Greenwoods (Singel)

Singel 103 1012 VG Amsterdam Nederland Kaart
31-206237071

Meer informatie over restaurant Greenwoods (Singel)

Maandag t/m Donderdag 09:30 - 18:00
Vrijdag t/m Zondag 09:30 - 19:00

• Catering , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras
BAlieve .
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2016
Greenwoods tearoom (Singel) startte in 1988 als 1e in Amsterdam het full-English-ontbijt concept. Nu All day breakfast, lunch en tearoom- menu van UK cream tea tot US Eggs Benedict met daarnaast salads, burgers en meer. Gelukkig dat ze zich naast restaurant, nog steeds tearoom noemen. Daarvan zijn er niet zoveel. Tea dat eerst via de VOC naar Europa kwam , had veel invloed op de Britse Cultuur. Groene werd zwarte thee, suiker en melk werden toegevoegd. Als dure exotische warme luxe voor de rijken, later als verfrissing tijdens lange werkdagen geserveerd door personeelslid, de tea-lady. En openbare tearooms voor m.n. vrouwen om te runnen en zonder toezicht te bezoeken. In US + UK Hotel werd tea & dansen grote rage. In jaren 1950 waren tearooms in UK nog wijdverspreid. Deze tearoom is binnen best klein maar met terras met zicht op grachtenwater, plaats genoeg. We kiezen natuurlijk Tea for 2 (4.95), keuze Darjeeling, direct gezellig, pot op tafel. Vragen melk erbij, suiker staat er al. Dan toch echt niet te weerstaan, Eggs Benedict (10.25) en Eggs Florentine (9.25): twee gepocheerde eieren op (helaas zo vaak op brioches) ? en overgoten met Hollandaise saus. Hier toch eindelijk authentiek geserveerd op die echte Engelse Muffins. Heel anders dan brioche of een US cake-muffin is deze UK muffin met gist gemaakt, lekker kruimelig, heel beetje zoet. De locally sourced organic ham (benedict) was weinig bijzonder, sauteed spinach (Florentine) wel en lekker veel. De Hollandaise uitstekend. Het geheel de beste benedict tot nu toe. We zien dit gerecht steeds meer in de stad, ook de mogelijkheid tot ontbijt-brunch neemt gelukkig toe. Maar deze Greenwoods zal vast tot de betere blijven behoren. Daarbij is het alsof je even in den vreemde bent, op vakantie door veel toeristen om je heen, in Anglo-Amerikaanse sferen. Dagelijks open vanaf 9.30
Dwight R.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
ik ben er soms elk weekend,..heel soms sla ik een weekend over. En helaas kan ik me niet vinden in algemeenheid van slechte service. Miscchien een onervaren, pas gestarte, en nu al bedankte, werkne(e)m(st)er. Laat 1ding wel duidelijk zijn. Alle mcDonalds zijn t zelfde. Helaas is keizersgracht, Singel NIET.
1e, en 2e keer Singel, 3e keer Keizersgracht, en nooit meer teruggeweest!
SINGEL ROCKS!!
Patricial- .
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2015
Vandaag geluncht, maar viel jammer genoeg tegen. De sandwich tonijn was lekker. Jammer dat het sodabread met gevulde portobello en geitenkaas beetje tegenviel voor de prijs. Het smaakte prima alleen zat er maar 1 mini sneetje brood en 1 mini portobello bij. De prijs vond ik niet in verhouding. Het broodje tonijn wat veel meer en goedkoper. Ik vroeg om extra brood en kreeg dit pas toen het gerecht al op was. Ook de extra avocado kreeg ik niet.. super jammer. Personeel is vriendelijk, maar de bestelling komt niet goed door. Al met al smaakte het wel goed, maar ik had echt hoge verwachtingen na alle goede recensies.
