GRANO

Rijksweg 199 6586 Plasmolen Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant GRANO

Lijn 83 VENLO - NIJMEGEN (Halte Rijksweg/Witteweg)

Maandag gesloten
Dinsdag t/m donderdag 16:30 - 21:30
Vrijdag t/m zondag 12:00 - 21:30

• Af te huren , Catering , Terras , Wi-Fi
Voordelig
Jan D.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2016
Vanavond gegeten bij Grano in Plasmolen! Hele leuke sfeervolle tent, gelukkig net 'n tafeltje vrij voor twee. Vriendelijk personeel en lekkere gerechten die allemaal vers worden bereid!
Cassowary .
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2016
We zijn er al meerdere keren geweest met onze tieners. En we blijven komen. Mooie locatie, gezellig terras, vriendelijke en attente bediening. En bovenal heerlijk eten voor een goede prijs. De pizza's en pasta's zijn top. Kinderen mogen zelf hun topping kiezen, wat uiteraard heel prettig is. En de glazen wijn zijn niet kinderachtig gevuld. Al met al een aanrader en de rit vanuit Nijmegen meer dan waard.
Rian V.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Wat is het hier fijn! Al een aantal keren geweest en er zullen nog vele malen volgen. Het eten is echt (h)eerlijk, fijne wijn, erg vriendelijke bediening en de verzorging van de locatie is prima. De gastvrouw komt je altijd weer warm ontvangen en de boodschap die zij over willen brengen, het delen van passie voor de italiaanse keuken, wordt vol overtuiging overgebracht. Zij laten je zien hoe je met weinig ingredienten heerlijk kunt eten. Dat vind ik mooi.
Overigens wel grappig om te lezen dat er 5 maanden geleden een recensie staat waarin om meer zout wordt gevraagd, dat mag van mij nu juist wel wat minder.
Zo zie je maar, ze gaan er echt mee aan de slag en probeer het maar eens naar ieders zin te maken, dat is zo makkelijk nog niet.
Tot gauw weer, ik verheug me er al op!
Dorethe J.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
De locatie is perfect en de inrichting van het restaurant gezellig
De keuze van de pizza was helaas niet de juiste. Erg zout door het spek.
De tomatensalade was een erg kleine portie.
De bediening liet nog al te wensen over.
Een heel gezellige avond met vrienden hier doorgebracht maar wij gaan hier niet meer terug

Beste Dorethe,

Hartelijk dank voor uw recensie en complimenten omtrent onze locatie en inrichting.
Gisteravond kregen we te maken met een enorme drukte doordat zowel binnen als buiten vol zat. We begrijpen uw frustratie dat u op een mooie zomerdag niet buiten heeft kunnen zitten, doordat er geen plek was voor u en uw gezelschap. We hebben met man en macht geprobeerd iedereen het naar hun wens te maken. Helaas is dat bij u niet gelukt, onze excuses hiervoor.

Met betrekking tot de pizza was de Guanciale voor u achteraf inderdaad niet de juiste keuze. Het is Italiaans gerijpt spek wat van zichzelf vrij zout is. Wij voegen er op geen enkel moment zout aan toe. We kunnen het ons voorstellen dat u de pizza te zout vond, maar het spek geeft juist deze pizza karakter. We hadden met alle liefde een ander gerecht voor u bereidt, als u het had aangegeven.

We hopen u in de toekomst, indien u van gedachte verandert, met één van onze andere gerechten toch te kunnen verrassen en verblijden.
Met vriendelijke groet, Piet & Mariam.
Lore .
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
Eindelijk is hier weer een restaurant gevestigd! En het is een goede aanwinst, wat mij en mijn disgenoot betreft. Grano heeft een kleine kaart met een aantal Italiaanse klassiekers die ons goed smaakten en de pasta wordt zelf gemaakt.

Grano is vrij strak ingericht, met lichte tinten, maar heeft zeker sfeer. Jammer dat het stortregende want ook het terras zag er leuk uit.

Er zijn natuurlijk een aantal verbeterpunten: ik vond sommige gerechten wat aan de zoute kant en de bediening is vriendelijk en welwillend maar duidelijk nog onervaren.

Wat mij betreft zeker een aanrader!
Beste Lore,

Hartelijk dank voor uw recensie!
We waarderen het dat u de tijd en moeite neemt om uw ervaring met ons te delen. Leuk te horen dat u ons restaurant een aanrader vindt. Uiteraard zullen wij uw aandachtspunten meenemen in onze ontwikkeling en evaluaties.

Nogmaals dank en graag tot een volgende keer en hopelijk dan op ons terras!
Met vriendelijke groet,
Piet & Mariam.
Johanna54 .
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
Ons eerste bezoek aan GRANO zal zeker niet het laatste zijn om verschillende redenen.
Wij kozen voor de Antipasto Classico vooraf, een mooi plankje met veel Italiaans heerlijks, diverse soorten ham, worst, pecorino, olijven, kapperappels en meer en erbij nog een heerlijke bruscetta.

Voor het hoofdgerecht ging lief voor de spaghetti carbonara, zelf werd ik enthousiast van de dagschotel, risotto met 6 soorten vis, erbij bestelden we een venkelsalade met sinaasappel.
Tafelgenoot was zeer te spreken over de spaghetti, mijn risotto was lekker, maar mijn God wat machtig, amper te doen, vermoedde toevoeging van boter, moest echt capituleren, zo jammer de portie was royaal, maar zo log en vet, terwijl Italiaanse risotto juist zo excelleert in licht verteerbaar blijven.
De begeleidende salade miste een mooie dressing, het zou venkel met sinaasappel zijn, dat kwam er niet uit, geen balans, teveel olie, te weinig frisse zuren.

