Grapes & Olives

Veenkade 1 2513 EE Den Haag Nederland Kaart

Over restaurant Grapes & Olives

Passie voor eten en een knusse sfeer!

Grapes & Olives is een plek waar mensen elkaar ontmoeten met een gedeelde passie voor eten, voor wijn en voor het mediterrane gebied! Alle gerechten op de dagelijks wisselende kaart zijn gebaseerd op de smaken rondom het Middellandse Zeegebied en het uitgebreide wijnassortiment sluit hier feilloos op aan. Geniet hier van een gezellige sfeer, van de aanwezige doordachte muziek en laat je verwennen door de enthousiaste en gastvrije bediening. Kortom, maak je op voor een avondje genieten!

Meer informatie over restaurant Grapes & Olives

- Diner 18:00 - 22:

7,1
Marit K.
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2016
2 weken terug een fantastische wijn proeverij gehad. Van te voren goed contact met Joris gehad betreffende de wensen en budget. De wijn proeverij was zeer leerzaam en Joris passie voor wijnen werkte zeer aanstekelijk. Bedankt voor deze heerlijke avond. Wij komen zeker terug!
Jacco V.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2016
Niets op aan te merken, wie Italiaans wil eten moet naar een Italiaan, wie een steak wil eten moet naar een Argentijn, maar wie Mediteraan wil genieten van mooie wijnen en mooie happen kan hier volledig ontspannen in de sfeer van een tentje aan de middellandse zee. Zelfs de soms iets te lange wachttijden horen daarbij. Muziek moet inderdaad in de gaten gehouden worden, de wat oudere DJ is wel heel goed in sfeer maken. Ik wil Grapes & Olives beoordelen naar wat het is. Ik geef hen een dikke 9!
Elisabeth59 .
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2016
Gisteravond hier gegeten. Matige kaart qua keuze, matige bediening, niet ervaren, nam bordje mee zonder te vragen of we klaar waren. Eten was echter nog de grootste tegenvaller: bruschetta: stukje geroosterd stokbrood met in 4ren gesneden koude kerstomaatjes, wat balsamico en blaadje basilicum: zo krijg je ze echt niet in Italië, zoals gepretendeerd wordt. Carpaccio van biet, met dezelfde balsamico, goede geitenkaas, maar een stuk taaie witlof. Niet te eten. Deze fantastische locatie verdient dit niet. Wijn was perfect!
Restaurantman89 .
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2016
Tegenvallend. Ik had meer verwacht van het kleine zaakje. Eten was ok maar helaas niets noemenswaardig. Ober probeerde ons goed te helpen maar kwam heel onervaren over.

