kinderen.
Bediening is vriendelijk en correct, het eten is zoals je dat bij een Grieks restaurant mag verwachten, wordt netjes opgediend, kinderen kunnen een bordje krijgen om mee te eten bij de ouders, timing van de gerechten is ook prima, oftewel een prima restaurant om van lekkere griekse gerechten te genieten. Vooral de Chtipiti (voorgerecht) is aan te raden!
Papa Piet .
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2015
Druk bezocht Deze Griek in Gulpen. Traditioneel Griekse kaart, geen verrassingen, noch positief noch negatief. Het restaurant, ligt aan de hoofdweg, bestaat uit veel verschillende ruimtes die in elkaar overlopen. Wij vonden het niet zo gezellig, maar als de ouzo en retsina rijkelijk vloeit heb je daar niet zo'n last van. Vanwege het nieuwe jaar kregen we een klein flesje Griekse Wijn mee. Jammer genoeg zoete rode, maar desondanks een leuk gebaar.
Jan W.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2014
Heerlijk eten . Goede porties. Aardige bediening. Lekkere drankjes en niet duur.
Voor de tweede keer gegeten en niet teleurgesteld. Ga zeker nog een keer eten.
Foodlover675 .
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2014
Klassieke Griekse gerechten, zoals je bij een Griek verwacht. Mooi opgemaakte borden, je komt niets te kort. Correcte service. Wij hebben heerlijk gegeten, zeker een aanrader.
Vicky D.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2014
Lekker gegeten bij Grieks Restaurant Athene. Vriendelijk ontvangen geweest en meteen een tafeltje gekregen. We hadden beiden erg veel honger en bestelden de Athene-schotel, begeleid door een half litertje Retsina.
De schotel was rijk gevuld met souvlaki, gehaktschijfje, varkenslapje, gyros & een lamskoteletje. Vooral het lamskoteletje en de gyros waren erg lekker. De souvlaki en varkenslapje waren wat droger, maar zeker niet slecht. Daarnaast kregen we ook een griekse boerensalade en konden we kiezen tussen rijst & frietjes.
Het eten was ok, het restaurant vonden we persoonlijk wel niet zo gezellig om zitten. Maar al bij al een eerlijke maaltijd voor een eerlijke prijs.
Annelies V.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2014
Zonder reservering op deze 2e paasdag genoodzaakt boven te eten. Hoewel we als enigen startten zat al vrij snel het hier ook vol. Deze ruimte vonden we niet echt gezellig en warm. Stemmen klinken er heel hol/hard doordat er geen gordijnen etc. zijn. De bediening was vriendelijk en de bestelde Rhodos schotel voor twee stond al snel op tafel. Wel moesten we nog vragen om wijn bij het eten, een eenvoudige voor €7,50 voor 500 cl. Het vlees op de schotel was heerlijk mals gegrild, maar zoals zo vaak, veel te veel. De boerensalade was niet echt Grieks, ondanks de twee stukjes kaas. Daarnaast royaal frites en gekruide rode rijst. Voor ons voorlopig weer even genoeg als het gaat om de enorme vleesporties in dit type restaurants. Binnenkort checken we het zelf op het eiland Rhodos..
Gertjan G.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2013
Bij binnenkomst kregen we direct een gastvrije ouzo (van het huis). De bediening en de ambiance is aangenaam en ongedwongen. De kaart is heel uitgebreid, ook vegetarische gerechten ontbreken niet. Goede en mild geprijsde huiswijn. Uitstekende kwaliteit van het vlees, prima klaar gemaakt, en een ruime hoeveelheid. Heerlijke rijst er bij, tzatziki, en een frisse boerensalade (extra E.1,50, wittekoolsalade is standaard inbegrepen). Alles bij elkaar een aangename ervaring. Restaurant ligt dicht bij het busstation vlakbij het centrum van Gulpen en goed bereikbaar met de auto.
Wilma P.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2012
Het viel me echt mee. Eenvoudig, met een lekkere tzaziki, een goede salade en goed gekruid vlees, dat wel wat warmer had gemogen. Bediening vriendelijk, entourage iets minder. We zaten boven met ons gezelschap zonder andere gasten. Zorgde er wel voor dat we rustig iets meer lawaai konden maken, gezien de groep. Voor een snelle en eenvoudige hap, een prima keuze.
Jeroen W.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2012
Typisch Grieks restaurant. Standaard kaart en dito bediening. Voorgerecht van bladerdeeg moest eerst terug want het was aangebrand. Zonder excuses werd een nieuw geserveerd. Hoofdgerecht met lekkere salades en frisse tsatsiki was smakelijk met lekkere frites.