Phasma .
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2015
Bij toeval hier terecht gekomen en genoten van de heerlijke tonijnsandwich en vriendelijke bediening in een vol restaurant
Cartru .
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2014
Super! Heerlijk gegeten. Ook glutenvrij was mogelijk. Zo gastvrij onthaal al jaren lang. Altijd rust en tijd ook al is het heel druk. Heerlijke sandwich ook de salade en overheerlijke worteltaart en chocolade taart. Ze blijven puur en kleinschalig en dat is in alles te merken!
Jane-Eyre .
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2014
Vrijdag gereserveerd voor een high tea op zaterdag op locatie Prinsengracht. Bij aankomst was dit niet doorgegeven en zat de zaak helemaal vol met nog vele wachtenden voor ons. Medewerkster verontschuldigde zich en belde met het restaurant op locatie Keizersgracht. Ook daar was het vol maar ze zouden zo snel als mogelijk een tafel voor ons reserveren. Bij aankomst stond de tafel klaar en konden we, ondanks dat ook hier weer 8 wachtenden voor ons waren, direct plaatsnemen. Na nogmaals verontschuldigingen aangeboden te hebben werd ons hier een glas prosecco aangeboden voor alle ongemak. De high tea was goed verzorgd, drie verschillende soorten sandwiches met zalm, komkommer- cottagecheese of eiersalade met tomaat. Heerlijke sodabread. Een huisgebakken scone met clotted cream en jam, drie taartpunten. Natuurlijk volop keuze uit diverse soorten thee die onbeperkt bijbesteld konden worden. Bij iedere theesoort en nieuw, schoon kopje. Vooraf werd gevraagd of er nog dieëten waren waar rekening mee gehouden moest worden door de kok bij het samenstellen van de tea. Na de eerste teleurstelling is het helemaal goed gekomen en voor herhaling vatbaar.
Eleonardo .
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2014
Een klein pareltje aan de Single. Zo zie ik het ten minste.
Het is een heel klein lunchroompje, met mini terras. Toen ik er was, heb ik buiten in de (mot)regen staan wachten op plek. Het was 't wachten meer dan waard.
Het eten is heerlijk, en biologisch. Erg leuk opgediend, en goed van smaak. We hadden de soep van de dag, en een hamburger. Drinken was ook goed, we hadden cappuccino, espresso en thee. De nagerechten ook om te smullen, en home made. De prijs was zelfs meer dan redelijk! En dat voor een tent in 't centrum.
De zaak zelf is wat klein, maar ik vind dat een deel van de charme. Die dag heb ik dan ook erg genoten, en heeft Greenwoods gelijk een vaste plek op mijn go-to lijstje gekregen.
Femke .
  • Datum van je bezoek: 31 dec. 2013
Oudejaarsdag wezen lunchen. Werden niet eens vriendelijk begroet bij binnenkomst. Omdat we er twee keer eerder leuk gegeten hebben toch gewacht op een plekje.

