Grandcafe Hotel De Viersprong

6,9

Jouw recensie over het restaurant Grandcafe Hotel De Viersprong

Peter B.
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2017
Gisteren hier met twee personen wezen eten. Omdat het terras ons van alle horeca zaken in Schoorl het meeste aanspraak zijn we hier buiten gaan zitten. Het terras buiten heeft zon, is knus en gezellig en schoon.

We werden ontvangen door een vriendelijke serveerster, waarbij we 2 Aperol Spritz bestelden. Hiervoor kregen we een voorgemixt flesje. Zelf hadden we verwacht dat je voor 6 euro wel een vers gemixte cocktail zou krijgen zoals eigenlijk overal in de horeca, maar goed, verwachtingen kunnen hier misschien iets in verschillen.

Als voorafje hadden we pittige gamba's met landbrood en aioli genomen. Deze duurde wat aan de lang kant voordat ze kwamen want onze nieuwe drankjes waren alweer bijna op. De gamba's kwamen in een licht badje/olie geserveerd. Goede pittigheid, maar verder ook vrij nietszeggend qua smaak. De gamba's kwamen getopt met rucola wat weliswaar leuk oogt, maar eigenlijk vrij misplaatst was. Zelf vonden we het, ook gezien de hoeveelheid van 4 gamba en de uitvoering ervan, vrij stevig qua prijs voor bijna 9 euro.

Als hoofdgerecht hadden we de lasagna met gegrilde groentes genomen en de schnitzel met champignonsaus. De Lasagna kwam geserveerd in grote soepkom, wat ons direct verbaasde, want hierin is simpelweg geen goede lasagne op te bouwen. Het geheel was dan ook een vrij drassige drab. De groentes waren op zijn best halfgaar en zeker niet gegrild en hadden werkelijk geen enkele smaak. We snappen dat gegrilde groentes een beetje format dienen te hebben en an sich best zo in een lasagna kunnen, maar als ze niet goed gaar zijn, dan blijven het maar hele grote harde stukken waar je niet goed doorheen kunt snijden, in een soep die verder vrij flauw en nietszeggend van smaak was.

De Schitzel was kwam geserveerd met patat die zeker lekker was en een salade die vrij fantasieloos, maar op zich acceptabel was. Het vlees van de schnitzel was an sich goed van kwaliteit, maar zo hard gebakken dat het vlees krom stond op het bord. De (bruine!) Champignonsaus smaakte niet naar champignons en leek ons een kant en klaar, zoutig product. Eerlijk gezegd was dit zo niet appetijtelijk, dat we dit ook direct aangegeven hadden bij de serveerster. Voor bijna 17 euro mag je een goed en vers bereidde schnitzel met saus verwachtten en niet iets wat met pijn en moeite in de buurt komt van wegrestaurantkwaliteit. We vragen ook of we ipv de schnitzel iets anders van de kaart konden nemen. De serveerster reageerde goed hierop en we namen spareribs in plaats hiervan. Helaas vielen ook deze flink door de mand. Wederom niet zozeer door de kwaliteit van het vlees die goed genoeg was, maar door de bereiding. De marinade leek vlak van te voren er haastig op gekwast te zijn en had buiten een kunstmatige aroma weinig tot geen smaak. Weet niet hoe ze de rib (die net aan gaar was) bereid hadden, maar het smaakte nog het meest alsof het gekookt was vooraf. Dan weet ik heel vele andere gelegenheden waar je voor 18 euro heel veel betere ribs kan krijgen.

Na afloop werd beleefd gevraagd of het nu wel allemaal naar wens was. Hierbij hadden we onze ervaringen verteld en, eerlijk is eerlijk, hier werd goed op doorgevraagd. De feedback zou doorgegeven worden aan de keuken.

Al met al een gezellig terras met beleefde en kundige bediening, maar het mist in de keuken aan iemand met basis kookvaardigheden en een beetje passie en fantasie om iets fatsoenlijks uit de keuken te laten komen. Het hoeft geen haute-cuisine te zijn, maar gewoon een basis kroeghap is toch wel echt het minimum wat je mag verwachten, zeker gezien de bovengemiddelde prijzen die men vraagt. Als we dan ook zien dat ze buiten de basis gerechten nog vrij pretentieus eten op de kaart hebben staan, vragen wij ons af waar ze aan beginnen als ze de meest simpele gerechten nog niet beheersen. Dan vinden wij helaas deze zaak gezien het geleverde eten toch echt zwaar overbetaald.
T L.
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2017
Als gast van het hotel hier ook een keer gegeten. Het eten was prima evenals de zeer vriendelijke bediening. Zeker voor herhaling vatbaar. Het interieur noodt niet uit tot een bezoek, wat een kale bende, een blind paard kan totaal geen schade aanrichten. Een opknapbeurt is geen overbodige luxe.
Gert D.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Vriendelijke medewerkers ,goed eten en een gezellige ambiance.
Tip de 'plank ' voor twee personen met warme en koude gerechten erg verrassend.
Franciska V.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Voordat we naar huis gingen, hebben we hier nog gedineerd. De inrichting is als een bruin café en gezellig. De bediening was vriendelijk en vlot.

