Grandcafé Vrienden

6,7
Voordelig
Karen D.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2016
Wellicht hebben ze bij 'vrienden' de recensies gelezen en e.e.a. verbeterd. Wij hebben een gezellige avond gehad met een goed verzorgde kaasfondue, lekkere biertjes en heerlijke wijn. De bediening was aardig en er werd rekening gehouden met het feit dat wij nog naar theater gingen. Alles ruimschoots op tijd. Geen klachten van ons!
Lie K.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Wat is er met deze tent gebeurd de afgekopen jaren? Vroeger was het er druk en gezellig, nu zat er op vrijdagavond om 19u niemand. Het interieur is donker en niet uitnodigend dus zijn buiten gaan zitten. Hadden het filmmenu waar geen voorgerecht bij zat. We konden dat niet extra bijbestellen, want ze waren speciaal open gegaan voor alleen 2 reserveringen (op die dag en tijdstip??) Een klein uur later zagen we bij andere gasten alsnog een voorgerecht. Het eten was op zich van redelijke kwaliteit, maar een aanrader vind ik vrienden zeker niet meer, daarvoor zitten er teveel andere gezellige restaurants in de directe omgeving.
Hhack .
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2016
Helaas zeer teleurstellend! Drie kwartier gewacht tot een deel van de bestelling op tafel kwam. De frieten kwamen veel te laat en een deel ervan was slap en niet gaar! Van te voren aangegeven dat 1 diner zoutarm moest zijn.Dat was geen probleem. Toen dit werd geserveerd (zalm), bestond het uit een stukje zalm met wat koude groenten op een koud bord. Geen kruiden en geen saus! Waardeloos dus. Advies: hier niet gaan eten.
Vlinder1969 .
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2016
Met een vriendin gegeten. Zeer beperkte menukaart. Onze carpaccio was prima net als de bediening. Over de kipsate waren onze meningen verdeeld; zij vond deze goed, ik vond deze wat minder. Ik hou niet van kippedijenvlees wat hiervoor gebruikt is (omdat dit zo zacht is ga je twijfelen of het wel helemaal gaar is) en de pindasaus was waterig en smakeloos. Interieur te donker en ik vond het een behoorlijke afknapper toen ik voor vertrek nog even naar het toilet ging en de dames wc niet bereikbaar was en ik gebruik moest maken van een zeer smerige mannen wc. Voorlopig even niet voor herhaling vatbaar.
Woodshop12 .
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2015
Afgelopen vrijdag met vrienden bij vrienden gaan eten! In samenwerking met cinema plus kun je na de film bij vrienden voor € 10.00 eten met 1 drankje. Dit hebben wij al een aantal keer eerder gedaan en waren over kwaliteit prijs verhouding dik tevreden. Dit aangeraden bij vrienden maar wat een teleurstelling afgelopen vrijdag. De maaltijd bestond uit puree met groenten en stoofvlees. Helaas hebben wij 1 stukje wortel kunnen ontdekken en drie stukjes vlees. Wij hadden hierna nog trek in een dessert vanwege de kleine hoeveelheid ! Maar goed wat kun je verwachten voor dit bedrag! Na zeker driekwartier gewacht te hebben op de bediening ging ikzelf de dessertkaart halen bij de bar. Hier werd mij gezegd dat ik geen dessert mocht gebruiken omdat er andere reserveringen waren!!! Dit verbaasde mij zo dus benadrukte ik nog maar eens dat ik begreep dat we hier voor moesten betalen en dat dat geen probleem was. Wederom werd mij verteld dat dit niet kon . Met andere woorden....... Of we weg wilden gaan. Dit hebben wij gedaan met een heel vervelend gevoel. Op zoek naar een gezellige en gastvrije gelegenheid om onze trek te stillen en het voornemen om niet meer bij vrienden terug te komen! Wat een afknapper.
Appelsapboom .
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2015
Ik heb hier sate besteld en het was erg lekker!! Ik vind het alleen jammer dat ze soms niet open zijn in de middag wanneer ik zin heb in een portie sate!
MauriceC .
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2015
Vrienden is een genot voor 'Vrienden'! Wij komen hier al wat langer en niet voor niets. Het eten is altijd van uitstekende kwaliteit, wat je ook besteld en op welke dag je ook komt. Ik heb het niet over één specifiek gerecht; we hebben de afgelopen jaren de volledige kaart doorlopen. Over de bediening kan ik kort zijn; hier word je nog gewaardeerd als klant! Personeel is vriendelijk, legt de kaart graag uit en komt zelf met suggesties. Je voelt je welkom! Het blijft voor herhaling vatbaar en wij kunnen het iedereen aanbevelen.
Suzie Q.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2015
Met een vriendin bijgepraat bij Vrienden. Ze hebben een overdekt terras waar gerookt mag worden. Zo warm was het niet, dus wij zaten binnen. Het interieur is vrij donker met veel hout, doet meer aan een bruine kroeg dan aan een Grand Café denken. De bediening is vriendelijk, het eten is van gemiddeld eetcafé-niveau. Als menukaart hebben ze een fotoboekje met alle gerechten. Tricky, want daardoor schep je bepaalde verwachtingen. Vooral bij het toetje was ik teleurgesteld. De sorbet met tuille (koekje) en fruitcoulis zag er echt veel minder aantrekkelijk uit dan op de foto.
Kortom, voor even bijbeppen best leuk. Prijs-kwaliteitverhouding is wel oké.
Rijntje1987 .
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2015
gewoon top!!!! goed eten voor zo'n goede prijs!!!!!! ik kom hier terug!!!

