Grandcafé Vrienden

Marie Heinekenplein 33 1072 MH Amsterdam Nederland Kaart
31-206704661

Over restaurant Grandcafé Vrienden

Culinaire ervaring aan de rand van de Grachtengordel

Grandcafe Vrienden ligt aan de rand van de grachtengordel in Amsterdam in de Pijp, op één van de meest centrale plekken van de stad. Op steenworpafstand van het Grandcafe vind je de Albert Cuyp, Stadhouderskade - met veel toeristische hotspots - en de drukke vibe van Woustraat. Het is een perfecte spot om met je vrienden te borrelen of te genieten van een 3-gangen menu!

Meer informatie over restaurant Grandcafé Vrienden

6,5
7,2
Mootje4337 .
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2015
super leuke bediening met veel humor vlotte service erg gelachen en prijs verhouding ook een lachertje we hebben heerlijk gegeten het was top
Rohui .
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2015
We waren er middels de ah-actie, er was een vast menu opgesteld. Het eten was matig, de kaassoep had weinig smaak en was waterig. Het hoofdgerecht zou een visstoofpot zijn, in plaats daarvan was het een soort wok met garnalen, de combinatie was niet lekker en de saus paste er niet bij. Het hoofdgerecht met vlees was prima.

De service was wisselvallig, af en toe moesten we erg lang wachten op drankjes (15min). Ze waren wel vriendelijk.

Het decor is als een echt café, gezellig, jammer alleen dat het er zo leeg was voor een vrijdagavond.
Wieke V.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2015
Hier gegeten met de AH actie, met 4 personen, om 20.30. We waren een kwartiertje te laat en dat had ik al ruim op tijd laten weten.

Het voorgerecht van de AH actie was kaassoep. Dat vind ik persoonlijk een gewaagde keuze, zeker als je verder niks aanbiedt. Een van mijn vriendinnetjes lust geen kaas dus die kreeg dan tomatensoep, dat was gelukkig geen probleem.
Inmiddels 20 min. verder en daar kwam dan de kaassoep. Tenminste, voor 2 van de 4 was dat het geval. Nog maar even wachten op de rest dan. 10 min. later kwam dan ook mijn kaassoep. Het meisje dat ons bediende zag toen dat de tomatensoep er nog niet was en zei hierover gelijk "de tomatensoep komt eraan hoor, die duurt altijd wat langer." Erg verwarrende opmerking, want dat is toch niet ons probleem? Volgens mij is het in elke horecagelegenheid normaal dat de tafel tegelijk zijn eten krijgt geserveerd. Daarbij is het natuurlijk ook onzin want waarom zou een tomatensoep langer duren dan een kaassoep?
Maargoed, 15 min. later kwam dan ook de langverwachte tomatensoep. De kaassoep was precies wat je zou verwachten. Kaas, heel veel kaas. Geen van ons heeft het opgekregen, mede ook omdat de eerste 2 soepen allang koud waren natuurlijk. Maar ook zo belachelijk machtig, alsof je een kaasfondue aan het drinken bent. Kan me niet voorstellen dat dat de bedoeling is.
Tomatensoep ook even geproefd. Niks boeiends aan, gewoon een tomatencrèmesoep zonder groente en/of gehaktballetjes. Zou me niks verbazen als het uit een supermarkt-zak kwam.

Verder naar het hoofdgerecht. Het meisje wat ons bediende had aan ons uitgelegd dat het een "sizzling pan" was en dat we konden kiezen uit vis of vlees. Ik eet zelf geen vis, dus voor mij was de keuze makkelijk gemaakt. 2 anderen wilden echter liever de vis. Was fijn geweest als dat aan ons werd gevraagd, maar dat is niet gebeurd.

Rond 22.30 werden ein-de-lijk de eerste 2 kommen soep weggehaald, de andere 2 zagen ze niet of wilden ze liever laten staan, in ieder geval kwam het hoofdgerecht aan terwijl er nog 2 koude kommen soep op tafel stonden. En het waren ook 2 vlees. We gaven vriendelijk aan dat het ons niet was voorgelegd wat we wilden, vis of vlees, maar dat 2 vlees dan ook prima was.
Bestek etc. lag er nog niet dus dat duurde ook allemaal nog even, friet kwam wel gelijk. Toen we de beef aansneden was het compleet rood van binnen. Dit hebben we gelijk gemeld aan onze serveerster en die nam het mee terug. We vroegen of het nog iets langer doorgegaard kon worden. 20 min later kwam ze weer met onze gerechten, dit maal toen we het aansneden was het compleet doorbakken. Leek me ook niet dat dit de bedoeling was. Dit in combinatie met het slechte voorgerecht, de bediening (daarover later meer) zorgde ervoor dat wij wel klaar waren met dit restaurant. Dit ook aangegeven bij de serveerster en gezegd dat we niks meer hoeven te eten en gewoon wegwillen. Haar reactie; "Ja, maar de keuken was ook eigenlijk al dicht.." Wij zaten om 20.45 al klaar om te eten en dat de keuken dan zo langzaam is, is niet ons probleem en ik vond het ook nogal bijdehand om dat als reactie te krijgen.