We hadden gekozen voor een simpele wiener schnitzel en varkenshaas, beiden met pepersaus. Wij vonden het beiden erg lekker.
peters-bosma .
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2016
ons geplande "gezellige" dineetje bij dit restaurant werd een regelrechte afknapper, bij het bestellen van de drankjes werd ons gevraagd of we er wat broodjes bij wilden, na een kwartier vroegen we aan de serveerster of ze de broodjes was vergeten, we kregen gelijk een sneer van haar, "rustig aan, jullie hebben toch geen haast", Ook onze "buren kregen een sneer toen ze grappig bedoeld opmerkten dat de borden te groot waren voor de kleine tafel (buiten), "het past heus wel hoor",
Toen de rekening kwam bleken onze broodjes à 4 Euro in rekening te zijn gebracht, toen wij vroegen of dit een vergissing was omdat wij ervan uitgingen dat dit als starter was aangeboden, zei de serveerster"maar jullie hebben het opgegeten, dit is een stukje marketing" wij gaven aan ons misleid te voelen hierdoor en niet te willen betalen voor de broodjes,
Het personeel bleef zich in bochten wringen, dan maar 50/50, maar wij gingen niet akkoord, inmiddels ook niet meer door het negatieve gedrag van het personeel. We vertrokken uiteindelijk met de opmerking van de eigenaar dat hij hoopte ons er nooit meer te zien!.
Joost V.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2016
Slechtste spareribs ooit! Frietjes prima, salade zonder dressing, spareribs in een omhulsel van zoute kruiden. Het oogt niet en smaakt kunstmatig. Opmerking hierover werd gepareerd met dat ze alleen maar complimenten krijgen op het gewijzigde recept van de spareribs. Rose in karaf was prima. Geitekaas salade was fantasieloos. Koerom treurig. Bediening op eind van het seizoen....
mariejanszen .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
We hebben hier een broodje tonijnsalade gegeten. Het was zuur, verre van smakelijk en duidelijk niet vers. Dit restaurant is geen aanrader.
André R.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
Heerlijk gegeten voor onze trouwdag!
We hadden vooraf broodjes met superlekkere aïoli , daarna tournedos, nacho met gehakt en als toetje browney met witte chocolade.
Echt stuk voor stuk aanraders!
Hylke1953 .
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2016
Vanwege vermelding van restaurant voor als je van vis houdt hadden wij gekozen voor Grandcafe Hotel de Viersprong. De serveerster was vriendelijk en de voorgerechten waren prima. De slibtong die geserveerd werd was echter niet goed bereid en de derde slibtong was ondermaats. Ook de salade was niet lekker, misschien teveel (balsamico)azijn? Er werd geen excuus aangeboden nadat we hierover een opmerking maakten. We hebben geen toetje meer besteld en zijn teleurgesteld vertrokken.
dick dimitri K.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2015
grand café waardig. heerlijk gegeten . kok met passie voor zijn vak. grote kaar en buiten de kaar om ook een ruime keus. we waren er voor een snelle hap maar komen zeker terug.
oosterpoorters .
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2015
Een gezellige uitstraling doet ons besluiten hier binnen te gaan om te eten. Vriendelijke en correcte ontvangst maakt ons direct attent op de eigen parkeerplaats van dit restaurant.
Vaak wordt een eetgelegenheid mede gewaardeerd op de wijnen die er geschonken worden. Maar ook een met vakmanschap gebrouwen bier vinden wij een pré. Hier tapt men heerlijk Texels bier.
Met de hoofdgerechten is het ook dik voor elkaar . Goede in roomboter gebakken scholfilet met een voortreffelijke ( huisgemaakt ? ) remouladesaus . Lekkere verse knapperige frites.
De truffel noten risotto is verrassend goed met lichte twijfel over de erin verwerkte asperges.
Het interieur zou wel een likje verf kunnen gebruiken , maar er is buiten zoveel afleiding dat dit nauwelijks stoort. Een bezoek aan dit eetcafé is aan te raden.
M.J C.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2014
Vandaag werd het lunchadres weer bepaald met IENS.
De viersprong is leuk gelegen, vlak bij de klimduinen.
Bij binnenkomst werden we snel en goed geholpen.
De wrap met geroosterde groenten en de
Club carpaccio smaakten voortreffelijk.
Een leuk en lekker adres voor de lunch.
hennie D.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2013
Hier geluncht,vriendelijke bediening,mooi uitzicht op het klimduin,en wat nog eens meeviel de prijs voor het gebodene.Prima zaak.
Joost S.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2013
Lunch halverwege de wandeling. Buiten in de zon. Bediening is alert, attent, aardig (triple A). De broodjes zijn zeer goed: dikke grove bruine sneden brood. We hebben kroket, goed. De ander is met Mozarella, zongedroogde tomaat, aubergine. Precies goed en erg smakelijk. Voor de prijs veel en van goede kwaliteit. Ondanks vol terras snel op tafel. Prima.
Mooiweertje .
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2013
Vorige week hier pannenkoeken gegeten. Deze vielen enorm tegen, waren verre van lekker. Zeker niet aan te raden. Het personeel was wel erg vriendelijk en de ambiance en sfeer zijn goed.
mitsumar .
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2012
Niet te duur, maar kleine hoeveelheden en slechte keuken. Vlees en spruiten waren droog en waarschijnlijk al dagen klaar voor "consumptie". Jaren geleden ook dit restaurant al eens geprobeerd, zal ik nu niet meer doen.