Greek Cuisine Filoxenia

Haltestraat 49 2042 LK Zandvoort Nederland Kaart

Over restaurant Greek Cuisine Filoxenia

Goddelijk Grieks

In dit gezellige restaurant staat draait het allemaal om Griekse heerlijkheden. De uitgebreide menukaart biedt voor ieder wat wils; of je nou zin hebt in botermals vlees, sappige vis of superverse groenten! De gezellige bediening maakt dit fijne plaatje helemaal af.

Meer informatie over restaurant Greek Cuisine Filoxenia

Maandag t/m Zondag vanaf 16:30

• Af te huren , Catering , Huisdieren welkom , Terras , Wi-Fi
Voordelig
W J S.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Zeer gastvrije ontvangst en behulpzame staf. Lekker eten (Mezedes , Inktvis en lamsvlees). Ook de huiswijn was prima. Aanbevolen !
Jan G.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2016
Zeer fijne sfeer. Een goede gastvrijheid en lekker eten.
Alexander X.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2016
Veel kleine tafeltjes in een krappe ruimte zorgde voor veel rumoer. Bediening was traag. Het ontzettend lekkere eten maakte het meer dan goed.
Jsblom .
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Dit wad de vierde of vijfde keer dat we bij Filoxenia hebben gegeten. We waren met een groep van 12 personen en het was een drukke zaterdagavond. Alle tafels waren bezet. We werden erg vriendelijk ontvangen en er werd na afloop weer even vriendelijk afscheid genomen. In de tussentijd hebben we genoten van een lekker voorgerecht (Pikilia voor 2 personen), Bifteki als hoofdgerecht (gekruid gehakt gevuld met feta en los daarbij gyros) en ijs met warme caramelsaus (pag. karamela) als nagerecht. Bediening was vlot, ondanks de drukte en de grootte van de groep geen lange wachttijden. Personeel leef vriendelijk en attent zonder opdringerig te zijn. Kortom, een heerlijk en geslaagd avondje met de familie.
Mcvinkenburg .
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2016
Goede gastvrijheid, heerlijk eten. Retsina gedronken, lekkere vis, goed gegrild vlees.
Op het terras is het goed toeven.
Paul W.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2016
We hebben heerlijk gegeten we waren met hele gezin 10 personen. Vele namen het voorgerecht van het huis dus diverse griekse hapjes. Daarna 8 verschillende hoofd gerechten dus vlees en vis. Ik zelf koos het chef kok gerecht dat is verschillende vleesgerechten. De gastheer Kostas en zijn crew maakte van deze bij zondere avond een feestje. Hiervoor bedanken wij Kostas. Ook het grand dessert mocht er wezen. Alles op griekse wijze.
Ingrid D.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Eten was erg lekker. Porties waren echter zo groot dat wij zeker nog twee volwassenen hadden kunnen meenemen. Ik vond het jammer dat er niet op werd geattendeerd. Wij waren met 2 volwassenen en 2 kinderen. Als je dan teveel besteld, kun je m.i. als bediening ook aangeven dat de porties groot zijn.
Verder duurde het lang voor er werd afgeruimd en moest ik zelf maar om de rekening vragen.
We komen wel een keer terug, het eten was heel lekker.
Maurice O.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Eten was erg goed, heerlijke gerechten, gezellige sfeer en leuke gastheer. Midden in een gezellige straat met veel uitgaansmogelijkheden, het restaurant heeft veel ruimte en de mogelijkheidheid om buiten te zitten.
Jolanda B.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2016
Waanden ons weer even thuis in griekenland de sfeer het eten en de gastvrijheid deed ons denken aan thuis in Griekenland.
Ioannis Willem V.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2016
Ik waande me weer even thuis in mijn land heerlijk eten en goede sfeer een echte aanrader. Voor een echte beleving en de gastvrijheid moet je hier wezen
Joyce H.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2016
Vanavond heerlijk gegeten bij de Griek.
Fijne attente bediening, zeer gastvrije en leuke bediening en ook de eigenaar geeft je een welkom gevoel.