Het was er wel gezellig verlicht. Echter moesten we wel een aantal keer vragen of de muziek aan kon.
Berndw .
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2016
Gisteren een heerlijke wijnproeverij gehad. Van te voren onze wensen en budget aangegeven bij Joris. Hij heeft hier een hele goede en leuke/leerzame proeverij van gemaakt. Echt heel leuk om een keer te doen. Aanrader, kom er zeker terug.
Mrlske .
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2015
Ik vind het een superleuke plek met leuke bediening. Prima eten en lekker wijn. Prijs/kwaliteit is ok. 1 Grote irritatie is de luide muziek. Heerlijke muziek, maar we komen om te kletsen , niet om te dansen. De zaak is vrij klein, waardoor de muziek snel te luid is. 4x gevraagd of de dj het wat zachter kon doen, ik geloof dat de bediening zelfs de boxen boven ons heeft uitgezet, maar het hielp niet echt.
TessaJanssen07 .
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2015
We kwamen binnen en hebben we netjes verteld dat we met zn 4e wilde eten. We hebben gevraagd of we nog 5 minuutjes konden wachten met het bestellen van het hoofdgerecht omdat een vriend van ons er nog aan kwam. Nadat hij arriveerde hebben we 40 minuten ons best gedaan om de aandacht te krijgen om te bestellen. Toen dat eindelijk lukt vertelde de dame (die wist dat we wilden eten) dat de keuken net 5 min dicht was en we niet meer konden bestellen...... We zijn naar huis gegaan terwijl we alleen een voorgerecht op hadden.
Marieke P.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2015
Na een bijzonder moment in het oude stadhuis in Den Haag hebben we bij Grapes and Olives getoost op ons huwelijk. Een geweldige lokatie met fantastisch eten. Dagverse producten met pure smaken!! Absolute aanrader.
BasLok .
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2015
Paar weken geleden mijn verjaardag gevierd met een man of 60, werkelijk een memorabele avond gehad. we hadden het gedeelte links helemaal voor onszelf. Super lekkere wijnen en mega goede kaas en vleesplankjes voor bij de borrel. brood en smeersels in overvloed. De dame van de bediening moest zich 3 slagen in het rond werken maar bleef vriendelijke en gaf iedereen het gevoel dat er tijd gemaakt werd. Kwam een week geleden nogmaals een wijntje doen en werd onthaald of ik mijn eigen huis binnen stapte. Deze tent kan je met een gerust hart een van de gezelligste plekken van den haag noemen. Ontzettend bedankt voor een onvergetelijk 31ste verjaardag feest!
MichelleE .
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2015
Wat een gezellige ambiance, wat een hartelijk welkom. Met 50 man het gedeelte met het podium voor ons zelf. Prima wijnen en overheerlijke hapjes, flinke Italiaanse kazen, schalen met Italiaanse worst, olijfolie, huisgemaakte smeersels en het ovenverse brood continue aangevuld. De bediening is uitermate behulpzaam en vriendelijk. Voorafgaand met Jeroen alles doorgesproken. Je merkt dat ze er alles aan doen om met de klant mee te denken en een perfecte borrel neer te zetten. Heel erg fijn en een absolute aanrader.
Dennis V.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2015
Erg lekker gegeten afgelopen zaterdag.
Verschillende gerechten om lekker te delen; vooral de gevulde courgette, de ristotto en het dessert vielen erg in de smaak. Goed flesje wijn erbij en vriendelijke bediening! Al met al een prima avond.
Enige dat aandacht nodig heeft is het volume van de muziek van de DJ, het was moeilijk elkaar te verstaan aan tafel.
Maar we komen zeker terug!
Lekker-uiteten- .
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2015
Je zit leuk op de boot, maar daar is alles mee gezegd. Prijs-kwaliteit volledig uit verhouding. Smakeloos, saai, cliché en veel te duur. Met opsmuk en poespas aan de man gebracht alsof het heel wat is. Een echte Italiaan zou zich de ballen uit de broek schamen. Drank is tov het voorgaande nog redelijk geprijsd. Blijkbaar is het binnenslepen van de titel Wijnbar van het Jaar iets anders dan aardig kunnen koken.
SFW .
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2015
Afgelopen zaterdag geluncht op de boot. Waardeloos ! We bestelden de frittata en kregen een omeletje met wat champignons a € 8.50. Totaal geen smaak. Brood vergeten. Lange wachttijd. Vond de bediening er ook sjofel uitziet. Hier zie je mij nooit meer terug.
Myrasander .
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2015
Vanmiddag even op de terrasboot van grapes and Olives gezeten. Prima locatie als de zon zich laat zien. Wij werden vlot bediend. Eten was niet heel bijzonder, de geschonken wijn was wel meer dan uitstekend. Vandaar de 8 voor het eten, het blijft tenslotte ten eerste een wijnbar. Als de zomer zich nog wat laat zien komen wij zeker terug.
Shelly M.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2015
Supergezellig restaurant waar wij erg lekker hebben zitten eten en drinken. Zaterdag 25 juli zaten we in de ruimte achterin en hadden 4x het verrassingsmenu genomen een paar flesjes wijn en erg fijn, wat flessen kraanwater (service!). Doordat we al snel vol zaten (we hadden al een klein hapje vooraf gegeten) haalde de bediening iets van de prijs af omdat we gewoonweg de laatste twee gangen niet meer op konden (en dus niet waren bereid). Heel netjes dus. Naast dit aardige gebaar was de bediening (Robin) erg professioneel en gastvrij. Hij legde alle gerechten netjes uit en maakte hier en daar tijd voor een dolletje. Al met al een topervaring!
Fenna B.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2015
Op 11 juli hebben wij (Barry en Fenna) een waanzinnige urban wedding gehouden op het terras en de terrasboot van Grapes & Olives. De sfeer was perfect, het eten heerlijk en de muziek van DJ Ron maakte het helemaal compleet. Al onze gasten (en de regulieren gasten van die avond) hebben enorm genoten van de mediterrane en tegelijk stadse sfeer. We hebben er voor gekozen bij Grapes te trouwen omdat het voor ons een soort tweede eetkamer is. We komen er graag vanwege de relaxte ongedwongen ambiance, het heerlijke (ECHT HEERLIJKE) eten en de goede wijn adviezen. Een absolute aanrader dus! De catering en muziek waren perfect geregeld, Joris (de eigenaar) en Ron (de DJ) waren bijzonder betrokken bij het hele proces en dachten op een prettige manier met ons mee. En als klapper op de vuurpijl hadden zij voor ons een prachtig nummer ingestudeerd wat ze voor ons en onze gasten hebben gespeeld/gezongen.