ze hebben hier ook the green egg en dat proef je!! heerlijk!

dit restaurant is ook perfect te combineren met bios/ theater!
Harvey S.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2015
Je kunt hier erg gezellig eten voordat je naar theater of bioscoop gaat. Ze bieden hier ook een voordelig arrangement voor aan (dineren + het bioscoop -of theater kaartje). Eten was wat simpel (maar zeker prima!) maar je kunt er ook wat uitgebreider eten. Verder is het een sfeervol restaurant met een prima bediening. Grote kans dat we hier nog eens terugkomen als we naar de bios of theater gaan.
Bart-Jan H.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2015
Overheerlijk eten voor een eerlijke prijs. En de bediening was helemaal top! Absoluut een aanrader. Wij komen zeker weer terug. Bijvoorbeeld als we weer naar het Stadstheater (om de hoek) gaan...
Gesientjenmike .
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2014
Heerlijk gegeten !!!!....sfeer, gastvrij...gezellig, en het eten was super!!...aanrader voor relatief weinig geld voor, een wat ons betreft, *** -menu!...-en komen zeker terug!!
G-R .
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2014
Totaal verrast! Supervriendelijke en attente bediening en het eten: voor deze prijzen kan je wekelijks uiteten! Heerlijke vitello tonnato (de saus was gewoon goed), hoofdgerecht smaakte geweldig en de chocoladetaart.... tja, te weinig superlatieven voor dat taartje. Wat was dat lekker! Met een goede fles witte wijn, koffie en Baileys hoefden we maar iets meer dan €60 te betalen voor 2 personen!
Kortom, een aanrader in Zoetermeer!
Ton D.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2014
Hier geweest voor een concert. Top prijs/kwaliteit verhouding. Hoe kan dit voor dit geld? Hele vriendelijke/attente bediening. En gewoon lekker eten wat er prima uit ziet
Echt een meevaller. Gaan we terug komen!
Ingridbijl .
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2014
Mijn vriendin en ik hebben allebei een drie gangen menu gekozen, en met name de hoofdgerechten (zalm met noedels en spies van ossehaas), heel lekker en leuk opgemaakte borden, ook het nagerecht was mooi opgemaakt en smaakte prima.
De rekening was zelfs voorzien van een handgeschreven bedankje, erg leuk !
Zdenkica .
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2014
Aanrader! Gister heerlijk gegeten met een paar vriendinnen, super betaalbaar en heerlijk eten; voorgerechten en hoofdgerechten waren goed, vers gesneden groente, lekkere afwisselende menukaart met vlees en vis, vegetarisch voorgerecht werd zo omgetoverd in hoofdgerecht. Bediening zoals het eigenlijk hoort te zijn: relaxed, goede timing en vriendelijk. Dat zie je (helaas) nog niet veel in de Zoetermeerse horeca. Sfeer van het restaurant is relaxed en intiem, kan lekker bijkletsen.
Shanna V.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2014
Laatst een 4 gangen menu gegeten voor maar liefst 17,50!

Het eten was super!!! je kreeg absoluut niet weinig en de service is hier uitermate goed!

Het leek wel of ik in een 4 sterren restaurant zat te eten, borden netjes gedecoreerd en heerlijke verse vis en vlees!! Echt een aanrader!
Epicurus2 .
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2013
Eten (en drinken)
Wat een overzichtelijke kaart! U kunt uw 3-gangenmenu zelf samenstellen en aan de hand van het gekozen hoofdgerecht betaalt u € 22,50 of € 27,50. Wij kozen als voorgerecht een heerlijke salade van flinterdun gesneden gerookte eendenborstfilet. Als hoofdgerecht een geslaagde combinatie (Surf en Turf) van gamba's en diamanthaas (ook bekend als long- of jodenhaas). Met name het vlees verdient een compliment. Waarom hebben zo weinig restaurants dit op de kaart staan? Als dessert kozen wij de Tarte Tatin met karamelsaus en vanille-ijs. Daarbij dronken wij o.a. een witte huiswijn (shiraz) uit Zuid-Frankrijk.
Over de (prijs/)kwaliteit kunnen we kort zijn: dik in orde.
Vriendelijke, informatieve bediening. Ook al geen reden tot klagen.
Sfeervol, gezellig interieur met veel oog voor een duurzaam karakter. Modern, warm. Eén puntje van aandacht: op het herentoilet ontbreekt een kledinghaakje zodat de gast zijn colbert nu aan de deurkruk moet hangen.
Inge H.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2013
Dit Grandcafé is de afgelopen jaren diverse malen van eigenaar, dan wel formule veranderd. Dat had mij een beetje huiverig gemaakt. Donderdag (voorafgaand aan theater) toch een poging gewaagd. Bleek prima te bevallen.

De menu-formule werd helaas niet duidelijk uitgelegd. Anders hadden we waarschijnlijk 3-gangen gedaan. Nu enkel hoofd- en nagerecht besteld. Porties kunnen best wat groter, maar alles was lekker en goed op smaak.

Zaak is wat donker en vooral ook erg gehorig, maar door de centrale ligging en het vriendelijke personeel toch zeker een bezoekje waard.
Wendy P.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2013
Gezellig eten voordat je naar theater of bioscoop gaat. Zeker met het bioscoop -of theater arrangement. Eten kan je simpel en wat uitgebreider. Het is geen ster waard, maar de service en ambiance telt zeker mee in het in eindoordeel. Wij zijn blijven hangen op vrijdag en hebben 's avonds nog een dansje gedaan, leuk!