Grandcafé Markant

Maandag t/m Zondag

Jouw recensie over het restaurant Grandcafé Markant

Tom M.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2018
We hebben met zijn 3en hier goed gegeten. menukaart past bij een grand cafe met dito prijzen. niet de ingewikkeld en niet te duur. Kwaliteit was uitstekend. Moderne inrichting
Ron G.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2018
Leuk grand cafe in het centrum. Lunch was prima. Goed vers brood. Volgens mij nog een van de weinigen die nog begrijpen hoe een echte cappucino gemaakt wordt.
Marja O.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2018
Spinazietaart. Zonder spinazie, maar wel met verdwaalde tandenstoker........... Altijd met bloemkool en broccoli vertelt de serveerster bij navraag. De spinazie moet er bovenop gelegen hebben. Maar ja, `t was zo donker in de zaak, heb ik jammer genoeg gemist.
qui-yo-naa .
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2017
Vanavond hier gegeten. In het verleden hier vaak goed gegeten, vooral als je prijs /kwaliteit in acht nam. Het viel direct op dat een aantal gerechten echt al jaren op de kaart staan..... zoals de spareribs en de saté. (Nog steeds hetzelfde geserveerd) Vanavond was het wat teleurstellend. Brood vooraf was erg goed, lekker brood met 4 verschillende 'smeersels', waarvan ook meer dan voldoende. (Dat is in veel restaurants wel eens anders) Kosten € 10. Behoorlijk aan de prijs. een halve portie voor de helft van het geld was meer dan genoeg geweest. Daarna had ik de Chicken 62.( € 16,50 ) Heel veel rijst, weinig saus, redelijk droge kip en weinig groenten. Het hele gerecht was flauw, droog en weinig gekruid. Mijn partner had de entrecote (€20 ) medium rare besteld. Zou 200 gram zijn.... ik zou blij zijn als het 150-175 gr was. Bovendien erg dun en dus meer doorbakken dan medium rare. Daarbij geserveerde frites waren niet echt warm.... Al met al, we waren 'vol', mede door de hoeveelheid brood vooraf, maar we hebben hier wel eens beter gegeten.... Jammer, voorlopig maar ergens anders eten. Als beide gerechten de dag schotel voor 10-15 Euro waren geweest, dan kon het er mee door, maar voor €16,50 en €20 per gerecht verwachten we toch iets meer.
Selma V.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2016
Maaltijdsalade viel erg tegen, weinig voor de prijs. Veel aardappels en weinig salade. Mijn man had duo lam, dat was wel goed. Daarom wel net een voldoende als score.
Service was voldoende. Interieur erg mooi, rechte lijnen en ronde hoeken en ronde lampen.
Diana D.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2015
Een aanrader een heerlijk 3 gangen menu voor 23 euro. Met een uitstekende bediening die zelfs aangeeft of we wat meer tijd tussen de gerechten wilde. Bijvullen van de bijgerechten is kosteloos en de mosterdsoep met droge worst is een topper. Zeker voor herhaling vatbaar
fhartman .
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2015
Vorig jaar hier gegeten tijdens ons verblijf in emmen. Dit jaar waren we weer in emmen en op herhaling gegaan. het bedrijf is geheel verbouwd. totaal andere inrichting. nog steeds de ongedwongen sfeer van een eetcafe. Ook de kaart was nieuw. Leuke gerechten en keuzes. Gelukkig waren de prijzen niet veranderd. Het eten en de bediening zelf waren, net als vorig jaar weer uitstekend!
Chantal S.
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2015
We waren een avondje in Emmen, en besloten uit eten te gaan.

De kaart buiten zag er goed uit dus we zijn naar binnen gestapt. bij binnenkomst werden we wel opgemerkt, maar er was niemand die naar ons toe kwam (minpuntje). we kregen een tafeltje bij de deur. het was er lekker druk.

De kaart zag er goed uit, je kon buiten de kaart om nog kiezen voor een 2 gangen menu, een soep met een hoofdgerecht (elke dag anders). wij hebben van de kaart besteld. Mosterdsoep was erg goed, carpaccio kwam warm uit de keuken. Toen wij aan het bord voelde, kwam de serveerster meteen naar onze tafel, ze merkte op dat er iets met de carpaccio was. Wij vertelde dat deze warm was. Het bord ging meteen mee, terug de keuken in. Heel netjes.