Ruime porties en lekkere friet en salade bij het hoofdgerecht!
Wij komen hier zeker terug!!
Ga zo door
Feiko J.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2016
Aangetrokken door de vermelding dat dit het tweede Griekse restaurant is volgens ranking in Nederland, hebben wij hier voor vier personen een tafel gereserveerd, om er twee uren later te gaan eten. Wij gingen twee maal voor de prima Mixed Grill, één maal voor de overheerlijke Kalamaria en één maal voor de geweldig smakende Kleftiko. Het was volop genieten, een top keuken! De bediening was net zo: top! Wij hebben afgesloten met heerlijke desserts en een kopje thee, koffie en espresso. Erg vriendelijk, hartelijk en vlot, met liefde voor het vak, het voelt als thuiskomen bij vrienden. Wij zaten er erg gezellig, sfeervol met genoeg ruimte (ook voor de baby) en privacy. Wij bevelen dit restaurant van harte aan, een adres om terug te komen.
Theopisti .
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2016
Ons dagje naar Zandvoort was een groot succes door het eten bij Filoxenia. Je merkte echt de ware gastvrijheid = filoxenia. Snelle service, heerlijk gegeten, fijne smaak en niet te zoutig. Er was ook zachte Griekse muziek op de achtergrond. Het personeel gaf je een warm welkomstgevoel dat je raakt. Het was zo gezellig dat we moeilijk afscheid konden nemen.
We zijn dus een mooie herinnering rijker geworden en het is zeker een aanrader!
Hans C.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2016
Deze keer zaten wij boven aan het raam ,wat een leuke tafel was .Het eten was weer heerlijk en de bediening vriendelijk
Mikaa .
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
Fijn restaurant met een heerlijke keuken. De porties zijn groot, je krijgt echt waar voor je geld. De bediening is gemoedelijk, klantgericht en er hangt een ontspannen gezellige sfeer. Dit is ons favoriete restaurant in Zandvoort.
Cgdevriesiens .
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2016
Een uitgebreide menukaart, leuke wijnkaart en tot onze verbazing prima en betaalbare Griekse wijnen. Flinke porties, met wat veel vlees. Bediening was uitstekend en heel klantgericht. Zeker doen als je in de buurt bent.
VanLiempd .
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2016
Vanuit het zuiden een dagje uit Zandvoort en we wilden wel eens weten waarom Filoxenia het 2e beste Griekse restaurant van Nederland is geworden. Bij binnenkomst proefde je meteen een rustieke sfeer. Gedempte verlichting, donkeren houten vloer, typisch Griekse en persoonlijke aankleding van de muren. De ontvangst was persoonlijk en erg vriendelijk. We bestelden wat rode huiswijn (prima smaak) en iets van stokbrood. De gastheer zou wel iets lekkers halen, zei hij. Hij kwam terug met een heerlijk rond plat brood met kruiden en olijfolie erop en in het midden lag tzatziki met verse peterselie. Wat een goede start zeg! Om je vingers bij af te likken! Vervolgens gekozen voor specialiteit van de chef. Een mixed grill. Het was allemaal goed bereid en lekker mals. De souvlaki was echt om te smullen. We hebben nog nooit zo'n overheerlijke, malse en goedgekruide souvlaki gehad als deze. Mijn complimenten gingen uit naar de chefkok en werden dankbaar in ontvangst genomen. Verrast waren we toen we van de chefkok een feestelijk bord met Griekse lekkernijen kregen aangeboden. De gastheer schoot hier een foto van, die we 10 minuten later op fotopapier mee kregen. Wat een persoonlijke aandacht. We toasten nog 'n ouzo met de gastheer en sloten dankbaar ons avondje uit af. Als we weer een keer in de buurt zijn, gaan we zeker terug om andere gerechten van de kaart te proeven.
Harald M.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2016
Een Grieks restaurant, zoals een Grieks restaurant moet zijn! Vers en heerlijk eten dat geen opsmuk behoeft. Een heerlijke avond gehad. Een van de beste Grieken!!
Vagelis ?.
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2016
Het is één van de meest authentieke Griekse gerechten in Nederland. Zeer gezellige omgeving en warme service. Je moet de "Giouvetsi" plaat te proberen. Het is heerlijk!
Ferli81 .
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
Prima eten leuk restaurant.
We zaten op de bovenste etage, voor en hoofdgerecht kwamen snel, daarna niemand meer gezien om dessert op te nemen..
Maar prima gegeten, vegetarische gerechten zijn een aanrader!