Bediening bleef echter onvriendelijk, het is er klein en dus moet je even in het looppad staan om je jas uit te kunnen doen en dat werd met een snauw en ongeduldige blik beantwoord.

Duurde even voordat we werden geholpen. Een half uur na het opnemen van onze bestelling kwam iemand melden dat er iets mis was met onze bestelling en het opnieuw opgenomen moest worden (wij vermoeden dat ze het vergeten zijn in te voeren onze lunchbestelling betreffende het eten, want onze drankjes hadden we wel gehad). Geen sorry, geen drankje als tegemoetkoming voor het lange wachten (terwijl onze drankjes al ruime tijd op waren), niks!

Vervolgens werden we een half uur genegeerd, nieuwe ronde drankjes werd niet eens opgenomen.

Eten was oke, maar niet super. Sodabread bij alle gerechten was te droog. Gehaktbal was heerlijk en super sappig, hamburger extreem droog. We wilden niet iets terugsturen want dan zouden we nog langer moeten wachten.

Ook tijdens de lunch werden we genegeerd, werden er geen lege glazen en kopjes weggehaald (terwijl er toch duidelijk te weinig plek was op de tafel). Uiteindelijk hebben we zelf de vuile vaat maar op de balie gezet. We zijn ook niet meer voor een nieuw rondje drankjes gevraagd, ook na contact zoeken niet.

We werden na eten gevraagd hoe we het vonden en we gaven eerlijk aan dat eea te droog was. Reactie was geen sorry ,maar verontwaardiging dat we niks gezegd hadden. Aangegeven dat we niet nog eens langer wilden wachten op nieuw te maken gerechten, vandaar dat we er niet eerder al iets van zeiden, we hadden immers al veel te lang gewacht! Ook dit deed bij niemand een belletje voor betere service rinkelen. Geen excuses, sorry voor het veeeeeel te lang wachten en het vervolgens negeren van onze tafel of een goedmaak drankje omdat we inmiddels uitgedroogd waren. Wel kregen we de volle rekening gepresenteerd.

Belabberde service, shokking eigenlijk!

Gaan hier zeker niet meer naar terug, want dit deed echt onze vorige ervaringen verbleken.
PrinsjeJ .
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2013
Op een zondagmiddag met een groep van vier gaan lunchen bij Greenwoods. We konden niet reserveren en moesten ongeveer een kwartiertje wachten op een tafeltje. Ik had eggs benedict besteld. Dit gerecht was niet bijzonder maar wel gewoon goed. Mijn tafelgenoten hadden de klassieke english tea. Wat sandwiches, scones en drie stukken verschillende soorten taart. Allemaal lekker. De bediening was vriendelijk. Het pand vind ik iets minder. Doordat het grootste gedeelte op de verlaagde begane grond is, is het wat donker. Het oogt ook wat klein en vol.
Oz G.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2013
So cheap and so good, you can't get better and cheaper than this in Amsterdam. I loved it, my guests loved it.
I took the grandma meatball which was a very big dish full of flavour yammie!
Jillian .
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2013
Het is een klein knus restaurantje (op de Singel).
Ik ging hier voor ontbijt en vond het een beetje tegenvallen. De scones waren eerdere keren lekker (maar ze waren vergeten om die te brengen). De scrambled eieren waren waterig en smaakloos. Ik dacht dat de groenten zouden in de eieren zitten maar ze worden er naast geserveerd en een beetje overgaar. Het brood met boter miste ook smaak.
High tea bij Greenwoods is best lekker maar ik zou minder snel hier ontbijten. Als ik terug kom dan bestel ik eens een gepocheerd ei omdat die schijnt wel hun specialiteit te zijn.
Nathalie V.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2013
Heerlijk echt Engels ontbijt aan de Singel in Amsterdam. Alles klopt, het eten, het interieur en de aardige Engelse gastvrouw. Het home made soda bread is een echte aanrader.
Martin C.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2012
Als engelsman in Amsterdam ga ik niet op zoek naar engels eten, maar ik kwam bij Greenwoods terecht en was zeer aangenaam verrast door het eten en de sfeer. Heerlijke eieren gerechten, quiche, scones, cakes en hele aardige bediening in een knus klein teashop dat ook in Chelsea op zijn plaats zou zijn.
Saskia V.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2012
De cheescake was minder lekker dan gehoopt, te weinig krokant. De thee daarentegen was wel weer geweldig. Het blijft toch wel erg klein en benauwd. Geen plek om lang te verblijven.
Tom D.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2012
Ik heb heerlijk ontbeten bij Greenwoods. De prijskwaliteit verhouding was goed, en ondanks de drukte waren de tweetalige serveersters overal aanwezig, waren de tafeltjes altijd schoon en kreeg ik mijn bestelling binnen tien minuten nadat ik had besteld. Het restaurantje ziet er leuk uit, en doet wat dat betreft haar reputatie als Engelse lunchroom eer aan. Een ontbijtje bij Greenwoods is zeker voor herhaling vatbaar!