Joris & Ron dank voor de prachtige en onvergetelijke dag!!! en we blijven zeker komen!
Esther K.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2015
Afgelopen week een borrel gehad bij Grapes&Olives met 20 personen.... Wat een geweldige avond! Heerlijke hapjes, lekkere wijnen en uitstekende en vriendelijke bediening. Zeker voor herhaling vatbaar!
Helene_v .
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2015
wij hebben hier geweldig gegeten. we hebben gekozen voor een verrassingsmenu daar we alle vier toch alles lusten. het was inderdaad een ware verrassing en zeer uitgebreid. i.p.v wijn per glas kozen wij voor een fles wat wellicht een stuk voordeliger uitvalt. perfect dat er ook regelmatig een verse fles kraanwater werd aangevuld
bij alle gerechten werd uitgebreid uitleg gegeven. de aankleding was wat sjofel maar dat past wel bij het geheel. de bediening erg vriendelijk soms wat traag maar het was ook druk. en daarbij: wij hadden geen haast.
nogmaals het verrassingsmenu is echt een aanrader. desgewenst kan je ook daar nog je eigen voorkeuren aan toe voegen. zelfs het afrekenen was een verrassing daar wij geen idee hadden wat dat menu dan wel zou gaan kosten. het viel ons best mee. als je nagaat hoeveel gerechtjes wij geserveerd hebben gekregen (we zijn de tel ergens in het midden kwijtgeraakt)
enne dat handgeschreven bonnetje vonden wij wel zijn charme hebben. wel even goed nakijken maar bij ons leek het te kloppen.
Tina V.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2015
wat is er gebeurd met Grapes en Olives. In 2013 schreef ik nog dat het alles in zich had om de topper van 2013 te worden. Sinds het openen van het water op de Veenkade Toussaintkade hebben ze een terrasboot. Hartstikke leuk en prachtige plek met zicht op de Paleistuin. Maar...... de kaart is zeer beperkt (geworden) de gerechten die er nog op staan zijn nog dezelfde als in 2013 (ravioli met pompoen, de risotto). Van eigenaar veranderd? Ten onder aan het gaan aan zijn eigen succes? Nog steeds een leuk plekje maar het verrassende bijzondere niveau van een paar jaar geleden halen ze wat mij betreft niet meer, jammer
Jodi L.
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2015
Wij komen hier zo af en toe en vinden het heerlijk om ongecompliceerd een goed glas wijn te drinken met af en toe een hapje erbij. De hapjes zijn echt onwijs lekker. Afgelopen zaterdag dronken we 2 glazen wijn per persoon en namen we een plankje met diverse gesneden vleeswaren erbij. Dat smaakte goed en zo buiten in de zon zaten we prima. Goedkoop is het niet, we betaalden € 36 voor de 4 glazen wijn + de vleeswaren. Maar lekker is het wel! Het is trouwens aan te raden om te reserveren, omdat het vaak vol zit.