Grieks Eethuis Taverna

Oudegracht aan de Werf 101 3511 AL Utrecht Nederland Kaart

Over restaurant Grieks Eethuis Taverna

Griekse specialiteiten

Grieks Eethuis Taverna is gevestigd aan de karakteristieke Oude Gracht in Utrecht. Pal aan het water geniet je hier van klassiekers uit de Griekse keuken. Culinaire tradities staan hier hoog in het vaandel, maar worden van tijd tot tijd in een modern jasje gestoken. Een verzameling mooie wijnen maakt het geheel hier helemaal af!

Meer informatie over restaurant Grieks Eethuis Taverna

• Datum van je bezoek: 8 sep. 2016
- Recensie wordt momenteel bewerkt -
René V. Expertproever (5 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2016
Vriendelijk personeel, sfeervol en gezellig ingericht echt Grieks zo in de werfkelder. Eten erg smaakvol en top presentatie, wil je het net anders dan op de kaart kan dat altijd. Verhouding prijs kwaliteit erg goed. Heerlijk verwarmt en overdekt terras. Echt een aanrader als je in Utrecht bent.
Nicki V. Meesterproever (24 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2016
Hier op een warme avond gegeten op het terras aan de gracht. Leuke bediening, met name de oudere man is erg vriendelijk! Pas toen ik de foto's bij de toiletten zag, realiseerde ik me dat het een familiebedrijf is waar al jaren dezelfde mensen werken; leuk detail! Vooraf hadden we een proeverij met van alles wat: erg lekker. Daarna allebei de specialiteit van de dag (souvlaki) met hierbij nog een boerensalade. Uiteindelijk bleek dit alles veel te veel, doordat de porties groot zijn. Wel alles met zorg bereid, en het smaakte echt authentiek Grieks. Een aanrader!
Marloes D. Fijnproever (3 recensies) 6 /10
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
We werden vlak bij de ingang neergezet. Op zich geen probleem, weinig tafels, dus ruimte voor gesprekken. Helaas was dit niet het geval, omdat wachtende mensen bij ons op de bank neergezet werden en ook mensen die nog een drankje als afsluiter deden ook als groep naast ons werden neergezet. Vrijwel direct aan onze tafel. We hebben zelf steeds moeten vragen of we wat te drinken mochten.
Het eten kon ook vele malen beter. Ik had vooraf de haloumi. Die was veel te lang gebakken, droog en niet lekker meer, dit werd bijgestaan door wat krullen komkommer (ook niet vers gesneden) wat droge sla en een klein schaaltje honing. Bij het voorgerecht werden 2 stukjes stokbrood geserveerd, zonder iets van smeersel erbij. Als hoofgerecht had ik de lamskotelet, wederom te lang en droog gebakken. Smaakte niet meer echt naar lamsvlees. Helaas dus niet de gewenste ervaring bij Taverna.
Theo P. Expertproever (7 recensies) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2016
Helaas mag ik na 3 keer geen recensie meer schrijven, maar het is en blijft een prima restaurant in alles. Wij hebben weer genoten van een vriendelijke bediening, een gunstige prijs
lekker eten en verder waren de toiletten ook schoon.
Gr..Theo
Fabian20 . Proever (1 recensie) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2016
Eten erg lekker, mooie opmaak. Prima gastheer (en gastvrouw) ook erg lief voor onze Kasper van 3 jaar! Ben je in de buurt, zeker naar binnen gaan.
Emaria . Proever (1 recensie) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2016
Prima gegeten. Voor een grieksrestaurant is het decor erg gezellig. Gerechten waren lekker geen hoogstaande gerechten maar gewoon goed en prijs-kwaliteit was uitstekend.
Opzoeknaarbeleving . Expertproever (7 recensies) 6,8 /10
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
Het eten is zoals je in een Grieks restaurant in Nederland mag verwachten. Prima te eten en op het vele af. De bediening was aardig, maar de organisatie kan veel beter. Er is geprobeerd een modern decor neer te zetten, maar dat is ten dele gelukt. Op basis van de huidige gemiddelde scores te weten 8,0; 8.1; 7,8 had ik meer verwacht
EK33 . Fijnproever (4 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2016
Heerlijk gegeten in een leuke ambiance en een zeer vriendelijke bediening.
De porties waren wel.erg groot, wat dan weer zonde omdat niemand zijn bord leeg at.