De alertheid op lege glazen zou iets beter mogen, we zaten regelmatig met lege glazen aan tafel. Verder netjes bediend en het eten was goed.

Overal lekker gegeten, en ons goed geamuseerd. Geslaagde avond, zouden hier nog wel een keer gaan eten als we in de buurt zijn.
Nannedje .
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2014
Paar keer gegeten deze zomer. De plate's zijn geweldig voor wat je er voor betaalt...wij hadden de zalm en biefstukpuntjes. De biefstukpuntjes hadden samen de afmeting van een normaal formaat biefstuk en was heel goed medium gebakken. Daarbij kregen we een frisse (verse) rauwkostsalade en heerlijk gebakken aardappeltjes die nog enigszins een bite hadden en niet tig keer zijn opgewarmd. Ook de frietjes waren vers gebakken en lekker krokant, zoals het hoort.

Ook eens de huisgemaakte hamburger gegeten, was ook heerlijk alleen ontbreekt het hier aan wat leuke (lekkere) garnering. Als ik dan de prijzen vergelijk met bovenstaande gerechten mag hier zeker wat aandacht aan geschonken worden. Maar al met al een leuke ambiance (terras) met gemotiveerd, attent en alert personeel en dat laatste vind ik echt een verademing, dat zie je bijna nergens!
Nadine N.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2014
Ik heb net met mijn vriend genoten van een high beer bij de markant.
Hij had deze gekregen voor zijn verjaardag en ik was de gelukkige die mee mocht :)
We zaten buiten op het terras en kregen een drankje vooraf.
Toen werden de lekkere biertjes en hapjes geserveerd, we hebben echt genoten.
De biertjes waren lekker, de hapjes waren lekker en de bediening was erg vriendelijk.
We komen de volgende keer zeker langs voor de high wine!

Yvette H.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2013
Ondanks dat ik vlak voor we gingen eten ziek werd, heb ik toch genoten van eten bij Markant. Vooral de bediening was erg vriendelijk en vlot en dat je extra frietjes/aardappels/groenten bij mag vragen vonden we een leuke service. Ambiance was gezellig in een verder vrij leeg centrum op een maandagavond tussen kerst en oudjaar. Eten smaakte goed, helaas kon ik niet alles op, maar dat lag niet aan de kwaliteit... Leuke plek als je in Emmen bent.
caroteen E.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2012
We zijn donderdag avond bij jullie geweest te eten. Het was redelijk druk maar we werden vlot geholpen. We hebben lekker gegeten, en voldoende, graag het recept van nagelhout. erg lekker.Echt iets Drents hoorden we.Nou we komen graag nog keer terug. Bedat
Daphne S.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2012
Voorgerecht was nog in orde, maar ook niet heel speciaal. Hoofdgerecht viel erg tegen. Een hele droge kalkoenfilet die ook nog eens niet goed was schoongemaakt. Zeker de 15,45 niet waard. Over de bediening verder geen opmerkingen.
Mirthe H.
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2012
We eten vaak bij de Markant en het is altijd goed. Lekker eten, betaalbaar en je kunt er gezellig zitten.

Afgelopen keer zat er zand in de sla en ook niet een klein beetje. Ik loop nog netjes naar binnen om het te melden, dat niet iedereen het mee krijgt. Fouten kunnen gemaakt worden.

Nadien wordt het blijkbaar besproken in de keuken en zijn we op geen enkele wijze nog fatsoenlijk aangesproken. Het barpersoneel en bediening waren nog uitgebreid achter de bar ons aan het afzeiken en we werden totaal genegeerd. Ik kreeg een nieuw broodje, maar kon niet eens smakelijk eten van af of een excuses. Bij het afrekenen zei ze letterlijk 28 euro en niet meer. Geen dag of bedankt of alsjeblieft.

Jammer dat op deze wijze zulke dingen worden opgelost. Iedereen maakt fouten, alleen hoe je ze oplost geeft aan wat voor waarde je echt hecht aan je gasten. Alles is verder goed en we aten samen daar elke week, maar nu we als voetveeg behandeld zijn is eten hier ook over. Wij waren netjes en beleefd en dat verwacht je dan ook terug.