Navraag bij de serveerster leerde dat de twist van de kok inderdaad bestond uit het toevoegen van boter aan de risotto, waar het mij betreft net geen doodzonde, hoe verzin je het.

Het restaurant is nog pas geopend en boven de menukaart staat inderdaad "Italian inspired", waarom Engels hier?

Heb prachtige pizza's voorbij zien komen, flinterdunne bodem en ook andere gerechten op de kaart, en de aankondiging dat op de volgende kaart Spaghetti Vongele zal komen gaat ons zeker doen terug keren.

Blijf er echter bij, boter in de Italiaanse keuken, geïnspireerd of niet, dat kan echt niet, zeker niet in risotto, die wordt er gewoon te vet en dus log en machtig van. Heb ook tegen de serveerster gezegd dat ik in GRANO, niet snel weer een risotto, mijn lievelingsgerecht uit Italië, zal nemen en in andere gevallen zal informeren naar de receptuur.
Beste Johanna,

Hartelijk dank voor uw beoordeling. We doen hard ons best om iedereen te verblijden met onze huisgemaakte gerechten. Erg spijtig om te horen dat onze weekspecial bij u niet in de smaak viel.

Ondanks dat we graag met de eer zouden willen strijken, hebben wij de toevoeging van boter in de risotto niet zelf verzonnen. In het door u genuttigde risotto gerecht is boter enkel gebruikt in de begin fase van de receptuur (het fruiten van de ui/knoflook), in tegenstelling tot vele andere (traditioneel Italiaanse) risotto gerechten is er in een later stadia geen boter noch kaas gebruikt om het gerecht te verrijken. Toen onze medewerker, op uw verzoek, de keuken in kwam met de vraag of er boter gebruikt werd in de risotto, dachten we dat het om een zuivelallergie ging en hebben we dit bevestigd. We hadden u hierover graag te woord gestaan als de drukte het toe had gelaten.

Omdat de Italiaanse keuken zo veelzijdig is en verschilt per regio, hebben wij om dit soort discussies te voorkomen, ervoor gekozen om GRANO als Italian Inspired neer te zetten. Engels, omdat wij een in sterk toeristische regio gevestigd zijn.

Het spijt ons om te horen dat onze risotto u erg zwaar viel, terwijl wij juist een lichte bereiding hebben gekozen, hierop hebben wij vele lovende reacties gehad afgelopen week. Nogmaals danken wij u voor uw feedback en uw recensies (inmiddels op meerdere media). Fijn om te horen dat u terug komt en we hopen u dan wél te kunnen verrassen met onze service en visie van de Italiaanse keuken.
- Piet & Mariam

Reactie van proever:

Heb de recensie geschreven zoals ik het ervaren heb, de enige manier waarop dit kan, alleen de risotto was minder, maar als ook aangegeven we komen beslist terug. Bedankt ook voor jullie feedback. Tot ziens!!
Jasper N.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2016
Heerlijk gegeten! Goede antipasti, mooie dunne pizza, en een heerlijke tiramisu! De kinderen mochten samen met de kok de ingrediënten voor hun pizza uitkiezen....super!
Joostbrielle .
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
Nieuw restaurant in Plasmolen met mooi en eigentijds interieur. De eigenaresse was super vriendelijk en nam de tijd voor haar gasten. Alle pasta's zijn huisgemaakt. De vers bereide pizza's die wij besteld hadden waren super lekker ook het dessert was erg goed. Wij komen hier zeker terug!
Lille W.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Onverwacht na een hondenwandeling hier een heerlijk glas wijn met een pizza gegeten. Ongedwongen en goede sfeer. We komen terug!
Anne K.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
Heerlijk gegeten vanavond bij Grano! Het restaurant heeft een gemoedelijke, warme uitstraling. Het personeel is ontzettend vriendelijk. Daarnaast is het eten top. Weinig ingrediënten, alles is goed op smaak. Less is more is bij dit restaurant echt van toepassing. Alle ingrediënten komen goed tot hun recht. Ik kom snel terug!
Salmantina .
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2016
Súper lekker! Heerlijk gegeten, vooral die burger (gerecht van de week) was fenomenaal!

Super ingericht, alleen was het wel wat koud.

Graag tot snel weer,
Auke & Yvonne
Michiel & Brigitte
Josien
Maaikexxx .
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2016
Wij waren met een gezelschap van 4 personen. Locatie is mooi. Het was wel even zoeken naar de entree. Omdat we even moesten wachten op de kaart waren de eerste drankjes van het huis. Het is een kleine kaart maar kwalitatief goed. Alles wordt vers gemaakt. Wel vonden we allen dat er meer zout gebruikt mocht worden. Prijs is prima, zeker niet te duur. Serveerster moet nog veel leren. O.a. de kaart van de wijnen. Ze kwam wat onzeker over, moest veel navragen.
Al met al waren we zeker tevreden! We komen zeker nog eens terug.
Beste Maaike,
Hartelijk dank voor uw recensie. Als startend bedrijf is de feedback erg waardevol voor onze ontwikkeling. We zullen uw ervaring in onze team evaluatie meenemen en hier ons voordeel mee doen! Dank voor jullie komst en tot een volgende keer!
Groet, Piet & Mariam
Jan L.
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2016
Afgelopen maandag met Piet zijn oud-collega's van GoalieWorks door hem en zijn vriendin Mariam onthaald op een fantastische Italiaanse maaltijd. Het restaurant is sfeervol ingericht en het eten smaakte voortreffelijk van de antipasti tot de diverse huisgemaakte pasta's en het uitgebreide dessert. Alles was even lekker. We komen deze zomer zeker terug als ook het terras open is en er buiten pizza wordt gebakken in de speciale houtoven.