Zeker een aanrader.
Rachel W. Meesterproever (20 recensies) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2016
Bediening en ambiance erg goed. Grote porties wat ook erg fijn is. Bediening spreekt vooral Engels, voor mijn geen punt. Ik begon met de tompouce van zalm en garnalen, weinig garnalen maar smaak was goed. Hoofdgerecht mixed grill was lekker maar echt veel te zout, zonde want het de stukken vlees waren wel lekker sappig. Aan het eind wel aangegeven dat het te zout was en de ober zei hierop grappend ''nobody is perfect''. Hoop dat ze wel wat met de tip doen.
Joyce S. Fijnproever (2 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2016
We hebben al meerdere malen gegeten in dit eethuis in verband met de goede locatie aan de gracht. Nu wederom met de iens dinnerdeals, waarbij we 40 procent korting kregen op een drie gangen diner. De hele kaart was beschikbaar. De gerechten waren mooi opgemaakt en smaakten goed. We namen de calamari en carpaccio vooraf, prima hoeveelheden. Als hoofdgerecht namen we de lamskoteletten en de mixed grill. Beiden waren goed op smaak. Als nagerecht hadden we de een oreo taart en de dame blance. De oreo taart was een goed vullende verrassing.
Florian K. Fijnproever (3 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
Lekker gegeten, alles was prima in orde. In een kelder met veel tafeltjes is het wel altijd wat rumoerig, maar dat hoort bij de locatie.
X-denise . Proever (1 recensie) 7,3 /10
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
Erg fijne service, vriendelijke mensen. Het eten werd op een fijne tijd geserveerd: niet te snel, maar we hoefden ook niet heel lang te wachten. Eten zelf was lekker maar niet perse heel bijzonder. Ik vond de gyros die ik bestelde wat aan de zoute kant. Ondanks dat hebben mijn partner en ik een fijne avond gehad!
Kurtcordesius . Proever (1 recensie) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2016
Prima gerechten. We hadden gehaktballetjes met tomatensaus (Keftedes) als vooraf, dan de specialiteit van de keuken: gegrilde kip. Zeker een aanrader. We zaten aan een leuke ronde tafel. Super gezellig zo!
Auke V. Meesterproever (22 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
Lekker drie gangen menu met een iensdeal.
De Griekse tapas vooraf waren heel divers en erg lekker.
Daarna een vis hoofdschotel met calamaris, zalm en gamba's
mooi gevarieerd. Met een heerlijke toetje in een echte Utrechtse werkende
Bernddv . Proever (1 recensie) 9,3 /10
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2016
Service was bijzonder goed en hartelijk. Veelheid aan keuze. Vlees was een beetje zout, maar verder heerlijk bereid. Na het eten van drie heerlijke gerechten voldaan naarh huis gegaan.
Sjoerd J. Fijnproever (2 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2016
Prima gegeten, de dinnerdeal beviel ons erg goed.
Bediening is vriendelijk en snel, al mogen ze wat mij betreft vragen of ik een nieuw drankje wil als de vorige op is.
Ncornelisse . Fijnproever (3 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2016
Met 6 heren wezen eten, verschillende gerechten van een 3 gangenmenu. Zelf had ik de Lamsschenkel. Het eten was smaakvol voor een goede prijs. Alle 6 waren we tevreden. Aanrader.
Silvie O. Fijnproever (3 recensies) 7,3 /10
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2016
Als voorgerecht kregen we lekkere hapjes, warm en koud, alles was knapperig en vers, goed op smaak. De vlees hapjes een beetje vet.
Het hoofdgerecht kwam van de specialiteiten kaart. Ook weer vers goed gekruid en meer dan genoeg. De bediening was vriendelijk, vlot. De wc's schoon. Alleen de muziek overheerste soms een beetje. Uitstekende prijs kwaliteit verhouding.
Heerlijke koffie en mijn man genoot van het Griekse speciale toetje. Kortom een fijn en ontspannen avondje buitenshuis eten.
Tirza B. Fijnproever (4 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Het eten was heel erg lekker ondanks de drukte. We hadden om 18.30 gereserveerd maar konden pas 19u aan tafel. Dus het was nogal gehaast eten om 20.15 buiten te staan. We moesten naar een voorstelling.