Het eten werd er gelukkig, en terecht, zonder al teveel problemen afgehaald (wel zou de manager nog komen maar die hebben we nooit meer gezien).

Dan nog het laatste over de bediening: het eerste meisje wat ons hielp was vriendelijk en enthousiast, al was het duidelijk dat ze niet veel kennis van zaken had. De manager stond wel veel op het terras maar blijkbaar valt het niet in zijn takenpakket om gasten te helpen en/of op te merken.
Het tweede meisje wat ons bediende kon nauwelijks Nederlands. Dit hoeft op zich niet een enorm probleem te zijn, wel handig als ze het even gelijk aangeeft dan praten we in het Engels tegen d'r, maar ze was zó ontzettend slecht in bedienen. Drankjes vergeten, compleet negeren (of gewoon niet zien) dat wij al 20 min. zitten te wachten op de andere helft van ons voorgerecht, dan vervolgens maar de helft afruimen.. Echt schandalig.

Kortom, kan dit iedereen ten zeerste afraden. Terras is mooi maar als de bediening zó slecht is zou ik er ook niet eens meer heengaan voor alleen een drankje.

Overigens nog een kleine tip voor het personeel: behandel je gasten wat beter en met wat meer begrip in plaats van elke keer een raar/bijdehand antwoord/excuus, dan had ik deze Iens-recensie wel laten zitten. Fouten maakt iedereen, maar los ze in ieder geval wel op een vriendelijke manier op.
Liliansbeelden .
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2015
Het is zoals de naam al doet vermoeden echt een (grand) eetcafe. Mooie grote bar met een ruim restaurant gedeelte dat best leuk is aangekleed maar niet heel bijzonder. Buiten een enorm terras, maar er zijn leukere terrassen naast gelegen waar ze meer aan sfeer hebben gedaan. Het eten is goed en lekker. Je mocht zelf kiezen of je extra tijd tussen de gerechten in wilde hebben. Ik vind het niet iets voor een speciale avond, maar super als je daarna nog andere plannen hebt en vooraf iets wilt gaan eten.
Online .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2015
Wij zijn er gaan eten door de AH-actie, alleen jammer dat het een vastgesteld menu was, dus niks te kiezen. De jonge bediening was wel aardig en tegemoetkomend als je iets niet graag lust!
R.vandervelde .
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2015
Wat een slechte ervaring!! Na bijna 2 uur hadden we van ons (vaste) 3 gangen menu met Ah restaurant bon alleen nog maar een soepje ontvangen. Extra's die waren besteld zijn nooit aangekomen en alle bestellingen maar dan ook alle werden eerst naar andere tafels gebracht en waren incompleet. Kaassoep ipv tomatensoep, te weinig drankjes, geen groenten erbij etc etc. Wel werd ons een gratis drankje aangeboden...erg aardig maar jammer dat het dan toch op de bon stond na afloop. Toen ik vroeg om het aan te passen werd mij gevraagd of het zo goedkoop genoeg was geweest.
Dat was het niet aangezien het rekenen hem niet erg goed afging....
Jammer want het eten wat we wel gekregen hebben was wel goed. we zijn vertrokken zonder ons dessert te nemen want om dat na middernacht te nemen nadat we om 19:00 uur al aan tafel zaten was gewoon teveel...
Janappie .
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2015
Het was lekker weer dus neergeploft op het terras. Lekker zonnetje aardige bedeining maar alles duurt zo lang. De hamburger was gewoon niet lekker. Taai brood en vlees. Zonde want echt een mooi punt. Prijs valt mee maar voor wat je krijgt misschien net te duur.
Ate74 .
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2015
Eten was erg matig, hamburger karig in een fastfoodketen papiertje zonder groente, sate 1 miezerig stokje, voor eten niet een aanrader. Verder een prima plek, met aardige bediening. Goed voor een drankje, fijnproevers kunnen beter verder kijken.
Hansvandewaard .
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2015
Helaas een slechte ervaring bij dit restaurant gehad. We moeten op een warme zomer avond veel te lang wachten op ons eten, werd het apart gebracht en hadden een aantal in de groep na 50(!) minuten nog niet kunnen eten. Eten was ok maar niet denderend, service slecht en decor ok. Zoveel potentie in deze zaak. Volgend jaar weer eens proberen.
Mdisney .
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2015
Bizar slechte service. Als je met rust gelaten wil worden door bediening dan moet je wel hierheen.
Alles gaat mis, zelfs drinken bestellen, een soort van manager staat maar te kijken bij de ingang maar niet naar wat er gebeurd. Meer als een uur op eten gewacht, dit was lauw, er kwam geen compensatie, toen we ook meer als 15 minuten op de rekening hebben moeten wachten, hebben we het geld maar neergelegd. Goed terras maar eerst kijken of er bij de buren geen plek vrij is, want lang wachten en verkeerde bestellingen gegarandeerd